Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 678 ggr
MINA_
2014-09-30 19:39

Läxor

Jag har ett stort problem med läxor. Jag brukar alltid skjuta upp de till sista dagen och sen blir jag jättestessad och får ångest och det slutar med att jag inte gör läxan och sedan inte går till skolan nästa dag för att jag inte har gjort läxan. Vad kan jag göra för att det ska bli bättre?

Annons:
[rumelle]
2014-09-30 19:49
#1

Sätt dig en timme på biblioteket varje dag efter skolan och plugga. Jag har iaf lättare för att få något gjort om jag inte är hemma och blir distraherad av marsvin och dator och mackor och TV och klippa tånaglarna och allting som är roligare än läxor.

Vovisch nr2
2014-09-30 20:46
#2

Följer, haha! 😛

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Majbot]
2014-09-30 22:58
#3

Skapa en rutin och bestäm dig för att fixa läxorna i god tid, svårare än så är det inte egentligen.

00eme05
2014-10-01 09:25
#4

Jag brukar dela upp läxan. I början av skolan var det svårt men nu har jag en rutin som går så här Hemma från skolan: 1h göra vad jag vill, slappnar helst av. Efter de 1h läxogörande En kvart/halvtimmes paus En halvtimme/timmes läxogörande o.sv. Sedan kanske du gjort alla läxor efter två dagar, då slipper man göra alla sista dagen i stress. Det blir också lättare att plugga med en fin miljö. Kanske städat skrivbord/rum, lägg fram papper i fina högar och pennor sorterat kanske du känne ratt det blir roligare att plugga? Man kan alltid testa sig fram med olika rutiner och se vad som passar en bäst!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

NordicSunset
2014-10-01 19:04
#5

Ungefär samma med mig. Jag brukar bli så stressad att det enda jag vill göra är att släppa allt och gråta typ, haha. Mitt tips till dig är att dela upp det, som #4 skrev. Du är inte ensam om att känna så iallafall!

Be the best version of you.

  • Zoella
Sweety
2014-10-01 19:34
#6

Du skulle kunna köpa en kalender där du planerar så att du kanske fokuserar på en eller två grejer/dag. Sen behöver du ju inte göra alla uppgifter på en och samma gång, dela upp arbetet!

Känner att jag egentligen inte borde sitta här och ge pluggtips.. borde sitta och plugga😟

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Annons:
Upp till toppen
Annons: