Annons:
Etikettreligion-och-samhälle
Läst 7529 ggr
[Nothronychus]
8/20/14, 7:49 PM

Varför röstar så många på sd?

Jag vill diskutera saken och se det ifrån olika människors perspektiv, snälla kränk ingen eller så bara ♡

Annons:
Stallmima
8/20/14, 7:56 PM
#1

SD är ett missnöjesparti som går mot det blåa håller

[134643]
8/20/14, 8:12 PM
#2

Det är helt enkelt människor som är frustrerade, och tycker att Sverige blivit sämre under de senaste decennierna. De väljer att skylla på invandrare, och där får de stöd av SD. "Sverige ska vara svenskt". Däremot så är det ju såklart inte enbart det SD står för, inte bara den politiken de arbetar med, utan det är ju även jobb, skola, sjukvård osv. Det är anledningen att människor väljer att rösta på SD, de tror såklart att Sverige isåfall skulle bli bättre.  Skulle jag gissa på, i alla fall. Jag kan inte säga att jag är superinsatt i politik om jag ska vara helt ärlig 😃

Michaela-N
8/20/14, 9:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

SD är väl i princip det enda parti som också har en klar agenda med hur man ska göra med invandringen, eftersom det kostar massvis av pengar varje år att ta in flyktingar och immigranter, och ge dem utbildning och bostad. Pengar som skulle kunna gå till skola och äldrevård, till exempel.

Många idag är väldigt frustrerade och ovissa över framtiden. Särskilt efter Husby-kravallerna är det (tror jag) en stor del av folket som tagit sig en funderare över hur bra invandringssystemet är i Sverige. Och SD är också det enda partiet som inte bara har sopat allt under mattan.

Så för att andra partier ska vinna tillbaka sina röster från V och SD krävs det att dom också slutar mumla och tar med invandringsfrågan i sitt program. Men det är bara mina spekuleringar!

Fridaaaa
8/20/14, 9:33 PM
#4

Jadu. Tycker inget parti har mycket vettigt. Man skulle ta lite från var parti så hade man fått ett bättre parti är något som redan finns i alla fall 😉

Har inget emot invandrare men Sverige tar in på tok för mycket, vilket kostar en massa pengar bland annat. Pengar som skulle lagts på mer nödvändiga saker som skola och sjukhus t.ex.
Begränsa tycker jag, fungerar för andra länder, skulle fungera här också. Man kan dessvärre inte hjälpa alla även om man vill.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pinglan00
8/20/14, 9:33 PM
#5

SD står faktiskt för så mycket mer än vad folk tror. Det enda är ju att de har tagit upp invandrings frågan. Jag hade själv valt på bilden där uppe det sistnämda alternativet. Och jag är inte rasist men det känns som det bästa. Skulle egentligen ta lite av varje men.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

molam
8/20/14, 9:40 PM
#6

Jag tror mer och mer folk röstar på SD nu efter Reinfeldt Uttalande "Invandringen kommer kosta så mycket pengar så vi måste dra ner på pengarna till skolorna och sjukhusen"

Tror även folk röstar på SD för att få ut invandrarna då mycket av det svenska folket tror att All Kriminalitet har följt med invandrarna.

Jag funderar på att rösta på SD pga Ebola viruset som sprider sig i andra länder… tror inte jag vill ha hit det x-x Jag är INTE Rasist några av mina trevligaste bekanta kommer från andra länder, jag vill bara inte ha hit Ebolan

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Wellcraft
8/20/14, 9:41 PM
#7

Förstår inte varför "många" röstar på SD.
Jag kommer aldrig rösta på ett parti som kränker min rätt till min egen kropp.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fridaaaa
8/20/14, 9:41 PM
#8

#6 Fast det är faktiskt så att kriminaliteten, våldtäkter och så har ökat.  Det är ingen "myt" eller falsk rykte som finns.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

molam
8/20/14, 9:43 PM
#9

#8 Jag vet det mycket väl.., men tror inte att det är Endast Invandrarnas fel, Det finns faktiskt jättevettiga och trevliga invandrare

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Wellcraft
8/20/14, 9:43 PM
#10

Dessutom är det inte en stor procent av invandrare som våldtar eller begår sexuellt våld.
Det är däremot 98% av allt sexuellt våld som begås av männen.
Ska vi kasta ut alla män kanske, i förebyggande syfte?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Pinglan00
8/20/14, 9:47 PM
#11

#10 Sure. Vi kan börja idag.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Fridaaaa
8/20/14, 9:58 PM
#12

#9 Nej sa inte att det enbart är det men stor bidrag till det. Men aldrig påstått att det enbart är dem. Och aldrig påstått att det inte finns trevliga invandrare heller. Så vet inte hur det kom in i bilder överhuvudtaget. 
Och man kan vara trevlig osv trots att man gjort kriminella saker.

#10 Där jag har läst (på mer än ett ställe) är majoriteten av de som våldtagit av utländskt ursprung eller invandrare. (ja jag har varit källkritisk). 
Sedan är viss del religionsgrundat också plus andra faktorer också. Men aldrig påstått att det enbart är deras fel.

Men som sagt många faktorer som spelar in, och drar långt ifrån alla invandrare över en kam, finns svenskar som gör massa brott också.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Juliaskaniner
8/20/14, 10:03 PM
#13

Om jag fick välja skulle SD vinna valet och Fi åka ut ur allting bara. Det är min åsikt. Och det gör mig inte till rasist eller kvinnohatare

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Annons:
Persifone
8/20/14, 10:19 PM
#14

Jag tror många av de som röstar på sd är oinsatta/ointresserade i politik. Och hellre ser invandringen som problemet istället för kapitalismen.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Wellcraft
8/20/14, 10:26 PM
#15

#12 Finns något som heter mörkertal, belyser man detta så utförs våldtäkter oftast relationer i mellan, oftast blir man utsatt av sin sambo. Detta har ingenting med ursprung att göra.

#13 Jaså? Tror inte du vet så mycket om alla problem vi har i samhället, bla att SD hotar rätten till fri abort & snälla du, om du är abortmotståndare får du gärna läsa på om hur kvinnor i länder där abort är förbjudet eller gränsen väldigt låg, begår osäkra & farliga aborter - många dör även.
Att ens vilja att några "inte rasister men.." ska leda vårt land är absurt, visst har du rätten till din egen åsikt (precis som jag) men det låter på dig som att du borde läsa på.

f.ö lämnar jag denna tråd, tycker kunskapen & diskussionen är på riktigt låg nivå, helt ok dock att skriva pm om ni vill fortsätta diskutera eller har något mer att ta upp med mig 😴
Reinfeldt är f.ö en nisse som inte heller bör styra ett land.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sugar Mist
8/20/14, 10:30 PM
#16

För att det finns inget annat innanför deras pannben än spindelnät.

-

Michaela-N
8/20/14, 10:33 PM
#17

Fast nu handlade ju inte inlägget om "vilket parti är bäst" utan TS frågade efter anledningen som gör att folk röstar SD. Jag är absolut inte för SD i riksdagen men jag intresserar mig för politik och tycker att det är spännande att höra andras åsikter. Denna pajkastning som försiggår på SD-föreståndare och politiker när deras valaffischer rivs bort och folk stör deras tal tycker jag bara ärpinsamt och skämmigt, att vi svenskar som ska vara så jämställda samtidigt inte ens låter folk ha sina åsikter och begår våld mot demokratiskt invalda riksdagspolitiker.

Persifone
8/20/14, 10:36 PM
#18

#17 Det var inte sd-motståndare som sprang runt med järnrör…

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Stallmima
8/20/14, 10:52 PM
#19

Enligt min åsikt ska alla partier komma till tals med vad de vill, sen får man bilda sin egen uppfattning. Jag håller med lite av varje vad partierna tycker, men det är inte så om ett parti får majoritet att de kan införa allt de "lovat". Resten av partiernas invalda röstar i alla frågor, så det kan egentligen bli lite hur som helst med allt

Fridaaaa
8/21/14, 7:58 AM
#20

#15 Jo jag vet att det finns något som heter mörkertal. Inte påstått något annat heller.
Och utländsk urprung & invandrare kan ju ha helt skilda ursprung, alltså är det inte ursprunget i sig som det syftas på… Alltså inte en viss ursprungsgrupp.
Utländsk ursprung kan ju vara vilket landet som helst eller hur?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[VampireGirlElvira]1
8/21/14, 8:45 AM
#21

Tycker inte om SD. Punkt.

MichelleLindh
8/21/14, 10:44 AM
#22

Jag är inte rasist, nästan alla mina kompisar har invandrarbakgrund men jag tänker också rösta på sd. 
Sd säger inte att dom tänker kasta ut ALLA invandrare i sverige och sen aldrig låta någon någonsin komma hit. Det verkar ju vara så folk tror. Dom säger bara MINSKA invandringen. Det kostar ju enormt med pengar och i lilla Borlänge för några år sen tog dom först in 900 invandrare sen ett år senare var det över 500 invandrare till vilket är mycket för en liten stad. Som sagt har inget mot invandrare, det är inte färgen på huden som spelar någon roll.

/ Michelle 

maränghjärta
8/21/14, 4:17 PM
#23

Jag är inte rasist alls och tycker att vissa frågor som SD har är funkomligt funkomligt idiotiska. Jag troratt Sverige inte förstår eftersom vi aldrig behövt fly för krig eller liknande. Om en kvinna i utlandet blivit våldtagen som väldigt ofta händer i krigen nu så dödar dom kvinnan pga att hon kanske inte kunde fly för hon inte kommer in någon stans.

maränghjärta
8/21/14, 4:19 PM
#24

Nej inte pga att hon inte kunde fly men hon aksnek inte kunde slippa våldtäkten om hon kunnat fly. Menar jag

Eriikaa
8/21/14, 5:07 PM
#25

#12 Kan du visa en av alla källor där du läst att majoriteten av våldtäcksmän är invandrare?

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

mejamylove
8/21/14, 5:49 PM
#26

"jag är inte rasist men…"

cookiedough101
8/21/14, 6:16 PM
#27

#26 Men det är ju inte rasistiskt att vilja minska invandringen? Jag tycker att många tyvärr missbrukar ordet rasist, rasism kommer från rasdiskriminering- och att inte vilja ta in lika mycket invandrare är väl knappast rasdiskriminerande (jag stöttar inte SD och är själv invandrare men ändå)

Annons:
Fridaaaa
8/21/14, 6:23 PM
#28

Man är rasist snart bara man öppnar truten….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mejamylove
8/21/14, 6:35 PM
#29

#27 Nej, det är inte rasistiskt att vilja minska invandringen. Jag är typ den sista som dömer folk till att vara rasist, jag tycker också att många missbrukar ordet rasist och att man lätt blir tagen som rasist bara man försöker förklara sig. Jag ville bara att man ska tänka på vad man skriver och verkligen känner innan man yttrar sig.

cookiedough101
8/21/14, 6:38 PM
#30

#29 Då missuppfattade jag det du skrev. Förlåt 😇

[Tilde]
8/21/14, 6:58 PM
#31

Jag har sett en intervju med SD-politiker. De sa att planen är att alla med invandrarbakgrund ska lämna Sverige så småningom. Personen de intervjuade var själv halvt utländsk och journalisten frågade "Men betyder inte det att du också skulle behöva flytta?" "Jo", svarade hon. Öööh… what? 🤦‍♂️

Jag skulle ALDRIG rösta på SD, men eftersom de är de enda med någon riktig invandrarpolitik tror jag många (förmodligen som inte är insatta inom andra ämnen) väljer att rösta på dem.

WarMinerTool
8/21/14, 8:01 PM
#32

Tycker att många har väldigt stora fördomar om SD. Jag har själv inget emot invandrare eller något. 

Sen vill ju SD att Sverige går ur EU och att mer bestäms här, vilket jag håller med om, EU bestämmer för mycket, dyrt också, sen sätter dom löjliga lagar som att t.e.x. förbjuda lakritspipor.

Jag tycker att vi i Sverige i nuet borde satsa mer på skolan, äldreboende och kollektivtrafik.

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Michiis
8/21/14, 9:24 PM
#33

Jag tycker SD är en av dom vettigare partierna! 

Jag tycker inte dom är rasistiska dom tänker ju på oss här och nu, tex ska våra gamla som har bott här hela sitt liv och byggt upp samhället ha det skit kass bara för vi nu vill rädda alla på hela jorden? Det funkar inte.  Vi hjälper dom VI KAN. Vi kan inte rädda alla. Dom måste ju få det bra när dom kommer hit och erbjudas precis samma saker som vi andra här. 

Jag tycker i alla fall SD står för viktiga och bra saker som äldreomsorgen, vården, jobb, landsbygden, skolan.. Jag har i alla fall inget emot dom, dom behövs nu som det ser ut här nu i Sverige i alla fall.

// Michis

Miniland
8/21/14, 10:07 PM
#34

"Om kvinnor bara varit lite mer självbevarande hade våldtäkter undvikits" - Erik Almqvist

"Misshandlade kvinnor ska inte gnälla" - Anna Hagwall , riksdagsledamot för SD

Tycker en del borde läsa här: http://www.interasistmen.se/irm-listar-sd/

http://www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-det-ar-otackt-med-muslimer-de-har-ju-ofta-manga-barn/

http://www.interasistmen.se/dumheter/menar-sd-att-alla-muslimer-hedersmordar-stenar-och-gifter-sig-med-barn/

Ursäkta mig, men fyfan för dom som röstar på Sverigedemokraterna. Hur kul skulle det kännas för er om ni tvingades att leva i ett land där det ständigt är krig och människor dör varje dag. Hjälper inte om Sverige skickar lite pengar dit. Kommer inte stoppa krigen. Människor i nöd måste därifrån. 

Sen finns flera hundratusentals som flyr till andra länder än Sverige. Men oftast är dom länderna mycket fattiga och har enormt mycket sämre ekonomi än Sverige. 

Det går få ett bra Sverige, samtidigt som vi tar emot invandrare. 

Edit.
Checka gärna

 http://nyheter24.se/maktkamp24/769527-16-vidriga-asikter-som-europa-rostade-pa-och-du-borde-kanna-till

Några "fina" citat ifrån SD finns med.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Annons:
[cookies]
8/21/14, 10:15 PM
#35

Varför vinner SD röster? För att de är de enda i hela regeringen som faktiskt vågar prata om och kritisera invandringen i Sverige. I min åsikt säger "alla" andra partier "Invadringen är bra, finns inget dåligt, man får pengar av den och vi borde ta in mer invandrare." SJÄLVKLART överdrev jag nu, men lite så känns det. Är invandringen och integrationen perfekt som den är idag? Nej. Mycket kan förbättras.

Många av er har säkert sett videon som jag lägger in, men för er som inte har det, jag tycker verkligen den och hans andra videos (iaf de om F!) är vädra att se.

SD vill inte förbjuda invandring, ni kan läsa mer om det på deras hemsida här: https://sverigedemokraterna.se/var-politik/vara-viktigaste-fragor-2/invandring/

SD är INTE nya NSDAP (Nazisterna under 2a världskriget). SD tror på att en annan politik där man tar inte färre invandrare fungerar bättre, då de anser att man kan "ta hand" om de som finns och på ett bättre sätt integrera alla nya invandrare. De tror även på att man kan hjälpa mer folk i närområdet av där hjälpen behävs. 3000kr i sverige är oftast inte ens en månads hyra för en 1:a medan man kan köpa filtar, mat vatten och tält/regnskydd för väldigt många i närområdet (bara förklaring på hur man kan tänka).

Vad många är trötta på/reagerar på är även den "invandrar-vänliga" politiken.
-Invandrare ska få gratis körkort
-Invandrare ska få dubbelt socialbidrag
-Invandrare kan inte vara rasister osv

Så fort inom dagens Sverige, om man är vit och ser svensk ut, så fort du kritiserar invandring eller en invandrare då får man en stämpel som rasist. Ser jag en "svensk" person slänga skräp på backen, då är jag en medborgare som säger åt en annan medborgare. Ser jag en invandrare som slänger skräp på backen om säger till, då blir man helt plötsligt rasist. Sådant stör jag mig på, jag säger till en människa att dom slänger något på backen, invandrare eller inte, spelar ingen roll egentligen, man ska helst slänga i soptunnan.

Varför är så många som rösta på SD rasister?
Finns väl ingen exakt sådan fråga men det känns ändå som att många undrar över "detta". Jo, det finns 1 parti i Sveriges riksdag som pratar om och kritiserar invandring, 7 gör det inte. Vilket parti tror du då man röstar på om man är rasist? Ska man "vara rasist fullt ut" så är väl SVP - Svenskarnas parti lite mer lämpligt då dom faktiskt vill skicka ut de invandrare som finns i Sverige. 

Även media är väldigt kritisk mot SD, hade media presenterat saker som är bra med SD och inte varit på jakt efter att företrädare för SD ska klanta sig, då hade SD varit mer "accepterat". Jag har även kollat lite källor som tidningar t.ex. aftonbladet har länkat till, ofta så vränger de om siffrorna. Jag läste någon artikel om att invandring gick + för ekonomin, jag gick in på statistiken de hade tagit det ifrån och allt som allt så visade statistiken på att man förlorade på invandring, men de siffrorna tidningen visade var bara ett litet urklipp ur statistiken, så lite vinklad media.

Återigen, jag har från egen upplevelse/erfarenhet varit med om att jag/kompis har blivit kallad jävla "svenne-kuk" och liknande "svenne-" saker. Säger man då tillbaka jävla svartskalle/neger eller liknande, då är det MYCKET värre, fast båda har använt ursprung eller hudfärg som skällsord,

http://www.friatider.se/skola-tvingar-svenska-elever-ata-halalkott
Här har vi ett perfekt exempel på vad som gör folk upprörda (inkluderat mig). OBS friatider.se vinklar ofta sina inlägg till invandrar-kritiska och benämner det som negativt, men alla vet inte detta och detta är en artikel som väcker irritation hos många. Ett citat: "- Alternativet är att de äter sallad och smörgås, eller helt enkelt låter bli att äta, säger rektor Paul Johansson om de elever som vägrar äta halalmaten".

Om man kommer till ett annat land, då tycker jag att man ska anpassa sig till hur landet fungerar och inte välja att tycka att landet ska anpassa sig till mig. Åker jag till USA, då får jag försöka passa in där, är i alla fall vad jag skulle göra. Det är också något som stör många, att det finns invandrare som inte vill anpassa sig utan bara klagar på att allt är dåligt. T.ex. som när de brände svenska flaggor i en protest, polisen gjorde inget.

En annan sak, om man går in i ett invandrartätt område där det flest invandrare, i en del av dessa fall så känns det som att man går in i ett annat land. Inget fel med att man kan ha ett varierat samhälle, men jag tror inte kommunen har planerat att det ska bli så.

Sen alla invandrare är inte dåliga som vissa säger, eller t.o.m. medias bild ibland. Min familj är bra kompis med en afghansk familj. Pappan i denna familjen tyckte direkt när de kom till Sverige att det var viktigt att anpassa sig, så de flyttade medvetet till ett kvarter där det fanns 1 invandrarfamilj av cirka 70 lägenheter. De har firat julafton med oss för att lära sig och förstå traditionen.

Sammanfattning:
Är man rasist om man kritiserar invandrare eller invandring? Nej.
Är man rasist om man inte tycker om någon pga ursprung, etnicitet, religion? Ja.

Vilket är det enda riksdags partiet som vågar kritisera och prata om invandring öppet, oftast med en kritisk inställning? SD.

Är man rastist för att man röstar på SD? Nej.

Ledsen om det inte blev så sammanhängande men hade många punkter jag ville få ut, jag har säkert missat massa som jag har velat så sagt. Någon som har problem med mitt inlägg, skicka gärna ett PM, jag kommer inte äta upp er :) Eller skicka PM om ni undrar om något annat :)

Någon som vill debattera om det jag har skrivit så är jag öppen för att göra det!

Kolla gärna videon återigen! :)

Flöffo
8/21/14, 10:32 PM
#36

#31 "De sa att planen är att alla med invandrarbakgrund ska lämna Sverige så småningom." Om det är sant låter ju det helt sjukt. Gäller det dom som har fått svenskt pass också? Låter ju väldigt dumt.

//Flöffo

Jojaton
8/22/14, 12:32 AM
#37

Jag struntar i att det som står på SDs hemsida, i deras partiprogram osv "inte är rasistiskt". För mig talar handlingar större och de kommentarer jag sett från SD-poliker är helt fruktansvärt och med en människosyn jag absolut inte kan stödja. för att ta ett exempel så har man i min kommun nyligen startat ett transitboende för främst somalier. en från sd som sitter i vårt kommunalråd har sagt att han tycker att för allas våran säkerhet bör området hägnas in, vaktas dygnet runt samt att alla som bor där ska göra en massa olika blodprov innan de "tas in". när man skickade detta uttalande till högre uppsatta i sd (tror det var partisekreteraren) för att se om hela partiet låg bakom detta, kunde han inte hitta någonting som stred mot deras värderingar. att kända partimedlemmar går ut på stan för att slå ner (utlänningark) med järnrör och sedan ljuger för polisen (på film) gör också att jag aldrig kommer ens förstå hur folk vill att detta parti ska sitta med i rikstaden och styra vårt land. sorry om det är lite rörig text, skriver på telefonen mitt i natten ;)

Johanna - Instagram

Persifone
8/22/14, 1:27 AM
#38

Jag ber er som tänkt rösta på sd att läsa det här:

http://vardagsrasismen.wordpress.com/2014/04/16/sd-ar-ju-inte-rasister-eller/

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fridaaaa
8/22/14, 7:50 AM
#39

Man ska inte tro på allting som står i media heller. Står mycket skit där (även om andra partier) som inte stämmer samt att tidningarna är i princip "uppköpta" för att skriva skiten också.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

molam
8/22/14, 9:03 AM
#40

Och SD vill väl heller inte Skicka ut VARENDA invandrare sm jag har förstått det ska dom som sköter  sig (Dvs, jobba inte ställer till med bråk Betalar sina skatter etc) ´få Stanna

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Miniland
8/22/14, 9:56 AM
#41

#40
Men svenskar som inte sköter sig ska få stanna? Låter rättvist..

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Annons:
Fridaaaa
8/22/14, 10:02 AM
#42

#41 Svenskar är ju födda här. Det blir ju inte samma sak. 
De som har svenskt medborgarskap och så, de kan ju ingen bara kasta ut hur som helst, gäller även invandrare som fått medborgarskap eller tillstånd att stanna.
Man kan ju inte komma till ett nytt land och bete sig som man själv vill. Då får man lära sig deras lagar, följa dem och sköta sig.
Hade vi åkt ner till många länder där invandrare kommer ifrån hade vi fått sköta oss och följa deras lagar, samma gäller ju för dem.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eriikaa
8/22/14, 11:07 AM
#43

42 Frida, jag frågar återigen, kan du ta fram en av alla källor du har på att majoriteten som våldtar i Sverige är invandrare?

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

[Rödbull]1
8/22/14, 11:10 AM
#44

Det absolut bästa man kan göra.. Är att låsa den här tråden, tyvärr ;) Man får inte ha egna åsikter i Sverige. 

Har du inte samma åsikt som x så får du fan inte ha någon åsikt. Men ändå vill vi ha bland annat yttrandefrihet. Någon kanske har skrivit det tidigare, men jag orkade inte läsa igenom alla inlägg pga att nivån här blev väldigt låg. 

Tack för mig!

Fridaaaa
8/22/14, 11:28 AM
#45

#43 Inte sett att du frågat innan. Inget jag har sparat på datorn (sparar aldrig sånt).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
8/22/14, 11:31 AM
#46

Fortsättning på #45 (gick inte att hantera inlägget): Inte skrivt ENBART invandrare heller. Utländsk ursprung har jag bland annat också skrivit.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michiis
8/22/14, 11:39 AM
#47

Det är nog ungefär lika mycket svenskar som invandrare som våldtar, majoriteten är i alla fall män.

Och ju mer folk det blir, destomer våldtäkter kommer ske. LOGISKT är det. 

Bättre man satstar på bättre straff, nu kommer ju alla våldtäkter undan, för det står oftast ord mot ord. Det är ju sjukt! Och vad jag vitt vet, så är SD en av dom som vill ha hårdare straff beroende på brott.

// Michis

Fridaaaa
8/22/14, 11:41 AM
#48

Var en som våldtagit i någon "rekordvåldtäkt", blev inte dömt utan fick massa pengar istället. Nej rättsystemet är skit i Sverige milt sagt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Miniland
8/22/14, 1:05 PM
#49

För vissa kan det ta längre tid att anpassa sig än vad det gör för andra. Värt att tänka på är vilka länder en del har levt i , hur sitautionen ser ut där. Värderingar osv. Alla har inte samma syn sätt som vi har i Sverige och det kan vara svårt att ändra på sig direkt. Jag vill inte försvara brott o sånt, men tycker inte man ska kasta ut invandrare när dom missköter sig utan istället kolla varför dom gör som dom gör och försöka hjälpa om det går. Många människor som kommer hit är helt förstörda och då är det inte alltid så lätt att komma in i samhället.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Sweelin
8/22/14, 2:28 PM
#50

Jag tycker att det är väldigt tråkigt att dem som röstar på SD (de flesta, inte alla) endast hör ordet "invandrare", men har inte en aning om vad dem mer står för. Jag tycker att det är viktigt att man läser på allt om ett parti innan man röstar på dem. Jag vill bland annat inte börja gå i kyrka och att Sverige bli konservativt.

Så jag tror att många väljer att rösta på SD eftersom dom icke pålästa och inte riktigt vet hur samhället fungerar.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Saaara
8/22/14, 2:30 PM
#51

Om man tänker efter så är det ju faktiskt ofta dom områden där det finns mest invandrare som är ganska läskiga och det händer mest saker. T.ex angered och Hissingen i gbg samt vissa stället i Borås som Norrby och Hässleholmen som jag känner till iaf. 

Håller med dej Michis. 

Det är ju inte så att jag tycker illa om någon bara för att den är utländsk, absolut inte. Beter mej inte annorlunda mot dom än vad jag gör mot Svenskar. Men jag tycker det börjar bli lite för många och dom förökar sej värre än kaniner… Om ALLA kommer till Sverige så tror jag personligen att det kommer bli krig här med till slut. Jag tycker att vi ska lägga pengar på att hjälpa dom där borta istället för att flytta hit alla. Vi får ju inte plats alla….  Vi kan inte skicka hit hela Irak och halva Afrika. Dom kommer ta alla boende det kommer sluta med att vi ungdomar får bo kvar på soffan hemma hos föräldrarna  eller bli hemlösa för att det verkligen inte finns plats. Nej, som sagt! Det är bättre att hjälpa dom i deras land och fixa tak över huvudet och mat så dom klarar sej. Kanske även preventivmedel så att dom inte skaffar en massa barn när det är så himla oroligt/fattigt i deras länder. 

Därför kommer jag rösta på SD.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Michiis
8/22/14, 3:17 PM
#52

Tycker många anklagar SD som om dom vore SVP, det partiet är till skillnad mot SD rasistiskt dom vill ju ha bort alla invandrare.

// Michis

molam
8/22/14, 3:20 PM
#53

#41 det är som #42 säger, Svenskar med Svenskt medborgarskap som är födda här kan man liksom inte Skickas till Afrika eller Afganistan eller polen eller nått, och det är ju inte jag som bestämt at6t det ska vara så visst det är orättvist men se åpå det på det här sättet, om du har en hund också köper du en omplacerings hund tex, och denna hunden attackerar din hund gång på gång på gång skulle du då skicka bort omplaceringshunden eller din hund?

Nu säger jag INTE att invandrare är på Svenskar hela tiden så missförstå mig inte på det sättet snälla, det vara ett förslag, för att man ska se Liknelsen liksom

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Persifone
8/22/14, 4:29 PM
#54

#51 De områden du nämner är fattiga områden, vilket tycker jag förklarar mer än att de är invandrartäta.

Klart det bästa är att hjälpa i deras land. Vilket görs också, men är det krig så är det. Tror du folk flyr hit för att det är kul? eller för att de inte har något annat val för överlevnad?

Vi har plats, har du varit i Norrland någon gång? Sedan ska självklart fler länder i EU ta sitt ansvar.

Anledningen till att det inte finns tillräckligt med bostäder är för att det byggs fler bostadsrätter än hyresrätter, vilket många, framförallt unga, inte har råd med.

Varför görs det det? För att bostadsrätter generar mer pengar till redan oftast rika personer.

Vi har väldigt mycket pengar i Sverige idag mot tidigare, problemet är att dessa pengar är utspridda på ett fåtal personer istället för hela befolkningen.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Miniland
8/22/14, 8:02 PM
#55

#51 

"Men jag tycker det börjar bli lite för många och dom förökar sej värre än kaniner… " 

Vart har du fått den informationen ifrån att dom förökar sig värre än kaniner? Ska inte invandrare få skaffa många barn? Endast svenskar? 🤔

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Annons:
Miniland
8/22/14, 8:05 PM
#56

#53

Men ska väl vara rättvist för alla, man kan faktiskt ta bort medborgarskapet om det ska vara så 😎Svenskar kan väl anpassa sig till att leva i ett annat land, på samma sett som en invandrare kan anpassa sig till att leva i Sverige 🤪

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

[SisselaJ]
8/23/14, 12:03 AM
#57

#54 . Lite OT, men bara för att man har plats behöver det inte betyda att det är tomt och kan fyllas på. Vi har en del natur att bevara också. I Skåne förstörs perfekta åkermarker för att bygga. Hur skulle det bli om det fortsatte?

molam
8/23/14, 11:40 AM
#58

#56, Men problemet är ju att invandrare inte anpassar sig till Sverige, dom gör allt på sitt sätt inte på Svenskars sätt…

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
8/23/14, 11:43 AM
#59

Tillägas till #58 ska, Vissa bryr sig ju inte ens om att lära sig det svenska språket, det är en viktig del att anpassa sig till ett nytt land

Och dessutom ja det ska vara rättvist Men det är ju invandrarna som valt att flytta hit Svenskar har inte valt att Flytta hit dom är födda här, dom hör hemma här. Som tillägg till #56

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Fridaaaa
8/23/14, 11:47 AM
#60

#58 Man kan inte dra alla över en kam, men ja många är så tyvärr (som jag upplever det) men syftar då mer på regler och lagar, men ingen svensk som kan alla lagar & regler heller så :P 

#56 Fast man kan inte skicka ut någon från sitt eget land anser jag. Jag tycker svenskar med ska sköta sig helt klart likväl som alla andra men man kan inte skicka ut folk från sitt eget hemland. Så simpelt är det inte, inte rätt heller för den delen.

Sedan är det så att inte ens hälften som kommer hit, kommer från krig (finns att läsa på nätet om man googlar, var källkritiska dock).
Sedan gör inte staten eller någon annan direkt något för att hjälpa dem som verkligen kommer hit & behöver det. Sätter dem bara på ställen, ger dem pengar & så får de i princip klara sig. Kallar jag inte att "hjälpa" direkt.
Och är hårdare regler för svenska som söker soc än invandrade som söker (jo det är faktiskt sant). Ska vara samma regler för alla anser jag, inte beroende på ursprung.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inaarah
8/23/14, 12:17 PM
#61

Fast alltså… Vadå "invandrare anpassar sig inte till Sverige"? Det känns som en väldigt grov generalisering. Jag känner till många som invandrat till Sverige och som gör mycket för att anpassa sig till det svenska samhället. Och varför måste man göra på "svenskarnas sätt" (vad är ens ett svenskt sätt…?)? Jag menar, vi är alla människor och är uppväxta i olika kulturer med olika seder. Om människor som flyttar hit fortsätter leva efter sin kultur samtidigt som de försöker anpassa sig till vår samhällsstruktur spelar väl inte det någon roll, eller?

Något som gör mig väldigt frustrerad är att höra att "invandrare har valt att flytta hit". Idag lever vi i en värld där det finns krig, stora oroligheter och förföljelser som gör att människor tvingas fly sina hemländer. Jag har oerhört svårt att tro att dessa människor väljer att lämna sina familjer, släktingar, kultur och hemland. Jag tror knappast att man sitter och tittar på kartan och väljer ut ett land att bo i.

#60: Hur menar du med hårdare regler för svenskar som söker soc? :) På regeringens hemsida står det såhär "… flyktingar och andra skyddsbehövande och deras anhöriga som inte har jobb få statlig etableringsersättning under de två första åren i Sverige. Ersättningen ligger på ungefär samma nivå som försörjningsstödet till vilken familj som helst i motsvarande ekonomiska situation. För att få full ersättning krävs deltagande på heltid i svenskundervisning, arbetsförberedande insatser och samhällsorientering." Jag är allt för dåligt insatt i hur det fungerar för svenskar att söka soc för att yttra mig om det, men uppenbarligen verkar det som att invandrare har ett tidsbegränsat bidrag som innebär bl.a. svenskundervisning, samt att bidraget är på ungefär samma som för svenskar.

Fridaaaa
8/23/14, 12:21 PM
#62

#61 Det står så ja men verkligheten är annorlunda… Själv pratat med invandrare som går på soc och vet svenskar som går på soc. (olika personer). Kan säkert skilja sig från kommun till kommun också. Men självklart inte invandrarnas fel.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Gaiezza
8/23/14, 1:14 PM
#63

När invandrare börjar känna sig förtrycka av pepparkaksgubbar och nationalsången i skolor, då är det fanemig dags att göra något åt saken.

Bacon, svaret är bacon. 

Fridaaaa
8/23/14, 1:16 PM
#64

#63 Håller med.

Sverige är ett fegt land enligt mig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

molam
8/23/14, 1:26 PM
#65

#60 nää du har rätt, man kan inte dra alla över en kant ^^ MEn många har Flytt, eller Flyttat till sverige av Egna val och vägrar göra som det svenska folket, jag har bekanta som gör allt för att Anpassa sig till oss i Sverige, men jag har också kommit i kontakt med alldeles för många som tycker att de tär Fel att vi "visar" kroppsdelar och inte går och bär dessa Heltäckande Lakanen (Jag har glömt vad dom heter x-x) 

Sen pepparkaksgubbar är Förbjudna i lucia tågen Precis som #63 säger, Berget Monte Negro är Rasitiskt att ta upp. Arraxbollar och Negerbollar är fel att säga, och Neger kommer ändå från det Latinska (tror jag) ordet Negro som betyder mörk så min fråga är vad är nästa sak vi måste ändra på? Ska vi behöva gå med dom heltäckande Lakanen för att får gå ifred inom några år eller? Mamma jobbar på ett ställe där dom frå larm och så för att gå och hjälpa sjuka och gamla, men ett ställer här i stan kan inte tjejerna gå till längre, det är Killarna dom större killarna som får gå dit för att där Blir tjejerna/Kvinnorna som jobbar överfallna av som som bor där, det har hänt flera nätter i rad sedan dess FÅR inte tjejerna gå dit, och vet ni varför dom blev överfallna? jo därför att dom hade fel kläder…. det bor då bara utländska där

SÄger åter igen att jag är inte Rasistisk och använder mig inte av tex negerbollar eller Arraxbollar jag säger Choklad bollar och ja har INGET emot de utländska, dom jag har nåt emot är dom som inte kan bete sig och det är både utländska å svenska.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Kadoor
8/23/14, 8:20 PM
#66

#59 Fast svenska är ett väldigt krångligt svårt språk att lära sig om man inte är uppvuxen med det. Fast om man försöker och lär sig lite i alla fall så anpassar man sig tillräckligt. Enligt mig. Folk får väl tro och tycka vad de vill.
Har du ens tänkt på hur krånglig och konstig grammatik svenskan har? Min förra lärares man försökte lära sig svenska men vår grammatik är en helt annan sak från till exempel engelskan där man böjer mycket på ett eller två olika sätt, kanske fler. Därför gav han upp. Bara ett exempel. Klart att de kan lära sig, men jag tycker inte att man kan ta det för givet.

Tycker det är så otroligt fel att säga att invandrarna förstör och inte hör hemma här. De är också människor, de har också känslor. Att de är annorlunda på utsidan spelar väl ingen roll? Låt oss dra ett exempel:
Du bor i ett ganska fattigt land, din familj klarar sig helt okej, även om det är svårt så har ni lite mat att klara er på och ni har varandra. Helt plötsligt blir det krig, du splittras från din familj och hamnar kanske i Sverige där du inte kan språket, du har aldrig läst om svenskarnas kultur och vet inte hur saker fungerar där. Hur lätt är det då att anpassa sig? Hur lätt är det att veta vad man ska göra om man aldrig har besökt ett annat land, utan bara levt efter en kultur och på ett annat sätt i en liten by. Helt plötsligt hamnar du i ett land där folk ser på dig på ett helt annat sätt, där städerna är stora och du inte vet hur man skaffar pengar och mat. Du måste leva på bidrag men får kanske inte stanna för att folk anser att du inte är välkommen där pga ditt ursprung.

Folk verkar inte heller veta vad de står för i största allmänhet. Usch, usch och åter igen usch på folk som inte läser på ordentligt och tror att det bara handlar om invandrarna. För så är det inte! Om ni tror att saker kommer bli bättre om invandrarna inte längre får bo kvar i Sverige och att många ska flytta ut, så förstår jag helt enkelt inte hur ni tänker.
Och det är min åsikt. Kommer aldrig i hela mitt liv rösta på SD, och så är det bara. Hare bra. :)))

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Michiis
8/23/14, 8:50 PM
#67

Men varför ska bara Sverige ta in mer invandrare än våra grannlander? Bättre om alla hjälps åt, nu när vi är med i EU kan väl för fan alla länder där hjälpas åt? Helt sjukt att vi ska ta emot 80 tusen st flyktingar nu!? Finns ju knappt boende till oss, det är ju brist på hyresrätter så det SKRIKER om det, i vår kommun får man sitta i bostadskö i ca 1 år innan man får ett boende och då är det boendet så jävla dyrt så man kan ändå inte  ta det. SÅ då äre bättre kommunen/skattebetalarna betalar boendet till flyktingarna så dom får boende när dom kommer, än vi ungdomar eller ja VUXNA människor ska kunna flytta hemifrån. helt stördt.  Den här trygga välfärden i Sverige håller ju på kollapsa.  Varför är inte det viktigare att få ett tryggt samhälle som funkar, än att man ska rädda alla från hela världen. :S När väl det funkar så kan man ta in men man kan ju inte ta in mer än vad det får plats som man kan ta hand om. Det är vi som får lida i slutändan men det är väl lätt för dom som redan har det bra att säga..

// Michis

Kadoor
8/23/14, 9:15 PM
#68

#67 Kan väl hålla med till viss del.
Dock håller inte ursäkten(enligt mig) att man röstar på SD för att invandrarna kostar för mycket, för man röstar på så mycket mer än det om man väljer SD. Så är det bara.
Klart att vi borde samarbeta mer med våra grannländer, men att ta bort invandringen hjälper inte ett dugg. Alla förtjänar att bo i Sverige och våra grannländer såklart. Det man borde göra är att sprida ut invandrarna över fler länder där de kan få ett bra liv, men inte ska man skicka tillbaka dem till sina hemländer, bara för att vi svenskar inte vill ta itu med problemet. Sure, många är utan boende för att det är för få lägenheter osv, men allt är inte invandrarnas fel. DE kan inte hjälpa att deras land är i krig!! Det man borde göra är att försöka lösa konflikterna och inte försöka gömma dem och strunta i det. Invandrarna ska ju inte behöva fly, men nu är det så att världen inte är fredlig överallt. Sverige är ett bra land, därför vill folk bo här. Det är ju förståeligt, right?

-Inte till någon speciell person nedan-
Grejen är ju att SD verkar vilja göra det enkelt för sig själva, ifall de vinner och allt vad de gör om de får flest röster, de vill skicka iväg alla istället för att hjälpa personerna psykiskt och med boende osv. Visst, alla behöver inte bo i Sverige och det är många som är utan boende, men allt är inte svart på vitt. Och jag förstår mig inte på folks åsikter när de säger att alla problem försvinner om vi minskar invandringen…. Varför inte skapa flera hem där invandrarna kan bo, där de får mat och en plats att sova på?
Det känns dessutom som om alla svenskar tar allt för givet, vi ska vara de viktigaste och det är vi som räknas. Eller…? Känner mest "what?!" Herregud, invandrarna är lika mycket människor som oss, de ser likadana ut inuti. Vissa har kanske plastlungor eller saknar någon kroppsdel-skämt åsido- men det gör för fan inte att man är mindre värd för det.

Tack för mig. Jag orkar inte hoppa in i en diskussion just nu men ville få ut min åsikt. Ber er som röstar på SD tänka om lite, varför ska allt handla om oss svenskar, när vi kan hjälpas åt och försöka få ett bättre land och en bättre värld genom att minska på våra behov av lyx som vi klarar oss utan, som dessutom kostar multum att tillverka och använda, medan folk på andra sidan jorden svälter ?

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Miniland
8/24/14, 12:55 AM
#69

Usch sorgligt att folk vill rösta på sd.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Annons:
Persifone
8/24/14, 8:15 AM
#70

#67 Läs #54

Det är inte invandrarnas fel att vår välfärd är på väg åt helvete, det är den blå regeringens fel, med moderaterna i ledningen, vilka SD röstar med i 9 av 10 fall.

Mina skattepengar får gärna gå till att hjälpa människor på flykt! Hellre det än jobbskatteavdrag, kungahuset och annan skit vi betalar för.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Twiggys]
8/24/14, 7:29 PM
#71

Jag kommer att rösta på SD,. I mitt fall är det en proteströst mot ny invandring, vi har inte ens jobb till alla som det är nu. Det kommer att bli ännu sämre i vården/skolorna för att vi måste betala för ny invandring, pengarna ska ju dras från ngt ju. Tror jag att SD kan styra ett land ? - nä. Sen hade det varit intressant om man räknade ut hur stor procent av utlandsfödda och 1:st generationsfödda Svenskar som begår brott och sitter i fängelse men det är sånt som man inte får säga öppet för då är man rasist :/

NordicSunset
8/24/14, 9:59 PM
#72

Okej. Har läst och försökt att inte lägga mig i men nu är jag tvungen att lämna en kommentar. Jag kan hålla med om att områden som t.e.x Angered har mycket invandrare och oftast så händer det olyckor där och att det är småläskigt, men herregud. Varför drar man alla över en kant? Mina föräldrar är invandrare och de anpassar sig till Sverige upp till 100%. Båda har BRA jobb och kan språket! Och dessutom "invandrare förökar sig värre än kaniner" - men herregud människa! Så säger man väll ändå inte? Det är inte så att jag blir upprörd bara för att mina föräldrar inte är svenskar, utan det är något man kanske kan fatta - att man inte skriver eller säger så. I vissa tillfällen kan jag hålla med, att de tar in alldeles för många invandrare och att det inte ät bra för landet, men jag fattar verkligen inte varför man drar alla över en kant.

Be the best version of you.

  • Zoella
[VampireGirlElvira]1
8/24/14, 11:05 PM
#73

Du har rätt NordicSunset! Mina föräldrar är också invandrare. Dom kommer från Finland. Så jag säger som dig, dra inte alla invandrare över en kant.

Persifone
8/25/14, 12:09 AM
#74

#71 Det är de som styr vårt land som är ansvariga över vart skattepengar går, inte invandrare!

Det är inte invandrarna som gör jobbskatteavdrag som kostar pengar, eller säljer ut vår välfärd, eller sänker förmögenhetsskatten osv osv.

Vi har pengar i Sverige, bara att de läggs på väldigt mycket skit istället för att läggas där de gynnar våra medmänniskor. 

Att sätta två grupper emot varandra som SD gör är fult och fel. Bara för att vi lägger pengar på att ta emot invandrare så behöver inte dessa tas från vården och/eller skolan. Det är bara så deras retorik fungerar, det är enklare att skylla på en grupp människor för alla bekymmer än att skylla på systemet. Tyvärr är det många som köper skiten också märker jag.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Jojaton
8/25/14, 6:23 AM
#75

#74 +1 När i historien har det blivit lyckat av att man delat in människor i "vi" och "dem"? Och varför begås det mycket brott på ivandrartäta områden? Är det för att de har utländsk bakgrund eller är det på grund av utanförskap och för lite stöd från samhället?

Johanna - Instagram

Inaarah
8/25/14, 7:57 AM
#76

#74 och #75, ni sätter ord på mina tankar!!

Annons:
Michiis
8/25/14, 11:46 AM
#77

#70 Jag har inte sagt att det är invandrarnas fel! Jag har verkligen inte ens påstått det?!

Jag tror bara inte det är bra för samhället att ta in FÖR MÅNGA invandrare/flyktingar, och dom som bestämmer det är ju regeringen!Så det är dom jag är emot. Och varför vill jag då rösta på SD? JO för att dom är dom ENDA som vill MINSKA på invandringen. 

Jag har inget emot människorna/flyktingarna i sig, men jag tror inte heller på att ta in för många från olika kulturer/religioner inte kommer sluta LYCKLIGT.

Och jag vill hellre vården, skolan, jobb, äldreomsorgen, barnomsorgen VÄLFÄRDEN ska bli bättre. Jag vill hellre att mina skattepengar läggs på tex vården så man VET det finns bra vård när man väl behöver det.

// Michis

Saaara
8/25/14, 11:53 AM
#78

#51 Självklart ska dom få skaffa barn! Men kanske inte är så smart att skaffa barn när det är krig och fattigt. 😉

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Persifone
8/25/14, 12:42 PM
#79

#77 Det känns som att du inte läser mina inlägg, läs om #74.

Eftersom du tror att problemen i samhället skulle försvinna om vi inte tar in invandrare så skyller du problemen på dessa.

Om du inte vill behålla den sittande regeringen (vilket jag förstår till 100%!) så ska du INTE rösta på SD, eftersom de i 9 av 10 fall röstat MED regeringen. Enda sättet att få bort den nuvarande är att rösta på de rödgröna, alltså S, MP eller V. Alltså är SD medskyldiga till hur samhället har försämrats de senaste åren (klyftor ökat, välfärden sålts ut ex).

Som sagt är det ful retorik att sätta två utsatta grupper mot varandra.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Michiis
8/25/14, 2:05 PM
#80

#79 Jo jag har läst.  Och jag har inte sagt att alla problem skulle försvinna om vi inte tog in invandrare. Jag har bara sagt att jag vill invandringen ska minskas .

// Michis

Persifone
8/25/14, 2:06 PM
#81

#80 Och varför vill du det?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fridaaaa
8/25/14, 2:12 PM
#82

Logiskt tycker jag varför det bör minskas….
Det finns egentligen inga pengar eller plats att ta emot alla.
Sverige är ett för snällt land helt enkelt, man kan inte hjälpa alla hur gärna man än vill. Visst kan vi ta in men begränsat som alla andra länder gör. Och alla invandrare kommer inte hit från krig heller. Tycker det är viktigare att ta emot i så fall de som verkligen kommer från krigsdrabbade ställen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

molam
8/25/14, 2:22 PM
#83

MAn behöver ine ta in alla som kommer men kanske dom som har en BRA förklaring, jag menar krig är det nästan hela tiden därnere,…. MEn jag hade en Bekant som kom hit för han hade Livet hotat där han bodde, dom tycker jag är ok att ta in men dom som komme "bara" för att det är krig…. egentligen borde dom lösa Kriget själv inte komma hit och kanske en dag dra med sig hela kriget hit

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Michiis
8/25/14, 2:26 PM
#84

#81: Varför jag vill det?! För att det är min åsikt och jag tror verkligen det skulle gynna ekonomiskt sätt samhället bättre. 

// Michis

Persifone
8/25/14, 2:31 PM
#85

Väldigt prat om att det inte finns pengar. Sverige har aldrig haft så mycket pengar som nu, bara att mycket av våra pengar är fördelade på en liten skara människor. Mycket beroende av att förmögenhetsskatten togs bort. Sedan alla skattelättnader som röstats igenom de senaste fyra åren som kostat skattebetalarna miljarder, men det är fortfarande till invandringen vi inte har pengar? Konstigt…

SD vill att det ska födas fler svenska barn (de vill ändra i abortlagstiftningen och inskränka på kvinnors rätt att bestämma över sina egna kroppar) hur kan vi ha plats för fler svenskar men inte med invandrare?

De vill förbjuda homosexuella att adoptera och att få gifta sig.

Kort och gott, de är främlingsfientliga med en unken kvinno-/HBTQ-syn.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
8/25/14, 2:35 PM
#86

#83 Tror du civila i ett land med krig kan stoppa kriget? Det är väldigt naivt tänkt. 

Att ha "livet hotat" och leva i krigsdrabbade områden är väl exakt samma sak?

Dra med sig kriget hit? Hur menar du?

#84 Jag har förstått att du tycker det, men det i sig är inget argument. Lägg fram anledning och fakta till varför du tycker så, annars finns det inget att argumentera om.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fridaaaa
8/25/14, 2:37 PM
#87

#85 Och jag har fått tvärtomfakta. Så vilket stämmer?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Persifone
8/25/14, 2:38 PM
#88

#87 Fakta gällande vad?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fridaaaa
8/25/14, 2:39 PM
#89

#88 Det med pengar. Hört precis tvärtom vad du beskriver.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jojaton
8/25/14, 2:46 PM
#90

#83 ursäkta mig, men BARA krig? Lösa det själv? Förstår du vad krig innebär? Det är inte något civila kan stoppa bara sådär. Hade du velat leva under ständigt livshot, där flera av dina familjemedlemmar, grannar, vänner och bekanta redan dödats för att andra länder tycker att "det är ju bara krig, det kan ni väl lösa"? Jag är ledsen om någon tar illa upp, men fy vad vidrigt.

Johanna - Instagram

Annons:
Michiis
8/25/14, 2:49 PM
#91

Jamen så länge de mesta pengarna är fördelade på den där lilla skaran människorna, så funkar det ju inte? Du säger ju det självt. Alltså behöver invandringen minskas. För jag tycker redan skatten är så jävla hög, jag vill inte betala mer än vad jag gör idag i alla fall, och jag tycker verkligen att mer ska läggas på vården och skolorna än vad det görs idag. Dom har ju inte råd för nånting knappt lärare på skolorna. Och knappt vårdpersonal på vården. Och det är väl ändå viktigt ? Eller är det viktigare att rädda hela världen än dom som bor här och nu. Jag förstår inte det jag.

// Michis

Persifone
8/25/14, 4:05 PM
#92

#89 Ja, för det är en av lögnerna SD flänger runt med. Ingen nyhet att deras ekonomi fått skarp kritik och inte är verklighetsförankrad.

#91 Eller så ändrar vi hur vi styr landet så inte massa pengar läggs på hög hos miljardärer?

Så du tycker det är bättre att neka människor skydd i ett tryggt land än att se till att inte några åpna människor kan roffa åt sig alla pengar? Det låter grymt oetiskt.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fridaaaa
8/25/14, 4:15 PM
#93

#92 Antar att du menar mig (du skrev till dig själv).
Nej det är inget SD har sagt, inte från alla de ställen jag hört & läst det i alla fall.

Vår "kära" (not) stadsminister har själv sagt något om det bland annat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Persifone
8/25/14, 4:23 PM
#94

#93 Tack, har ändrat vart jag riktade mitt inlägg :)

Att hjälpa folk på flykt kostar pengar, ja. Men att dessa pengar måste tas från skola eller vård är inte sant men gärna något sd vill få folk att tro.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Fridaaaa
8/25/14, 4:26 PM
#95

#94 Nej inte alla pengar men de delar inte upp det så bra och skolor & vård får inte lika mycket pengar som förr. Prioriteras inte lika mycket.
Skyller absolut inte på invandrarna utan på politikerna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Persifone
8/25/14, 4:30 PM
#96

#95 Nej, där håller jag med dig. De blå har verkligen inte fördelat våra skattepengar rätt, men som jag skrivit innan så har sd när de fått utnyttja sin vågmästarroll röstat MED moderaterna. Alltså för de en borgerlig politik, även om de själva inte vill "sätta sig i det facket" för då kan de förlora väljare.

Så ni som har problem med hur pengarna används ska inte rösta på sd utan på något av de rödgröna partierna.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Tuulikki]
8/25/14, 5:14 PM
#97

"Men kanske inte är så smart att skaffa barn när det är krig och fattigt"

Eeeh. Okej. Så om man bor i ett land där abort är strängt förbjudet, och man blir våldtagen och på så sätt också gravid. Vad tycker du man ska göra?
Eller om du bor i ett område/land där det för tillfället inte är krig, ska man då göra abort i 8e månaden för att det blivit krig? Eller göra sig av med barnet när kriget brutit ut?

Visst förstår jag att många väljer att skaffa barn, men det finns ofantligt många som inte väljer det också, men ändå måste gå igenom en graviditet, förlossning osv. "Gör en abort då". Ja fine, om man bor i ett land där man FÅR göra abort om man vill. Kommer SD till makten finns ju risken att vi inte får göra det i Sverige heller.

Annons:
molam
8/25/14, 7:42 PM
#98

#90 HAde det vart krig i mitt land hade jag ändå stannat istället för att dra med sig kriget nån annanstans, helre då att jag och mina med människor blir dödade än att ett helt annat land ska drabbas, där dom inte har nån idé om varför det är krig.

Jag är inte rädd för livet och tror att det är Fega människor som flyr hemifrånbara för att slippa tex krig, jag hade inte gått till ett annat land om jag hade dödshot över huvudet hellre då fått det gjort snabbt än segt och pindraget….

#86 (Tror jag) Krig i ett land och en enstaka person har livet hotat för att hans eller hennes far har varit politiskt insatt tycker jag är olika, ja.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Persifone
8/25/14, 7:55 PM
#99

#98 Ditt inlägg är helt verklighetsfrånvarande. Varför tror du krig startar? Hur kan du få för dig att krig "flyttar med" civila som flyr till ett annat land?

Fega människor som flyr för att kunna rädda sig själva och sina familjer? Det du skriver är fruktansvärt osympatiskt. Hoppas du börjar läsa på om hur världen fungerar.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

molam
8/25/14, 8:00 PM
#100

#99 Well vi alla har våra åsikter min är bara extra ytlig sorry om du inte gillar den ^^ Jag vågar säga hur jag tänker och tycker iaf ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Saaara
8/26/14, 11:41 AM
#101

#97 Kanske fundera på adoption eller liknande. Onödigt att skaffa barn om man lever i ett oroligt och fattigt land. Klart det är svårt att göra av sej med ett barn men är det inte bättre för barnets skull. 

Tycker man kan sätta in pstavar och spiraler i kvinnorna så blir man inte på smällen om man blir våldtagen.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[Tuulikki]
8/26/14, 11:49 AM
#102

#101 Eller så kanske man ska lära männen att det är fel att våldta?

Och hur ska man adoptera bort barnet? Bor man i ett oroligt, fattigt land är det knappast garanterat att barnet kommer därifrån. Gissningsvis kryllar det inte av adoptionsbyråer.

Fridaaaa
8/26/14, 11:53 AM
#103

#101 Så simpelt är det inte varken med adoption eller p-medel.
Plus att kvinnorna ska väl inte behöva göra allt när det är männen som är de skyldiga? Inte logiskt…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jojaton
8/26/14, 12:40 PM
#104

#101 I många länder är det dessutom förbjudet med preventivmedel - så det är inte bara att stoppa in en p-stav eller käka p-piller, för det finns inte att få tag på. Som sagt är det inte heller så himla lätt att adoptera bort barn heller varken psykiskt eller praktiskt.

Johanna - Instagram

Annons:
Michiis
8/26/14, 12:54 PM
#105

Jaja men det är väl deras land problem, tycker i alla fall inte det är Sveriges uppgift att rädda hela jävla världen.

// Michis

Kadoor
8/26/14, 5:58 PM
#106

#105 Och du tror att det är så jävla lätt för länderna att lösa krigen då eller. Eller att stoppa alla män som våldtar ?
Herregud, tänk lite på människorna som faktiskt är med om en massa hemskheter och inte på alla oss svenskar. Att skylla på deras länder är väldigt fel. Det är inte deras fel och inte deras uppgift att "lösa alla krig och våldsamheter". Visst kan vi inte rädda hela världen men man kan göra så mycket mer än vi gör. Enligt mig är det jävligt sorgligt att folk ens tänker "äsch, vi skiter i länderna där det är krig. De klarar det själva." eller liknande. Fyfan alltså.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

molam
8/26/14, 6:01 PM
#107

#106 Men det är ju LAnden själv som ställt till det för dom, så då borde väl landen själv egentligen kunna lösa det med.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Kadoor
8/26/14, 6:08 PM
#108

#107 Fast att lägga allt ansvar på landet löser inte saken, visst att Sverige inte kan lösa alla konflikter över världen men vi kan i alla fall hjälpa människor som har haft det svårt. Vi hjälper ju svenskar, så varför är det så himla svårt att hjälpa folk från andra länder?

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

molam
8/26/14, 6:26 PM
#109

Vi hjälper ju inte svenskarna längre…. hur många jobb finns det för en ungdom? hur lätt är det att få tag till jobb för en ungdom? Jag är 20 jag har 2 äldre bröder som är 23 och 25 vi bor fortfarande hemma alla tre för det finns varken jobbmöjligheter eller Lägenheter för oss, som vi har råd för inte ens mamma och pappa får Flytta därfrö vi får inget lån för det bor för många ungar hemma, och vi bor 11 pers i en fyra, men de nyanlända får fara och flänga och flytta hur mycket dom vill hur stora familjerna än är. Vi hjälper inte längre ungdomarna  eller några andra, förutom de nyanlända, min bror som är reumatiskt sjuk får inte ens hel pension för han är för Frisk för att få det, han kan alltså knappt röra sig i vissa omgångar ligger han i sängen i flera veckor för hans sjukdom gör att han inte tar sig opp…. Men däremot, en nyanländ som kanske har skadat benet för Helpension och jobbidrag Och allt där emellan så kom igen och säg att Sverige hjälper dom svenska ungdomarna när du vet hur det ligger till snälla

Alla jobb och alla vettiga lägenheter Är utdelade till nyanlända… och dessutom nyanlända (Man får visst inte säga invandrare längre) får hur mycket pengar som helst av staten pengar som skulle kunna ha lagts på exempelvis mer lägenheter, mer jobbmöjligheter ol.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[TooLoover]
8/26/14, 6:39 PM
#110

Läste i tidningen, att alla utlänningar, som kom till Sverige skulle få tillgång till körkort, alltså får dom de gratis!! Tycker fan inte det är rätt, svenska ungdomar, måste betala allt för att få körkort, medans dom utlänningarna skulle få det gratis! Nej gillar inte att dom ska komma här och tro att dom bestämmer! Också kan dom inte ens prata ren svenska?!!! Dock kan jag acceptera om det är " utlänningar" som har svenskt medborgarskap! Kommer själv rösta på sd när jg blir myndig!

Fridaaaa
8/26/14, 7:01 PM
#111

#110 Ja det är sjukt (gällde dock invandrare inte utlänningar, det är skillnad)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
molam
8/26/14, 7:04 PM
#112

#110 Det är ju det jag menar! Det är Galet, staten hjälper andra, men inte sina egna

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Michiis
8/26/14, 7:28 PM
#114

#109 Tycker det är sjukt att vuxna människor ska bo hemma hos sina föräldrar för att det inte finns boende och jobb.

Hos mig är det samma sits och jag känner massa fler som har det samma, man mår ju dåligt rent psykiskt.

// Michis

Michiis
8/26/14, 7:30 PM
#115

#113 Herregud, att folk tror att man röstar på SD pga man inte får säga negerboll? Haha. skrattretande.

// Michis

molam
8/26/14, 7:58 PM
#116

Kan säga att min MAMMA och PAPPA nyss har betalat min körskola, 5 körlektioner och en halkbana samt teorin det gick på Ca 7000.

7000 för fem Sketna lektioner bakom ratten och få Slira runt lite, Det är Galet Medan dom som inte ens är härifrån ska få det gratis?! förstår folk hur galet det låter? o.e

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

mejamylove
8/26/14, 7:58 PM
#117

#115 Tror du det själv eller? Det var ju tydligt att han var ironisk.

Michiis
8/26/14, 8:25 PM
#118

#117  Ja det hoppas jag verkligen han var!

// Michis

Annons:
[Tuulikki]
8/26/14, 8:33 PM
#119

#105 ingen kan göra allt men alla kan göra något. 

Förstår verkligen inte hur man kan stå och se på när det är krig världen över och bara tänka "äh, som man bäddar får man ligga". Det är knappast de civilas fel att det pågår krig i deras land, så varför "straffa" de civila mer? Tror ni inte att de redan plågas fruktansvärt mycket av kriget?

Jojaton
8/26/14, 8:38 PM
#120

#115 tror du har hakat upp dig på lite fel grejer? läs igen och fokusera på poängen (att sd skapar vi och dom-tänk, vilket är livsfarligt)

Johanna - Instagram

Inaarah
8/26/14, 8:40 PM
#121

Innan man uttalar sig vad gäller huruvida invandrare tar jobben från svenskar och dylikt tycker jag man bör läsa på lite. T.ex. har regeringen en sida där de besvarar vanliga påståenden om invandring. Lättförståeligt och konkret. 
http://www.regeringen.se/sb/d/17468

LajvKrattan
8/26/14, 10:19 PM
#122

Sverige tjänar på invandringen om man subtraherar pengar som ges till invandrare från pengar som fås av invandrare. Om man däremot räknar med de samhällsproblem som har uppstått i samband med invandringen kan man nå andra slutsatser beroende på vilka uppskattningar man gör. Jag är däremot övertygad om att invandringen per se inte leder till problemen - det är den bristande integrationen. Fysisk segregation, som att invandrare koncentreras till förfallande miljonprogramsområden, leder till utanförskap. Att försöka assimilera människor och göra dem till "tvättäkta svenskar" är inte heller en bra lösning, tycker jag.

Folk som kommer till vårt land måste bli en del av det svenska samhället men de har fortfarande all rätt att behålla sin kultur och nationella identitet.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

RobinEH
8/26/14, 10:52 PM
#123

#122

Och där har vi anledningen till att svensk invandringspolitik är ett stort skämt. Vi slussar in folk genom våra gränser och därefter slussar vi in dem bland övriga invandrare  som är placerade i levnadsmiljöer som svenskar undviker. Jag har dock svårt att tro att vi kan förändra detta samtidigt som vi tillåter samma invandringsmängd.
Sedan handlar ju allt inte heller om ekonomisk förlust. Invandring innebär även kulturförändring.

Farligt med SD är i min mening deras religösa övertygelse och deras ovilja att vidareutveckla påståendet om "nedärvd essens" och dess skillnad med ras.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[rumelle]
8/27/14, 6:14 AM
#124

Grejen är väl inte att det är något fel på invandrarna egentligen. Felet ligger i att de inte får den hjälp de behöver för att klara av omställningen att tvingas lämna sina hem och flytta till ett helt främmande land med helt främmande kultur. Många av dem har också traumatiska minnen från sina hemland där det är krig just nu. Det är skillnad på att flytta till ett nytt land av egen fri vilja och att bli tvingad dit och sen inte få det stöd man faktiskt behöver. Då är det inte så konstigt att vissa av dem tar ut sin ilska på det svenska samhället. Det är absolut inte rätt av dem att gör det och att utföra olagliga handlingar pga det, men man får kanske ha en viss förståelse att det här är människor som inte mår bra. Detsamma gäller ju svenska personer som vuxit upp under dåliga förhållanden, det är en del av dem som blir kriminella men absolut inte alla. 
Det är sorgligt att se att så många saknar förståelse för de människor som kommer hit utan att ha valt det själva. Alternativet hade kanske varit att stanna i sitt hemland och dö tillsammans med sin familj. 
Det finns andra sätt att visa att man är missnöjd med invandrarpolitiken än att rösta på ett parti som bara vill skicka ut alla ur landet.

_Fisken
8/27/14, 6:56 AM
#125

Jag har läst en hel del. Speciellt föregående. jag håller med henne. Problemet ligger inte hos flyktingen. Problemet ligger hos oss alla att vi diskriminerar invandrarna på ett dolt sätt. Dessutom är vi otroligt veka och inte vill sätta press på dem att ex.vis lära dem språket. Det leder sedan till detta "utanförskap" och det leder vidare till arbetslöshet och senare till misär och brott - hos ett fåtal.  

Sen får flyktingar viss ekonomisk hjälp. De är ju flyktingar. En del av dem har gott om pengar då de flytt från ett ordnat liv. Här i min kommun samlar många burkar så det står härliga till. Varför? Jo, bidraget de får är minimalt. 

Vill åxå tillägga att om vi INTE tog emot invandrare skulle vår befolkning minska då våra svenska familjer föder för lite barn. 

Vad jag anser? Jag vet inte riktigt då jag inte är fullt insatt och därför har jag svårt att säga nåt men jag anar att mycket av problemen sitter i våra politiker. Jag vet heller inte riktigt vad problemet är eller är det bara allmän olust?

Annons:
molam
8/27/14, 7:28 AM
#126

#124 SD Vill inte Skicka ut Alla ur landet, SD vill skicka ut dom som inte bryr sig om att göra nått för samhället utan bara tar Statens pengar och inte ger nåt tillbaka

Varför hall alla fått för sig att dom vill ha ut alla?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/27/14, 9:43 AM
#127

Att stötta SD och sedan påstå "men jag är inte rasist" är som att säga "jag är inte rasist, men". Det betyder onekligen att man är rasist men inte vågar stå för det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
8/27/14, 9:52 AM
#128

#127 Fördom.

Kan personligen säga att jag stöttar inte SD i allt men på vissa punkter, men gäller alla partier. Man skulle plocka lite från varje parti så hade man fått ihop ett toppenparti.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
8/27/14, 9:53 AM
#129

#128 Sanning.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
8/27/14, 9:57 AM
#130

#129 Nej fördom. Du kan inte sitta & döma folk & sedan påstå att det är sanningen.  Jag personligen vet att det inte är sanningen, så du har fel

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
8/27/14, 10:04 AM
#131

#130 Jaha, så du menar att din syn av sanningen gör allt till fakta medan min syn av sanningen är bara bluff och båg? Logik.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
8/27/14, 10:25 AM
#132

#131 Det har jag inte påstått heller. Inte skrivit " fakta" någonstanns eller hur?
Men jag vet att det finns flertalet som inte är rasister som ändå stödjer viss politik hos SD.Så bara för att man stödjer dem, till fullo eller viss del betyder det inte att man är rasist. Du drar alla över en kam och ja har en fördom kring de som väljer SD. Alltså finns det ju bevis så att säga att det du skrivit är fel eller hur? 
Sedan om dina erfarenheter är annorlunda är en annan sak men du kan inte skriva att alla är rasister, för det är långt ifrån sanningen…. Även om du kanske upplever som att det är så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Calcifer
8/27/14, 10:46 AM
#133

Och vart har du hittat på att jag påstod att ALLA som röstar på sd är rasister? …


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

molam
8/27/14, 2:08 PM
#134

#127… hur jkan jag vara rasist när jag själv är Svensk men umgås inte med svenska Endast Nyanlända, en svensk tjej brukar jag kunna umgås med inga andra svenska…. Så visst kalla mig rasistisk, men förklara då HUR jag är Rasistisk snälla… Jag stöttar SD för det börjar bli för trångt  vårt land, Finns inte lägenheter å jobb så de räcker till….

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Fridaaaa
8/27/14, 2:13 PM
#135

#133 Dina uttalande säger sitt tydliga språk tycker jag. Du har inte skrivit just alla men läser man dina texter så kan man lätt få en bild av att det är just det nu menar…. Hur du formulerar dig osv.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LajvKrattan
8/27/14, 2:41 PM
#136

#134 Att det skulle finnas en begränsad mängd jobb är en myt. Arbeten skapas av företagare som erbjuder arbeten och konsumenter som efterfrågar varor och tjänster. Invandring bidrar till att bägge grupper växer. Bostadsproblemen kan lösas med förenklad lagstiftning och statligt stöd, inte minskad invandring.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Calcifer
8/27/14, 2:53 PM
#137

#135 Jag tar inte ansvar för att andra människor hittar på åsikter bland ord där de absolut inte står skrivna. Man kan ju läsa in vad man vill i vilken text som helst och sedan bli upprörd därefter men det ligger inte på den som skrev texten från början. Det är ju t:ex knappast de som skrev bibelns fel att folk fortfarande i modern tid mördar och annat orimligt och sedan påstår att "jo men jag läste ut det från den och den texten i bibeln så gud har sagt åt mig att de förtjänade det". Jojo, godmorgon yxskaft.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
8/27/14, 2:55 PM
#138

#134 För det första stämmer det inte att allt är utlänningarnas fel, för det andra så går det utmärkt att vara rasist trots att man har vänner, bekants, osv som är utlänningar. Har du aldrig sett en riktigt rasistisk intervju med en person som sedan slutar sitt hat-tal med "men jag är inte rasist för jag har många utländska vänner". Det ena utesluter inte det andra, däremot är det ofta rätt mycket dumhet inblandat men det får ju stå för var och en.

För övrigt är det skillnad på att vara ren rasist och att bara genom fåniga idéer ha vissa rasistiska åsikter. Om du tror för fem öre att det t:ex inte finns t.o.m. homosexuella som har vissa homofobiska åsikter så tror du helt galet. Det finns feminister med sexistiska åsikter också. Som sagt utesluter inte det ena alltid det andra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Portie
8/27/14, 4:28 PM
#139

Väldigt långt ifrån alla som röstar på SD är rasister. Jag känner en del som stöttar SD men inte är dom rasister för det.. inte heller jag fast att jag håller med om vissa punkter. SVP (Svenskarnas Parti) däremot är ett rasistiskt och nazistiskt parti, det är väldigt många som blandar ihop dessa har jag märkt. Men den stora anledningen till att folk röstar på SD är nog för att många känner att det har blivit lite mycket med invandringen bland annat, folk är trötta på att inte få hjälp.

Annons:
molam
8/27/14, 4:48 PM
#140

#138 jag frågade inte OM Jag vara rasist jag frågade HUR Kanske svenska Rasist då? för svenskar står jag inte riktigt ut med med deras fördomar och HAt mot allt och alla VISSA svenskar står jag ut med så miss förstå mig inte ännu mer, men jag tycker det jag umgås med är 98% Nyanlända för dom är roligare Trevligare och har en speciell synpunkt i livet Men visst kalla mig rasist om du vill det visar ju bara hur lite du vet egentligen ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

RobinEH
8/27/14, 5:09 PM
#141

#139 Jag ställer mig tveksam till att SvP är nationalsocialister.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[VampireGirlElvira]1
8/27/14, 5:47 PM
#142

Heh….. Det här börjar att spåra ur lite…. :=\

Calcifer
8/27/14, 5:54 PM
#143

#140 Jag har inte besvarat angående du är rasist eller inte, för jag vet inte vad du har för värderingar och ingenstans har jag påstått att alla som röstar SD är rasister så jag har inte utpekat dig som rasist tidigare heller. Känner du dig träffad är det dig själv du ska fundera över, men då får det stå för dig att du tar åt dig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

molam
8/27/14, 6:50 PM
#144

#143 om du inte påstått det varför Skrev du detta

"Att stötta SD och sedan påstå "men jag är inte rasist" är som att säga "jag är inte rasist, men". Det betyder onekligen att man är rasist men inte vågar stå för det. "

Jag Stöttar SD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/27/14, 7:06 PM
#145

#144 I ett specifikt sammanhang, ja. Därför att de som är rasister och stöttar SD känner sig manade att göra det solklart för alla att de absolut inte kan vara rasister genom att säga "men jag är inte rasist" eller någon variation med samma innebörd.

Precis som när folk tror att om man säger "jag är inte rasist" före ett rasistiskt uttalande så räknas det inte för man har ju faktiskt sagt att man inte är det. Eller som engelskans "no offence" som för löjligt många människor betyder att man visst får kalla folk fula, äckliga, dumma i huvudet, osv, eftersom man tillägger ju "no offence" och då har ingen rätt att bli upprörd eller ta åt sig.

"Jag är inte rasist, men svarta människor är ju kriminella hela högen och borde stenas till döds." Det första uttalandet gör inte den meningen mindre rasistisk. En rasist som stöttar SD men gömmer sig bakom "men jag är inte rasist" är inte mindre rasist för att de själva hävdar motsatsen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

molam
8/27/14, 7:12 PM
#146

#145 Sååååå Man måste vara rasist för att tala sanning? Hm får börja ljuga då ^^

Betyder det även att man är en idiot för man tycke nån kanske borde Gå upp ett par kilo eller loosa ett par kilo?

Eller kanske är Man dum i huvudet som Omplacerar ett djur för att man har ändrade familjeförhållanden eller  fått allergi eller liknande

Eller är man elak för att man rättar någon som skrivit eller stavat fel.

Eller ett pucko som talar Sanning " du, du har ketchup på hela tröjan" Istället för att säga så får jag väll börja säga "inte en fläck helt fläckfritt!!"

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Calcifer
8/27/14, 7:17 PM
#147

#146 Jag avsäger mig att diskutera med någon som lägger ord i min mun som jag aldrig sagt. Fortsätt du med dina sagor men jag var färdig med sandlådan för länge sedan. God fortsättning.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

molam
8/27/14, 7:19 PM
#148

#147 JAg försöker bara förstå vad du menar…. o.e Ena sekunden är alla som röstar på SD rasister andra sekunden är det bara vissa pers som röstar på SD som är rasister, tredje sekunden är ingen rasist även om dom röstar på SD o.e

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/27/14, 7:21 PM
#149

#148 Och jag har inte sagt något av det du påstår. Det går inte att diskutera när den ena parten lägger ord i den andres mun och läser in saker som inte står skrivet någonstans. Det finns ingen mening med det och jag lägger ner. Tack och bock.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Nothronychus]
8/27/14, 7:31 PM
#150

Tror ni seriöst att det är enklare att få jobb om man är nyanländ än det är för en svensk? Det har gjorts massa undersökningar som säger att man har större chans att få jobb om man har ett svenskt namn, tycker det är tragiskt egentligen. Däremot tar dem oftast massa tunga jobb som ingen vill ha som fönsterputsare, städare osv som många svenska ungdomar tycker att dem är för "fina" för att jobba som. Om du hade sökt alla jobb som finns lediga hade du säkert fått ett istället för att vara arbetslös och skylla på nyanlända.

molam
8/27/14, 8:21 PM
#151

#149 okej men förklara lite bättre nästa gång då ;)

#150 Jag har sökt alla möjliga jobb städare, jobbat i förråd jobbat med tunga lyfa Ja ALLT man kan tänka sig, MEN Fick helt plötslig mindre jobb (Eller inget då jag inte har fått nått sen hon ändrade mitt Schema) för att hon skulle ta in systern titll en som redan jobbade där, Sammanfattning, nu jobbar endast Thailänningar där. Och jag var den som jobbade hårdast och bäst.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

AzazeL
8/28/14, 10:57 AM
#152

min röst skulle aldrig gå till SD då jag inte ens förstår hur folk kan se dom som ett parti..

Jojaton
8/28/14, 2:06 PM
#153

#152 Hur menar du då? :)

Johanna - Instagram

Annons:
[VampireGirlElvira]1
8/28/14, 2:18 PM
#154

Exakt min mening också AzazeL Du har rätt!

Calcifer
8/28/14, 2:23 PM
#155

En SD kandidat har skrivit följande på facebook:

”Sverige måste införa jaktsäsong på muslimer de är de största skadedjuret :)"

Och så finns det fortfarande folk som inte förstår att det handlar om ren och skär rasism. Alltså, hela jävla "dom och vi" tänket är rasism. Hur man än vänder och vrider på det, att sitta och mala på om ren och skär sörja som "dom snor alla våra jobb" är bara skämmigt. Men tyvärr är det ju inte straffbart att vara dum i huvudet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[VampireGirlElvira]1
8/28/14, 2:24 PM
#156

Men fy fan! Vad fan tänker folk på egentligen när dom skriver så på FB?! Man blir ju mörkrädd!

Calcifer
8/28/14, 2:28 PM
#157

#156 Jag har ingen aning, men så länge det finns folk med den åsikten som står för och stöttar SD kommer jag vända ryggen åt varenda kotte som röstar på dem. Inte för att alla som röstar SD är rasister, men är man så otroligt dåligt insatt i politik, eller bara har lite för lite intelligens för att vara läskunnig, så ska man inte rösta på ett så vrickat parti som SD. Förstår man inte själv vad man röstar på så rösta blankt eller stanna hemma den dagen, det gör Sverige mer gott i längden.

Kommer SD till makten någon gång i framtiden så kan vi ju tacka hej då till Sverige och börja kalla oss "Nya USA" istället. Och så kan vi välkomna folkmord och förföljelse á la andra världskriget och Auschwitz.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[VampireGirlElvira]1
8/28/14, 3:31 PM
#158

Håller med dig Bellatrix.

molam
8/28/14, 3:48 PM
#159

SD Må vara dåligt för vissa, men Exempelvid F är värre, det är ett PArti som jag inte ens visste nått om föränn i år, och nu Kan jag inte annat än att Avsky det som De avsky SD till exempel.

så alla har sina åsikter ingen behöver vara dum i huvvet för att de röstar på Ett speciellt parti spelar ingen roll var PArtiet står för.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/28/14, 3:51 PM
#160

#159 Naturligtvis spelar det roll vad partiet står för, eftersom det påverkar hela svenska folket vilka som bestämmer i landet. Kan man inte förstå vad det är man röstar för/på kan man lika gärna låta bli att rösta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
molam
8/28/14, 3:55 PM
#161

JA men man behöver inte bli näst intill hatad om man Stöttar SD tex eftersom det är Lika illa att Stötta F eller M Enligt mig, så det jag menade ar att man inte behöver bli hatad för vilket parti man Stöttar, vad än partiet står för.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/28/14, 3:57 PM
#162

#161 Jag är av rent uppenbara skäl totalt emot rasism, och står för och gömmer inte att jag på ren princip saknar respekt för de som stöttar sånt. Hata är inget jag personligen orkar göra, däremot får nog de som stöttar SD försöka förstå att hat (som partiet stöttar, mot de som de finner är mindre värda) föder mer hat. Svårare än så är det inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

molam
8/28/14, 4:01 PM
#163

Även jag är Emot Rasism MEn alla Har hakat upp sig på att Alla Nyanländka ska åka ut, Lyssa efter att jag sagt det här i två olika trådar 500 gånger nu, dom ska inte skicka ut alla bara som som sitter på pengar men ger inget tillbaka, det är dom som åker ut. Hur kan det va rasistisk att vilja Skydda sitt egna land?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/28/14, 4:04 PM
#164

#163 Ja och hur är det rasistiskt att föreslå muslimjakt istället för typ älgjakt? 😎


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
8/28/14, 4:19 PM
#165

#163 Sen kan du ju som påstår att invandrarna måste ut för att de sabbar för oss komma med lite pålitliga källor för de kränkande påståendena.

Det får mig att tänka på denna utomordentliga artikel där asylsökande fan ska veta hut för att de har med sig väskor till Sverige: http://www.interasistmen.se/dumheter/sd-topp-flyktingar-tackar-nej-till-klader-om-de-inte-far-markesklader/

Väskor ska man fan inte ha om man ska till Sverige, det är ju vanvettigt!!!11


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

molam
8/28/14, 4:31 PM
#166

Det är inte JAG som sagt att dom Ska ut Det är SD som vill ha ut dom som inge gör nått för samhället Resten ska få stanna

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/28/14, 4:33 PM
#167

#166

Jag har sökt alla möjliga jobb städare, jobbat i förråd jobbat med tunga lyfa Ja ALLT man kan tänka sig, MEN Fick helt plötslig mindre jobb (Eller inget då jag inte har fått nått sen hon ändrade mitt Schema) för att hon skulle ta in systern titll en som redan jobbade där, Sammanfattning, nu jobbar endast Thailänningar där. Och jag var den som jobbade hårdast och bäst.

😎

Sen kan tilläggas att eftersom du stöttar SD som har sina rasistiska värderingar så kan en ju ifrågasätta dina värderingar också…

Det är ju jättebra att du i alla fall verkar tycka att du kan bedöma vilka som gör något för samhället eller inte och vilka som ska ut med huvudet före. Men du kanske tycker att alla svenskar som är sjukskrivna ska skickas ut också för de gör ju inget för samhället heller.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
RobinEH
8/28/14, 4:41 PM
#168

#155

Det är inte rasism att hävda att "Sverige måste införa jaktsäsong på muslimer de är de största skadedjuret". Anledningen till uttalande kan dock grundas på rasism.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Calcifer
8/28/14, 4:43 PM
#169

#168 Om du läser inlägget igen kan du se att jag påpekar att det är "vi och dom" tänket som är rasism, jag påpekar inte att själva citatet är rasism, däremot är det naturligtvis baserat på ett rasistiskt tänk. Precis som jag skriver.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Nelley
8/28/14, 4:52 PM
#170

Asså nu har jag läst igenom hela tråden och jag tycker faktiskt dem har några vettiga åsikter. Men aldrig att jag röstar på dem, först och främst för alla självbelåtna idioter som sitter bakom sina skrivbord och får pengar för att vara rasistisk. Nu menar jag tal och videor som jag sett, det är främst personerna bakom sd jag är emot alltså. Sedan så jobbar min pappa på ett sånt ställe som de tar in "flyktingbarn", (som min pappa kallar dem haha) de lär dem att äta med bestick, visar dem mobiler, svenska etc. Det var en tjej, som min pappa berättade om. Hon hade varit på en adoptionsbyrå i ett fattigt land i asien, en dag blev hon adopterad av ett par. De var en familj… tills föräldrarna bestämde sej för att skilja sej. Ingen av dem ville ha henne "L", (för jag ska inte avslöja hennes riktiga namn) så hon hamnade på gatan. 12-13 år och hon hade ingenting. Hon levde där i kanske två år tror jag, blev självklart (ja det var självklart där under hennes förutsättningar) och när hon var 14 så var det hennes fd. granne som tyckte synd om henne och betalade för resan till ett steget bättre land vid namn Sverige. Hon lärde in svenska och grundskolan på ett år. Och året efter så började hon på gymnasiet. Min pappa beskrev henne som väldigt intelligent men också manipulerande och "lurig". Hon vände dem på det här stället mot varandra och skapade bråk. Men ja, hon var tvungen där hon kom ifrån. Där var det ett medel för överlevnad. Jag vet inte om de ska skicka tillbaka ungdomar också, men att ens tänka på att folk som varit med om sånt här och sedan äntligen får det bra, bara kan bli utkastade som smuts.

RobinEH
8/28/14, 5:49 PM
#171

#168 Det är inte "naturligtvis" baserat på rasistiskt tänk. Det är baserat på islamofobi som kan vara baserat på rasism eller helt enkelt oron över innehållet i koranen eller annat.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

molam
8/28/14, 6:15 PM
#172

#167 OCH man kan även ifrågasätta dina värderingar.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/28/14, 7:08 PM
#173

Ja det är ju vansinnigt att tycka att människor inte ska behandlas som smuts för att de råkar se annorlunda ut eller tror på en annan Gud. Jag borde skämmas.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[VampireGirlElvira]1
8/28/14, 7:45 PM
#174

Säg inte så Bellatrix. Du har inte fel.

Annons:
molam
8/28/14, 7:45 PM
#175

#173 NEj jag menar vilka som enligt dig är Rasister och inte.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Kadoor
8/28/14, 8:20 PM
#176

#175 Fast SD är ju rasister och det var bara ETT bevis på det.
Läser man mer "ytligt" på deras sida ser allt vackert ut, men när man faktiskt förstår vad det står och läser mellan raderna, DÅ mina vänner, är det inte lika vackert längre.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
8/28/14, 8:22 PM
#177

Blir bara mer och mer irriterad på folk som rent och skärt tror på all skit SD spottar ur sig. De har rasistiska åsikter, men de förnekar det och folk sväljer allt med hull och hår.
*suck*

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Calcifer
8/28/14, 8:55 PM
#178

#174 oroa dig inte jag var sarkastisk. :) #177 nä det är obegripligt hur blinda folk är. Men det är ju lite som under andra världskriget. En del nazister fattade på allvar inte vad de stod för eller vad de gjorde mot folk. Hitler var bra smart och lurade en jävla massa folk.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Hallons]
8/28/14, 9:28 PM
#179

Man blir som full i skratt av vissa inlägg. "Självklart ska det skaffa barn, men varför mitt i kriget?" Man ska verkligen inte dra alla invandrare över en kam. Att det sker mer brottslighet där det är mycket invandrare tyder på att samhället inte stöttar våra invandrare. Jag har en massa trevliga vänner som har invandrar bakrund, och det är oftast dem som sköter sig bäst och inte de där "svenska svenskarna" Man kan ju också leva sig in i det hela. Tänkt dig stt du är kvinna och har blivit våldtagen av din man. Pga kriget, din man och din livssituation tvingas du fly.. Hur skulle det se ut om vi inte släpper in dessa till Sverige? Jag tror på fred. Att få in sd som ledare ser jag samma sak som rent självmord. Jag tror på att alla ska hjälpa varandra. Och jag blir så piss off på alla som tror att det är lätt att komma från krig och våld, och sedan lära sig ett helt nytt språk, och dessutom är man inte välkommen till vårt land. Stå upp för vad vi är. Visa vad vi går för. Släpp in invandrarna

Persifone
8/28/14, 9:35 PM
#180

SD har röstat igenom skattelättnader för banker och höginkomsttagare. Sedan skyller de på att invandringen kostar för mycket pengar, ser ni inte hur genomskinligt det är?

Ni som röstar/tänker rösta på sd får gärna förklara hur detta går ihop med att de kallar sig "ett arbetar parti". För den ekvationen går inte ihop i mitt huvud.

Till molam; har du sökt jobb i hemtjänsten/på äldreboende? Där är det allt som oftast personalbrist.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

molam
8/28/14, 9:56 PM
#181

#176 Alla i SD är inte rasister det är bara Partiledaren som är det. Inte bar jag som måste läsa på partierna

#180 Jag har sökt ALLT skrev jag där oppe….

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Persifone
8/28/14, 10:05 PM
#182

#181 Vill du berätta hur du ser på att sd röstar igenom skattesänkningar, när de pengarna kunde gå till vård och skola?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Michiis
8/28/14, 10:34 PM
#183

Alltså hur länge kommer Sverige hålla sig innan det blir krig här med? 

Det känns i alla fall inte så långt bort..

När det liksom snart om nå år kommer vara mindre svenskar i Sverige än invandrare (om det inte redan är det, vad vet jag) . Dom har ju direkt inte samma människosyn som vi har, Eftersom dom flesta kommer nog hålla kvar i sina kulturer/religioner eftersom vi faktiskt tillåter det i Sverige. Ah man kan ju undra i alla fall .. Inte kommer det bli jämställdt heller eftersom dom flesta andra kulturer/religioner har skitpissig kvinnosyn. Men vi tillåter ju det, dom får ju ha sina religioner det är ju ett fritt land. Det känns sen dessutom lite skrämmande att blanda många olika kulturer/religioner på samma ställe, känns ju inte som det kommer sluta lyckligt i alla fall. eller är det här bara psyko-tänk jag har eller ?

// Michis

molam
8/28/14, 10:41 PM
#184

Se så här då i tex ett Muslimskt Land Då MÅSTE vi om vi FLyttat dit göra som dom tex Bära de där heltäckande jaag glömt vad dom heter, männen bestämmer over kvinnorna osv osv så varför får dom stanna om dom inte ändrar sig om vi ändå skulle behöva förändras om vi Flyttade dit för att så ska de vara på "Deras sätt" Men dom är IKKE villiga att Anpassa sig till de svenska landet (mpnga av dom iaf) Varför ska dom då få stanna?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Persifone
8/28/14, 10:46 PM
#185

#183 Varför skulle det bli krig här? Kan du svara på det?

Tycker inte att du, efter vad du skrivit i tråden, är rätt människa att anklaga andra för kass människosyn.

Japp, du har, som du själv kallar det "psyko-tänk".

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Persifone
8/28/14, 10:49 PM
#186

#184 För att de inte ska tvingas leva som en svensson om de inte själva vill? Och vad spelar det dig för roll? Skrämmer heltäckande slöja dig eller varför måste du bestämma hur andra ska leva?

Så du tycker inte att Sverige ska vara ett föredöme? Utan två fel gör ett rätt?

Svara gärna på mitt inlägg #182

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Michiis
8/28/14, 11:00 PM
#187

185: Eller så har jag det här psyko-tänket många inte ser  ;)  Vi ska ju leva i en drömvärld. Det är nästan så jag vill det ska fortsättas komma in lika mycket människor från olika kulturer/religioner som det gör nu, bara för att se hur det blir.

// Michis

molam
8/28/14, 11:07 PM
#188

#186 Det jag sa är att vi blit utkastade från deras Land om inte vi bär Tex HEltäckande slöja eller vad det nu är, då är vi inte välkommen där, så varför ska dom komma hit om dom inte försöker Anpassa sig, Visst får man bibehålla sin Religion men man måste anpassa sig.

Och den frågan har jag svarat på om och om igen om du läser mina andra inlägg som gjorts i ungefär halva tråden.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Persifone
8/28/14, 11:30 PM
#189

#187 Berätta nu, snälla, varför kommer krig bryta ut i Sverige?

#188 Jag kan inte minnas att du skrivit din åsikt om skattelättnader till banker, vill du hänvisa mig till det inlägget?

Så då vill du vara exakt likadan som de är, vilka du fördömer? Härlig logik.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Michiis
8/28/14, 11:49 PM
#190

189: Jag skrev inte att det ska det, skrev ju en fråga? men jag tror bara inte det är bra att ha för mycket olika människor på ett och samma ställe, därför tror iaf jag det är närmare än man tror. 

Men äsh Sverige är ju stort, vi tar ner skog/natur och bygger mer boenden så ska vi nog kunna rädda dom ;) Vi kör påt! Jag tror inte djuren som tyvärr inte har sån stor talan blir ledsna, med tanke på att vi behöver deras hem för att bygga hem till oss ärt hjärnor till människor som inte kan hålla sams!

// Michis

Persifone
8/29/14, 12:06 AM
#191

#190 Du verkar inte förstå hur krig fungerar, eller varför krig utbryter.

Olika människor? Hur då menar du? Olik tro? Olika hårfärger? Olika intressen?

Hur skulle det kunna vara ett problem? Om vi kan RESPEKTERA varandra trots skillnader så är det inget problem. Du jämför några tallar med människors liv, hör du inte hur fel det låter?

Jag tror djuren blir ledsna av att bli slaktade också, men det verkar ju inte vara så stort problem för någon? Är du vegan kanske?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Jojaton
8/29/14, 6:29 AM
#192

#183 Du vet om att SD har en rätt kass kvinnosyn va? T.ex. att kvinnor i våldsamma förhållanden inte ska klaga utan ta sig i kragen och bara lämna, det är ju deras ansvar! Du får gärna utveckla varför "olika människor" (vad betyder det ens?) inte skulle funka tillsammans, för jag förstår verkligen inte det tankesättet? #188 vilket/vilka länder syftar du på exakt?

Johanna - Instagram

LajvKrattan
8/29/14, 8:16 AM
#193

Islamofobi? Ni är verkligen äkta SD:are. För övrigt är inte bara partiledaren rasist; det går knappt en vecka utan att någon SD-medlem säger något djupt rasistisk på avpixlat eller liknande sida.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Michiis
8/29/14, 9:36 AM
#194

#191: När jag menar olika människor menar jag människor med olika tro. Trodde jag skrev det rätt bra och tydligt menmen. Och det jag menar är att Sverige ser alla som lika värda blabla man får se hur man vill, klä sig hur man vill, tro vad man vill. Men jag tror många av dessa länder har sina religioner att leva efter som inte är så hjärtliga alla gånger. Alltså dom har ett annat sätt att tänka än vi. Och jag tror inte precis dom kommer sluta med det bara för dom flyttar hit. Alltså sånt som kanske är ganska självklart för oss är inte lika självklart för dom. Jag undrar varför det är så många svenskar som inte är troende nånting? 

Men först å främst tycker jag att så länge det inte byggs nå nytt så ska det inte komma fler människor och mer jobb ska ökas innan. 

Dessutom ska dom ju verkligen få det bra när dom kommer hit och inte trängas ihop typ 12st i en tvåa ?

// Michis

mejamylove
8/29/14, 9:46 AM
#195

#194 Jag vill gärna höra ditt svar på #192. Om SD´s kvinnosyn. Eller du kanske väljer att blunda för det?

Annons:
Michiis
8/29/14, 9:46 AM
#196

#191: Och jag jämförde nu "några tallar" bara för att jag tycker det är sjukt hur människor är, bara tar för sig osv, jag undrar varför dom skulle vara mer värda än djuren som OCKSÅ lever här med oss. Dom kan tyvärr inte säga för sig, men jag tror dom är mer smartare än oss iaf. Tyvärr får ju dom lidas mest. 

Och sen så är det naturligt att äta djur, kretsloppet ni vet? Så man behöver väl fan inte vara vegan-vegetarian bara för att man tycker om djur ? :S tack för den.

// Michis

Michiis
8/29/14, 10:05 AM
#197

#195: Berätta då för mig vad SD:kvinnosyn är, om det är det media skriver ut så blundar jag, för att jag litar inte fullt ut på media, Inte heller vad andra partier skriver om andra partier för att sänka dom. 

http://sdkvinnor.se/2012/11/21/sd-ett-parti-for-helt-vanliga-kvinnor/ - detta är vad jag vet dock..

// Michis

mejamylove
8/29/14, 10:13 AM
#198

#197   Ville bara höra vad du har att säga, inte vad någon länk som förespråkar för SD säger.

Jojaton
8/29/14, 12:07 PM
#199

#197 bla. då synen på kvinnans ansvar i våldsamma relationer, flertalet medlemmar i partiet har även blivit anmälda/dömda för sexuella trakasserier, våldtäkt osv. kvinnor (!) i sd har sedan tyckt att de kvinnor som anmält varit gnälliga och känsliga, samt hånat dem på nätet… känns inte så himla tryggt som kvinna.

Johanna - Instagram

LajvKrattan
8/29/14, 12:37 PM
#200

Titta! Där kommer "vi" och "dem"; rasistens favoritord.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Michiis
8/29/14, 12:53 PM
#201

men vi och dom kommer ju aldrig försvinna , hur man än vrider och vänder så kommer det alltid finnas vi och dom i allt spela roll om det är rasistiskt syn eller vanlig syn eller vad det nu än är. Sjukt trött på det här nu! Att man inte ska få rösta på det man vill utan att bli kallad rasist. Skitsamma då är man väl rasist då bara för att man vill ha en förändring och att välfärden i Sverige ska bli bättre. Ja men dåså. Tyvärr kan man inte ändra på någon annan än sig själv så ingen annan kan säga åt någon annan vad den ska rösta på. Hur mycket fel ni än tycker det är, så kan ni inte göra någon ting åt det! Man bestämmer helt själv vad man själv tycker är rätt och vad som är fel. Det är ju ett fritt land som sagt. Jag klagar inte på andra som röstar tex på FI eller MP som jag inte är förtjust i. Men på något konstigt vis så är det helt okej att klaga på ALLA som röstar på SD bara för att dom är "rasister". 

Om nu SD är så himla dåligt parti borde ju folk inte rösta på det. Rösta på det som känns rätt för en själv. 

Nu ger jag upp på här.

// Michis

molam
8/29/14, 12:58 PM
#202

#189 tror du jag minns var eller? Det är du som vill ha svar du får läsa igenom.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Persifone
8/29/14, 2:07 PM
#203

#202 Eftersom jag inte kan hitta något uttalande från dig angående bankerna någonstans i tråden så drar jag slutsatsen att du inte tagit ställning. Vill du svara på min fråga nu hur det kan vara okej att rösta igenom skattelättnader för banker och höginkomsttagare när dessa pengar kunde gå till vård och skola?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

molam
8/29/14, 2:53 PM
#204

#203 nej det vill jag inte då jag vet att jag redan gjort det, upprepar mig helst inte 2 gånger.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Miniland
8/29/14, 3:22 PM
#205

#201 Precis folk borde inte rösta på sd eftersom dom är så dåliga. Men tyvärr finns det dåliga människor som röstar på dåliga partier ;) det är ungegär som att säga att Hitlers parti var bra för varför skulle någon ha röstat på ett dåligt parti.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

molam
8/29/14, 3:30 PM
#206

#205 var sjutton kom Hitler in i bilden? jämför du hitler med SD? så SD dödar alltså dom som inte Hör hemma här från första början?

Hitler tog ihjäl Judar, tycker du att SD är lika illa som hitler? då må du läsa på din politik….

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/29/14, 3:39 PM
#207

#206 Är du på riktigt eller?

Hitler var emot de som var "dom". Han beordrade de som följde honom att ta ihjäl "dom". SD är emot de som är "dom". Skulle SD få makten så vet vi att det finns åtminstone en person som tycker vi ska skjuta ihjäl "dom".

Skillnaden är att Hitler hade makt och var så smart att det var få som ifrågasatte vad han sysslade med medan SD i stor mån är fyllt av idioter där folk direkt ser vad de har för vrickad syn. Sen att de båda kommer från ett hatfyllt ställe med "dom och vi" tänk och rasism och förtryckelse är ju så självklart att ser man inte det blir det nästan lite skämmigt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

molam
8/29/14, 4:09 PM
#208

#207 så du tror Alltså också att SD vill ta ihjäl invandrare? Vad är det för fel på människorna på denna jord?

Hitler var en psykopat som dödade judar pga nått med en av hans föräldrar minns inte riktigt vem nu eller vad

SD vill bara ha ut de som inte gör nått för samhället det blir liksom inte jakt på invandrare "den som dödar en invandrare får en pris summa!!"  Är folk helt bäng eller?

Det är som att säga att Fi eller vad dom heter vill mörda alla män, hör ni ens hur ni låter?

Det är STOR skillnad på Hitler och SD Stor skillnad

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/29/14, 4:12 PM
#209

#208 Ja det är ju svårt att diskutera med någon som vägrar läsa det folk skriver eller den fakta som läggs fram. Men rösta du på SD och var lite som de under stormen i Tyskland som inte själva fattade att de var nazister. Man kan ju inte bli tvingad att förstå vad man röstar på eller vilka värderingar man har…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
molam
8/29/14, 4:18 PM
#210

#209 and there you go again kallar mig Rasist bara pga vad jag röstar. Döm aldrig hunden efter håren.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/29/14, 4:20 PM
#211

#210 There you go again lägger ord i min mun som jag inte sagt. Men det är ju lättare att göra det än att läsa det som står.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Michiis
8/29/14, 4:27 PM
#212

SD kanske inte är det bästa partiet att styra landet, men dom är dom enda som vill minska invandringen vilket kommer gynna välfärden. Öka invandringen kommer gynna såklart utseendet för Sverige om vilket snäll land vi är och sen de penga-kåta människorna och företagen, speciellt fastighetsföretagen och så företagen som vill ha billig arbetskraft :) Men de människorna som redan ligger i skiten i sverige kommer ju inte få de bra och inte invandrarna som kommer hit heller. Så ah menmen. Rösta på de som känns bäst för en själv!

// Michis

NordicSunset
8/29/14, 4:40 PM
#213

Alla får ha sina egna åsikter, men vissas åsikter srkämmer mig. Jävlar.

Be the best version of you.

  • Zoella
Persifone
8/29/14, 5:20 PM
#214

#204 Nu har jag läst igenom tråden ett antal gånger utan att hitta någon antydan till svar. Sluta slingra dig och berätta hur du kan försvara ett parti som ger skattelättnader till banker och sedan skyller invandrarna för att kosta för mycket pengar.

Jag slutar diskutera med dig om du inte ger mig ett svar, och gör du inte det kan ju alla andra som läser tråden se att du faktiskt inte har någon koll på vad sd vill, förutom att de vill minska invandringen.

Att rösta på ett parti för att de har EN punkt som du håller med om är en dålig idé.

#212 Du får gärna också förklara hur du ser på att sd röstar igenom skattesänkningar för höginkomsttagare när pengarna hade gjort mer nytta i vården.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

LajvKrattan
8/29/14, 5:49 PM
#215

#201 Orden kommer alltid att existera och det kommer alltid att finnas tillfällen då det är smidigt att kalla en grupp för dem, till exempel en grupp vänner som står en bit bort. Det är däremot fullt möjligt för människor att lära sig att inte systematiskt applicera ordet "dem" på alla som är annorlunda.
     Jag kallade dig aldrig rasist, jag sa att du använder termer som ofta förekommer i rasistiska resonemang. Kalla det hårklyveri om du vill men poängen med min kommentar var att du får en mer rasist-aktig framtoning om du använder nämnda ord och kanske borde överväga en förändring.
      Man kan inte förändra någon annan direkt, men med argument som medium kan man få en människa att förändra sig själv. Det är väl det som alla vill uppnå när de argumenterar för någonting?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
8/29/14, 5:53 PM
#216

#211 Läser Man Emellan Raderna vilket jag Är mycket duktig så Säger du om och om igen att dom som Röstar SD är Rasister, samt att du ser ner på dom, medan du själv ska rösta på ett annat skitparti som är ännu värre än SD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Calcifer
8/29/14, 5:56 PM
#217

#216 Läser man mellan raderna hittar man på själv. Sen har du hittat på att jag ska rösta på ett "skitparti" när jag ingenstans nämnt vad jag tänker rösta. Återigen betackar jag mig för en diskussion med en människa som hittar på egna sagor och låter bli att läsa det man skrivit. Då får du leva i din egna lilla värld där folk säger det du lägger i deras mun och allt är förvridet för att stämma med dina egna åsikter. Tack och hej.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
8/29/14, 6:06 PM
#218

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TooLoover]
8/29/14, 6:08 PM
#219

#111 Oj, menar invandrare. Ja det är heelt sjukt!

Calcifer
8/29/14, 6:22 PM
#220

#110 Ja fruktansvärt när folk inte automatiskt kan ren svenska fast de är födda i andra länder. Helt orimligt, ut med packet. Om man föds i Syrien ska man veta hut och lära sig svenska omedelbart om man ska tro att man någonsin ska få fly från våld och krig hit till Sverige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111 

Herregud vilka uttalanden. Jag har svårt att förstå Skånska, finns det något parti jag kan rösta på för att slänga ut dem med huvudet före eftersom de inte kan tala "ren svenska"?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

molam
8/29/14, 6:25 PM
#221

#217 Det är ju det jag menar du har inte sagt vikket PArti du ska rösta på och eftersom du kallar oss som röstar på SD rasister så tycker jag att du röstar på ett skitparti, Thank you and good bye.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/29/14, 6:28 PM
#222

#221 Det där är så ologiskt att det går inte ens att bemöta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kadoor
8/29/14, 7:06 PM
#223

#221 De som röstar på SD på grund av EN punkt är lika illa som SD. Punkt. Slut.

Att blunda för att de faktiskt ÄR rasister, och detta vet jag eftersom att många från SD har skrivit rent ut sagt rasistiska åsikter osv på tex facebook, är för fan jävligt illa. Börjar undra vad som händer med mänskligheten. Till exempel(detta har min syster berättat och jag tror på det hon säger så): En från SD skrev "Invandrarf*tta" på en tjejs foto, för att hon råkade se "annorlunda" ut. Vad säger du om det?
Tänker du blunda för det precis som du gör för allt annat rasistiskt SD spottar ur sig och sedan försöker förneka?

Dessutom, hur vet du att #222 tänker rösta på ett skitparti när h*n inte ens har skrivit ut något? Snälla du, kan du börja läsa och sedan TÄNKA innan du skriver dina åsikter? Dina åsikter går inte ihop någonstans heller, #222 tycker att du röstar på ett skitparti eftersom att du tänker rösta på SD, vilket är sant. SD är rena skämtet i mina ögon, förstår inte hur folk ens kan tänka tanken att rösta på dem.

Stackars människor som tror att de inte är rasistiska.

Suck suck suck.

Edit: Tjejen på facebook var alltså en invandrare som bor/bodde i Sverige.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Jojaton
8/29/14, 7:55 PM
#224

#221 så alla partier förutom sd är skitpartier, eller?

Johanna - Instagram

Miniland
8/30/14, 11:58 PM
#225

http://www.interasistmen.se/granskning/jimmie-akesson-viktigaste-atgarden-ar-att-begransa-den-muslimska-invandringen/ Hmm inga muslimer borde få komma till Sverige. Låter lite rasistiskt i mina öron.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

[peter54]
8/31/14, 12:30 AM
#226

Det enkla svaret på frågan i #0 är väl att fler än vad man i allmänhet tror är rasister och/eller invandrarfientliga. Vad som är verkligt patetiskt i detta sammanhang är ju att det nästan inte finns "ursvenskar". De allra flesta nu levande svenska medborgare har anor från andra länder. Själv är jag vallon, mina förfäder kom till Sverige från Vallonien för 300 år sedan.

RobinEH
8/31/14, 12:39 AM
#227

#122

Vad gäller din refererade artikel så missrepresenterar ju DN totalt data i OECD-rapporten, samtidigt som rapporten i sig är underbyggd. Det framkommer i rapporten en förlust på 0.5% av BNP.

Andra beräkningar har gjorts. Jan Ekberg publicerade 2009 sin rapport "Invandringen och de offentliga finanserna" för finansdepartementet där han påvisade en kostnad av 1,5-2% av BNP för 2006. Jan Tullberg å andra sidan kritiserade fyndet och hävdade att siffran var 2,5-3% av BNP i hans debattinlägg "Invandringen och den svenska ekonomin". Innan dess hade Bo Södersten 2003 angett siffran till 2-3%. Jan Tullberg har dessutom publicerat boken "Låsningen" vari han hävdar en nettokostnad av 7% av BNP. 

Dessutom har Danmark hävdat att miljarder sparats under en 10-års period till följd av deras strikta invandringspolitik. (www.spiegel.de/international/europe/putting-a-price-on-foreigners-strict-immigration-laws-save-denmark-billions-a-759716.html)

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Miniland
8/31/14, 11:47 AM
#229

#227 Tycker man ska vara stolt över att vi RÄDDAR människors liv istället för att försöka spara massa pengar! Människo flyr ifrån länder där där dom riskerar att dö varje dag. Räcker inte skicka bidrag/mat osv. När det är krig i ett land behöver dom fly!!!!!! Sverige har råd ta emot invandrare. Om vi vill. Visst det kommer kosta men hellre det än låta dom dö för vi är egoistiska och tror alla invandrare är felet i sverige -_-

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

molam
8/31/14, 1:28 PM
#230

#229, Då har jag en kontrings fråga till dig, Tycker du invandringen är Viktigare än Skola och sjukhus?

För nu är det sagt (MINNS INTE inom vilket parti) att invandringen kommer kosta så mycket pengar så Sverige måste lägga mindre pengar på skola och sjukhus, ÄR det verkligen värt det?
Och vill vi ha in Alla sjukdomar som en gång var borta men nu har kommit tillbaka i vissa länder?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Miniland
8/31/14, 1:48 PM
#231

Usch en del verkar verkligen bara bry sig om sig själva. Så länge vi i Sverige har det bra. Skit i alla andra som dör. Fyfan. Nä orkar inte diskutera mer här. Var försvann medmänskligheten..

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Kadoor
8/31/14, 2:08 PM
#232

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
8/31/14, 2:10 PM
#233

Passa på att kolla på den här videon också så ska vi se hur många av er som fortfarande påstår att SD inte är rasister:

https://www.youtube.com/watch?v=EmfdB1qL1QA&feature=youtu.be&app=desktop

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Persifone
8/31/14, 2:40 PM
#234

#230 Ställ inte utsatta grupper emot varandra!

Så vi har inte ha råd med vård och skola men råd med skattesänkningar till höginkomsttagare och banker enligt sd? Intressant…

Allvarligt ser du inte hur dumt det är?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

molam
8/31/14, 2:41 PM
#235

#234 LÄS

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Twiggys]
8/31/14, 2:45 PM
#236

2 veckor kvar till val 😃

Åkesson kommer att stiga i popularitet tack vare de övriga partiernas välvilja för att ta in fler flyktingar .

Persifone
8/31/14, 2:56 PM
#237

#235 Läsa vad?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
[Hallons]
8/31/14, 3:40 PM
#238

Som vissa skriver här inne.. "Invandrare begår mest sexuellt våld och tar våra jobb" Eftersom att männen begår 98% av allt sexuellt våld så kan vi väl kasta ut dem också? Då löser vi även problemet med jobben då vi kommer minska på befolkningen kraftigt.. ;)

RobinEH
8/31/14, 3:46 PM
#239

#238

Vem har skrivit att vi skall kasta ut svenska medborgare? Men visst, vi kan sluta importera män.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Twiggys]
8/31/14, 4:01 PM
#240

Sweet, mer brudar till oss andra ;)

molam
8/31/14, 4:03 PM
#241

#237 Läsa vad jag Skriver 1, Skrev inte till dig 2, Skrev att dom vill ta pengar från skola och sjukhus för att kunna ta in med invandrare, skrev inte Ett piss om Skatterna.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Persifone
8/31/14, 7:12 PM
#242

Du skriver om skattepengar, hur är det att inte skriva om skatt?

Du envisas med att sätta sjuka/unga/arbetslösa människor mot invandrare. Som att det endast finns pengar till en av grupperna. Detta är inte sant. Sd utmålar problemen så för att de tjänar på det. Märker att du svalt allt med hull och hår.

Jag förstår att du inte vill skriva mer med mig eftersom du aldrig svarar på mina frågor.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

molam
8/31/14, 7:34 PM
#243

#242 så Du sätter Alltså Typ Afrika före dina medmänniskors Hälsa och lära?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/31/14, 7:36 PM
#244

#243 Du hittar på egna fakta igen märker jag. Du tycker inte att människor i Afrika också är medmänniskor som förtjänar att inte stryka med dagligen pga diverse oroligheter som vi inte ser i Sverige för fem öre? Du låter som en väldigt sympatisk person, men det brukar ju brista där för de flesta som röstar SD.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Jojaton
8/31/14, 7:40 PM
#245

#243 människorna i afrika är mina medmänniskor. Jag vill hellre hjälpa människor än spara pengar. Livet måste väl stå över värdsliga ting?!

Johanna - Instagram

molam
8/31/14, 7:41 PM
#246

Men så fel du har, jag är otroligt sympatisk för sympatisk om jag ska vara ärlig, Kanske börjar jag bli less på att alltid vara snäll? Vem vet MEN det stod i tidningen att invandringen skulle kosta så mycket pengar att man måste ta det ifrån vården och skolan, Är det rätt? Ska svenskar få sämre utbildning BARA för att vi ska fylla vårt land så mycket det bara går?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
8/31/14, 7:43 PM
#247

#246 Antingen slutar du hitta på sagor eller så kommer du med vettiga länkar som bekräftar dina fördomar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Twiggys]
8/31/14, 8:01 PM
#248

Var tas pengarna ifrån då? Från pengaträdet där de rosa elefanterna betar 😃

Vi tycker olika helt enkelt, vissa vill ta in flyktingar oavsett vad de kostar oss. När är det tillräckligt? Var går gränsen för er generositet? Hur många stackare får komma in? 100.000,  200.000, eller 2 miljoner? Var ska bostäderna byggas i Storstäderna?

Vem ska bekosta det? Jag betalar redan 7 tusen i skatt varje månad, hur mkt ska jag betala för att försörja dessa nykomlingar och i hur många år? Mat/ boende/vård

Calcifer
8/31/14, 8:07 PM
#249

Det löjligaste är nog att folk i allmänhet verkar tro att invandrare kommer till Sverige på lyxsemester där de får allt serverat på silverfat. Ni har aldrig sett en invandrare som arbetar alltså? Som betalar för sig? Som bor en stor familj intryckt i en etta? Jag har själv varit sjukskriven och gått på soc och hade det förjävligt och överlevde knappt på existensminimum jag har även befunnit mig i England och varit hemlös. TROTS det så anser jag att alla människor har lika värde och ska ha samma förutsättningar. Naturligtvis vore det bästa om vi kunde reda upp situationerna utomlands så ingen behöver fly för sina liv - men vi kan inte göra det åt dem. Däremot kan vi sträcka ut en hjälpande hand så att folk inte döms till döden när de blir nekade asyl i Sverige.

Det är väl for i helvete ingen som tycker vi ska ta in en miljon invandrare som ska få bidrag på 20 000:- i månaden och slippa lyfta ett finger själva?! Dessutom vill majoriteten av invandrare bli anställda så de kan försörja inte bara den familj de har i Sverige men även den som inte haft möjlighet att fly undan hemskheterna i deras hemland.

Nej, vi har inte pengar som växer på träd men nog fan har vi nog med pengar för att försöka så gott vi kan förhindra att människor - människor, precis som vi - ska få slippa dö i förtid för att vi är lite för bra för dem och för att de är för värdelösa för att få bo i vårt fina land.

Empati verkar det finnas stor brist på.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Persifone
8/31/14, 8:46 PM
#250

#243 Du läser uppenbarligen inte vad jag skriver. Jag tycker människors liv och hälsa, vare sig de har samma hudfärg som mig eller inte, är viktigare än skattesänkningar för redan rika, vilket dock du inte verkar göra.

#249 Mycket bra inlägg 👍

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[TooLoover]
8/31/14, 9:52 PM
#251

Eller stänga tråden då detta inte leder någonstans..

Annons:
molam
8/31/14, 10:02 PM
#252

#250 Jag läser du gör dock inte de som tar upp saker jag inte sagt ett ljud om

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Persifone
8/31/14, 10:17 PM
#253

#252 Jag har frågat dig samma fråga sedan inlägg #182, eftersom du vägrar svara på den och fortsätter försvara sd tar jag det som att du håller med dem, är jag fel ute?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Calcifer
8/31/14, 10:20 PM
#254

#253 Det är ingen mening tyvärr att försöka få svar. Antingen får man inga svar eller så får man svar på frågor och påståenden man aldrig sagt till att börja med. Ibland är det helt enkelt så bara.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

molam
8/31/14, 10:33 PM
#255

#253 Varför ska jag svara på någe jag inte tagit upp utan som nån annan envisas att ta upp

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tasartir
8/31/14, 10:59 PM
#256

Eloge till er som orkar argumentera mot rasister 🥳🎈🤗

Jojaton
8/31/14, 11:04 PM
#257

#255 är det så jobbigt att svara på en fråga? dessutom ofta så det går till i en diskussion, man svarar och ställer frågor. pratar du alltid bara om saker som du tar upp och tycker är bekvämt att prata om? dessutom har du ju tagit upp det, vården och skolan betalas i sverige av skatter.

Johanna - Instagram

emiliaolsson
9/1/14, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#258

Så sant…

Annons:
mejamylove
9/1/14, 10:38 AM
#259

#258 Hahah xD

emiliaolsson
9/1/14, 11:55 AM
#260

Hörde ni att Åkesson åkte till Norge för att berätta för dom om sin "stora kunskap"? Norskarna schasade bort honom och sa "Nä, åk hem till Sverige. Vi vill inte ha dig här.". Då tyckte han att dem var oförskämda. Men han gör ju likadant med folk som flyr från krig och hemskheter i sitt hemland. Lite ironiskt….

Calcifer
9/1/14, 5:19 PM
#261

En SD kandidat har flera gånger uttryckt att fotbollsstjärnan Zlatan borde skjutas. 

Ni som tycker SD är så bra kan väl erbjuda er ställning i det ämnet? Ska vi ta ihjäl Zlatan för att han inte är "ren svensk" också eller är det bara muslimer som ska dömas till döden? Hur gör vi med diverse finlandssvenskar? Förtjänar de att leva och bo här eller ska de dödas de med? Samer då? Jag har sameblod i ådrorna, bör jag "åka hem"? Min styvsyster som är adopterad från ett muslimskt land i spädbarnsålder ska hon dödas eller skickas "hem"? Min svägerska som är adopterad från Afrika ska hon och hennes bror skickas "hem" eller dödas?

De är ju svenska med svenskt medborgarskap och svenska adoptivföräldrar och pratar "ren svenska" (som någon i tråden störde sig på att invandrare inte gjorde) men biologiskt sett så härstammar de inte ifrån Sverige och de är knappast blonda och blåögda. Hur är det med de som är finska romer i grund och botten? Ska de fara åt helvete de med?

Har en gammal klasskamrat som är svensk medborgare, född i Sverige, härstammar ifrån Sverige i många, många generationer men som är uppväxt i Tanzania och pratar inte "ren svenska". Hur är det med henne, ska hon dra dit pepparn växer för att hon inte flyttade tillbaka till Sverige fören tidig tonår och inte kan bli av med sin dialekt trots svenska rötter? Hennes svenska är t:ex sämre än min svägerskas då hon kom till Sverige när hon var drygt sex månader gammal.

Undrar hur ni som tycker SD är så hiiiiiiiiimla bra ställer er till de frågorna. Vad är det som avgör om man är svensk? Man tror på Gud (er Gud, den "rätte" alltså) och är vit och pratar ren svenska - är det kraven för att man ska behandlas som en medmänniska?

Man undrar ju hur många av SDs partipolitiker som blivit tappade i golvet som barn med den brist på logik som finns i vartenda uttalande de gör.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

jeessiikaa
9/2/14, 4:15 PM
#263

#262 Skulle dock inte säga att en högerextrem blogg är en särskilt tillförlitlig källa om invandring…

molam
9/2/14, 4:20 PM
#264

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
9/2/14, 4:26 PM
#265

HÄr står det att Sverige har Brist på jobb PGA invandring

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vad-kostar-invandringen_61728.svd

Citat: "Sverige har brist på arbete och på grund av en för stor invandring överskott på arbetskraft."

Och här står det ÅTERIGEN att dom redan lägger 250 Miljarder på invandringen

https://www.realisten.se/2014/04/22/invandringen-kostar-250-miljarder-om-aret/

Länkar, here you go Bellatrix och Persifone tror jag det var.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Persifone
9/2/14, 4:49 PM
#266

#265 Jag är inte ett dugg intresserad utav vad du hittar för länkar på rasistiska sajter. Jag ville veta hur du kan försvara skattelättnader för banker och sedan klaga på att invandringen kostar, DET vill jag veta.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

molam
9/2/14, 5:52 PM
#267

Tål kanske inte att ha fel, de är vanligt.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Persifone
9/2/14, 5:56 PM
#268

#267 Du får nog omformulera dig, fattar inte vem det var riktat till eller vad det ska betyda.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

molam
9/2/14, 5:58 PM
#269

Är inte duktig på att omformulera någe jag redan skrivit

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
9/2/14, 5:59 PM
#270

"Antingen slutar du hitta på sagor eller så kommer du med vettiga länkar som bekräftar dina fördomar."

Länkar - Check!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Persifone
9/2/14, 6:01 PM
#271

#270 Skulle det där vara vettiga länkar? 😂

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

stinus
9/2/14, 6:29 PM
#272

Nu måste jag bara be er att respektera varandra och varandras åsikter och inte hoppa på folk för att dem inte tycker som er. I Sverige får man rösta på vilket parti man vill. Och man är ingen dålig människa för att man röstar på ett annat parti än er.

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

Annons:
[Nothronychus]
9/2/14, 7:23 PM
#273

http://www.expressen.se/nyheter/ny-rapport-invandrare-ar-bra-for-ekonomin/

http://news.cision.com/se/rippler/r/nya-rapporter--invandring-ar-bra-for-sverige,c9555300

http://www.expressen.se/nyheter/400-000-utan-jobb---anda-finns-mangder-med-lediga-tjanster/

Tycker det bara känns moraliskt fel att släppa ute människor som flyr ifrån krig och svält i hopp om ett bättre liv. Tänk om det var ni, vi är så otroligt lyckligt lottade som föddes/bor i Sverige.

molam
9/2/14, 7:54 PM
#274

Hmm hur kan du har hittat de där om jag hittade helt andra, varav 2 som det stog att Invandringen kostar 250 Miljarder per år.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Persifone
9/2/14, 8:11 PM
#275

#274 Jag har aldrig sagt att det är gratis att hjälpa utsatta människor (om du nu tycker att människors liv kan värderas i pengar?). Det jag har satt mig emot är att du (som många andra sd sympatisörer) sätter människors behov emot varandra.

Du tänker rösta på ett parti som pekar på invandringen som en anledning till att det inte finns pengar till vård, när de själva röstar igenom skattelättnader för de som redan har det gott ställt. Hur går det ihop? Eftersom du inte har något svar på det borde du läsa om andra partier (som faktiskt på riktigt vill hjälpa utsatta människor) istället för massa rasistiskt trams.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[TooLoover]
9/2/14, 8:14 PM
#276

Kan inte denna tråden bara låsas? Det kommer ingenstans

molam
9/2/14, 9:13 PM
#277

#275 SOm vill hjälpa andra människor Menar du det med att ta in folk i ett redan överfullt Land? Jag Skattesönknig sure efter som vi är HELT överbefolkat så gör dety liksom ingen skillnad, vi får ändå in Lika mycket pengar om Invandrarna börjar betala skatt.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Persifone
9/2/14, 9:22 PM
#278

#277 Jag lämnar diskussionen här. Det du säger är inte verklighetsförankrat för fem öre.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Sugar Mist
9/2/14, 10:53 PM
#279

Åh, perfekt toa-läsning, den här tråden klår allt 😎

-

Annons:
Upp till toppen
Annons: