Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1801 ggr
Halcyon
4/11/14, 4:36 PM

9:or, kolla hit!

Har ni kollat era preliminärbesked om ni kom in på det gymnasiumet ni ville? 🙂 Vore lite kul att höra!!

Själv fick jag det jag ville; Samhälls med beteendeinriktning. Nu är det bara hoppas att ingen knuffar ner mig från min plats, haha!

Hur gick det för er?

we're always chasing that paradise

Annons:
nadilda
4/11/14, 7:01 PM
#1

Vi får inte reda på det fören 15 april här nere i Skåne 😕

[134643]
4/11/14, 8:18 PM
#2

Jag kom in! Samhäll-media 😃

dermot
4/11/14, 8:25 PM
#3

Hur kollar man det? xD

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[MikeW]
4/11/14, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

..ingen aning.. tror det..?
Står så här

dermot
4/11/14, 8:29 PM
#5

Men var går man in?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[MikeW]
4/11/14, 8:33 PM
#6

Klickar på "min ansökan" på dexter efter du loggat in

Annons:
[134643]
4/11/14, 8:34 PM
#7

#4 Vårt ser lite olika ut, men eftersom det står att du är behörig och att alla som sökt kommit in så antar jag att du är inne, grattis! 😃 

#5 Googla typ gymnasieantagning och din stad, funkar för mig i alla fall. Du ska in på dexter i alla fall :3

[MikeW]
4/11/14, 8:37 PM
#8

#7 😃 yay xD tack ^^ 
Men jag har en fråga, finns det fortfarande chans att man inte kommer in? för det står "den slutliga antagningen beräknas vara klar i början av juli" 🤔

[Lupse]
4/11/14, 8:39 PM
#9

#8 Ja, det finns en risk ifall du sänker dina betyg eller fler söker till linjen med bättre betyg än vad du har. Detta är ju bara en preliminär antagning, alltså är inget säkert :)

Halcyon
4/11/14, 11:41 PM
#10

#8 Är det folk som har bättre betyg än dig som väljer om och väljer linjen du kommit in på och på så vis "puttar ner dig" så ja, då finns den chansen. 

På vår sidan (bor i Umeå) stod det "Antagen" under linjen :)

we're always chasing that paradise

[MikeW]
4/12/14, 12:15 AM
#11

Okej.. Som tur är så är det inte många som söker till denna linjen ^^ och jag kan inte sänka mina betyg eftersom jag inte går i nian =P får väl bara hoppas att inga fler söker så jag "puttas ner" xP

Jamie+Engla
4/15/14, 11:01 PM
#12

Sökte till 13 olika. både olika skolor och olika inriktningar. (jag vet inte vad jag vill)

Jag tänkte att jag kan ju välja på de få jag kommer in på. (om jag kommer in på någon alls, då jag har dåliga betyg)

Men det hjälpte inte… kom in på 12 av 13 jag sökt. MEH!!!!! Och hur ska jag välja nu då? 😡

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[sessie98]
4/15/14, 11:44 PM
#13

Vi kan inte se för ens den 17 på torsdag :(

Annons:
Frosstis
4/16/14, 2:10 PM
#14

Kom in! NTI samhäll media ^^ med 80 poäng mer än vad man behövde så behöver väl inte slita så hårt längre;)

Retrieversaga
4/16/14, 4:51 PM
#15

Kom in som tur va!, eller..iaf för nu. Hoppas det håller sig.

Natur-(ant. inriktning samhäll). Men tror jag behöver slita mycket ändå, har så dåliga poäng, men 32 poäng mer än vad man behövde så…hoppas :)

Men har inte alla indranet? hehe..

Jesperlinden97
4/16/14, 6:11 PM
#16

Om det är något jag stör mig så sjuukt mycket på är när folk säger att dom kom in när det bara är preliminärt, hate to break it to you, men det är bara tillfälligt. Risken finns fortfarande att ni inte kommer in alls.

FÖRHOPPNINGSVIS kommer ni alla in på det ni valt och lever ett långt lyckligt liv på gymnasiet!! (För det gör iaf jag! Bästa valet jag gjort någonsin) 

Lycka till alla! :D ❤️

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

[134643]
4/16/14, 7:00 PM
#17

#16 Fast man vet oftast till i alla fall 99%, så jag tycker ändå att det är värt att vara glad över att man kom in (för med största sannolikhet så gör man det 'på riktigt' också). Så nä, det är definitivt roligare att ta ut segern i förskott än att vänta flera månader till! 😉

Frosstis
4/16/14, 7:15 PM
#18

#16 I know=) Men personen som sökte in hade mer än 80 poäng mindre än vad jag har så kan säga att det är rätt så säkert att jag kommer in.. även om den personen byter skola så kommer nog inte det vara så att den som har lägst intagningspoäng vara över det jag har:)

Jesperlinden97
4/16/14, 9:19 PM
#19

#17 Fast ingen slår känslan när man sitter till över tolvslaget och kollar sitt besked till sommaren 😃

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Juliaskaniner
4/18/14, 5:25 PM
#20

Kom in på alla tre valen. Dock inte alltför mycket marginal och jag har lite panik att jag inte kommer in på det slutgiltiga.
Har fixat så jag har typ 50 poäng mer nu dock..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Annons:
Kadoor
4/18/14, 7:26 PM
#21

Kom in på alla tre valen, mitt första val är djurvård. Tror inte att det kommer bli några problem för mig att komma in då det inte är så många som söker till det gymnasiet/till den linjen, vad jag vet. Hoppas verkligen! Och jag kommer nog inte sänka mig i några ämnen, förhoppningsvis, så. 😃

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[EmmiieErixon]
4/19/14, 12:51 AM
#22

jag ska söka på omvalet och då gå om ettan 🙂 får se om jag kommer med 😃

Viilmaa
4/19/14, 1:51 PM
#23

Jag kom in på det jag ville, Estestik och Media inriktning Foto, nu är det bara att hoppas på att det inte blir alltför populärt sista tiden ^^

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

Juliaskaniner
4/19/14, 5:50 PM
#24

#21 åh jag vill också in på djurvård :D vad för gymnasie sökte du? jag sökte himmelstalund i förstahand och dingle i andrahand ;)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

tonååring
4/19/14, 6:28 PM
#25

Jag kom in! :D

Är förvånad men jätte glad!

Sugar Mist
4/19/14, 11:12 PM
#26

Kom inte in preliminärt på något av mina val, det suger.

-

[EmmiieErixon]
4/19/14, 11:36 PM
#27

#26 Det löser sig alltid fortsätt kämpa 🎈

Annons:
Sugar Mist
4/19/14, 11:38 PM
#28

#27 Jodå, det vet jag. Förra terminen var kass och jag har visat vad jag går för nu på nationella så det ska nog bli bättre, är extremt låga intagningspoäng på mitt förstahandsval(85p)

-

Zevzi
4/20/14, 10:18 PM
#29

jag kom in på industri ( fanns två men nu tog dom bort en) så jag bytte skola ( böev svets) men asså de ja sökte nu är lärling.. känns slm man måste ha hållt på med detta förut för att gå där hehe känner mej grillad

Officielle
4/21/14, 12:22 AM
#30

Har inte fått reda på preliminära antagningen än 😭

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Zevzi
4/21/14, 12:37 PM
#31

#30 om du loggar in på valsidan så står det ju^^

Mannez
4/21/14, 9:04 PM
#32

Jag går redan första året, men lämnade min linje pga av utfrysning och mobbing. Ska söka nytt nu till hösten och hoppas på vård och omsorg :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

Officielle
4/21/14, 9:31 PM
#33

#31 Nä, ingen där jag bor har fått veta än.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

iMAKiTTYCAT
4/22/14, 10:50 AM
#34

Jag har redan gått ett år på gymnasiet + gick om 8:an, men ångrade mitt val så ska gå om 1:an på ett annat gymnasie. Sökte in till Vreta (hästskötare) och kom preliminärt in med väldigt bra betyg.

Förövrigt är jag glad att jag kämpade som fan för att komma in på samhällslinjen på kunskapsgymnasiet, nu har jag betygen att välja nästintill vilken linje jag vill utan att vara bekymrad över att inte komma in 😃

Annons:
Officielle
4/22/14, 6:17 PM
#35

Vad betyder det om det står "Alla antagna"?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[MikeW]
4/22/14, 7:10 PM
#36

#35 Alla har blivit antagna..

Zevzi
4/23/14, 10:20 AM
#37

höh.. nu när omvalet är i gång har jag funderat på gå djur ( i umeå) eller bygg här där jag bor.. hmm.. svåårt:( vill ba de ska va lätt :/

Officielle
4/23/14, 4:10 PM
#38

#36 Betyder det att alla som sökte till linjen kom in eller att alla platser är upptagna?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

nadilda
4/24/14, 8:59 AM
#39

#38 Att alla som sökte kom in 🙂

Jag kom in på mitt förstaval! 😃 Natur, natur på katedralskolan i Lund. Vad väldigt lågt lägsta värde (53 poäng lägre än förra året) så nu känner jag mig väldigt lugn inför det slutgiltiga beskedet🙂

Kadoor
6/19/14, 9:30 PM
#40

#24 (liiite sent svar men jag har varit lite off haha) Jag har sökt till Real gymnasiet! Den ligger nära och verkar vara en bra & lagom stor skola för mig, så jag ser fram emot detta. ^^ Vart är det Dingle ligger? Har hört det förut men kommer inte ihåg exakt vart det ligger haha. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: