Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 2065 ggr
Arviden
8/18/14, 6:36 PM

Mens när man badar

Blir så lessen asså. Enlit min menskalendef kommer min mens om 2 dagar och troligen kommer vi bada med klassen på måndag. Om min mens kommer på onsdag så är det bara 5 dagar tills vi ska bada och då kan jag inte vara med. Men jag vill verkligen de eftersom jag intr kunnat va med på några gympalektioner alls förra terminen typ, och kunde inte va med när vi badade förra året heller, Så jag vill inte komma på en ursäkt. vad ska jag ta mej till?

Annons:
[MikeW]
8/18/14, 6:45 PM
#1

Säg bara att du har mens.. Din lärare måste väl förstå?

Arviden
8/18/14, 6:53 PM
#2

Det är en kille och jag vill helst inte säga det. Det känns jättepindsmt verkligen.

linn8
8/18/14, 6:54 PM
#3

Låtsas att du glömt dina badkläder?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[SophD]
8/18/14, 7:02 PM
#4

Tampong!

Arviden
8/18/14, 7:08 PM
#5

#3 Men det vill jag inte heller, eftersom att jag har alltid kommit på massa ursäkter :( #4 funkar det verkligen? har sldrig använt förut och tänk ifall det läcker? :/

linn8
8/18/14, 7:16 PM
#6

#5 tampong läcker vanligtvis inte. (Aldrig hänt mig). Men det är bäst att ta med extra så att man kan byta rätt så ofta om man blöder mycket.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
Scorpio97
8/18/14, 7:18 PM
#7

Jag har simmat två gånger med tampong. Personligen tycker jag att det är obehagligt att ha, men det har i alla fall inte läckt för mig. Men många tycker att det är mycket skönare att ha tampong än binda, så du kanske tycker det är jättebra. 

Jag har dock sagt till lärare när jag haft mens när vi ska bada med skolan, och det brukar inte vara något problem att få åka med någon annan klass då. Inte det roligaste alternativet kanske, men lärare brukar ha förståelse.


//Jessie

Arviden
8/19/14, 7:00 AM
#8

Jag fpr väll se, men kalender kanske har fel? och kanske så blir det dåligt väder så vi inte kan kommma iväg då vi ska bada i en sjö. Hatar detta……. :/

linneaau99
8/19/14, 12:27 PM
#9

vänta vänta… är det jag som är dum i huvet eller? är du en KILLE och ska få din MENS? inget av det här går ihop för mig :D

missfantasy
8/19/14, 12:32 PM
#10

#9 Läraren är en kille.

linneaau99
8/19/14, 12:38 PM
#11

ahaa haha tänkte väl :D
men asso jag har ochså en kille som idrotts lärare som även har ett rykte om att va pedofil och jag har fått säga till honom att jag har mens (pin) men ändå så slapp jag iallafall ljuga och bli misstänkt för skolk

Wellcraft
8/19/14, 2:15 PM
#12

Använd tampong, byt ofta så håller det tätt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Tuulikki]
8/19/14, 7:56 PM
#13

Använd tampong. Nej, det kommer inte läcka :P men se till att byta direkt efteråt då det är lätt att få typ infektioner

Annons:
Arviden
8/21/14, 5:18 PM
#14

min mens har inte kommit än, men när vi ska bada, kan jag ha tampong för säkerhetsskull? ifall mensen skulle komma just då? finns de nån beskrivning på hur man stoppar in den elr nåt för jag har aldrig gjort det förut

Wellcraft
8/21/14, 5:52 PM
#15

#14 Ja, men det kan göra ont att föra in en tampong om du är torr.
Smörj in fingrarna med lite olivolja först så det blir lite glid.
Sen ska du absolut inte ta det för vana & gå runt med tampong för jämnan utan att du fått mens, utan om du är jätteorolig får du använda någon typ av trosskydd/binda.

Men just en gång skadar ingen, du ska ju inte behöva oroa dig vid badet, välj den minsta storleken.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Nallemillan
8/21/14, 8:17 PM
#16

Be din mamma säga det till din idrottslärare. Blir inte lika pinsamt. Så gjorde jag i våras :P

Arviden
8/23/14, 7:46 PM
#17

Vi badade i torsdags ist, då hade jag inte mens men jag sa att jag hade det till min lärare. Sä jag ljög för jag ville inte bada. Det var jevligt dumt gjort då jag ska bada nästa torsdag istället och då har jag säkert fått min mens. Funkar det att bada med tampong? Är det säkert attd et inte läcker? asså åh vad jobbit detta är. Idiotiska puckoskola som tvingar oss å bada nu

Wellcraft
8/23/14, 8:02 PM
#18

#17 Byt tampong så ofta du kan så läcker det inte, ta det lugnt! Det ordnar sig :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Arviden
8/23/14, 8:06 PM
#19

#18 Ja hoppas verkligen intr attd et läcker :'( jag känner att jag får ångest nästan.

Wellcraft
8/23/14, 8:17 PM
#20

#19 Oroa dig inte kära du, som sagt byt tampong ofta och slappna av ;)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
[134643]
8/23/14, 10:06 PM
#21

Tampong läcker inte, om den inte blir full det vill säga. Är du och badar ett par timmar är risken väldigt liten. Du bör ha märkt redan om du har en riklig mens eller inte. Jag har alltid tampong, men har då en rätt stor storlek och byter ofta då jag blöder mycket, men jag har aldrig blött igenom när jag har vart och badat. Det löser sig, tjejen. Däremot så skulle jag inte stoppa in en tampong om jag inte hade mens, risken är större att du får något problem än att mensen kommer precis när ni är och badar. Men det är upp till var och en. Oavsett så behöver du inte oroa dig, även om du skulle lyckas blöda igenom så är det ingen big deal :)

tasartir
8/23/14, 10:15 PM
#22

Investera i en menskopp! Den kan man bada i :D

Finns att beställa på nätet och att köpa på apotek.

Miljövänlig, mycket billig i längden (kostar typ 200 kr och håller i 10 år), kan ha i slidan i 12 h ;)

Upp till toppen
Annons: