Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 21645 ggr
[Annet]
1/15/14, 1:38 PM

Dejta äldre män? nyfiken av mej

Kan man göra det när man är 17 eller är det onormalt är bara nyfiken av mej som vanligt 🙂 Kan man dejta en man som är 58 typ eller är det för gammalt för att dejta som 17 åring.

Jag skulle faksktist kunna dejta äldre män för de har upp levt allt och jag går inte på ålder fajn de får inte vara 60 där går min gräns.

Annons:
Djurälskaren87
1/15/14, 1:42 PM
#1

personligen tycker jag när man är 17 att man inte skall dejta någon som är 50 år!! förlåt men förstår inte varför? finns män som är 20-25 som också upplevt mycket. menar du upplevt mycket i livet eller sexuellt? För det handlar inte om åldern, finns dom som upplevt mycket inom sex som är 20 än dom som är 50.

Jag själv har en kille som är tio år äldre än mig men vi träffades när jag var 25 och han 35, tycker inte han upplevt mer än jag, snarare tvärtom;)

[Annet]
1/15/14, 1:45 PM
#2

Upplevt mer i livet  🙂

Djurälskaren87
1/15/14, 1:48 PM
#3

Men de kan yngre också göra…

Fridaaaa
1/15/14, 2:04 PM
#4

Absolut för stor åldersskillnad anser jag. 
Blir en vuxen som dejtar ett barn = inte OK i mina ögon, speciellt inte med så stor åldersskillnad. Samt att han likaväl kunde vara din pappa.

dessutom är man på helt olika "stadier" eller vad man ska säga i livet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[rumelle]
1/15/14, 2:10 PM
#5

Jo, det finns många äldre män som visst går på åldern och dras till just unga tjejer. Om du går ut med att du söker äldre män finns det stor risk att du kommer att bli utnyttjad. Leta inte efter kärleken, låt det komma naturligt. Om det sen skulle råka bli så att du träffar en mycket äldre man som du klickar med så är det en sak men att medvetet gå och söka äldre män är lite skumt i mina tankar.

Jessicahagstrom94
1/15/14, 2:32 PM
#6

Alltså.. Nej.

En 50-åring är i ett helt annat stadie i livet än vad en 17-åring är, det är långt från okej i mina ögon.

50-åringen kanske redan har skaffat barn och är klar med den biten (vilket man bör vara vid 50…)

17-åringen har istället ett antal år kvar tills personen bör skaffa barn.

Jag vill inte ha någon som är typ lika gammal som mina föräldrar, fett skumt att ta hem en sån…

Annons:
Smullis
1/15/14, 2:33 PM
#7

Det äldsta jag hade kunnat tänka mig är en på 27. Det är iaf den äldsta jag någonsin varit på g med i mitt liv :p 15 år år jag

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

elinkw
1/15/14, 3:14 PM
#8

Vad är det med er tjejer och vilja ha så mycket äldre killar?! Visst när man är över 18. Men jag tycker de är äckligt att vara under 18 och dejta en kille som är tio år äldre. Finns gott om vettiga killar i era åldrar också, tro mig.
Äldsta killarna jag träffat har varit 92:or och jag är 96a själv och tillochmed det känns lite överdrivet.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

CupcakeGod
1/15/14, 3:58 PM
#9

No. Just, no.

decomposition
1/15/14, 9:13 PM
#10

Tycker du ska dejta vem du vill. Ålder ska inte behöva spela någon roll. Gillar man någon så ska man ha rätt till att göra det, men många tycker det är moraliskt fel för unga kvinnor att dejta "gubbar"…

Problemet är ju att en hel del betydligt äldre män gärna är ute efter unga flickor, men då mest av sexuell anledning. Man ska passa sig när man träffar sådana män innan man vet vad de egentligen är ute efter. Snuskgubbar finns det ju gott om. 😃

CupcakeGod
1/15/14, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Bilden skulle postat i mitt första kommentar :3

En åldersskillnad på 40 år är för mycket.

[Annet]
1/15/14, 9:31 PM
#12

Dejta en 35 åring är de ok för de är inte gammalt  tycker ni ?

Jag kan lätt dejta män i den åldren åldren är bara en siffra i mina ögon 🙂

decomposition
1/15/14, 9:38 PM
#13

Att bara dejta en person för att åldern intresserar dig är inget att rekommendera.

Har du någon sorts erfarenhet av att dejta äldre män? Du verkar väldigt säker på att du skulle finna det enkelt.

Annons:
Bicca
1/15/14, 9:40 PM
#14

Alltså 50-30 är väl ok, men inte under 20, dessutom väntar sig den ålderns män oftast mer än bara dejtande, som ju inte en 17-åring kanske kan/vill anpassa sig till. Förstår bra hur du tänker, äldre män är ju bara för bra, men SÅ mycket äldre? Det blir ju i samma ålder som ens föräldrar liksom. Och om du bara är ute efter att dejta spelar det väl int såååå stor roll om han inte hunnit uppleva precis allt ;)

Juliaskaniner
1/15/14, 9:42 PM
#15

alltså en gubbe på typ 60 år kan va farfar/morfar till sjuttonåringen om de fick barn tidigt. usch.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

cookies
1/16/14, 12:48 AM
#16

#12 En kompis klasskompis hade typ den åldersskillnaden och vad jag förstod så funkade det mellan dem (i samma ålder som du säger). Visst, när hon föddes gick han på krogen, när hon lärde sig gå och prata gick han till systemet… Känns lite sisådär i mina ögon. MINA ögon ;)

Vet inte varför men tycker att man ska ha fyllt 25 innan man provar åldersskillnader som är "större än vanligt". Dels för att man är mer än myndig och man bör vara mogen för att ta bra beslut.

Kan lugnt säga att jag känner personer i 20 års-åldern som har varit med om mer än folk som är det dubbla eller tredubbla :)

Calcifer
1/16/14, 1:43 AM
#17

Du som byter killar otroligt ofta vad spelar det för roll hur gammal nästa kille är? Det lär ju ska ta slut efter en vecka som vanligt anyway… Däremot är du inte 18 än så jag tycker du ska vara försiktig med att dejta män tre gånger så gamla som dig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Annet]
1/16/14, 7:27 AM
#18

Jag byter inte kille jag har kommit vidare nu och varför ska alla säga så att jag byter kille ofta de !! gör jag inte de är de som dumpar mej och jag ser inte till ålder mer utan personen som finns bakom åldern. Jag vet vad jag gör jag är inte helt dum jag orkar inte med killar som är svin mer och män kan sin sak o de finns de som vill ha ett seriöst förhållande vilket jag vill ha. Män tar mej som jag är inte som sex objekt som killar gör oftast. Jag har tappat förtroende för vanliga tonårs killar de kan jag lätt fatta varför blivit dumpad en miljon gånger.

Fridaaaa
1/16/14, 9:11 AM
#19

#18 Fast bara för att man blir dumpad betyder ju inte att man behöver bli tillsammans med en annan kille kort efter. Så snabbt hinner man inte glömma och bli kär på nytt bara på några dagar.

Finns många äldre män som är svin och som ser yngre tjejer som sexobjekt tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Djurälskaren87
1/16/14, 10:31 AM
#20

18# du är bara 17 njut av livet och ta de inte så allvarligt ännu, din tid kommer där du träffar den rätte. jag träffade den rätte när jag var 25, så ha inte bråttom de kommer:)

Annons:
elinkw
1/16/14, 10:46 AM
#21

#18 Ädre män vill ju oftast ha yngre tjejer pga deras utséende, sad but true. Tycker du ska ta det lilla lugna här och försöka träffa någon i din egen ålder, det finns många bra killar också, alla är inte svin.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Scorpio97
1/16/14, 11:50 AM
#22

Är man över 18-20 tycker inte jag åldersskillnader spelar någon roll. Är man yngre, så tycker jag att runt 5 år är max. Är man fjorton-femton eller yngre tycker jag att det max ska vara ett eller två år emellan.

Sen tycker jag alla ska få göra som dom känner för. Hittar man en kille som är dubbelt så gammal som en själv, men att båda känner sig nöjda med det, så skadar det ju inte att prova.


//Jessie

Calcifer
1/16/14, 12:42 PM
#23

#18 Det har du sagt varje gång. Du har även sagt varje gång att du ska vara singel. Dagen efter det har du ny pojkvän som du "älskar". En vecka senare är det över. Och sen börjar det om. Jag tror du först och främst måste söka hjälp med varför du känner ett sådant extremt behov av att alltid vara i ett förhållande med någon.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

KesoMonstret
1/16/14, 1:45 PM
#24

Bara för man är äldre behöver man inte varit med om mer. Finns många som bara gör samma sak varje dag. Drar till jobbet och sedan hem.

KesoMonstret
1/16/14, 2:21 PM
#25

Nej förresten jag ångrar mig. Alla män är svin. Jag hälsade på min farfar för någon månad sen för att fika, han hade en manlig vän med sig. Mina trosor blev plaskblöta när jag såg hans gråa, tunna hår lägga sig sensuellt mot ögonen samtidigt som rynkorna skakade som min milkshake. Jag tog min napp ur munnen och sa "Angenämt, mr DiCaprio." han tände lika mycket på age play som jag eftersom han hånglade upp mig på Icas grönsaksavdelning. Efter det blev han min läkare. Kan ju säga att sprutandet är lite roligare nu :-) ;) ;) ;) ;) ;)

Calcifer
1/16/14, 2:23 PM
#26

#25 Jag träffade en 50+ japansk affärsman som presenterade sig som den japanska DiCaprio häromveckan. Då blev det fart på pulsen kan jag säga…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[MikeW]
1/16/14, 3:13 PM
#27

Jag tycker att 16 år äldre (+ -) är max

Annons:
decomposition
1/16/14, 3:25 PM
#28

Mitt tips är att vänta tills du är åtminstonde 20+ innan du bestämmer dig för att dejta betydligt äldre män. Och vem vet, då kanske du inte ens är intresserad av sådant. 😃

Det är bra att tänka på att om du skulle träffa en låt oss säga, 50+ årig man, så måste du lägga mycket på hyllan. T.ex så kan ni inte skaffa barn (eller ja… det kan ni väl, men det skulle inte vara rättvist för barnet) och mannen kommer antagligen att avlida mycket tidigare än du själv om du skulle spendera ditt liv med honom.

PS. Tycker inte folk ska se ner på människor som dejtar äldre män. Många ser "grått hår, rynkor, whatever" som sexigt. Alla har sina egna åsikter om sådant.

ankan016
1/22/14, 2:03 PM
#29

Dejta mig. Jag är 25 :o

[Majbot]
1/22/14, 2:24 PM
#30

Sluta att ens fundera över det andra könet och skaffa hjälp. Som många har sagt i andra trådar så är din relation/syn på allt med sex/relationer/män inte den bästa. Boka tid hus en kurator eller liknande för att få hjälp…

Smullis
1/22/14, 4:24 PM
#31

Jag fyller 16 i år och min kille fyller 21.. men den åldersskillnaden är inget jag skulle rekommenderar till vem som helst då det helt enkelt inte funkar för alla. Men enligt mig och min kille hade det inte kunnat bli bättre än såhär för vi trivs verkligen! :P

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Tina-A
1/22/14, 8:02 PM
#32

Vad är det för efterbliven 50-årig gubbe som helt seriöst tycker han får ut något av att vara tillsammans med en 17åring?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KesoMonstret
1/25/14, 12:11 AM
#33

Asså det ärfucking 2år mellan 58 och 60. Så om du dejtar en 58åring i 2år så säger du sen" Nej men nu är du för gammal för mig"

[MiniPim]
1/25/14, 7:45 AM
#34

#11 Fattar inte bilden.. varför ärd et mjölk på hennes huvud? o.O

Annons:
KesoMonstret
1/25/14, 10:09 AM
#35

#34 Det ska vara sperma. *facepalm*

[MiniPim]
1/25/14, 11:18 AM
#36

#35 men va!! Eeeww

Anton1996
2/15/14, 10:59 PM
#37

Om ni skulle synas på öppen gata där mycket människor rör sig, skulle det nog finnas dom som ser honom som en pedofil, allstå om de lägger märke till att ni "är tillsammans" och lägger märke till åldersskillnaden… :)

Fridaaaa
2/15/14, 10:59 PM
#38

#37 TS är inte kvar på iFokus.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CupcakeGod
2/16/14, 7:30 AM
#39

#38 Hon kommer säkert tillbaka snart… Igen.

[Juel70]
2/16/14, 8:22 AM
#40

#11 Underlig bild. 🤔 Först en bild på en liten flicka med mjölk på huvudet och sen "Age is just a number"?

[Juel70]
2/16/14, 8:24 AM
#41

För övrigt, när man är 17 år ska man inte dejta män som är villiga att dejta en 17 åring. Då är det nåt allvarligt fel på dom.

Annons:
Smogg66
1/16/17, 3:40 AM
#42

Hmm! Många av Er är ung och perspektiven förändras med åldern. Men det jag blir förvånad över är att det faktiskt finns äkta och fin kärlek mellan människor trots stor åldersskillnad. Men hur ska dessa par bli accepterade av många av Er med alla dessa fördomar. Ni bör förstå att en äldre man kan mycket om livet och det kan leda till många fördelar på många sätt för en kvinna. Men framförallt -lägg ner fördomar så länge lagen följs och människor mår bra av varandra. 

Kram!

Anonym3131
1/16/17, 11:40 PM
#43

Hahah fan vad jag skulle vilja se dina föräldrars reaktion "Mamma, pappa jag har en pojkvän" *Dagen därefter* "Här e han" Så kommer det inte en 58 årig man där hahah xD

kae
1/17/17, 4:29 PM
#44

#42 Fy vilket konstigt förhållningssätt. Så länge det följer lagen är det ok? Nej, det finns moral och etik som man får ha i invägning att tänka på. När, som du säger, den ena partnern har mer erfarenhet och generell kunskap än den som är yngre kommer den yngre i nästan 100% av fallen hamna i en beroendeställning. Den yngre är nyfiken. Men när man är så pass gammal och söker sig till tjejer i 15 till 17-årsåldern är det något som inte står rätt till. 

Läsvärt av Elaine Eksvärd: http://blogg.mama.nu/elaineeksvard/2016/11/10/jag-blir-forbannad-pa-pedofiler/

[Lukasgraham]
1/17/17, 11:51 PM
#45

Jag skulle då aldrig tycka det var okej att en äldre man i 50 års åldern dejtar en person på 17 år! Visst åldern har ingen betydelse egentligen, men vadå? Tänk efter lite… En person i den åldern ska inte ens enligt min åsikt se åt så unga personer. Känns inte rätt. 

Men visst, man gör som man vill. 

Jag skulle inte dejta någon som var äldre än 35 år, men helst någon som är 20-27 år gammal och jag är 20. 

Bara min åsikt 🙂 ❤️Kram❤️

Upp till toppen
Annons: