Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1066 ggr
[oroligkaninägare]
2014-08-23 12:03

Får ni en ipad av skolan?

Ställer denna fråga då jag är nyfiken :) Själv har vi bara ur sega datorer stationära :/ Men så får min egna padda hänga med då allt går tusen gånger snabbare på den :) Synd att inte varje elev kunde få en padda till skolbruk :(

Annons:
Fridaaaa
2014-08-23 12:06
#1

Kostnadfråga. Och tror bärbar dator är mer till nytta än ipad (tänker om man ska skriva skolarbeten och sånt).

Vi hade bara stationära när jag pluggade gymnasiet och grundskolan 😉
Nu på högskolan får alla skaffa eget vad man behöver.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[oroligkaninägare]
2014-08-23 12:11
#2

Dock är de så segt för när man gjort den rätt personlig så varje eviga lov så försvinner allt :(

[oroligkaninägare]
2014-08-23 12:14
#3

Paddor har vi bara två på 8 elever då inräknat mej:) Men de är så skönt att veta att allt dom har kan jag få in på min egna :)

Katten_
2014-08-23 12:17
#4

Japp, alla elever får skol ipads nu men gymnasie eleverna får MacBooks 😕

/Christel & kaninerna! Glad

Tessan01
2014-08-23 12:30
#5

Ja, alla från 7-9 får en iPad mini =)

molam
2014-08-23 13:32
#6

Fick Dator i gymnasiet när jag gick där nu får Naturarna och omvårdnad iPads och Tekninkarna får Laptops Bara Natur, Omvårdnad och Teknik som får iPad eller LAptop på den skolan, jag gick själv NAtur

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[SisselaJ]
2014-08-23 13:38
#7

Gick i den sista generationen som inte fick sin egna bärbara dator på gymnasiet. nu mera får alla på mitt förra gymnasium sin egna, åtminstone under skoltiden. Tror att många gymnasieskolor lockar till sig elever genom det materiella, vilket jag inte gillar. 

Nu när jag läser på universitetet, som #1 skriver, får man ändå skaffa allting själv. 

Sen är jag glad att jag inte hade möjligheten att ha en dator/ipad framför mig på lektionerna. Hade utan tvekan distraherat mig och sänkt min prestation. Mobilen var illa nog.

Nelly12
2014-08-23 13:41
#8

Ingen på min skola får Ipads. :) (som tur är har jag en hemma) jag går i åttan. men vissa som har dyselexi får sega datorer.


⠀instagram @drawing_ella

WarMinerTool
2014-08-23 13:43
#9

Ingen på min skola får iPads, fast jag har en hemma som jag kan använda:3

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Scorpio97
2014-08-23 13:50
#10

Vi fick en varsin bärbar dator istället, ingen fick ipads (och jag har hellre dator så).


//Jessie

[AnimalLover1]
2014-08-23 14:07
#11

All sexorna förra året, alltså min årskurs då fick en varsin iPad, som vi får ha upp till nian. Det är denna jag är inne på allt med, iFokus, instagram, kik osv, så tycker den är superbra. Och det går bättre för mig att skriva uppsatser på iPaden än på ett datortangentbord, förut skrev jag snabbt på datorn, nu klickar jag fle hela tiden för jag har vant mig vid iPadens tangentbord xD

00eme05
2014-08-23 16:09
#12

Vi får

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Kadoor
2014-08-23 21:23
#13

Vi får inga iPads, men alla på skolan får varsin hp dator. Den är bra faktiskt! Går gymnasiet nu :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Flöffo
2014-08-23 21:58
#14

Vi får datorer. Har en DELL dator som jag sitter vid nu. Funkar super.  Brukar spela WolfQuest eller vara inne på nätet och det funkar bäst på denna av alla mina eftersom den är ganska snabb och enkel. Sims, PS och såna saker har jag på min egna dator men resten kan jag göra här och funkar mycket bättre. Tycker det är mycket bättre med dator så jag är väldigt glad.

//Flöffo

Turast
2014-08-23 22:34
#15

Förra gymnasiet jag gick på så hade vi ipads på den jag går nu har vi laptop, men vi använder det inte så mycket då det gör inget att det är segt ibland

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Llani
2014-08-24 11:01
#16

På våran skola verkar det som att vissa linjer får iPads och andra MacBook Pro. 

Går andra året på gymnasiet, och jag har en MacBook Pro. Tror det är Media och dem som får iPads på våran skola..

Larissa
2014-08-24 13:13
#17

Jag började gymnasiet nu förra veckan och då fick alla en egen ny laptop, på vissa skolor får man Ipads, på vissa dator, och på vissa får man inget sånt alls.

Jag hade hellre fått en Ipad faktiskt, för jag har redan en egen bra laptop hemma, men har ingen ipad haha..

Cazzos
2014-08-24 13:22
#18

Vi fick datorer i tvåan, går i trean nu. Men vi använde dem så extremt sällan och tror inte det blir nån ändring nu heller…


Tova.O
2014-08-24 13:35
#19

På min skola har högstadiet har Ipads.

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

hahael
2014-08-24 14:18
#20

På min skola får man Ipad air med ett skrivbord. Jag är inte ett stort fan av ipad. Tycker dem laddar ur för snabbt och kommer vara krångliga att hålla på med i skolarbetet. Den "konkurrerande" skolan får Macbook air och även fast jag inte är så förtjust i  Mac så tycker jag att datorerna fungerar bra för skolarbete. 

Tidigare elever på denna skola har fått en laptop vilket jag skulle gilla bättre :/

Klart att laxen ska ha en jolle

Annons:
Inaarah
2014-08-24 15:14
#21

Jag går på en väldigt stor skola (gymnasium), där alla elever antingen får en bärbar dator, MacBook Air eller iPad beroende på vad man går för program. De som går teoretiska linjer får en laptop, mediaelever Mac och de som går yrkesprogrammen en iPad.

[Tuulikki]
2014-08-24 16:27
#22

Fick en MacBook i gymnasiet, var supernöjd med den. Har en egen iPad hemma nu, och hade den i skolan (folkhögskola) men trivdes inte med den som skolverktyg så jag köpte en laptop :) Älskar dock min iPad, men tycker inte den passar till skolarbete :P

Upp till toppen
Annons: