Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 867 ggr
Splitter
4/14/14, 10:00 PM

Problem med att visa känslor

Jag har problem med att visa vissa känslor, som tacksamhet o.s.v. Jag tog upp det eftersom vi ska åka upp till min farmor och farfar nu på påsklovet, och dem brukar alltid komma med någon liten present till mig och mamma, och jag ville bara ha lite tips. Jag vill inte verka för "glad" när jag får någonting, men det gör att jag istället blir kallad och ses som otacksam och bortskämd. Jag vill inte ta emot en present och verka överlycklig, men jag vill inte heller verka besviken. Det ser antagligen ansträngt och påtvingat ut vad jag än gör, och det är nog därför jag får höra det gör hör o.s.v. Men jag vet inte vad jag ska göra. Några tips tack? :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Annons:
00eme05
4/14/14, 10:10 PM
#1

Har själv varit i sitsen då man vill visa sin tacksamhet men inte kan. För att inte vara för glad eller inte för bortskämd så ge ett leende och säg något som "det hade ni inte behövt" "Åh tack så mycket" "Det värmer att ni tar er tiden att ge mig en sån fin present" sedan en kram brukar vissa tacksamhet i samband med ett tack 🙂

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Splitter
4/14/14, 10:18 PM
#2

Det låter så enkelt när man radar upp det sådär, men när jag väl får något verkar det som om jag får en sån där "black out" som man kan få om man är nervös för en redovisning i skolan och säger fel eller liknande. Jag vill inte heller att det ska låta som om jag läser till ett manus. Jag brukar kunna säga tack, och ibland duger det, men om jag får något dyrt, typ som en mobil låter det fel. Kanske oroar jag mig lite väl över dessa saker, och det är därför det låter falskt? Jag kanske bara borde slappna av och säga det jag känner för istället?

Tack för tipsen iaf Glad

Never look down on someone unless you're helping them up ~

00eme05
4/14/14, 10:26 PM
#3

Att säga det du känner är det bästa du kan göra :) så det inte blir som du sa att du läser ett manus. 🙂

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Splitter
4/14/14, 10:28 PM
#4

Ok tack 😃

Never look down on someone unless you're helping them up ~

stinabest
4/14/14, 11:35 PM
#5

Ta i mot presenten och börja med att säga tack och samtidigt kan du ge dem en kram så att tacket försvinner med kramen om du förstår! Typ du mumlar mot deras axel eller något. :)


Scorpio97
4/14/14, 11:38 PM
#6

Jag blir oftast väldigt generad om jag får en present, eller om jag får komplimanger. Speciellt om jag inte var förberedd. Så jag förstår helt klart vad du menar (: 

Min familj vet dock att jag "är som jag är", så ett tack och ett leende duger utmärkt. Är det något speciellt så brukar jag kramas också, vilket jag gör ytterst sällan i vanliga fall, så min familj förstår att jag tyckte det var fint då. 

Om det bara är jobbigt just när du får presenten, så kan du ju göra så gott du kan och sen ta upp det igen, och förklara att du blev väldigt tacksam även om det kanske inte syntes.


//Jessie

Annons:
Flöffo
4/16/14, 7:52 PM
#7

Jag är också sån så du är inte ensam om det. Har mest svårt att verka tacksam eller att be om ursäkt.

//Flöffo

Nelley
4/17/14, 4:56 AM
#8

Jag med haha, om jag får något som jag kanske trodde skulle vara någonting annat eller typ blir lite besviken(missförstå mej rätt, man kan ha förväntningar) så typ skrattar jag lite och säjer typ taaack, och försöker le😃Men är skitdålig på det, tror dem ser igenom mej direkt. Vet inte hur man får bort det, hur gör vuxna? Typ: Wow tack så jättemycket vad användbart *och ler (ett trovärdigt) leende. hehe🙂

Upp till toppen
Annons: