Annons:
Etikettfamiljen
Läst 2274 ggr
Fridaaaa
7/29/14, 1:38 PM

Det här med presenter igen ;)

Jag är urkass på att komma på bra presenter 😛
Min pappa fyller år nu på fredag och ska på kalas dit på lördag men inte en blekaste vad jag ska ge honom.
Han fyller inte jämt (fyller 53).
Älskar att träna (jogga, cykla, gå, gymmet), fisk & hälsosam mat bland annat.

Men helt loost vad jag ska ge honom, känns som att han har allt han behöver när det kommer till träningssaker och så 😛
(kokbok har jag gett för inte så länge sedan)

OBS inget över 200 kr. Presentkort känns trist)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Inaarah
7/29/14, 3:34 PM
#1

Något ni kan göra tillsammans? T.ex bio, lite lyxigare picknick eller liknande? Eller om du köper en korg och fyller den med saker, så som någon god ost, fin choklad eller vad han nu kan tänkas gilla. :)

mopsen12
7/29/14, 4:40 PM
#2

Mobilhållare till joggingturer? Stilren vattenflaska? Presentkort på xxl? Eller som #1 föreslog - något ni kan göra ihop! Sådant uppskattas som regel alltid!! :)

Fridaaaa
7/30/14, 8:13 AM
#3

#1 Inte mycket för bio och eller direkt att åka iväg till ställen överlag (jag då alltså), Så är lite loost vad vi skulle kunna hitta på 😕 Brukar i regel kosta mer än 200kr med om man ska åka iväg och göra något (vilket är min budget).
Men det med korg är ett alternativ, det ska jag fundera på helt klart! 👍

#2 Presentkort skrev jag i #0 att jag helst inte köper, han fick dessutom ett från familjen så att säga i förskott så att nja vill helst inte ge ett till 🙂 (ja jag vill ge något från mig och sambon)
Mobilhållare eller liknande tror jag att han har, likaså en hel del vattenflaskor.

Är supersvårt att komma på saker till honom xD Känns som att han har allt 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Flöffo
7/30/14, 1:05 PM
#4

Jag och mamma köpte en slips och en flaska vin till min pappa, fast antar att det blir över 200kr. Men tänkte ändå att det inte skadade att ge förslag. :))

//Flöffo

Fridaaaa
7/30/14, 1:12 PM
#5

#4 Slips använder han inte (är när han verkligen "måste" ha det bara).
Vin dricker han inte direkt heller så. 
Nej det behöver inte bli det beroende på vad man väljer 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

juliafrojd
7/31/14, 1:24 AM
#6

Någon tavla eller något? :P

Annons:
fossingen
7/31/14, 3:24 AM
#7

Kanske laga ihop en god middag och ge han blommor?


[Twiggys]
7/31/14, 3:54 AM
#8

Köp en god whisky till honom typ Jameson

Fridaaaa
7/31/14, 7:26 AM
#9

#8 Vet inte om han dricker ens whisky 😛 Eller vilka sorter heller hehe (whiskysmak är lite speciellt). Han dricker så sällan sprit överhuvudtaget så vet knappt ens vad han gillar när det kommer till sånt xD

#6 Vet knappt vart det säljs tavlor faktiskt 😛 Brukar typ aldrig köpa det xD Vet du affärer? (tänker såna som brukar finnas lite överallt). Men bra förslag om jag finner! 👍

#7 Blommor tycker jag är trist att ge till en person som inte är intresserad av det 😉 Middag tja, vet inte när det skulle bli av, bor ju en bit ifrån varandra (12 mil tur&retur) med dagar/tider osv, men en funderare ändå 🙂 Ska nämligen grilla på kalaset på lördag och han fyller år imorgon men jag jobbar då och inte råd att köra ner där två dagar i rad, så kan inte bjuda honom på det på hans födelsedag heller 😕

Funderar på det där med att plocka ihop en "korg" med saker/mat mm. Vad kan man plocka ihop? 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inaarah
7/31/14, 10:36 AM
#10

#9: Hmm, kanske någon bok, exotiska frukter, tidning, matlagningsolja/vinäger eller liknande (brukar ju finnas sådana i glasflaskor som är lite "lyxigare"), korv (tänker då på finare varianter som man kan hitta i matbutikernas chark), en flaska vin om han dricker det.. Kanske ett utskrivet foto på er eller något sådant så det blir lite mer personligt. 

Går väl att stoppa ner det mesta. :P Behöver väl inte heller vara så mycket egentligen.

Fridaaaa
7/31/14, 10:41 AM
#11

#10 Han läser sällan hehe. Kokbok har han nämligen fått sedan tidigare 🙂 Tidning hmm.
Vin dricker han typ aldrig (se #5).
Har inga nyare foton på oss tillsammans, ingen bra färg i skrivaren heller 😕
Vart köper man "lyxigare" matlagningsolja och sånt? Inte sett i matbutiker direkt så 🙂 Inte "lyxigare" i alla fall.

Nej jag funderar på sån korg men då vad jag ska ha i hehe. Får klura på det vad man kan fixa 😉 Har till imorgon på mig (ska handla det imorgon). "tänk tänkt" haha.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
7/31/14, 10:47 AM
#12

#11 du kan ju göra egna lyxiga matlagningsoljor. Köp olika örter och/eller vitlök till exempel och tryck ner i en flaska, fyll på med nån neutral matlagningsolja så är det klart. Be honom bara att låta den stå och mogna, tyvärr brukar de vara som bäst när det bara är en bottenskvätt kvar ;)

Fridaaaa
7/31/14, 10:49 AM
#13

#12 Frågade ju just det kring "lyxiga" matlagningsoljor 😉
Aldrig gjort sånt där 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Grace2009
7/31/14, 10:56 AM
#16

#15 Du kanske ska läsa lite noggrannare. Du har tyvärr överlag en tråkig attityd enligt mig så jag lämnar denna tråd nu.

Fridaaaa
7/31/14, 10:59 AM
#17

#16 Alla kan läsa för snabbt ibland, mänsklig faktor. (alla kan fela, även du även jag).
Jag har inte haft tråkig attityd i tråden, jag har besvarat helt neutralt på det som skrivits och vissa saker funderar jag på om jag ska fixa eller inte beroende på om jag hittar det eller inte.
Du som hade taskig attiyd och kommer med lögner inte jag..

Upp till dig. Inte jag som var otrevlig mot dig från start i alla fall…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rebornbabyn
7/31/14, 12:31 PM
#18

#9 Hm, kanske Trisslotter, saft, sylt, choklad, frukt, bär, kex. Kanske något hemmagjort? Sök på "presentkorg" på Google så kanske du får lite tips.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Fridaaaa
7/31/14, 12:34 PM
#19

#18 Ja trisslotter kan man ju lägga i 🙂 Bra tips. Så får jag komma på lite mer hihi.
Googlade innan men fick inte upp något vettigt, men ska kolla igenom igen senare för kollade bara några sidor då 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
7/31/14, 2:08 PM
#20

En CD eller en bok?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Fridaaaa
7/31/14, 2:10 PM
#21

#20  Skrev det i #11 att han dessvärre aldrig läser böcker.
Hmm ja CD att ha i bilen kan ju vara något hmm det kan jag kolla efter imorgon.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
7/31/14, 2:15 PM
#22

#21. Jo en kokbok, men den läser man ju inte på samma sätt som tex en deckare.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaaaa
7/31/14, 2:17 PM
#23

#22 Skrev i #0 att han fick kokbok av mig för inte allt för länge sedan 😉 Så känns lite tråkigt att ge igen. Men visst hittar jag inte på något annat så kan det ju bli ett alternativ

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Halvdansken
7/31/14, 5:25 PM
#26

Eller en film.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Kadoor
7/31/14, 5:28 PM
#27

Tänkte som #26 skrev: Kanske en film eller serie du vet att han tycker om? Eller något som du tror att han kanske skulle gilla. ^^

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Fridaaaa
7/31/14, 5:35 PM
#28

#26 & #27 Film tittar han inte så mycket på, mest sport och sånt på tv xD Han har någon VHS som jag inte hans ens har sett sedan han fick det för många år sedan 😛Så vet inte hur "lönt" det är hehe. Kanske risk att det blir samma med denna filmen xD

Sport är han mycket intresserad av: Fotboll, ishockey och friidrott främst tycker jag 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kadoor
7/31/14, 5:44 PM
#29

#28 Aha, okej xD 
Hmm… Det är så svårt det där tycker jag. Jag är jättedålig på att köpa presenter, haha. Filmer/serier var det enda bra jag kom på, som inte de andra i tråden skrev så jag är nog inte så mycket till hjälp hehe.. ^^

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Fridaaaa
7/31/14, 5:45 PM
#30

#29 Ja jag är med kass på sånt haha.

Men funderar fortfarande på att köpa en CD eller då plocka ihop en sån korg hmm… Hade ju varit smidigt 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
7/31/14, 8:46 PM
#31

Whiskey/likör (vad han nu gillar) eller ett fint, gott vin? 

Annars en upplevelse ihop! Går aldrig fel. Dock kanske man inte kommer så långt på 200 kr… Men bjud på en hemgjord god trerätters middag. 👍

Fridaaaa
7/31/14, 8:51 PM
#32

#31 Står i kommentarerna kring vin och whiskey 🙂

Upplevelse är som du säger svårt då det brukar kosta långt över 200 kr 😕
Middag står i #9, har ev funderat på det men samtidigt nog svårt att planera in och göra det genomförbart :/ Och imorgon på hans födelsedag fungerar det ej.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
7/31/14, 8:53 PM
#33

#32 Hittade bara någon som föreslog whiskey men inget svar på det. Köp hans favoritsnack eller liknande? Typ fin choklad eller något i den stilen.

Fridaaaa
7/31/14, 8:57 PM
#34

#33 Står i #9 🙂 Men inte lätt att se allt 🙂
Favoritsnacks hmm… Svårare att komma på vad där 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
8/1/14, 8:44 AM
#35

Se vad jag finner idag 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Flöffo
8/1/14, 11:03 AM
#36

Brukar finnas kit med typ deo, rakgel och såna saker. Kanske kan vara något?

//Flöffo

fossingen
8/1/14, 4:54 PM
#37

#35 Ostbricka, frukter,  alkoholfritt typ billabong.

Annars brukar rose vin gå hem men dock med alkohol, tre apor är rätt god även barefoot, annars finns ju supergoda drink drycker typ bacardi med vattenmelon, smirnoff, låg alkoholhalt typ 4%.

Korgar brukar annars vara ganska lätta att slänga ihop om man vet vad personen gillar.


Upp till toppen
Annons: