Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 582 ggr
Llani
8/19/14, 8:27 PM

Trött på föräldrar

Förlåt för långt inlägg. Men behöver skriva av mig. Hoppas att någon orkar läsa i alla fall. 

Har börjat bli extremt trött på mina föräldrar, så trött att jag bara vill bort härifrån och inte veta av dem längre. 

Jag är 17 (18 i februari) år och min pojkvän 22, och mina föräldrar bestämmer nu efter en lång tid att min pojkvän inte får komma hit längre, utan att jag får åka till honom 1-2 gånger i månaden bara 1-2 nätter. 

Vi har distansförhållande, inget långt om man säger så, han bor i Göteborg och jag utanför Borås. Så ca 2 timmar med tåg. 

Jag har extrema problem med att hantera mina känslor när det gäller min pojkvän, och vi har varit tillsammans i ett halvår den 15e september. Med "problem att hantera mina känslor" menar jag att jag kan bli rätt grinig och sur utan hans närvaro om vi inte har setts på en vecka eller mer. Jag älskar honom över allt annat, och han betyder mest för mig. Detta kommer ta extremt på mig. 

Min pojkvän har sagt att han kan hälsa på mig i Borås då och då efter att jag har slutat skolan (går på Viskastrand i Borås), bara för att få träffa mig. Det kan jag gå med på, men det känns ändå onödigt att han ska behöva åka 1 timme buss för att träffa mig i några timmar bara. 

Han sa att han kunde åka till Borås nästa onsdag, så kan vi gå ut och äta på en resturang.. 

Mina föräldrar har bestämt sig för att inte låta han komma hit längre för att dem tydligen tycker att han är jobbig. Han har en helt normal röst, men ibland, utan att han märker det själv ens, så kan han höja tonen lite så den blir lite lite ljusare, vilket dem tycker är riktigt jobbigt. Jag har sagt till dem, även min pojkvän, att dem kan säga till honom när han låter så, då han inte märker det själv alltid. Men när han väl märker det så fixar han det. 

Det händer även att han kan vara lite små barnslig av sig ibland, men vem är inte det? jag är det, t.o.m min far på 43 år är det - och då faktiskt mer än min pojkvän.

Vet inte vad jag ska göra riktigt. Börjar andra året på gymnasiet, så jag går inte ur skolan än. Men när jag gör så ska jag flytta (kommer ha jobb när jag går ut), och då ihop med min pojkvän om vi fortfarande är ihop vilket jag tror och hoppas så som vi känner nu för varandra. Men om dem inte kan respektera mina val och min pojkvän, varför ska jag respektera deras val om att dem inte vill ha hit honom? visst, dem är mina föräldrar, men om jag ska behöva respektera något som dom väljer, så får ju dem även respektera något som jag väljer..

Tack för att ni orkade läsa. Skulle inte sitta fel att ta emot tips eller något om någon faktiskt har det, men det tvivlar jag på…

Annons:
[Thiah]
8/19/14, 8:40 PM
#1

Oj vilken jobbig sits. Tyvärr har jag inga råd åt dig. Hoppas det löser sig.

Llani
8/19/14, 8:46 PM
#2

#1 Ja, det är verkligen jobbigt.. speciellt när jag har så svårt att vara ifrån honom och dem bara tillåter att jag åker dit högst två gånger, om jag tar med mig min hund en av gångerna..

Tack så mycket..

gieser
8/20/14, 3:12 PM
#3

Det du kan göra är att verkligen sätta dig ner och prata med dina föräldrar om hur du känner för din kille och hur du känner för vad dina föräldrar gör. Och verkligen förklara att det inte är en ursäkt att dem tycker att han är jobbig bara för att han gör något med rösten. 

Ställ dem frågan om han någonsin har varit dum mot dem eller dig. om dem svara nej så säger du bara: då så varför kan jag inte få vara med honom mer? 

kommunikation är viktigast mellan alla parter, även bra om HAN får prata med dina föräldrar.

Enklast är väll att börja prata med din mamma det brukar va enklast)

för det går inte att dom inte låter dig då är ändå snart 18.

lycka till

Kram  Anna Cool

Upp till toppen
Annons: