Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 1886 ggr
AnonymBert
10/25/14, 12:45 PM

Dom kommer döda mig!

Igår följde jag med min bror till en halloweenfest. Och vi drack rätt mycket, han däckade på festen och jag kunde knappt stå upp. Så hans kompis ringde till min brors flickvän som kom och hämtade min bror och tvingade med mig, även om jag inte ville gå.

När vi kom hem så gick min brors flickvän och hämtade våran pappa som fick bära in min bror då han var helt borta.
Har låtsas sovit hela dagen, för jag vågar inte prata med mina föräldrar… Dom kommer döda mig! Vad ska jag göra??

(Det här är den första riktiga fest jag varit på.)

Annons:
HeidiH
10/25/14, 12:55 PM
#1

Jag skulle tro att detta är något alla föräldrar förväntar sig skall komma nån gång under en tonårings liv. Ja, de kommer säkert vara arga, som troligen grundar sig att de är oroliga för dig, och tänker sig alla hemska saker som skulle kunna hända dig då är ute och dricker sådär, de tänker på vad som kunnat hända denna gången, och vad som kan hända kommande gånger. De inser att du börjar  bli "stor" och det är nog svårt i varje förälders hjärta. Nej, de kommer inte att döda dig. Men säkert kan du vänta dig en reaktion. Seså, gå nu, ju längre du sover desto mer packad tror de att du var. Säg till dem att du inte vågat ner, att du var rädd för deras reaktion och att  du skäms. Och försök minnas de här känslorna nästa gång du dricker alkohol så kanske det blir lite mer lagom då. Lycka till!

AnonymBert
10/25/14, 1:02 PM
#2

Dom är väldigt hårda, och ogillar mig redan som det är. (Säger inte det för att jag är tonåring, säger det för att mina föräldrar faktiskt ogillar mig på riktigt.)

Jag menar, om jag får skit för att jag försöker prata med dom.. Vad kommer jag få om jag varit ute och druckit?

RobinEH
10/25/14, 1:07 PM
#3

Det är väldigt få föräldrar som dödar sina barn. Så statistiskt sett är risken för att de dödar dig rätt liten.

Att du undviker dem skjuter bara på problemet och resulterar bara i att du tvingas ha onödig ångest, något du verkar haft tillräckligt av som det är.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

HeidiH
10/25/14, 1:15 PM
#4

Vad ledsen jag blir då skriver att de ogillar dig.. :(
Varför?

Och det blir inte bättre av att skjuta på det. Gå dit, ta tjuren vid hornen, se till att inte skrika, och bli jättearg tillbaka. Om de nu kommer vara så upprörda.

AnonymBert
10/25/14, 11:19 PM
#5

Dom ogillar mig för flera anledningar, en är att jag är rätt konstig. Sen så har jag fobi för främlingar och vet inte hur man ska vara runt människor i verkligheten så dom tycker jag är dum och jobbig. (Deras ord) sen har dom favoriserat min storebror hela mitt liv, och ger honom allt han vill ha. Medan jag får hans rester.

RobinEH
10/26/14, 12:20 AM
#6

#5

Men allvarligt talat, ta och kontakta socialtjänsten. Och om de nu skiter i det så anmäl till JO. Att du sitter här och hotar med att ta livet av dig en gång i månaden eller beklagar dig över din hemsituation gör bevisligen ingen nytta. Om det nu är så att dina föräldrar manipulerar soc och du har en mobil så gammal att du inte kan spela in ljud så har du en diktafon hos Kjell för 200:-

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
AnonymBert
10/26/14, 9:16 AM
#7

Jag har regelbunden kontakt med socialtjänsten. BUP och massor av liknande skit. Har haft det i flera år, men kan inte säga att dom hjälpt alls. Det finns inte så mycket jag kan göra då? Har inga pengar just nu då jag spenderat dom på ett sjukt husdjur. Men ska köpa en sådan när jag får lön.

[SisselaJ]
10/26/14, 7:26 PM
#8

Eftersom det är din storebror tycker jag inte du ska ta ansvar för att han druckit för mycket. Är han äldre borde dom bli sura på honom för att han blev så full att han inte kunde ta hand om och skydda sin lillebror.

HeidiH
10/27/14, 9:21 PM
#9

Hur gick det då? Gissar du träffat dem nu?

AnonymBert
10/27/14, 10:52 PM
#10

Skit dåligt.

Upp till toppen
Annons: