Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 3351 ggr
Galopptjejen_98
2014-07-22 16:50

Hjälp mig, behöver prata!

Hejsan!
Vet inte var jag ska börja för att göra detta kortfattat. Kan man glida ifrån sin bästa vän?
Jag och min bästa vän.. vi var verkligen "tighta" i från slutet av 6:an till halva 9:an. Vi var bästisar och prata varje dag, var typ nästan varje dag efter skolan. Vi hade alltid kul och skratta. Sov över hos varandra ibland och hitta alltid på något att göra. På sommarloven var vi ofta och hade kul, åkte och bada, åt glass och sådant.
Vi hade våra stunder när vi bråka men i slutändan sluta vi alltid sams.

I 8:an efter jullovet så börja små förändringar, jag fick pojkvän och hon med. Vi var inte lika mycket men vi träffades ju på skolan.
Vi var mycket på sommarlovet  och så. När 9:an börja så var vi inte lika tighta som det kändes då. Vi bråka ibland på hösten men blev sams igen. Efter julen börja hon umgås med en tjej jag inte har något emot men hon har något emot mig och varför vet jag inte för jag har inte gjort henne något. Hon blev bra vän med min bästa vän. Under vårterminen så bråka de två och man fick höra lite saker som gjorde mig sårad så jag sprack i storgråt när jag kom hem den dagen efter skolan. Min bästa vän börja ignorera mig och jag prata med henne och vi blev sams/vänner igen.

Vi gled isär tack vare att denna tjej blev hennes nya "bästa vän". Vi skrev knappt till varandra och var bara ibland efter skolan. Jag blev såklart ledsen och kände mig totalt dissad.

Kan man verkligen glida isär från sin bästa vän så mycket? 😭

Känner mig tom, hon var min bästis, som min egen syster ibland…
Det är sommarlov och jag har träffat henne många gånger i början av sommarlovet men nu har jag inte träffat henne på 2-3 veckor, vilket är jobbigt. Jag har frågat henne om hon vill träffas, hon vill det men har inte tid. Nej, så då har man tid och träffa andra människor istället? Känner mig så j**la ledsen, finns det någon jag kan prata med? 😕❤️

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Annons:
00eme05
2014-07-22 17:07
#1

Du kan prata med mig, jag har varit med om samma sak. Jag hade precis flyttat och började en annan skola, så fick jag en ny "bästa vän"… Trodde jag. Första dagen i sexan tog vi följe dit. Och hon sa "Vi ska hålla ihop hela dagen" så sa jag "Ja jag känner ju ingen" ( vi hade varitbästisar hela femman, då jag flyttade dit, och hon gick på fotboll så hon kännde en massa från olika skolor) när vi kom in på den nya skolan (Vi byte klasser efter femman eftersom skolan jag bytte till när jag började femman gick bara upp till femman så hela klassen splittrades till en ny skola och hon och jag hamnade i samma klass) kom tre fotbollstjejer fram till henne och sa hej och kramades o.s.v och gick därifrån. Jag visste inte vart jag skulle så jag förföljde dem. Och hon var borta. De bara ryckte bort henne. Från den sekunden var vi inte bästisar längre. Jag träffade senare tre tjejer jag småkännt från femman. Nu hänger jag med dem varje dag i skolan. Vill du så kan finns jag här :) det var iförsig två år sedan det hände men jag minns det som om det var igår

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

00eme05
2014-07-22 17:09
#2

Okej det kanske inte är så lätt att hänga med men hon sa "Vi ska hålla ihop hela dagen" ett år efter jag börjat på skolan, så jag bytte ett år efter då hela klassen splittrades

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Spöket
2014-07-22 17:14
#3

Jag har varit med om liknande. Jag var bästis med en tjej från när jag var 9år tills jag var 14. Det var när jag var 14 som vi började glida ifrån varandra, få olika intressen och andra vänner. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var synd om vi skulle tappa kontakten helt så jag ringde upp henne när jag var 15 och föreslog att vi skulle träffas,… Vid det tillfället hade vi inte setts på 6 månader. Dagen kom när vi skulle umgås (hon bestämde dagen) och jag köpte med mig läsk och lite godis. Väl hemma hos henne visade sig att det hon menade med att umgås var att hon provade kläder och att jag skulle vara smakråd och att när hon väl bestämt sig för vad hon skulle ha på sig så skulle hon hem till en annan kompis! Wtf!! Det tog en hel j*vla timme för henne att bestämma sig och sen dumpade hon mig för en annan kompis. Det var sista gången vi umgicks men jag kommer ihåg att jag faktiskt sörjde henne och vår vänskap( den vi hade innan)

Multi vad?

Dvärgis1234
2014-07-22 18:46
#4

Jag förstår dig verkligen,min bästa kompis slutade umgås med mig bara sådär och började umgås med några andra hon har blivit helt förändrad hon har börjat dricka m.m jag slutade nyss nian och känner mig tom. Problemet är att jag försökt att prata med henne, hon säger att jag inte gjort henne något utan att hon känner för att träffa nya människor men man behöver väll inte strunta i en annan vän och sluta att till och med säga hej på morgonen. Känns som jag slösat mycket tid. Sörjer fortfarande lite grann….. Du är inte ensam och jag antar att det händer tyvärr.


Niniz
2014-07-23 12:07
#5

Tyvärr kan man det. Människor förändras. Tror det är ganska vanligt, har själv glidit ifrån många vänner och det gör verkligen ont men är inget man kan göra.

AmelieE99
2014-07-23 12:10
#6

Du kan prata med mig. Jag var ganska bra kompis med en i min klass i 5a:an 6:an och 7:an. men sen gled vi isär och hon är ännu mer med en i klassen än hon har varit innan. (Inget fel med det) men hon är aldrig med mig på fritiden och vi båda gillar hästar och rider så innan hon hade egen häst brukade vi rida på min och mammas hästar efter skolan. Men nu när hon och hennes tvilling syster har egna hästar har de aldrig tid. Visst jag förstår att hon inte har tid efter skolan jag vet hur det är med hästar. Men på helger och lov hör jag inget från henne och frågar jag har hon aldrig tid. Men do är hon ibland med någon annan istället. Och resten i klassen verkar vara kompisar med mig i skolan men nu är det sommarlov och jag ska börja 9:an till hösten och jag har inte hört ett ord ifrån dom. Det är bara när jag skriver något de svarar.  Annars inget. Har en enda kompis som bor i Småland och jag i Skåne så vi träffas bara ibland. Ni kanske kan förstå att man känner sig lite ensam. Jag har hästarna att sysselsätta mig med och jag har inga vänner inom det för att jag har hästen hemma. Känns ensamt när andra är med bästisar och gör grejer på  sommarlovet medans jag inte har någon att göra något med utom min familj. Skulle också vilja ha en riktig bästis kanske till och med med samma intresse som jag men det är inget måste alls. Hoppas någon vill skriva till mig.

Annons:
[Raubtier]
2014-07-23 23:15
#7

Tyvärr är det vad som sker, du kommer träffa många olika människor i ditt liv, få starka band och senare glida isär.

Sugar Mist
2014-07-24 09:26
#8

Människor ändras och man glider lätt ifrån varandra. Ta det dom händer och fortsätt med annat. Finns många trevliga människor där ute, är bombsäker på att du hittar en kompis!

-

Bananbullar
2014-07-24 12:53
#9

Jag var också med om en liknande sak. En vän som jag nästan bara umgicks med i 8an slutade helt plötsligt att umgås med mig i 9an. Ingenting speciellt hade hänt mellan oss, men hon började vara med andra och lämnade mig ensam kvar. Iom detta blev vi ologiskt nog ovänner och så fort vi behövde prata med varandra så var det mest arga miner. Men jag tog mig igenom detta och det kommer du också kunna göra! Du kommer möta många fina vänner på vägen,vissa kommer försvinna medan andra kommer finnas kvar för alltid.


fossingen
2014-07-25 06:24
#10

#0 Det händer ganska många. I den åldern är det ganska vanligt att man skaffar nya kompisar, flyttar, ändrar inriktningar i livet osv. Visserligen känns ju sådant väldigt jobbigt. Men vänner kan komma och gå, medan vissa stannar.


Galopptjejen_98
2014-08-11 10:08
#11

Tack så jättemycket för alla svar!
#1  Vad jobbigt! Känner igen i det du skriver för denna tjej som tog ifrån mig min bästa vän har en kompis och de två tog min bästa vän ibland på rasterna och så. Jag skriver gärna med dig! Så du kommer få ett meddelande snart :) 

#3 Men usch! Det var verkligen inte ett bra beteende av henne :/ När man umgås så anser jag som du skrev att man liksom kan äta godis och bara prata med varandra :)

#4 Gud vad tråkigt! Men människor förändras, tyvärr! :(

#5 Ja, man gör ju det och människor förändras, tråkigt nog! 

#6 AmelieE99, vad jobbigt att inte ha någon att kunna vara med efter skolan eller på sommarlovet/loven. Det är ju skönt att du har hästarna! :) Jag har faktiskt samma intresse som dig! Älskar hästar! Ska börja på ridgymnasiet i höst :) Vill du lära känna mig och kanske bli kompisar så kan vi prata! Skriver ett meddelande till dig så får vi se :) Vill lära känna mer människor som gillar att rida :) 

#7 Ja visst kommer jag det! Sånt är livet :)

#8 Jadå! Kommer säkert träffa nya människor :)

#9 Vad synd! Ja, jag kommer ta det ur mig och träffa många fina vänner :)

#10 Ja, det är sant! Vissa kommer och går men dom riktiga vännerna stannar där för alltid.

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Upp till toppen
Annons: