Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 850 ggr
Nellan-
4/18/14, 5:44 PM

Windows

Hej jag hade Windows på min data förut men nu när jag skulle kolla på en film på swefilmer så måste jag installera något på min data och då gjorde jag det och det var något annat sorts program än Windows så nu undrar jag hur jag ska göra för att få till baka Windows på min data, det är en hp om det skulle vara till någon hjälp

Annons:
Scorpio97
4/18/14, 6:20 PM
#1

Fråga inne på datorn iFokus, så får du nog bättre svar (:


//Jessie

Mattis99
4/18/14, 6:23 PM
#2

Windows är operativsystemet. Troligtvis var det PROGRAMMET Adobe flash player eller Microsoft silverlight du installerade. Det kommer inte göra att operativsystemet "byts ut". Märker du ens någon skillnad förutom att du kan titta på swefilmer???

Nellan-
4/18/14, 7:10 PM
#3

Ja märker en stor skillnad Windows markeringen har försvunnit, det kommer upp en massa reklam hela tiden och det går mycket mycket segare

Nellan-
4/18/14, 11:34 PM
#4

Putt

Haztparken
4/18/14, 11:35 PM
#5

Låter som virus. Sök igenom din dator? :)

[cookies]
4/19/14, 12:43 AM
#6

Avast antivirus finns som gratis och är bra.

Ofta när man får upp konstig reklam så står det någon slags länk till en sida, där finns det ofta "how to uninstal" (avinstallera), där det visas "Go to control panel \ Remove a program" "Remove: "something" "

kolla om det är sådan reklam för då finns det ofta så att man kan avsintallera det :)

Annons:
Fizzy
4/19/14, 1:11 PM
#7

Ahh ja det är datorvirus. Du kan inte installera ett operativsystem hur som. Du har blivit lurad av internet helt enkelt.

Tidigare information folk skrivit är väldigt bra också.

May the Gerbils be with you :3

Nellan-
4/19/14, 10:26 PM
#8

Så man kan radera det så allt blir som vanligt??

Fizzy
4/20/14, 2:05 AM
#9

Man kan ta bort virus med anti virus och ta bort reklamprogrammet/tilläggen så ska allt försvinna.

Sen finns det lite mer avancerade sätt att ta bort det på. Lite snabbare och effektivare men lite mer avancerat.

May the Gerbils be with you :3

Nellan-
4/20/14, 11:38 PM
#10

Om man använder avast antivirus, försvinner viruset då? Hehe… Data kunnig här då😂😂:-P

Nellan-
4/20/14, 11:41 PM
#11

Men avast antivirus var ju inte gratis?:O

Nellan-
4/20/14, 11:44 PM
#12

Okej hittade det som var gratis nu haha, men försvinner viruset när jag laddat ner avast??

annia1
4/21/14, 12:01 AM
#13

Nellan- det är inte säkert att avast gör nytta. Om jag var du så skulle jag ta hjälp av nån som kan lite om datorer.

Men om du vill prova själv så måste du i avast leta upp en inställning så att programmet letar efter PUP:s (oönskade program) för det är det du fått in i din dator. I tråden skumma länkar inlägg 34 inne på datorn så finns det beskrivit vart du ska leta i avast och ändra. I den tråden finns det även annan info som kan vara bra att läsa.

.

Annons:
Fizzy
4/21/14, 1:32 AM
#14

Är datorkunnig och utbildad inom datorer men jag är ganska dålig på att förklara över internet med text.

May the Gerbils be with you :3

annia1
4/21/14, 3:01 AM
#15

Fizzy jag är inte utbildad, men rätt kunnig när det gäller dator och jag håller med dig att beskriva med text är svårt. Är enklare när man sitter vid en dator för man ser vad som händer och man kan prova sig fram.

Det nellan fått in är ju det som kallas PUP:s (oönskade program) det är det nya gisslet på nätet idag. En del är lätta att få bort andra kan vara rätt besvärliga, allt beror på vilken variant man fått in. 

Tyvärr är inte PUP:s klassade som skadliga så inte alla antivirusprogram har skydd mot det och dom som har skydd så måste man själv leta i inställningarna och klicka i det.

.

Bodin99
6/18/14, 7:48 PM
#16

Löste det sig?

Upp till toppen
Annons: