Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 7323 ggr
[MiniPim]
4/7/13, 1:15 AM

(X) Vad händer när man dör?

Ja.. Vad tror ni kommer hända när man dör? Det är faktiskt en intressant fråga tycker jag. Nu har jag funderat några kvällar, och jag tänker liksom.. Att när jag dör, då finns jag inte längre. Jag sitter här och nu, men när jag dör kommer jag bar inte finnas.. Utan ja, inte känna något. Som innan man ens föddes! Jag tror personligen att man får ett nytt liv, på något sätt. Jag blir då ledsen när jag tänker på det, tänk när mina nära och kärs dör. Då skulle jag bryta ihop totalt. Och man kan inte leva för alltid så någon gång kommer det hända. Jag älskar min familj, jag älskar mina djur.. Och tänk om min fina lilla kanin som ligger här bredvid mig nu, bara somnar in.. Det kommer hända nån gång, och det är så fruktansvärt. Något jag är rädd för är verkligen döden. Jag önskar att jag kunde på nått sätt ha kontakt med döda människor och se vad som händer med dom.. Har ni haft liknande funderingar? Jag vet inte varför jag tänker på sånt. Men jag försöker leva livet, som om det vore min sista dag. Markerade med X då kanske detta kan va känsligt. :) Men skriv era åsikter och vad ni tror kommer hända! INGEM vet sanningen.

Annons:
[MikeW]
4/7/13, 2:32 AM
#1

Jag kan prata med döda så jag vet ganska mycket om hur det funkar. Jag har även studerat detta väldigt länge och kan säga dig att du lever för alltid.

Din fysiska kropp kan dö, fast din själ kan inte det.

När du "dör" så går du ingenstans. Du kommer kunna komma hit när du vill.

Dina djur också.

När du dör så kommer du att hamna i den fjärde dimensionen. Vi är just nu i den tredje.
Och den fjärde dimensionen är inne i våran, den är överallt.

En dimension vibrerar på en speciell frekvens. Våran dimension (den tredje) vibrerar på en ganska låg frekvens.

Den fjärde vibrerar på en högre frekvens, och den femte ännu högre frekvens.

Om du föreställer dig en sån här gammal radio.
Du vrider knappen till en speciell frekvens, och då får du in ett ljud, ifrån vad som finns på den frekvensen.

Vrider du den lite till så kommer du höra bruset, sen kommer det bruset försvinna när du har ställt in en annan frekvens där något annat ljud finns.

Ser du som att våran dimension finns på en speciell frekvens, och den fjärde är på en annan frekvens lite högre än oss.
Så kan du se det som att ifall du vrider knappen till den frekvensen våran dimension finns på, då kommer du att hamna i våran verklighet, våran dimension.

Vrider du den lite till så kommer du att hamna i den fjärde dimensionen, i den verkligheten.

Och allt som existerar i den dimensionen finns där för att allting i den verkligheten vibrerar på den frekvens som matchar den dimensionen.

Du och jag och allting i vårat universum vibrerar på en frekvens.
Andar och allting i den fjärde dimensionen vibrerar på en annan frekvens.

Och varför man hamnar i den fjärde dimensionen när man "dör" är för att vi har en kropp där.
Vi har en kropp i alla dimensioner som finns.
Och vi är "fast bundna" i varandra.

Just nu när du sitter i din stol, så sitter du inte bara med din fysiska kropp, fast även din "själ" vilket är din kropp på den fjärde dimensionen. Och alla dina kroppar i alla dimensioner.

Varför vi inte kan se andar är för att dom vibrerar på en annan frekvens än oss. 
Fast det finns vissa människor (som jag) som har höjt sitt medvetandes vibration lite. Och då kommer vi närmare den frekvensen som matchar den av den fjärde dimensionen. Och ju högre vi höjer våran vibration desso mer kan vi se och höra andar. Och se andra saker.

Om du inte visste det så vibrerar allting hela tiden. Alla atomer vibrerar. 

Och atomerna och molekylerna i den fjärde dimensionen vibrerar snabbare, vilket gör att vi inte kan se dom.. Eller dom inte finns här i våran dimension.

Och molekylerna i den fjärde dimensionen är så långt ifrån varandra, att vi kan interagera med världen runt om kring oss där med vårat medvetande. Allt vi tänker på där händer.

Det är här drömmar kommer in! ;)

Som du troligen vet så kan man göra allt man kan tänka på i drömmar. Man kan flyga, spruta eld igenom munnen. Bygga ett slott med bara tanken osv osv..

Och detta är för att när vi drömmer då är vi (vårat medvetande) i den fjärde dimensionen.

Har du någonsin drömt om att du har sett eller pratat med någon som är död? och det känns verkligen verkligt? det är för att det är det.

Det finns en sak som heter Klar drömmar.
En klar dröm har man när man inser att man drömmer medans man drömmer. Man typ "vaknar upp" i drömmen, och då har man hel kontroll över sin dröm.

Är inte det helt otroligt? hur man bara kan ligga i sin säng och helt plötsligt så är alla en sinnen på något helt annat ställe? Att denna värld är bara något som din hjärna har hittat på?
Att hela universumet där du är i din dröm, är något DIN hjärna har hittat på?
Det låter otroligt, och sanningen är att det är inte din hjärna som har hittat på det.

Den världen finns verkligen.

Och alla som har dött/är "döda" lever där.

I alla fall…
Då kanske man säger att man vill ha bevis för att detta verkligen stämmer, och du kanske säger att det inte finns något bevis för det..

Fel! :P
Det finns många många bevis för det. Det finns även vetenskaps män som säger att det stämmer.
Så hur har man kommit fram till alla dessa bevis kanske du säger då.

Det har man gjort genom att ha en Astral resa. Eller ha en Astral Projektion.

Och det är att man går igenom hela processen av sin kropp går och lägger sig. Man är medveten om hur den paralyseras. (i en vanlig natt brukar du vara omedveten om detta)

och man är medveten igenom allting, allt ifrån att kroppen somnar, till att man lämnar sin kropp och går och "drömmer".

Ditt medvetande lämnar din kropp under natten.
Och du lämnar din kropp för att du behöver inte vara där under natten (ditt medvetande, vilket är du).

När du är vaken då måste du vara medveten det är ganska sol klart :P 

Fast när din kropp ska vila upp sig, fixa till sig lite under natten osv. Så behöver inte ditt medvetande vara i kroppen.
Så du vandrar iväg och "drömmer"

Drömmar brukar oftast vara ganska suddiga, och fyllda av typ konstiga saker. T.ex. du kanske drömmer att du åker i en bil och det går inte att bromsa.

Detta är för att ditt undermedvetna "tar över".
Det brukar oftast vara dina känslor som formar din "normala" dröm.

Fast när man har en klar dröm då har du full kontroll.

Fast att ha en astral resa är mycket bättre.
För då är man fullt medveten om allting, du kommer ihåg varenda liten detalj. Vilket du inte gör om du har en klar dröm.

Så när man har en astral resa då lämnar man sin kropp. Och man går in i den fjärde dimensionen, där man är när man drömmer. Och där man också hamnar när man "dör".

Sen när man har dött så kan man välja att komma tillbaka till jorden igen om man vill.

Fast det är inte riktigt ett "måste". Eller just nu i denna tiden är det ganska viktigt.. Fast ändå..

Du kanske frågar nu: Men varför hamnar man just i den fjärde? varför inte den andre eller första dimensionen?

Svaret på det är för att på dom första 2 dimensionerna så finns inget liv. (tror jag verkligen inte iaf)
För i dimension 0 så finns ingenting det finns bara en prick kan man säga. I dimension 1 finns det en linje, längd.
I dimension 2 finns det en till linje som skapar höjd.

|_

I den tredje (den vi är i) så skapas DJUP. Alltså 3D.

I den andra dimensionen där det nu finns höjd och längd så finns det ju inget djup. Kollar man på den dimensionen ifrån framsidan så ser man en fyrkant.
Vrider man den så man ser den ifrån sidan så ser man ingenting. För det finns ju inget djup.

Så liv skapad först i denna dimensionen där det finns både bredd, höjd och djup.

(detta är nu inte allvarligt, det var bara hypotetiskt talat) :P

Så på dom dimensionera under oss (0, 1, 2) finns det inget liv på. Och det kan nog inte finnas liv heller.

Och ju högre vi kommer i dimensionerna desso närmre kommer vi till gud. Eller skaparen som jag föredrar att kalla han/hon/den för.

(man säger att "gud" finns i den 11 dimensionen. Fast jag vet inte så jag kommer inte säga om det stämmer eller ej för jag venne :P)

I den fjärde dimensionen finns det många varelser. Det finns änglar, "människor", pledians, dom som lever på sirius (har glömt deras namn xD)

Och många fler varelser.

:::Glömde skriva innan:::
Jag sa ju att vad som man än tänker på händer i den fjärde dimensionen. Vill du ha ett till bevis för det?
Har du någonsin haft ett sådant ögonblick där du tänker på något under en konversation eller när du är med en kompis.

Du bara kanske tänker på "katter" och helt plötsligt så säger den personen precis det du tänkt på? Och det var lite freaky eller så? :P

Det är för att dom fick typ in din tanke. Dom "snappa" upp på den.
När du tänkte på katter, då kom det upp typ som en bild av katter i den fjärde dimensionen. Och då kom den bilden in i din kompis medvetande. Och det gjorde så att h*n sa det du tänkte på.
:::

(försätter skriva vad jag skrev där uppe)

Och i den fjärde dimensionen så lever man i kärlek och ljus.
När man dör så upplever man ett starkt STARKT ljus.
(som en tunnel)

Och man känner bara all kärlek som kommer ifrån den tunneln av ljus.
Och när man går igenom de ljuset så kommer man att bli upplyst. Man kommer sluta döma andra, man kommer uppleva oändlig kärlek.
Man kommer få träffa sina nära och kära som har dött. Och du kommer leva i kärlek. Och du blir förlåten av allt "dåligt" du gjort i detta liv.

Fast allt du tänker på där skapar du. Så tänker du på något stort läskigt monster där då kommer det komma ett stort läskigt monster framför dig. Det är inte direkt svårt att bli av med den dock, man behöver bara känna eller tänka att man inte vill ha något med den att göra så försvinner den.

Det är jävligt bra att veta ifall du har någon mardröm någon gång och inser att du drömmer! Bara tänk "du är en varesle av kärlek och ljus" så kommer din mardröm bli en normal dröm. Kan vara bra att veta ;)

Jävlar mycket jag skrev o.o
Iaf xD

Hoppas du inte tänker så som du gjorde nu iaf.

Tro mig, det finns liv efter "döden" och det är underbart.

Phew, nu är jag trött! xP

[MikeW]
4/7/13, 2:39 AM
#2

Måste bara tillägga lite x)

-------------------------------------------------------------------
Och varför man hamnar i den fjärde dimensionen när man "dör" är för att vi har en kropp där. Vi har en kropp i alla dimensioner som finns. Och vi är "fast bundna" i varandra.

--------------------------------------------------------

Tänkte på det att du kanske frågar vad som händer med våran kropp i den fjärde dimensionen när vi går upp i den femte. Du kanske tänker "dör inte den då? du sa ju att man inte kan dö"

Och den kroppen dör inte, för det är inte den kroppen som går upp i en ny dimension. Det är ditt medvetande som "förflyttar" sig till din högre dimensions kropp.

Din fjärde dimensions kropp (även kallat din astrala kropp) är fortfarande där, fast ditt medvetande är i din "femte dimensions kropp".

Ditt medvetande har levt tusentals år.

Och det är därför man kan se in i sitt förra liv. För du har minnen av dina förra liv i ditt medvetande. Du måste bara hitta dom minnena. 
(tror det funkar så iaf :P)

Är det någon annan här inne som vet mycket om det här så är det bara att rätta mig om jag har fel. :)

Det där med att din fjärde dimensions kropp är kvar och ditt medvetande flyttar upp sig. Det TROR jag.
Det är inte något bevisat utan det är vad jag tror. Det låter mest logiskt så iaf xP

Elsa98
4/7/13, 8:44 AM
#3

Jag har alltid varit helt övertygad om att man föds om, jag kan inte tänka mig något annat. Jag har också väldigt utförliga teorier som jag utvecklat sen jag var 9, och jag står fortfarande fast vid dom. Sen kan jag säga dig att jag är övertygad om att döden är en bra sak. Självklart vill jag inte dö, jag älskar livet och vill leva tills jag är 107 år, men jag är inte rädd för döden. Man ska leva och njuta av livet, men när det är dags att lämna sin plats på jorden tror jag att allt blir så mycket bättre.

broccoli, hockey, longboard, astronomi & mat Hjärta

Fridaaaa
4/7/13, 9:16 AM
#4

För mig finns det inget liv efter, inte som andar och "spöken" i alla fall, för det tror jag inte på 🙂
Så vågar inte riktigt svara på vad jag tror händer efter döden. Om något händer. Svårt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zorro_Tiger
4/7/13, 9:44 AM
#5

Jag har också funderat på det väldigt mycket. Men jag tror att alla kommer till jorden med ett uppdrag som är väldigt långsökt men som räddar någon annan som räddar någon annan osv.

Jag är inte rädd för döden, tvärtemot, jag tycker det är väldigt fint, vackert liksom! 🙂

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[Tilde]
4/7/13, 10:30 AM
#6

Jag tror verkligen inte på spöken eller andar. I så fall är reinkarnation det mest sannolika för mig, om något nu händer när man dör. Då tror jag att människor endast kan återfödas som människor och inte som djur eller annat.

Jag är livrädd för döden! Vill verkligen inte dö förrän jag känner mig nöjd och belåten med mitt liv som Tilde. ;)

Annons:
[MiniPim]
4/7/13, 11:19 AM
#7

#5 hur kan det vara vackert när man inte finns längre!?!  

#1 hur vet du det?? 

så du kan kontakta min morfar nu och prata med han? o.O

vad läskigt!

[trabajo]
4/7/13, 11:38 AM
#8

#1 När jag läste det där tänkte jag typ att du bara säger massa saker som inte är sant och så. Men sen när du skrev att man dör och det är ett typ starkt starkt ljus, då började jag tro lite mer på det kan man säga. För jag har haft en nära-döden upplevelse. När jag var liten slog blixten ner exakt 38 cm ifrån mig och då dog jag nästan, eller, jag dog. Dom fick återuppliva mig. Jag var död i ca 58 sekunder. Då var det ett starkt ljus som var vitt. Kommer ihåg det såväl. Det var jättehemskt och jag kände ingen kärlek eller vad det nu var du sa. Jag bara kollade in i den där vita tunneln och det var det hemskaste som hänt, kände mig helt maktlös..😕

[MikeW]
4/7/13, 11:46 AM
#9

#7 Jag vet allt för jag har "pluggat" i typ två år nu. Jag har försökt få all information det finns. Sen så kan jag ta kontakt med dom "döda" också. Så jag får ju information utav dom också.

Jag kan ta kontakt med din morfar och prata med han, ja.
Fast du kanske skulle vilja ta kontakt med någon mer utbildad som har flera års erfarenheter av det istället. Om du vill ta kontakt med din morfar så rekomenderar jag att du går till ett medium ;)

Själv har jag bara 2½ års erfarenheter typ.

Och det är inte så läskigt faktiskt. Ibland kan det vara det, typ ifall jag är i köket på kvällen och jag hör någon. Det kan göra så jag hoppar till lite :P
Fast brukar inte vara rädd för det är mest Maja som kommer ibland och hälsar på :)

(Maja är min döda syster, mamma gjorde en abort)

Är det inte Maja som kommer då är jag lite mer rädd för jag inte vet vem det är typ.

[Tilde]
4/7/13, 11:52 AM
#10

#9 Hur kan ett dött foster komma och hälsa på? o.O Ursäkta om det låter otrevligt

[MiniPim]
4/7/13, 11:52 AM
#11

#9 vad coolt!! kan inte du göra det nu??  testa :D 

och vad kommer det sig att du kan det och inte jag? o.O

[MikeW]
4/7/13, 12:07 PM
#12

#10 Hon hade planerat att bli min mammas barn ett tag, fast hon föddes aldrig. Fast hennes själ finns ju fortfarande, den har funnits här väldigt länge och kommer finnas väldigt länge.

Hon kommer i olika former. Jag har träffat henne när hon hade formen av en tonåring. Fast hon brukar oftast vara i formen av ett barn.

(typ 4 eller 5 år)

Hon kommer i formen av ett barn så det lättare att känna igen henne.
Tror jag. Eller så bara hon gillar att vara ett barn :P

#11
Jag kan det för som jag sa så vibrerar mitt medvetande lite högre än normala människor. Jag får lättare kontakt med andar.

Fast du kan alltid öka ditt medvetande. Alla kan det. Vill du ta kontakt med andar själv så är det bara att köra på :P

Jag vaknade precis, orkar inte nu xD
+så vet jag ingenting om din morfar. Jag kan inte direkt ropa på han och hoppas att han kommer :P

Jag kan använda min intuition och fråga min guide.
Fast som jag sa så är det bättre att gå till någon som är pro på detta :P

Just nu tar jag bara kontakt med andar för min familj och mig själv. 

För jag är ganska ny inom detta faktiskt. Så jag vill inte riskera chansen att säga något ifrån någon död till dig, för det kanske inte stämmer.

Det skulle bara vara jobbigt för mig. Jag har gjort det förr, och det har alltid stämt. Fast jag vill ändå inte riskera chansen att det kan bli fel.

+ så har jag VÄLDIGT lätt att mixa upp saker och ting xD
Jag är ganska osäker själv om att den information jag får ifrån "ande världen" stämmer, och vill inte ta några risker förens jag vet och är 100% säker på att det stämmer.

Du kanske borde ta kontakt med milky88 här på iFokus! han vibrerar högre än mig. Och har många många års erfarenheter.
Han är skit bra på detta! och han är väldigt bra på healing också!

Jag hoppas att jag en dag kan bli som han, och han gör allt gratis också!! ;)

Hamsterlycka
4/7/13, 12:19 PM
#13

Eh… ursäkta, men ingen vet säkert att man föds om. :P

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Annons:
Fridaaaa
4/7/13, 12:22 PM
#14

#13 Detta som skrivs här i denna tråden är egna spekulationer, vad man tror, vad man tror på osv 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hamsterlycka
4/7/13, 12:25 PM
#15

#14 Fast "Tro mig, det finns liv efter "döden" och det är underbart." anser jag inte som spektulation. Ingen kan veta säkert vad som händer efter döden, även om man kan "prata med andar".

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Fridaaaa
4/7/13, 12:28 PM
#16

#15 Fast det är den personens upplevelse och erfarenhet. Vad den personen upplevt och tror på 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MikeW]
4/7/13, 12:53 PM
#17

#16 precis.

#15 du kanske inte tror på det för du har inget bevis själv. Fast jag har bevis för mig själv. Fast jag säger inte det jag säger bara för jag kan prata med andar.

Gjorde jag det då skulle jag bara prata ifrån min spirituella sida.

Och som jag sa så går jag inte bara efter vetenskapen eller spiritualism. Jag går efter båda.

Det finns många vetenskapliga bevis där ute om allting jag har pratat om.

Och du kan få se det själv om du går ut och kollar in saken lite djupare.

Sök upp hur vibrationer funkar, dimensioner, klardrömmar, astrala resor, kolla på människor som berättar vad dom har gått igenom när dom har dött och kommit tillbaka till liv osv osv osv..

Det finns många många vetenskapliga bevis för allt jag har pratat om här. Det finns även en svensk vetenskapsman(tror han var svensk)
som testade astrala resor och bekräftade att det stämde.

Man måste bara lära sig att ta andras ord och tro på dom ;)
Sen kan du alltid testa själv! :)

Skapa dina bevis för dig själv. Undersök saken, och försök att se det jag pratat om både ifrån vetenskapens sida, och den övernaturliga sidan.

För du kan inte börja förstå det jag pratat om, om du bara kollar det ifrån en synvinkel.

Gimbergsson
4/7/13, 2:02 PM
#18

#12 Jag måste bara fråga, gjorde din mamma en abort men gav ändå fostret ett namn? Eller har Maja själv "sagt" till dig att hon heter just så?

Zorro_Tiger
4/7/13, 2:12 PM
#19

#7 Ja,, jag ser döden som något vackert, problem med det eller?

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[trabajo]
4/7/13, 2:18 PM
#20

#19 Men gud vad otrevlig du låter.

Annons:
[rocklover]
4/7/13, 2:19 PM
#21

#19 jag ser också döden som något vackert! nej, det betyder inte att jag har dödslängtan, jag älskar livet -.-

..jag brukar oftast tänka "hur kommer jag att dö?"..helst skulle jag vilja dö i ett krig och hamna i valhall 😃 fast nu ska jag ju leva ett långt och lyckat liv, men om jag fick välja hur jag skulle dö, så hade det vart i ett krig..

Quenzi
4/7/13, 2:22 PM
#22

Jag tror att man föds om, att man först lever, och sen när man dör så får man "åka upp till himmelen" och "rensa av sig" från minnen osv för att sen åka ner till livet igen, för vissa personer kan ju få som ett minne från något som dom aldrig sätt/varit med om, och detta tror jag är något från ett tidigare liv som dom inte rensat av sig helt från. 

Sen så tror jag att man genom varje liv har en slags "uppgift" som man ska göra, vad uppgifterna skulle kunna vara har jag inte kommit fram till än, men detta tror jag är "meningen med livet." Och sen när man levt alla liv och gjort alla uppdrag så blir man en ängel eller någon annan varelse som ska använda sin kunskap från dom här uppgifterna för att hjälpa levande varelser. Som det här med nära döden upplevelser, jag tror inte att det är någon slump att man överlever, utan att det är en "ängel" som skyddat en bara för att man ska slutföra sitt uppdrag, och slutför man inte ett uppdrag så blir man kvar som en ande på jorden.

PJUM

[trabajo]
4/7/13, 2:42 PM
#23

Jag tror att det finns själar och att man är en själ hela livet. När man dör föds man om till en annan varelse. Jag tror att man föds om så många gånger som det finns varelser på jorden, alltså man ska ha varit en av alla varelser som finns på jorden (t.ex människa, mygga, bakterie, flodhäst o.s.v) när man varit alla saker som går så försvinner ens själ och man kommer inte komma tillbaks någonsin. Då föds det en ny själ och sedan när den har varit exakt alla varelser som går så dör själen och en ny kommer o.s.v

Det är vad jag tror på.🙂

Tillägg - 

Om man varit t.ex en människa och ska bli en hummer då raderas alla minnen man haft som människa när själen vandrar till en hummerkropp , men eftersom vissa människor kan minnas något de aldrig varit med om är det så att naturen kan missa vissa delar av vissa minnen och man kan då komma ihåg det nångång under sitt nästa liv.

Zorro_Tiger
4/7/13, 2:55 PM
#24

#20 Då Aynaz andvände onödigt många utropstecken och frågetecken verkade hon väldigt upprörd över min åsikt vilket jag tycker är väldigt fel, eftersom hon frågar så får hon vara bered att folk har olika åsikter och tankar kring ämnet.

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[trabajo]
4/7/13, 3:05 PM
#25

#24 Ja, men du behöver ju inte låta otrevlig för det.

Jag ser själv döden som något vackert men är inte otrevlig ändå..🙂

[MiniPim]
4/7/13, 3:50 PM
#26

#19 nej har du?

Zorro_Tiger
4/7/13, 4:04 PM
#27

#25 Dock var det ju inte jag som började men aja, i vilket fall tycker jag inte att jag har gjort något fel. Aynaz använde en "ton" mot mig och jag svarade likadant.

#26 Varför använder du då så onödigt många utropstecken och frågatecken? tänk på hur du uttrycker dig.

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Annons:
[MiniPim]
4/7/13, 4:05 PM
#28

#27 bara för du har något att skylla på behöver du inte överdriva! HERREGUD! det var !?!, URSÄKTA MIG SÅ SJUKT MYCKET SKA ALDRIG ANVÄNDA FLERA UTROBSTECKEN.

[MikeW]
4/7/13, 4:21 PM
#29

#18 Nepp, mamma döpte henne aldrig. Hon visste inte ens att det skulle bli en flicka.

Hon har fått det namnet på "den sidan". Jag tror att hon bestämde det namnet själv. Eller så kanske det är hennes namn som hon hade i något annat liv som hon valde att ha kvar.

Fast min mamma döpte henne aldrig, och hon visste inte ens ifall det skulle bli en pojke eller flicka för hon gjorde aborten så tidigt.

Juliaskaniner
4/7/13, 4:23 PM
#30

Jag tror att man helt enkelt upphör existera, helt enkelt somnar och känner inget mer.

Jag själv är inte ett dugg rädd, inte för min egen död. men för mina djurs död, eller mina nära och kära. Skulle hellre vilja dö innan så att jag slipper lämnas ensam kvar. Men det är egoistiskt, då lämnar jag ju dem..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Zorro_Tiger
4/7/13, 4:37 PM
#31

#28 Oj shit, såg nu att det inte var så många, men aja. Och vadå att jag har något att skylla på?

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[MiniPim]
4/7/13, 4:39 PM
#32

#31 ja exakt.. Orkar inte förklara

Zorro_Tiger
4/7/13, 4:42 PM
#33

#32 Tycker det är lite dåligt av dig att "anklaga" mig för något och sedan förklarar du dig inte :P

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[MiniPim]
4/7/13, 4:42 PM
#34

#33 tycker det är dåligt av dig att anklaga mig för en grej och sen se att det är fel.. :)

Annons:
Zorro_Tiger
4/7/13, 4:45 PM
#35

#34 Men det verkar fortfarande som om du hackade på min åsikt om att jag tycker döden är något vackert, eller hur menade du med "hur man kan tycka det är vackert"?

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[trabajo]
4/7/13, 4:51 PM
#36

#35 Hon menade det nog inte så, och sa så bara för att hon själv är rädd för döden och tycker det är hemskt. Hon sa det nog inte för att hon tyckte att din åsikt om att det var vackert är dålig, utan för att hon själv är rädd för döden. Du måste inte haka upp dig på sånna småsaker.

Zorro_Tiger
4/7/13, 5:04 PM
#37

#36 Jaha ok. För övrigt så hakar jag upp på vad jag vill.

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[trabajo]
4/7/13, 5:06 PM
#38

#37 Gud vilken attityd du har. Varför ska du haka upp på vad du vill när du kan skita i det och inse att livet gå vidare och inte förstöra en tråd bara för dina attitydproblem. 

NOG MED OT.

Zorro_Tiger
4/7/13, 5:08 PM
#39

#38 Wowowow, lugna dig lite nu va! Attitydproblem? Så säger man inte till någon.

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Fridaaaa
4/7/13, 5:10 PM
#40

#39 Du har sagt liknande till mig, att jag har haft det, inte exakt dem orden men med samma innebörd….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[trabajo]
4/7/13, 5:11 PM
#41

#39 Vad är det då? Som är problemet? Det är ju din attidtyd som är problemet i denna tråd, attityd som är problemet = attitydproblem. Om du bara accepterat det så hade inte tråden varit förstörd. 

Jag sa nog med OT, och om du inte kan acceptera att disskusionen är slut nu, då är det väl attitydproblem om du ska ha sista ordet?? 

😃😃

Annons:
[MiniPim]
4/7/13, 5:12 PM
#42

#39 tig med dig :)

Zorro_Tiger
4/7/13, 5:13 PM
#43

#41 LÄGG AV! Fattar du hur sjukt jävla elak du är mot mig nu! Du hackar på mig som person, det gör man bara inte!

#40 Det har jag inte :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[trabajo]
4/7/13, 5:14 PM
#44

#43 WTF?🤔

[MiniPim]
4/7/13, 5:14 PM
#45

#43 tänk på hur du är mot andra också.

Fridaaaa
4/7/13, 5:15 PM
#46

#43 Äh jo det har du, annars hade jag inte skrivit det!
Och Trabajo har inte hackat på dig som person, utan på attityden.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zorro_Tiger
4/7/13, 5:17 PM
#47

#46 Skojar ni med mig, är ni helt seriösa!? Asså shit. Du tycker det är okej att hon hackar på mig som hon gör, tycker du det?

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[hamster-expert]
4/7/13, 5:17 PM
#48

Jag tror absolut att alla djur och människor ( inte insekter och bakterier) har själar och att de inte bara förvsinner när man dör. Men jag är osäker på om man blir något nytt eller kommer till en himmel/dimension där man kan träffa alla som man kände. Men att bli något nytt ses nästan på ett sätt mer möjligt, det kanske tex kan vara en anledning till att man har olika egenskaper eller att man tex kanske gillar ett djur lika mycket eller att vissa saker kanske bara känns obehagliga. Vissa saker kanske kommer från ens förra liv.

Jag tror också att man har en viss personlighet i ens själ, vad man än blir om man blir något nytt. Så om man var lekfull, glad och framåt som människa hänger lite av det med om man tex skulle bli en hund, oavsett vilken uppväxt man får.

Men jag tror också att det kan finnas andar/själar som kommer till vår värld ibland, eftersom många har sett andar och det ibland händer oförklarliga saker i hemsökta hus. 

När det gäller drömmar så vill jag gärna tro att det finns någon mening med dem, alltså som att de vill leda en på något sätt. Jag tror också att döda kan ta kontakt med en i drömmen. Jag hade en taggmus en gång, och han har återuppstått (visste i drömmen att han var död men sen blev han levande) i två av mina drömmar. Det kändes så verkligt när jag höll i honom. Detta har även hänt med en av mina hamstrar som jag hade en speciell connection med, men inte med andra hamstrar jag hade innan.

Jag tror faktiskt både på att man kan bli något nytt, att man kommer till en annan dimension/himmel där alla som dött kan återförenas och att själar från döda kan ta kontakt med oss i vår värld.

Annons:
Fridaaaa
4/7/13, 5:18 PM
#49

#47 Läs igen vad jag skrev. Har inte skrivit att det är OK att hacka på någon, vart kan du läsa det? För det har jag då inte skrivit….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[trabajo]
4/7/13, 5:19 PM
#50

#47 Det ända jag har sagt är att du borde ge upp din dåliga attityd i DENNA TRÅDEN och lägga av med diskussionen innan det blir ännu mer OT. Men du backar ju inte och låter Minipims tråd vara ifred.

[MiniPim]
4/7/13, 5:19 PM
#51

#47 ge dig nu!

[hamster-expert]
4/7/13, 5:31 PM
#52

Jag tror också nu när jag har läst #1's inlägg att det finns en dimension där de döda finns och att våra drömmar kanske också är en till dimension. Jag tror även att det finns hundratals andra dimensioner, alltså olika världar där olika liv finns som i guldkompassen och i Narnia :P

Jag tror också att det finns massor av andra galaxer i vår dimension där det finns liv som har själar, alltså inte bara bakteriet och sånt som inte har något medvetande.

[MikeW]
4/7/13, 6:04 PM
#53

#52 Tyvär är ju inte alla "aliens" snälla.. Det finns de som har dåliga tankar om oss människor.

Marsianer är en utav dom exemplen.

Dom var ju helt galna faktiskt. Dom sprängde iväg deras atmosfär. Alltså dom förstörde hela deras planet.

Dom gjorde en sak som kallas för "lucifer experiment".
Dom försökte skapa en egen verklighet, dom kopplade bort sig ifrån all verklighet (alltså alla dimensioner och allt, till och med skaparen)

Det var riktigt dumt gjort av dom att dom försökte göra det. Dom klarade inte av att koppla av sig och vad som hände var att dom blev varelser utan någon kärlek.
Dom började bråka med varandra och sen blev det krig i deras ras.
Så dom bestämde sig för att förstöra hela planeten.

Planeten mars har inget magnetiskt fält. Fast man har upptäckt att marken var magnetiserat. Vilket betyder att att planeten hade ett magnetiskt fält, fast något hände som gjorde att det försvann.

Marsianerna sprängde iväg deras magnetiska fält.

Och hur man vet att dom försökte göra "lucifer experiment" är för att beviset finns på planeten.

Har du sett det ansiktet som är på planeten? Kollar man lite längre ut så ser man många pyramider också.
Det är det man behöver bygga för att göra lucifer experiment.

Det är faktiskt deras fel att vi lever i denna tredje dimensionen.

Men orkar inte gå in i detalj på det nu, då kommer inlägget bli kanske längre än #1 xD Haha :P

Juliaskaniner
4/7/13, 6:25 PM
#54

#47 herregud, reagerar som de andra, wtf?! Vad har du för attityd, varför så himla otrevlig hela tiden?! Har precis som Frida råkat ut för dig och din *****taskiga attityd. Var bara tvungen att skriva det. Har skrivit innan att jag tror att bara upphör existera liksom. Men jag kan inte släppa tankarna om att man kanske lever ändå. Bara att hjärtat inte slår och man inte kan göra något. Är lite rädd för det, att man ska vara inlåst i en kista, och känna allting medans man ruttnar bort…

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Zorro_Tiger
4/7/13, 6:28 PM
#55

#54 Varför jag är otrevlig? haha, vad tror du egentligen?

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Annons:
Juliaskaniner
4/7/13, 6:31 PM
#56

#55 vi kan ta det i PM. Vadå vad jag tror? Jag tror vad tusan jag vill om döden, vi skulle skriva det här. Så skärp dig. Herregud.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[trabajo]
4/7/13, 6:35 PM
#57

#55 Hon får väl tro vad *** hon vill om döden? Men när Aynaz sa någonting om vad du skrev du blev det ett ***** liv. Men nu tycker jag ändå att det ska vara slut på OT, Zorro_Tiger du kan gärna skriva ett PM till mig om du vill. 🙂

[134643]
4/7/13, 8:15 PM
#58

Jag är inte det minsta rädd för döden, då jag ser det som något otroligt vackert. Jag vet inte varför, men sedan min kompis tog sitt liv har jag börjat sett det som något fint. Hon ville inte leva, så hon valde att avsluta sitt liv, för det var precis det hon ville. Döden var för henne något fridfullt, och jag har börjat förstå hur hon tänkte.

Jag tror att döden är ingenting. Att det blir som innan man föddes, eller som när man sover utan drömmar. Det är inte svart, inte vitt, det är helt enkelt ingenting. Ifall man tänker på hur det ser ut bakom en, alltså bakom ens huvud typ så är det ju inte svart, det är bara ingenting. Det är så jag ser döden. Allt man känner försvinner, ens medvetande försvinner, alla tankar försvinner. 

Dock så vet jag att människor är energi och energi kan varken skapas eller förstöras, bara omvandlas till olika former. Vad händer då med människans energi när vi dör? 

Visst, jag hoppas på att själarna finns kvar från de vi mist. Jag skulle älska ifall hon fanns kvar runt mig, och alla andra jag förlorat såklart. Men då jag inte tror på det, så tja. Jag vet inte helt enkelt. Jag bara hoppas på att de som är i smärta slipper det dagen de dör

:')
4/7/13, 8:18 PM
#59

Jag tror själen vandrar vidare från kroppen och att man blir en form av ängel. Jag tror man kan ströva runt lite var man vill men att det kan finnas ett samhälle i himlen någon stans. Jag tror inte att man kommer kunna prata med levande människor om man inte har ett outfört uppdrag eller finner stark oro över något, jag tror det är därför folk ser "spöken". Dock tror jag att man som själ kan "ta över" ett djur på jorden för att få vara nära sin familj eller hjälpa en person nöd. Ni har säkert alla hört om djur som räddat människor från saker? Nu tror jag inte att varje djur har en människosjäl i sig hela sitt liv men kanske ett tag?

Jag är inte rädd för döden. Men jag är rädd för att dö långsamt. Som att drunkna eller brinna upp. Helst skulle jag vilja bli skjuten rakt i hjärtat så det går fort. Men livet efter döden tror jag är fridfullt och behagligt med bara glädje och kärlek.

Eldlilja
4/7/13, 8:39 PM
#60

Jag har en teori om vad som händer efter döden, men helt ärligt är jag alldeles för trött för att sätta den i ord😛… Hur som helst så är jag inte rädd för döden. Det jag är rädd för är smärta. Fysisk, mental, känslomässig och all annan smärta. Det enda med döden jag egentligen är rädd för är smärtan i den, i själva dödsögonblicket och efteråt, rädd att mista människor jag älskar. Men samtidigt inte. Det är lite svårt att förklara hur jag tänker 🤔

[Tilde]
4/7/13, 8:49 PM
#61

#18 Min sambo undrade precis samma sak när han kom och kollade på vad jag läste på datorn! 😛

cookies
4/7/13, 9:36 PM
#62

Du kommer hamna någonstans där livet har en mening är vad jag tror.

Annons:
RobinEH
4/7/13, 10:41 PM
#63

När man är död så är man död. När man inte var född så var man inte född.

Vi är inget mer än ett gäng atomer som attraherats av varandra. 

De enda som såras när någon dör är de som hållit denna kär. Man mår alltså dåligt av egoistiska skäl och inte för den döda.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Zorro_Tiger
4/8/13, 8:05 PM
#64

#56 Menade inte det om vad du trodde om döden för där har alla såklart rätt att tro vad de vill. Det jag menade vad var varför du trodde jag var upprörd.

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Lina
4/8/13, 11:17 PM
#65

#58 Precis så jag tror och tänker om döden! Precis mina ord också när jag pratar om det med folk. 👍

Olika dimensioner och att man skulle vara medveten innan och efter döden tror jag inte ett dugg på. Det är bara ett önsketänkande just för att man inte vill försvinna. Det är utom vår intelligens att kunna förstå det fullt ut precis som att universum är oändligt. Det blir för mycket för våra hjärnor att ta in.

Workingdog
4/8/13, 11:45 PM
#66

Tror att man finns kvar efter döden, iaf själen. Då jag själv har varit med om spöken ett flertal gånger så tror jag absolut på det. 
Första gången jag var med om det var för flera år sedan, ca 1 år efter att min kompis pappa hade dött, och vi var själva hemma hos henne, tvn började sättas på och stängas av, vi såg en skugga på väggen, vi hörde fotsteg på övervåningen trots att båda katterna var nere med oss. 
Sen har jag även varit med om det ett flertal gånger på landet, det är helt klart min gammel farmor och farfar, det var dom som byggde huset och dom brukar hålla till där. Var inne i "mitt" rum och då ser jag hur kudden i stolen liksom formar sig, min väska flyttar på sig och stolen börjar gunga. 

Så jag tror absolut på ett liv efter döden.
Men är inte ett dugg rädd. Längtar snarare, allt för att slippa det här livet som jag lever nu…

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

LLLINN
4/9/13, 7:32 AM
#67

Jag tror inte att man har en själ. Jag tror att hela ens "jag" finns i hjärnan o våra nerver, men när man dör så slocknar allt. En "själ" om man nu vill kalla det så förflyttar sig inte någon stans eftersom den finns biologiskt i våra organ. Jag tror att när man där så finns man aldrig mer, på något sätt. Jag tror inte på andar och spöken eller liknande saker. De flesta säger att "du tror bara inte för att du inte kan bevisa det, typiskt skeptiker" men det handlar inte främst om det. Jag har tänkt mycket på sådant här och försökt se logiken i alla övernaturliga saker folk tror på, men aldrig hittat den. Ofta har troende inte några hållbara argument till varför de tror på andar eller ett liv efter döden. Jag tror att det mest handlar om att människor alltid har varit och alltid kommer vara rädd för det vi inte vet, t.ex. döden. Man vill inte tro att det bara tar slut. Så då övertygar man sig själv att man kommer återfödas på något sätt. Samma sak med religion, jag tror att det bara finns för att människan förr i tiden ville ha förklaringar på det man inte visste. Nu när man faktiskt VET så tycker jag att det är extremt förlegat och lite konstigt att vara religiös, då religion var en ersättning man använde sig av innan vi lärde oss mer om hur jorden fungerar. Hur kan man tro på det som står i Bibeln t.ex. när man vet att det skedde annorlunda, och det är fysiskt och biologiskt omöjligt att det mesta Bibeln säger ska ha hänt, faktiskt kan ha hänt.

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Thildalulu
4/9/13, 9:19 PM
#68

Jag har tänkt på det hur många gånger som helst men det enda jag vet är att jag inte är rädd för döden;p Hur jag än tänker, att man bara dör och inte finns, att man lever efter att man dör, att man återföds eller så. Så tror jag inte helt på något av det. 

Jag tycker de känns konstigt att man skulle återfödas, jag är liksom jag och kommer alltid vara jag. Men det skulle vara coolt om det var som MikeW skrev, jag skulle vilja tro på det för det skulle vara bättre.. Om man alltid fanns och så. Men någon gång kommer jag väl veta, jag vet väl när jag dör.


:holmgreen:
4/9/13, 10:51 PM
#69

#67 Jag förstår hur du tänker det där med religion osv. Något man inte ska glömma är att bibeln faktiskt är skriven av massor olika människor,  inte konstigt att en del av det förmodligen inte hänt. Men Faktum är att Jesus var en människa som berörde sjukt många människor, det finns bevis för det, och hur lyckades han med det? Det är en otroligt bra fråga då den är svårt att besvara för oss som inte var där.

Sen så hör det mesta till ens egen tolkning och bara för att det står att något hände annorlunda än vad vetenskapen säger betyder inte det att allt i skriften är påhitt. Man väljer ju själv hur man vill tolka saker och ting, står det att Gud skapade världen på si och så många dagar behöver det inte betyda att Gud satt uppe på ett moln och formade lerfigurer och sen efter några dagar fanns världen. Utan man kan ju tolka det på hur många sätt om helst. Jag är en sån som tror på evolutions teorin, för det är vetenskapligt bevisat hur människan har utvecklats efter sina förfäder. Men jag tror på Gud. Det ena utesluter inte det andra. Utan det är upp till var och en att fundera över. :) 

Nu blev det lite OT här känner jag.. Haha förlåt🤐


Annons:
Thildalulu
4/9/13, 11:20 PM
#70

#69 ..Menar du #67?


:holmgreen:
4/10/13, 2:44 PM
#71

#70 haha oj, precis. Fixar till det när jag kommer hem. :)


[VSK]
4/23/13, 6:30 PM
#72

Intressant tråd.

Då den inte är åldersrelaterad så hakar jag på 🙂

Är både kul och intressant med "unga" tankar kring detta med livet efter döden. 

Det finns energier som härstammar från de lägre dimensionerna. Ett exempel på en mkt ond energi är Demon. Såna vill man inte ha å göra med, tro mig.

Sedan så är det inte alla själar som väljer att gå till ljuset direkt efter döden. Många vågar inte och väljer att stanna i vår dimension. Givetvis finns det flera exempel på varför de inte vågar traska vidare, men rädsla är nog den absolut största orsaken. Jordbundna andar kallas dessa för.

Sen har vi de andar som väljer att komma tillbaka och stanna här. De kallas för platsbundna andar. De kanske tex tycker om sitt gamla hus/plats så himla mkt så de vill vara där. 

Jag har flera års erfarenhet av väldigt många olika energier så jag kan inte annat än tro på fortsättning efter vårat liv i denna dimensionen.

Det som är svårt att veta är ju vilka de är och vart de kommer ifrån. Även fast jag sett spöken, så kan jag ju aldrig veta att det är en människoande som visar sig som en människa. Det kan lika väl vara aliens som antar sig rollen som en människoande.

Finns så mkt att berätta egentligen, men jag avstår då det skulle bli för mkt att skriva 😛

[MikeW]
4/23/13, 6:38 PM
#73

#72 Jag har hört att det är väldigt sälsynt att man inte går in i ljuset.
Och har även hört att det inte är skälva anden/personen som stannar kvar, utan det är energier utav den personen som stannar kvar.

Har man t.ex. levt ett liv vid sitt hus eller så hela sitt liv och man verkligen älskar det huset då.
Då är det energin som stannar kvar efter den personen har dött, energin/det som blev kvar är tankar, energier & känslor ifrån den personen.
Fast själva anden har gått vidare.

Det är iaf vad jag har hört.

[VSK]
4/23/13, 6:45 PM
#74

#73

Du blandar ihop restenergier med platsbundna andar.

Givetvis så sätter det sig avtryck på ställen man levt länge mm i form av energier.

En platsbunden ande har alltid gått till ljuset innan den återvänder.

Jojaton
4/23/13, 6:51 PM
#75

#67 Vet att detta är OT, och ber om ursäkt för det, men skulle gärna vilja veta vad som är fysiskt och biologiskt omöjligt i bibeln?

Jag är kristen, och tror därför att man kommer till himlen alt. helvetet. Hur det ser ut/blir vet jag inte, men tror inte att helvetet är en brinnande grotta där djävulen styr, utan en plats utan Gud (och jag tror att Gud är allt som är gott, och därför blir ju den platsen fruktansvärd)

Johanna - Instagram

JuTsu
4/23/13, 7:04 PM
#76

Jag tror på återfödelse. Att döden bara är en fas av många. En övergång till något nytt.

Är wiccan. :)

Annons:
[MiniPim]
4/23/13, 7:12 PM
#77

JAG VILL INTE DÖ!!!!!

TÄNK MINA FINA UNDERBARA KOMPISAR OCH ALLT..

[MikeW]
4/23/13, 8:05 PM
#78

#77 Det är ju inte som att du går någonstans direkt, du kan ju alltid komma och kolla till läget om du dör..

Fast det är nog LÅNG tid kvar tills du dör, så du behöver inte oroa dig just nu.

[MiniPim]
4/23/13, 8:12 PM
#79

#78 det vet man aldrig ju..

Nwmo
4/23/13, 8:46 PM
#80

Mike, hälsa min farsa! :/

- Emil

Tokyo
4/23/13, 9:29 PM
#81

#1 Intressant att läsa 😀 Jag har haft en s.k "klardröm" många gånger, speciellt när jag var liten. Jag tänkte att jag ville vakna, och då vaknade jag. Minns att jag var på samma ställa i dessa drömmar också, på dagiset jag gick på då. En gång tänkte jag att jag ville vakna, och då "drömde" jag att jag vaknade! Och rummet såg exakt ut som det gjorde i "verkligheten", och eftersom jag var mörkrädd så hade jag min säng i mammas och pappas rum då, så jag såg min mamma ligga och sova i deras säng. Det kändes så verkligt men ändå inte, ganska läskigt faktiskt. Sen tänkte jag att jag ville tillbaka till gården bakom dagiset där jag var från början, och då kom en grind upp (en grind som fanns där på baksidan, som man var tvungen att låsa upp för att komma till alla klätterställningar och sandlådor osv), jag gick igenom den och då var jag där. Detta har alltså hänt minst 20 gånger då jag var liten, men nu på senare tid har det aldrig hänt. Och det där med att man tänker på nåt och så säger kompisen eller nån det man tänkte på, har hänt riktigt många gånger. En gång t.ex, så tänkte jag på att det skulle vara kul att vara med kompisen jag snackade med då, och precis när jag tänkte fråga om vi kunde vara, så sa kompisen "kan vi vara idag?" (jag hade alltså inte hunnit säga nåt alls då). Det känns som om dom kan läsa mina tankar. Ganska coolt om jag ska vara ärlig 😀 Jaja, nog för mig, nu ska jag gå & duscha.

Juliaskaniner
4/23/13, 10:00 PM
#82

Jag är sjukt rädd att mina kaniner hamnar hos nån idiot när jag dör :o om jag har kaniner då dvs:)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Pandoraelf]
5/2/13, 10:34 AM
#83

Brukar också grubbla mycket över vad som kommer hända efter döden och vägen dit. Får ibland smått panik och blir rädd, kommer det göra ont och vart hamnar man sen?

Tror rätt starkt på att livet börjar om, men vart när och hur - ingen aning. :-)

Annons:
Rebornbabyn
5/29/13, 2:25 PM
#84

Jag undrar såklart också vad som händer efter döden.

Men jag tror att man inte har ont utan mår bra.

Jag tror att det är som när vi sover, fast man aldrig vaknar igen.

Så man kan inte tänka, inte drömma, aldrig vakna typ. :P

Som att man inte har någon hjärna eller själ helt enkelt.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

RobinEH
5/29/13, 3:56 PM
#85

#75

Vad sägs om att Gud skapade existensen? Skapade jorden på 6 dagar.

Första Moseboken 1:6-8:
Gud sade: "Varde mitt i vattnet ett valv som skiljer vatten från vatten!" Gud gjorde valvet och skilde vattnet under valvet från vattnet ovan valvet. Och det skedde så. Gud kallade valvet himmel. Och det blev afton och det blev morgon. Det var den andra dagen.

Första moseboken 2:16-17:

Och HERREN Gud bjöd mannen och sade: "Av alla andra träd i lustgården må du fritt äta,
men av kunskapens träd på gott och ont skall du icke äta, ty när du äter därav, skall du döden dö."

Första Moseboken 3:1:
"Men ormen var listigare än alla markens djur som Herren Gud hade gjort. Han sade till kvinnan: "Har Gud verkligen sagt: Ni får inte äta av något träd i lustgården?"

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Jojaton
5/30/13, 2:17 PM
#86

#85 Menar du att det ologiska är att Gud skapade världen eller att han gjorde det på 6 dagar?

Johanna - Instagram

[goldhamster]
5/30/13, 3:00 PM
#87

#73 ! Snälla! Kan du inte ta kontakt med min farmor. Jag skulle vilja hälsa henne en sak. Hon var mitt allt. Jag var alltid hos henne och hon sa aldrig till mig. Hon var alltid på min sida. Hon dog av cancer. jag kommer ihåg när hon låg är. På sjukhuset. Och hon sa" Du är mitt allt,Vad vill du ha på din födelsedag" Jag sa alltid" farmor jag älskar dig min födelsedag har redan varit" Hon tyckte det var så roligt att va med mig på min födelsedag. Hon upprepa det varje dag 😢 Sista gången jag såg henne var i sjuksängen. Hon var död. Borta för gott. Hon var kall och hennes röda fina läppar hade blivit blå och hennes vackra ögon var stängda. Om du skulle vilja helsa henne det här hade jag blivit lyckligast i världen. Jag saknar henne inormt. Det är något som fatas i mitt hjärta… Och det är hon.Hälsa gärna det här och skriv sedan i pm vad hon sagt och vad hon hälsar.

"farmor.. Jag älskar dig. Jag har inte glömt dig! Och kommer aldrig göra. Jag är som du. Följer dina råd och vad du tycker är bäst. Jag älskar dig över allt annat och vill bara att du ska veta det. Det går bra för mig i skolan och med kompisar. Alla saknar dig här hemma. Farfar mår bra. Han saknar dig enormt inombords. Och han älskar dig! Bara dig mest! Nala är kvar. Hon börjar bli väldigt gammal och trött. Hon kommer snart vandra vidare till dig. Så ta imot henne med ditt hjärta. Mormor mår fint. Men höll på att vandra vidare med en hjärnblödning. pappa och petra mår finfint. Luke som du aldrig fick träffa är nu 4 år och en bus kille. Jag tror du ser allt det här men vill bara hälsa och berätta lite. Alla saknar dig och ingen kommer någonsin glömma dig eller hur du var som person! Jag kommer att träffa dig igen. Puss på dig min älskade farmor. Puss gurka. Alla hälsar!PUSS 🌺🌈💋❤️

[tråkig]
5/30/13, 3:41 PM
#88

jag tror jag hamnar med mina djur

[MikeW]
5/30/13, 4:02 PM
#89

#87 det var väldigt vackert. Men du behöver inte mig för att hon ska höra dina ord.

Tänk bara på att hon ska höra dig och då kommer hon göra det. Be henne komma till dig och säg dina ord, antingen fysiskt eller mentalt kan du säga det. Hon kommer höra.

Om du har tur så kanske hon även  ger dig ett tecken på att hon hörde.

Som sakt, jag vill helst inte ta kontakt med dom på andra sidan för att hjälpa andra, asså jag vill hjälpa det är inte det. Men jag är osäker själv, jag är typ ny inom detta. Du kan ta konstakt med någon mycket mer erfaren om du vill, fast din farmor hör dig och du kan prata med henne när du vill. Du kanske inte kommer få något svar tillbaka, fast hon hör dig.

[goldhamster]
5/30/13, 4:06 PM
#90

#89 Okej.. Men jag tror inte hon hör 😢

Annons:
NiklasHjelm
5/30/13, 5:43 PM
#91

Du behöver inte oroa dig. Du oroade dig inte för vad som fanns innan du föddes, varför oroa sig för det som finns efter. När din hjärna dör så kommer det inte finnas något medvetande kvar längre, precis som att det inte fanns något innan du föddes.

-----------------------------------------------------

http://www.niklashjelm.se

Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

http://www.facebook.com/fotografniklashjelm

Hamsterlycka
5/30/13, 5:51 PM
#92

Jag tror personligen att det inte händer någonting. Kunde ni känna hur det kändes innan ni var döda? Man vet ju aldrig. Vi har kanske levt ett liv innan detta men har bara "glömt bort det". Vi kanske har levt miljontals liv. Det är en sak vi aldrig kommer få veta. Men, som sagt, jag tror inte det händer så himla mycket, man känner.. ingenting. Som när man sover ungefär.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[VSK]
5/30/13, 7:27 PM
#93

#91

Enligt din tro ja.

Frida B
5/30/13, 8:06 PM
#94

Jag tror att man återföds som någonting slumpmässigt. Kan vara en hund, en kackerlacka, en människa igen o.s.v. Men jag tror även att man har en själ, och att den själen är ett djur typ… (enligt mig räknas människa in i djur). För vissa är det tydligt i detta livet, för vissa inte. Har till exempel fått höra av många (som tror som jag det där med själen) att min själ egentligen är hund eller varg. Men det betyder inte att man är det djuret (för jag är mycket väl medveten att jag är människa), men att själen är det. Och att när denna kroppen dör, åker själen vidare till första, bästa kropp. Med det menar jag att jag inte tror att timmsgamla bäbisar/djurungar har en själ, utan att det kommer efter en dag eller två utan att det märks. Det är vad jag tror :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

RobinEH
6/1/13, 11:09 AM
#95

#86

Guds skapande av existensen och skapandet under 6 dagar stöds inte av vetenskap, utan av tro. Det har inget fysiskt eller biologiskt stöd. 

Sedan är de uttagna delarna som jag skrev därefter också stöd för att bibeln innehåller sådant som inte är fysiska eller biologiska möjligheter.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Cazzos
6/1/13, 12:18 PM
#96

Kroppen förmultnar… Och själen hamnar på en annan plats.


oh-la
6/1/13, 2:11 PM
#97

#95, fast bibeln skrevs trots allt av människor. varför måste man ta den bokstavligt? och om man ändå ska ta någonting bokstavligt, och gud skapade jorden på 6 dagar, vad är 6 dagar får någonting som inte kan dö :P är 6 dagar för en sådan varelse samma som 6 dagar för oss?

Annons:
RobinEH
6/1/13, 3:58 PM
#98

#97

Nu kan vi omöjligen tala om samma gud. För om det är som du skriver så måste Gud vara påverkad av tid och rum och därmed styras av något och inte vara allsmäktig. Det som står i bibeln bör handla om dagar enligt tiden här på jorden. 

Att bibeln sedan skall tolkas bör betyda att vad som står inte står i enlighet med Gud då vi omöjligen kan ha förmåga att tolka ett sådant som Gud. 

Att bibeln är så viktig för de kristna förstår jag dock inte. Det finns inget som säger att Gud beodrade bibeln att sammanställas. Den katolska kyrkan valde ut skrifter som de tyckte om.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

oh-la
6/1/13, 4:34 PM
#99

jag tycker inte att jag har skrivit att Gud skulle vara påverkad av tid och rum, men människan är det. låt oss ponera att bibeln skrevs genom att "samtal" mellan en människa och Gud. tror du då inte at det skulle bli ganska stora bekymmer för den människan att ta en världen så som en varelse som Gud gör. tror du inte att människan skulle välja att förenkla det som sägs så att det blir begripligt för denne? Gud kan tala om sin existens, och vi skulle antagligen försöka översätta detta till någonting som vi förstår, nämligen tid.

Gud gav oss också fri vilja och tanke, och det betyder ju också förmågan att tolka en text. bibeln är inte skriven i punktform och raka påståenden, utan delvis full av liknelser och mycket öppna stycken. bibel är inte skriven i punktform med raka instruktioner.

för mig, som kristen, är bibeln inte någonting som jag håller för "väldigt viktigt" i mitt liv. bibeln är precis som du skriver, en bok skriven av människor, influerad av dåtidens tankesätt och förklaringar, och därefter ändrad för att passa diverse påvar och kungar. det finns stycken i den som jag tycker är fantastiskt fina och tänkvärda, medan andra väl mer ska ses som ett slags historiskt tidsdokument.

RobinEH
6/1/13, 5:23 PM
#100

#99

"vad är 6 dagar får någonting som inte kan dö :P är 6 dagar för en sådan varelse samma som 6 dagar för oss?"

Här tycker jag allt att du hävdar att Gud påverkas av tid.

Om Gud skulle ha samtalat med en människa och människan förvrängt dess ord så hade väl Gud inte fortsatt samtalet? Är det inte också så att allt sker enligt Guds plan och likaså bör väl återberättälsen av hans utsagor innefattas i denna plan och därmed vara i enlighet med Gud? 

"det finns stycken i den som jag tycker är fantastiskt fina och tänkvärda, medan andra väl mer ska ses som ett slags historiskt tidsdokument."
Det är av detta som kristna försöker hävda att moral och etik endast existerar genom religion. Religiösa plockar ut vad som ser bra ut och blundar för det andra. Antagligen är det därför många kristna inte stödjer stenandet av barn som inte lyder sina föräldrar och innehavandet av slavar längre, men glatt slänger ur sig Guds 10 budord.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

oh-la
6/1/13, 6:49 PM
#101

#100, well, det är helt uppenbart en tolkningsfråga, och du väljer att tolka det jag skriver på ett sätt som jag inte menar. för att hävda att Gud skulle påverkas av tid måste jag väl också mena att så är fallet, och det gör jag inte, och håller inte med om att jag skrivit det heller.

i ditt andra stycke drar ju du slutsatser som jag heller inte håller med om. i Bibeln har Gud flera gånger talat med människor och människan har gjort precis tvärt om. han har också flertalet gånger talat med människor som inte gjort som han har sagt. Eva som äter från Kunskapens träd som exempel. stentavlorna med Guds bud är ett annat exempel på hur Gud har samtalat med oss och människan har gjort precis tvärt om. Gud har alltså gett oss en fri vilja så att vi alltid har ett val att göra sådant som inte stämmer överens med det han säger. att Gud skulle sluta tala med någon som inte helt förstår, ja, kanske det, eller kanske inte. slutar jag prata med mitt gudbarn för att han inte helt förstår vad jag vill ha sagt? nej, men jag kanske tillslut bara nickar och ler och nöjer mig med att hans förklaring på det jag säger får duga tillsvidare.

Guds plan, tja, det är inget som jag känner att jag kan diskutera, eftersom jag inte tror att det finns en utstakad plan. jag tycker också att historien i mångt och mycket har visat att en sådan inte finns, exempelvis genom ovan nämnda exempel.

du måste ha träffat på hemskt många kristna med en tråkig och väldigt fyrkantig syn på religion. du drar alla över en kam lite på samma vis som att folk tror att alla muslimer är terrorister :P jag ser heller inget fel i att plocka delar ur religiösa texter och ta det som faktiskt betyder något, exempelvis delar av det Jesus sa.

framför allt är definitionen av en kristen INTE att man tror på vartenda skrivet ord i bibeln, utan att man har valt att tro på Gud och Jesus som hans son. det är alltså helt fritt att tolka och plocka de delar ur bibeln som man tycker fungerar i dagens samhälle, och lämna det andta för vad det är.

att stena folk, barn som vuxen, ser jag som fel oavsett om jag vore kristen eller ej. vad andra anser om moral och etik får stå för dem. jag är sambo med en ateist, och jag anser inte att hans moral är på minsta vis lägre än min.

slutligen känns det väl lite som att vår diskussion inte direkt kommer någonvart. vi har uppenbart helt olika syn på det här med religion, och jag känner inte igen mig i de exempel på en kristen som du ger.

RobinEH
6/2/13, 12:57 PM
#102

#101

"well, det är helt uppenbart en tolkningsfråga"

Nej, det är inte en tolkningsfråga. Du skrev något som jag uppfattade på ett visst sätt. Jag skall inte berätta för dig vad du menar och lägga ord i din mun. Du får gärna berätta för mig hur du menar att 6 dagar för Gud är annat än 6 dagar för hans skapelse utan att Gud är påverkad av tid.

"Eva som äter från Kunskapens träd som exempel"

Detta är intressant. Hur skulle Eva kunna skilja på rätt och fel om hon inte har kunskap om dessa? Och hur skulle hon möjligen varit medveten om att handlande emot Gud medför negativa konsekvenser om hon inte har kunskap om dessa? 
Det är också intressant att Gud väljer att placera detta träd där och att göra denna så åtråvärd samt att skapa den listiga orm som övertygar Eva om att konsumera frukten. Det är nästan så att Eva och Adams öde var förutbestämt av Gud. 
Vad skulle förresten ha hänt om Eva inte åt av frukten? Skulle Eva, Adam och alla deras barn ha levat i oändlighet på jorden?

"slutar jag prata med mitt gudbarn för att han inte helt förstår vad jag vill ha sagt?"

Nu är du knappast Gud och ditt gudbarn är knappast någon profet. Det blir därmed en dålig liknelse. Din liknelse innebär att du är i höjd med Gud vilket skulle göra Gud till vilken människa som helst eller dig till Gud. Att Gud skulle acceptera sina ord att bli förvrängda låter mycket underligt.

"Guds plan, tja, det är inget som jag känner att jag kan diskutera, eftersom jag inte tror att det finns en utstakad plan. jag tycker också att historien i mångt och mycket har visat att en sådan inte finns, exempelvis genom ovan nämnda exempel."

Nej, historien har inte visat att Gud inte har en förutbestämd plan då historien inte har visat att vad som skett har skett emot Guds egentliga vilja. Är det nu så att ting har skett emot Guds vilja så har vi människor bevisligen makt att kontrollera Gud och hans skapelse. 

"du måste ha träffat på hemskt många kristna med en tråkig och väldigt fyrkantig syn på religion"

Vad är det jag skriver som får dig att tro detta?

"jag ser heller inget fel i att plocka delar ur religiösa texter och ta det som faktiskt betyder något, exempelvis delar av det Jesus sa."

Vad har Jesus sagt? Varför skulle vissa delar av vad som står i bibeln vara korrekt medan andra inte? Vad får dig att tro att specifika delar är sanna och andra inte? Varför skulle allt gott som står i bibeln vara korrekt och allt ont vara fel?

"vi har uppenbart helt olika syn på det här med religion, och jag känner inte igen mig i de exempel på en kristen som du ger."

Giv mig då kunskap om dig som kristen och vad religionen innebär för dig. Jag tycker inte om att ha fel och lär mig gärna rätt för att slippa repetera felaktigheter.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

oh-la
6/2/13, 1:30 PM
#103

nah, jag känner att det inte kommer spela så mycket roll vad jag säger, och i grunden har jag inget att bevisa. jag har min tro, och mina förklaringar till min tro, och att diskutera över forum öppnar helt uppenbart för tolkningar som jag inte menar. jag kan ana i dina svar att du är en person som inte gillar att ha fel, och diskussioner med personer som måste ha rätt är svår att komma någon vart med. har vänner som gärna diskuterar precis samma sak med mig på precis samma vis. brukar sluta med påståendet "kan gud skapa en sten som är så tung att han själv inte kan lyfta den" och jag får lite samma vibbar här. själv har jag gärna fel i en diskussion, det ger nya sätt att se på saker, och jag gillar det, men diskussioner som inte leder någon vart och där jag känner att jag bara blir feltolkad och puttas in i försvarsställning, det är ingen diskussion. men tack ändå för fler intressanta och tänkvärda kluringar :)

RobinEH
6/2/13, 1:47 PM
#104

"jag kan ana i dina svar att du är en person som inte gillar att ha fel, och diskussioner med personer som måste ha rätt är svår att komma någon vart med."

Varför skulle det vara svårt att föra en diskussion som inte gillar att ha fel? Ja, jag ogillar att ha fel och därav byter jag mer än gärna åsikt om någon kan påvisa att jag har fel för att slippa repetera felaktigheter. Problemet ligger inte i vad man tycker om att ha fel utan problemet ligger i huruvida man kan acceptera att man har fel eller inte. 

"men diskussioner som inte leder någon vart och där jag känner att jag bara blir feltolkad"

Jag har redan bett dig att förklara vad du menar för att jag inte skall lägga ord i din mun och tolka dig felaktigt.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
Eldlilja
6/2/13, 9:41 PM
#105

Hrm. Tänk på att inte skriva för mycket OT nu, den här diskussionen verkar spåra ut åt ett mer religiöst håll vilket inte direkt är meningen med den här tråden.

Babydino
6/2/13, 9:58 PM
#106

Jag tror på själavandring. Inte många tror det samma som mig, och folk höjer på ögonbrynen när jag förklarar min syn på livet och sådant. Det är inte lätt, men jag tänker förklara för dig, er. Ni får ta in det om ni vill, eller så gör ni inte det. Men jag vill inte bli bemött med sådant som de andra gör. Tror ni på det är det roligt, gör ni det inte, låt bli att bry er. Det blir bäst så. 

Okej. 

Alla kroppar som finns på jorden kan inte fungera utan en själ. Själen sitter i huvudet och är själva "jaget". Det är den som gör mig till just mig. Kroppen är bara dess bostad. Ett ställe den använder för att kommunicera med andra. Precis som kroppen inte kan röra sig eller tänka utan själen kan inte själen kommunicera eller göra sig hörd utan kroppen. Det är helt slumpmässigt i vilka kroppar de olika personligheterna hamnar i. Därför tycker jag att det är orättvist att behandla tillexempel olika hudfärger på olika sätt. Själen, personligheten, jaget i den svarta kroppen har ju inte valt att vara i den svarta kroppen. Precis som själen, personligheten, jaget i den vita kroppen inte har valt att vara i den vita kroppen. Alla är därför enligt mig av ett lika värde. Färgen, rasen eller arten. Jag bryr mig inte om sådant. För innanför finns något som alltid är samma. Inte bara organen, utan också själen. Självklart är själen olika också. Men det jag menar är att jag, lika gärna kunde blivit placerad i en hund. En annan själ kunde fått denna kroppen som jag sitter i.

Ja, jag skiljer på kropp och själ. Kropp och medvetande. De sitter inte ihop. De är två olika saker. 

Ibland tänker jag att jag är ful. Men sedan måste jag rätta mig och säga att jag är inte ful, det är kroppen jag befinner mig i som är ful. 

Men nu till saken. 

När kroppen slutar funka, eller råkar ut för en olycka. Tiden är inne, döden är här. Något oundvikligt. Men man ska inte glömma. Att det inte är jaget som dör. Det är kroppen som dör. Jaget lämnar bara kroppen. Jaget åker på en astral resa. Ser allt ovanifrån och från andra perspektiv som den inte kunnat göra i kroppen. Jaget flyger runt, förenas med andra frisläppta jag, innan den åker in i en ny kropp, en nyskapad och färsk kropp som den ska styra.

Så om min bror dör, kanske hans jag kommer tillbaka som mitt barn. Vi kommer alltid vara tillsammans. 

Innan var jag rädd, livet hade ingen mening. Livet var bara ett platt och meningslöst sträck. Inget spelade någon roll. För jag tänkte, att efter min död skulle jag inte finnas mer. Jag skulle bli uppäten av maskar och bli till jord. Jag skulle vara borta. Jag förstod inte min existens. Allas existens. Alla levande varelser, träd och växter, vad gjorde vi här? Ingen anledning fanns.

Kadoor
6/2/13, 10:00 PM
#107

Jag tror på att man har en själ som går vidare på något sätt när man är död, och jag tror mycket på det som MikeW har skrivit här. Att man bara försvinner tror inte jag att man gör, utan något borde hända när det är slut här på jorden..

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Lewwi]
6/2/13, 10:38 PM
#108

#106 Precis som jag tror😮Skumt..

[MikeW]
6/2/13, 10:44 PM
#109

#106 👍

..Du vet hoppas jag, att man kan även ha en astral resa även om du är "fast" i denna kroppen?

Är ganska säker på att du vet det, fast säger ändå om du inte visste det :P

RobinEH
6/2/13, 10:58 PM
#110

#109

Det är knappast så att någon av er vet det. Däremot kanske det är så enligt din tro.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Eldlilja
6/2/13, 11:03 PM
#111

#110: Just det Mike pratar om, astralresor, handlar inte nödvändigtvis bara om tro utan även personliga upplevelser. Har man varit med om något vet man ju det (nu har jag ingen aning om Mike haft en/flera astralresor, nu pratar jag generellt om den typen av "saker")😉.

Annons:
[MikeW]
6/2/13, 11:07 PM
#112

#110 Det är som Eldlilja säger. Jag har personlig erfarenhet inom det.
Och känner andra som även har det.

RobinEH
6/2/13, 11:08 PM
#113

#111

Ja just det, personliga upplevelser. Hur definieras det egentligen? 

Jag var en gång med om att jag flög helt utan hjälpmedel. Kan jag då kasta mig ut genom fönstret då jag vet att jag kan flyga?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Eldlilja
6/2/13, 11:16 PM
#114

#113: Har du faktiskt flugit? Verkligen? Om svaret är nej, så kan jag inte acceptera liknelsen, eftersom du inte varit med om det. Är svaret ja, och du vet hur du ska göra om det, varför inte? Har du den kunskapen och möjligheten så kan du ju flyga, då är det väl klart att du då kan hoppa ut genom fönstret och flyga iväg😉?

RobinEH
6/2/13, 11:23 PM
#115

#114

Jag skrev ju att jag var med om att jag flög. Enligt ditt påstående så bör jag veta att jag kan flyga då jag varit med om det. Frågan är om det var verkligt eller ej. Likt upplevelserna (övernaturliga) somliga hävdar att de är med om. De är inte vetskap, de är tro.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Eldlilja
6/2/13, 11:30 PM
#116

#115: Med tanke på hur du uttryckt dig tidigare uppfattade jag det som en teoretisk händelse, det var därför jag undrade om det verkligen hänt.

Att ha varit med om något och att kunna det är i vissa fall helt olika saker. Vissa har varit med om nära-döden-upplevelser, men de kan ju inte få fram en sådan på kommando direkt.

Att vara med om saker är tolkningsbart. Ur olika vinklar kan man uppfatta uttrycket på skilda sätt, och därför är det svårt att säga huruvida det är vetskap eller tro. Jag har varit helt ensam i ett rum - är det vetskap, eller är det tro eftersom bara jag varit med om det (detta är teoretiskt). Jag tar det som exempel eftersom vissa saker anses mer eller mindre troliga i dagens samhälle, och är sanna för vissa och osanna för andra. De flesta skulle tro på mig om jag sade att jag varit ensam i ett rum, medan andra skulle säga att det är omöjligt, att andar, bakterier och allt vad det är är där också. Förstår du hur jag menar?

Babydino
6/3/13, 12:24 AM
#117

#109 Jag vet mycket väl att man kan det. Har varit iväg på några resor ett antal gånger. 
Förstår inte hur, det är skumt. Jag ser mig själv och alla andra, från en helt annan vinkel.

Geru
6/3/13, 2:55 AM
#118

Inte ett skit. Samma sak som händer när allting annat dör. Det dör. Slutar att existera(fast materian finns ju kvar:p)

De som påstår att något annat finns när man dör får bevisa det.

De som påstår att det finns en större mening i livet får bevisa det.

De som påstår att de kan resa utan att lämna kroppen - ja, bevisa det med :)

Vill du bli ihåg kommen när du dör, lämna ett bra intryck på dina medmänniskor. Eller skriv historia.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Kadoor
6/3/13, 7:46 AM
#119

Jag hann inte riktigt skriva mer noggrant hur jag tror. Men ska försöka skriva ungefär. Sen vill jag tillägga att jag tror starkt på det som MikeW har skrivit också, så det är väl en del av min "tro", eller vad man nu ska säga. :)

Jag tror att alla har en själ, alla varelser på jorden, alla vi djur då(jag räknar alltid in människor som djur). Bakterier och sådant tror inte jag har en själ, men man vet ju inte, haha.

I alla fall, när man dör tror jag att själen går vidare på något sätt. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro med det där om själavandring, men jag tror starkt på att ens själ går vidare någonstans. Så ja, jag är lite velig vad jag tror om just det, antingen går man vidare i en ny kropp eller så går bara själen vidare. Det är det jag tror.

Jag har alltid trott på allt över naturligt som finns. Det har liksom fascinerat mig väldigt mycket och jag tror starkt på det. För varför skulle man bara försvinna sådär? Jag tror inte på det, i alla fall. Men tror man på att man bara dör och slutar existera helt, så är det okej med mig. Bara man inte påpekar att alla andras tro är fel, då tycker inte jag det är okej att säga något alls. ;)

Det blev nog ganska kortfattat ändå, men jag tycker det är så svårt och förklara precis hur jag tror, för jag tror ganska mycket om det. Sedan tycker jag det är svårt att veta precis vad jag tror ska hända, när jag ska skriva ner allt. 

Ska inte dra ut mer på texten än det behövs, så sätter punkt för mitt svar nu. ;)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[MikeW]
6/3/13, 9:25 AM
#120

#118 Ingen har sakt att de kan resa utan att lämna kroppen?
Vi snackar om astrala resor här. -Man lämnar kroppen

Geru
6/3/13, 12:42 PM
#121

#120 Och det sker helt och hållet i ditt huvud :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[MikeW]
6/3/13, 1:57 PM
#122

#121 Det är din åsikt, jag förväntar mig inte att du ska fatta ändå eftersom du inte har någon erfarenhet inom det. :)

Geru
6/3/13, 3:13 PM
#123

#122 När det kommer till fantasivärldar? Jodå, där har jag gott om erfarenhet… Det handlar väl mer om att inte blanda ihop verklighet med fiktion, någonting som väldigt många spiritualistiska människor gör. 

Och som sagt, gör du ett påstående får du bevisa ditt påstående :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Lewwi]
6/3/13, 3:15 PM
#124

#123 Här får man skriva vad man själv tror. Inget man måste bevisa.

Geru
6/3/13, 3:49 PM
#125

#124 Som sagt, rubricera det som tro och inget fakta då :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
[Lewwi]
6/3/13, 3:55 PM
#126

#125 Men då får ju du bevisa att det inte händer nånting. Vill ha bevis på det nu när du har sagt det.

Geru
6/3/13, 4:19 PM
#127

#126 Inte så det funkar. Om du påstår någonting så är bevisbördan hos den som påstår. Alltså, påstår jag att jag kan hoppa till månen får jag bevisa det, det går alltså inte att säga att andra ska motbevisa mig som argument. Situationen i världen hade blivit helt sjuk då.

Som sagt, vi har frihet för tro i Sverige, men om man påstår saker som faktan då får man bevisa det, helt enkelt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Lewwi]
6/3/13, 4:24 PM
#128

Du har inte heller skrivit 'jag tror att det inte händer nånting' utan du har skrivit att det är så. Och jag ser ingentstans vart MikeW har skrivit att det är så, punkt slut? inte mer än dig iallafall. 

Och eftersom att man tydligen ska börja bevisa saker så kan du ta och bevisa det du skrev i #121. Gör det🙂Så får vi se hur mycket bevis du har på det?

Geru
6/3/13, 4:30 PM
#129

#128 Som sagt, påstår du att det händer någonting annat än inget så ligger bevisbördan hos dig. Jag påstår att ingenting händer - eller brukar du se någonting hända med döda människor? De gånger i mitt liv jag har sett döda kroppen har de inte dansat, inte varit vita ljus eller lång tunnlar. Slutsats: Det händer nada när du dör, utom att du dör. I fall du kan, med konkreta bevisa, visa annat så tittar jag gärna på det, blir helt omslagen och kommer börja tro, men tills dess, nej.

Att fantasin sker i huvudet? Jadu, ska jag seriöst behöva länka till en undersökning för det? Allvarligt? Det är ju fullständigt absurt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psyke Och där har du. Står under mentala förmågor.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Lewwi]
6/3/13, 4:37 PM
#130

#129 Jag tyckte att det senaste stycket var lite personpåhopp. Jag menade ingenting om någon fantasi? Jag vill inte disskutera med korkade människor som du och inte vill jag förstöra tråden heller, vilket andra människor(eller är du verkligen det?) inte verkar ha några problem med…

Geru
6/3/13, 4:39 PM
#131

#130 Fine. Jag editar.

Men som sagt, kan du göra astralresor - bevisa det. Annars tror jag på det lika mycket som allt annat mumbo jumbo som finns där ute.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Lewwi]
6/3/13, 4:41 PM
#132

#131 Har inte sagt det? Tyckte bara att du inte skulle försöka motbevisa MikeW om vad han tror. Han får tro vad han vill och om du inte tror på det behöver du inte lägga dig i alls, även om han inte har bevis på det.

Annons:
Geru
6/3/13, 4:44 PM
#133

#132 Visst får han tro på vad han vill. Men så fort han säger att det är så, och det är ett fakta(vilket jag antog att han menade) så får man helt  enkelt bevisa det. Jag har all rätt att lägga mig i och ifrågasätta saker - eller gäller inte åsiktsfrihet? 

Jag ifrågasätter saker - om han väljer att tro på det efter att jag gjort det är hans ensak - men det hindrar fan inte mig från att ifrågasätta.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Juliaskaniner
6/3/13, 6:06 PM
#134

Får väll vara lite tråkig haha.
enligt *vetskapens värld* så upphör det helt enkelt att existera, inget "levande" finns kvar och tillslut ändrar cellerna form och förvandlas till jord. Hjärnan och allt annat ruttnar bort och då kan man faktiskt inte vara någon annan stans, då det är vår hjärna som uppfattar allting, memorerar osv osv. den försvinner, kroppen försvinner, vi försvinner. allt blir jord och eftersom hjärnan inte längre kan fungera så kommer vi inte kunna känna något alls. inte heller hamna nån annan stans.
förlåt för rörig text men är allmänt snurrig.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[MikeW]
6/3/13, 8:35 PM
#135

Varför måste jag bevisa något för dig? Jag bryr mig inte ett skit om någon tror på mig eller inte.

Det här är en tråd där man säger vad man tror händer efter man dör.
Jag säger det jag tror på, varför måste jag börja bevisa det för dig då?

Dra åt helvete? Jag bryr mig inte om du tror eller inte tror på mig, men du behöver inte bli en jävla bitch mot mig, du behöver inte säga "men bevisa det då", för det här är en tråd där man säger vad man TROR.

Det här är min PERSONLIGA tro, jag har tillräckligt mycket fakta för mig själv att tro på detta, det är MIN PERSONLIGA tro, jag bryr mig inte om andra tror på det jag säger för det är MIN tro.

Jag säger det jag tror på/vet, och om någon bestämmer sig för att tro på samma sak så visst, gör det!
Men om du inte vill det så visst gör inte det!
Jag bryr mig inte.

Men jag tänker fan inte börja försöka bevisa min tro för dig, för jag bryr mig inte ett skit om du tror på mig eller inte.

Jag säger att det är min fakta, jag har tillräckligt mycket fakta för mig själv. Jag skulle kunna dela med mig den faktan,
fast,
1. Jag orkar inte gå igenom två och halvt år av länkar som jag ska länka här
2. Hur ska jag kunna ge dig mina personliga erfarenheter?
3. JAG BRYR MIG INTE OM DU TROR ELLER EJ.

Jag behöver inte bevisa något för dig, för du får tro vad fan du vill.

Varför kommer du och säger "men bevisa det då!"
jag lämnar väl fan din tro till dig själv eller?

Jag går inte och säger "Men bevisa att det inte händer någonting efter man dör då!"

För jag bryr mig inte vad du säger, jag bryr mig inte om din tro, eller din fakta.
För jag har min egen och jag tycker att du borde lämna dig utanför min tro, så lämnar jag mig utanför din, som jag inte ens har lagt mig i. Fattar du? =)

:holmgreen:
6/3/13, 8:46 PM
#136

Orkar inte ens läsa alla inlägg, men jag har följt tråden lite sådär. Och jag säger bara:

Vad man TROR är en sak, FAKTA är en annan sak.
Alla har rätt att tro vad de vill, men man kan inte säga att ens tro är fakta om det nu inte är bevisat. Säger man att ens tro är fakta, då får man ta att folk ifrågasätter och vill ha bevis. För vad man tror och fakta är olika saker.


[MikeW]
6/3/13, 8:51 PM
#137

Men leta upp dina bevis själv. För jag bryr mig inte om du tror eller inte. -.-

:holmgreen:
6/3/13, 8:55 PM
#138

#137 Vad var det där för bittert svar? Jag har inte skrivit någonstans gällande hur vida jag tror dig eller inte. Jag bara konstaterar att tro och fakta bör skiljas på.


[Lewwi]
6/3/13, 9:08 PM
#139

#138 Tog du åt dig eller? Då stämmer nog det han skriver. Han har inte skrivit något nummer framför så du kan inte veta vem han egentligen menar😃

Annons:
Geru
6/4/13, 2:06 AM
#140

#135 Jag ser att du på flera ställen säger fakta, men jag ser ingenstans var du skulle fått dom i från :)

Det är lugnt att tappa ansiktet när folk ifrågasätter din tro. Det är dock lika bra att du vänjer dig vid det.

Det var, rent tekniskt du som la dig i vad jag trodde i ditt inlägg nr #120. Jag skrev rent allmänt - du reagerade på det. 

Personliga erfarenheter gäller bara så långt. Det är knappast vetenskaplig empiri vi pratar om då.

Du - som sagt förut - presenterade det inte som tro, utan som fakta :) Så derp. 

#139 Dubbelmoral :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[VSK]
6/4/13, 5:54 AM
#141

#140

Han är 16 år gammal. Han får tycka och tro vad han vill. Dags att tagga ned lite nu tycker jag. Du är inte på SIF nu.

Storkebodas
6/4/13, 9:40 AM
#142

*råkade trycka kommentera, ta gärna bort detta inlägget*

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

RobinEH
6/4/13, 10:01 AM
#143

#141

Bara för att han är 16 år så betyder väl inte det att han ska få hävda tro som vetskap och inte ifrågasättas?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[VSK]
6/4/13, 11:29 AM
#144

#143

nä det är ju klart att man inte kan kalla upplevelser för vetenskap. men nu är det som så att vetenskapen saknar verktyg för just bevisbördan. -konstigt då det finns ypperliga verktyg för just det, men "vissa" vill ju kunna föra en tvåvägskommunikation och ställa 1000 frågor med 1000 korrekta svar innan det ens skulle bli aktuellt som bevis, om ens det räcker.

alla får givetvis tro va det vill, men det finns vissa som är ganska jobbiga och skriker på bevis hela tiden. -jag har gett massor med bevis genom åren, men det räcker som sagt inte för vissa.

hur ska man kunna bevisa nåt som inte går att motbevisa? -fundera på det ett tag.

Geru
6/4/13, 11:49 AM
#145

#141 Klart han får. Det har jag sagt med. Det är fakta delen som jag irriterar mig på. Med tanke på hur "taggad" han är själv så kanske du borde överväga att säga till dom med :)? Eller brukar du dubbelmoral som brukligt, VSK?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[VSK]
6/4/13, 12:12 PM
#146

#145

Ta det på SIF. -inte spamma här.

Annons:
Tokyo
6/8/13, 12:27 AM
#147

#106 Tror ungefär som du. När jag läser detta tänker jag på "det är insidan som räknas". Man ska inte döma en bok efter omslaget.

Upp till toppen
Annons: