Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 751 ggr
[mr_mac]
4/17/14, 10:40 AM

Är detta rätt?

Är de rätt att bli kallad pedofil pga hur man ser ut? Jag har blivit kallad de ett flertal gånger och de river i mig varje gång:(

Annons:
[hejhejhej!]
4/17/14, 10:44 AM
#1

Såklart det inte är!!!! Vänta på bättre svar ska du få se!

GråttNyttHår
4/17/14, 10:48 AM
#2

Hur kan du kalla dig tonåring om du är 28? Men nej, det är inte rätt att bli kallad pedofil för sitt utseende. Om man dock har förgripit sig på barn osv så ja då är man en pedofil.

Den enda som kan ändra dig är du.

Nelley
4/17/14, 10:57 AM
#3

#2 Man behöver inte ha gjort övergrepp på barn för att vara pedofil. Pedofili är en sexualitet.

ts, vilka är det som sagt så? om det är några tonåringar/tonåring eftersom du skriver här på tif, så kan du väl kontakta deras föräldrar så dem får en rejäl utskällning👍

[mr_mac]
4/17/14, 11:02 AM
#4

Personen som gjort mig detta går ej att kontakta igen:( ta bort inlägget shit ja pallar fan inte mera alls hakar fan bara på mig

Nelley
4/17/14, 11:08 AM
#5

Glöm det då bara, säkert bara nån idiot som ville sänka dej lite. Han/hon var säkert avundsjuk eller något.🙂 Ryck upp dej, det blir nog bra❤️

[mr_mac]
4/17/14, 11:16 AM
#6

De blir de inte jag är sjukt knäckt skulle tränat idag! Nu blir de hem efter jobb o grina istället :( snälla kan någon bara ta bort detta inlägg fan så dum jag är tänker fan mig aldrig för borde fan bli blockad på hela ifokus:(

Annons:
CupcakeGod
4/17/14, 12:34 PM
#7

Jag var inne på din instagram. Well, såna solglasögon får dig att se ut som en creeper. Bli av med dem och allt kommer bli fint. Klä dig inte heller som en äldre man :)

[Tilde]
4/17/14, 12:34 PM
#8

Jag har sagt till min sambo att han ser ut som en pedofil på sitt gamla ID-kort där han har en konstig mustasch och grejer. Men det var ju på skämt. Om någon kallar dig pedofil på allvar kan det inte bero på utseende utan då måste det vara något du har gjort, typ pratat med unga tjejer eller liknande. Säger såklart inte att du har det (och även om du har det är man ju inte pedofil för det), men man kallar inte en random kille för pedo på grund av utseendet.

[rumelle]
4/17/14, 12:54 PM
#9

Tyvärr är internet fullt av idioter som dömer ut folk efter deras egna konstiga uppfattning om utseende, eller så vill de bara jävlas och trycka ner andra för att de själva är betydelselösa. 
Det bästa är att ignorera såna personer och inte försöka ta åt sig. Men det kan ju vara lättare sagt än gjort. 
Jag tog själv väldigt lätt åt mig av sådant folk skrev förut, men efter många år av internetanvändande har jag lärt mig att inte bry mig så mycket. Antingen ger jag igen med samma mynt eller så ignorerar jag dem bara. 
Vad jag har sett av dina tidigare trådar så har jag förstått att din självkänsla kanske inte ligger i topp, och då är det ofta svårare att strunta i elaka kommentarer. Och att skaffa bättre självkänsla är inte heller alltid så lätt. I Fokus har en sida som heter just Självkänsla, du kanske skulle kika in där och få lite tips och stöd. :)

[mr_mac]
4/17/14, 2:38 PM
#10

Tack för alla tips!

Upp till toppen
Annons: