Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1706 ggr
Quirinia
2014-07-25 21:17

(x) Springmask

Jag måste ta itu med detta nu. Jag drabbades av springmask (en mask i rumpan som kliar som sjutton) första gången vid typ 7 års ålder. Efter det har helvetet (ursäkta ordvalet) typ pågått nu i 5 år. Jag har springmask minst 3 ggr per år, ibland nästan var tredje månad. Det är så FRUKTANSVÄRT äckligt. Jag känner mig äcklad av mig själv. Det kliar hela, hela, hela tiden och jag blir stressad. Tar medicin efter medicin men de kommer bara tillbaka! Tvättar mig flera gånger om dagen med vatten ordentligt så att det inte finns något som irriterar, typ pappersrester osv. Jag byter sängkläder varje vecka. Byter underkläder minst 2 ggr dag. Jag är desperat. Detta är sååååå vidrigt!! Hjälp mig!!! 😭

Annons:
dermot
2014-07-25 21:25
#1

Gå till läkaren? De måste ju kunna fixa ny medicin :o Vet inte hur det är med mask, men du kanske måste sanera tyo säng/soffa /liknande?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Stallmima
2014-07-25 21:27
#2

Detta stod på Wikipedia

http://sv.wikipedia.org/wiki/Springmask

annars tycker jag du ska kontakta vårdcentralen om inget hjälper, lycka till!

Sjöstjärna
2014-07-25 21:29
#3

Får du tillbaks det så ofta så finns det nog i miljön där du befinner dig, så du kan behöva sanera bostaden. Har resten av familjen också problem för i så fall kan det vara de som återsmittar dig.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

noraa
2014-07-25 21:36
#4

jag vet att man kanske kan få det av råttkött ibland , av bakterier osv. Håller du rent händerna och är noga med att få bort smuts under naglar?,  iaf jag vet inte hur man blir av med dom förrutom medicering och att faktiskt trycka ut dom själv! men har du försökt tryckt ut dom själv? för tror om du ba kanske tar medicin att de kanske finns en chans att de finns några ägg kvar som kläcks o blir till nya springmaskar..men annars köp handsprit på apoteket , ha med dig hela tiden , använd regelbundet! mjo vet inte om de va till någon hjälp :/ men allt jag har o säga. lycka till!

Upp till toppen
Annons: