Annons:
Etikettfamiljen
Läst 7168 ggr
Output
10/31/14, 3:01 PM

Min låtsaspappa

Hej! Är en trettonårig tjej som bor med min mamma, låtsaspappa och brorsa. Min låtsaspappa är från Ryssland och han har lite annorlunda kvinnosyn. Han tycker att jag är extremt ouppfostrad och lat och okvinnlig. Han tycker att jag måste lära mig att sköta hushållet, servera männen, sluta klä mig i enligt honom killkläder typ keps och stora t-shirts, sluta visa för mycket hud inför utomstående osv. Som exempel kan jag berätta om en gång när jag hade mens och skulle byta tampong. Vi hade gäster och jag plockade upp en tampong ur fickan när vi satt vid köksbordet och pratade. Höll tampongen i handen och förmodligen såg gästerna den innan jag gick till toan. Efteråt fick jag världens utskällning av min låtsaspappa, han sa att mens ska döljas och att mitt beteende var helt oacceptabelt. En annan gång skulle jag gå till stranden med några killkompisar och hade bikini under ett par små jeansshorts och en t-shirt samt keps till det. Min låtsaspappa sa att jag var klädd som en hora, som tjej blir man våldtagen om man går klädd så i manligt sällskap sa han. Dessutom sa han att dem killarna var dåliga för mig och bara ville vara med mig för sex vilket jag inte håller med om. Ett annat exempel hände bara för några dagar sen när vi hade gäster. Jag var trött och låg o sov. Dem satt i tv-rummet och drack lite whiskey. Jag tänkte inte så mycket på att dem satt där och klev upp och gick igenom tv-rummet in till köket för att dricka vatten. Saken är den att jag "bara" hade trosor och en hoodie på mig när jag passerade gästerna. Min låtsaspappa blev rasande och tyckte att det var droppen för respektlöst beteende. För det första sa han att rumpan är till för kvinnors pojkvänner och inte ska synas för gäster, för det andra sa han att jag skulle ha varit med dem och serverat istället för att sova & för det tredje sa han att jag borde ha städat efteråt. Det har blivit som en ond cirkel nu. Jag beter mig extra provocerande mot honom för att jävlas och han blir mer och mer irriterad. Vet inte riktigt hur jag ska göra längre, står inte ut med att måsta bete mig som en docka för att inte göra honom besviken. Någon som kan hjälpa?

Annons:
Aleya
10/31/14, 3:10 PM
#1

Det där med att du gick typ i trosor och tröja när det är gäster kan jag hålla med inte är lämpligt då det är gäster. Sen tycker jag att du ska prata med han. Och din mamma med. Vad säger hon om saken?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Wellcraft
10/31/14, 3:11 PM
#2

Usch vilken äcklig, unken och förjävlig kvinnosyn.
Det är inte ditt ansvar själv att servera männen, sköta hushåll åt dem eller liknande.
De kan själva lyfta på sina arslen och göra saker själva.
INGET i din kropp är till för männen, din kropp är just din kropp och kommer aldrig tillhöra någon annan.
Du är utsatt för ett riktigt förtryck och detta är inte OK.
Att han dessutom diskriminerar dig men skällsord som "hora" är dessutom olagligt och går att anmäla.

Prata med soc och kvinnojouren, de kan hjälpa dig.
Du behöver klart hjälp från någon som verkligen kan hjälpa dig för du ska inte behöva leva under förtryck. 

Ta aldrig åt dig av vad han säger, han lever med en hjärna från stenåldern och är ingen man ska ta efter eller ens lyssna på.
Låt det han säger gå in genom ena örat och ut genom andra.

Många tar tyvärr inte sådant här förtryck på allvar, därför måste du vända dig till dem som gör det. Så inte dina känslor eller åsikter blir förminskade.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Miniland
10/31/14, 3:11 PM
#3

Du borde ta upp det med din mamma och sen kanske ni tillsammans kan prata med din styvpappa?
Din styvpapappa beteende är inte rätt! 
Men sen skulle jag själv inte gå utan byxor när gäster hemma & sen kan man ju vänta med ta upp tampongen när man är inne på toan om äter middag. 

Som sagt prata med din mamma om din styvpappas beteende och försök sluta provocera. Det verkar ju inte göra saken bättre.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Cindy S
10/31/14, 3:24 PM
#4

Ta kontakt med kvinnojouren och soc. Du ska inte behöva leva såhär. I ditt fall kan nog fosterfamilj vara enda alternativet(jag antar att din mamma har tagit din låtsaspappas sida). 

#3

Hon ska leva sitt liv och ifall han anser det vara provocerande kan han flytta ifrån dem. Hon ska kunna göra normala saker utan att han ska reagera på detta viset. Tamponger är inget att skämmas över, det är inte som om hon bytte den vid bordet.

Det här med att ha byxor på sig beror helt på hur väl man känner gästerna, men föräldrarna ska förstås bestämma. Men jag tror knappast han sa det till henne lugn och sansat.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Wellcraft
10/31/14, 3:27 PM
#5

#4 Den lilla kommentaren styvpappan lade till om att kvinnorumpan är till för deras pojkvänner gör det hela till ett förtryck och mycket fel, det spelar ingen roll om han sade det sansat eller ej. Det är inte OK.

I övrigt förtjänar du en 👍

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cindy S
10/31/14, 3:42 PM
#6

# Nu blev det missförstånd, självklart är hennes rumpa till för henne själv och de hon känner att hon vill dela med sig till. Jag undrar hur svårt det kommer bli för TS bror att växa upp och bli en vettig människa. Nej, polisanmälan låter bättre och bättre tycker jag.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Wellcraft
10/31/14, 3:46 PM
#7

#6 Du tog ej med det i ditt inlägg så trodde du hade missat det, mitt fel :)
Polisanmälan, ett rejält snack med soc samt även kvinnojour är nog det bästa du kan göra.
Alt. ett samtal till BRIS men de är oftast inte de skarpaste när det gäller sådana frågor och många av dem har lite unken kvinnosyn.

UMO finns ju också och lär kunna stötta TS.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Output
10/31/14, 4:19 PM
#8

Tack allihopa :) ska försöka svara till alla nu. Min mamma tar min låtsaspappas parti. Hon blir mer och mer lik honom i sitt sätt att tänka. Har sagt till henne hur jag känner min hon svarar oftast "du vet ju hur han är" eller "han har rätt i att du beter dig lite väl utmanande". Även brorsan har börjat ta efter hans beteende. Brorsan har börjat träna som en idiot för att bli en "riktig man", börjat tycka som låtsaspappan att jag inte duger som kvinna när jag inte städar eller serverar honom mat & försöker allmänt att duga inför vår låtsaspappa. Det är typ jag mot familjen haha. Anmäla till polisen? Jag vågar inte, han kommer bli jättearg :o om han får reda på att jag anmält honom till sociala eller polisen vet jag inte vad han kommer hitta på faktiskt.

jela96
10/31/14, 4:28 PM
#9

Jag förstår hur du har det på ett sätt. Jag är uppväxt från 6 års ålder med mamma och hennes man. Mamma tog alltid min sida som tur var men det var hemskt.

I början var det bara skälsord som hora, idiot osv. sen började han slå mig.
Jag anmälde tyvärr inte men önskar att jag gjort det. Han bröt ner mig totalt och jag har fortfarande ångest över hur han betett sig mot mig och känner mig aldrig bra nog.

Mitt råd är verkligen att du anmäler honom för det kommer inte bli bättre.
Snälla, för din egen och din brors skull.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Miniland
10/31/14, 4:47 PM
#10

#4

Tror du missförstod mig lite..

"Jag beter mig extra provocerande mot honom för att jävlas och han blir mer och mer irriterad."

 Såklart han inte ska bete sig så mot henne, men menade att onödigt provocera medvetet & starta bråk/tjafs med flit.  

Sen menade inte att man ska skämmas över tamponger. Det känns bara onödigt att ta fram vid matbordet. Men såklart har han ingen rätt att få utbrott över något sånt!

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Wellcraft
10/31/14, 4:48 PM
#11

Prata med kvinnojouren, de är exeperter på detta. Men underskatta inte heller UMO.
De är många som är och har varit i din sits, de är proffs som vet hur de ska hantera detta och gå till väga.
Du ska inte stå ut med allt detta, du måste få hjälp.

Gå till UMO eller ring kvinnojouren, berätta exakt hur du känner. Berätta vad du tror/vet kommer hända om han får reda på att du anmält osv.

Om du vill kan du PM:a. Min huvudfråga i livet är just kvinno(tjej)förtryck.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

00eme05
10/31/14, 5:19 PM
#12

Okej nu har jag två åsikter här… Han har egentligen inte gjort nåt fel enligt honom. Han har sin syn på kvinnor och sin åsikt. Jag blir lite smått irriterad på att folk sitter och skriver att han har fel. Självklart att kvinnor har lika stor rätt som män, självklart att kvinnor inte ska behöva servera för männen så fort de säger till, och självklart så tycker jag att kvinnor ska ha lika stor rätt som män. Men det är endå inte det jag menar. Jag menar att han kanske vuxit upp i en familj där dem tycker att kvinnor ska servera männen. Och det är inte fel enligt dem. Så prata med både din mamma och styvpappa och förvänta dig inte att han ska förstå helt. Du har ju vuxit upp i en familj där ni tycker som ni tycker. Så ni får prata igenom allt det här så hoppas jag allt löser sig. Och för er som kanske missförstod det hela så vill jag påpeka att jag tycker kvinnor och män har samma rättigheter. Men att alla har rätt till sin åsikt. och det med att han kallade dig för h*ra och snackar strunt om dina killkompisar är fel. Det tycker jag faktiskt var krängkande. Men som sagt, prata och red ut allt genom att prata med din mamma och pappa. Hoppas allt löser sig :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[kerstinthemilklover]
10/31/14, 8:05 PM
#13

#12
Det är fint att alla har rätt till sin åsikt, Även män med vidriga kvinnoideal.
Problemet är bara att barn faktiskt är i beroendeställning till denna mannens tankar och omdöme.  Oavsett om han tycker sig ha rätt i sina tankar så kränker han faktiskt en människa i en väldigt känslig ålder. Detta är VÄLDIGT problematiskt.

Jag håller med #2
Situationen är allvarlig och dina känslor är befogade. Det är viktigt att du får hjälp med det här.

Angående klädsel i ett hem så tycker jag att man som 13 åring borde få röra sig fritt i sitt hem. Som ansvarig vuxen i ett hushåll så kan man kasta ut gäster på sena kvällar så att barnen kan utföra sina mänskliga rättigheter så som att dricka vatten när man är törstig. Och har man inte vänner som kan bortse från en 13 årings rumpa så borde man inte bo i hop med barn.

TS: Jag tycker du är riktigt modig och smart som berättar om situationen.  Det är verkligen fint att du har ett så vuxet perspektiv på problemet med din låtsaspappa.

Annons:
Wellcraft
10/31/14, 8:46 PM
#14

Ge inte styvpappan offerkappan. Han är inget offer och det är inte synd om honom, det är ingen idé att romantisera det hela pga hur han är uppväxt eller liknande.

Han är en vuxen människa som ska förstå & ta till sig saker, samt ska han ha lärt sig att man inte förtrycker och kränker andra.

Har han inte lärt sig det är det dags för det nu.

#13 +1.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

00eme05
10/31/14, 8:49 PM
#15

#13 ja självklart! Jag tycker han låter lite otrevlig i sitt sätt när han pratar med henne

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

LuLeLo
11/1/14, 2:15 AM
#16

Jag håller med dig TS om att polisanmäla låter lite väl drastiskt, även fast han är ett svin. Jag skulle inte våga göra det, och sen, vad blir konsekvenserna? Vad ska du polisanmäla honom för? För kränkande ord? Polisen kanske inte ens tar upp fallet eftersom du bor tillsammans med honom och din mamma och han har en nära relation. De kanske bara tror att det är något trams från din sida, eller så lägger de ifrån sig fallet för att de har andra, besvärligare och värre fall att tänka på. Sen, får inte din familj reda på polisanmälan innan den ger någon konsekvens? Vad skulle de säga då?

Värre är det om situationen liknar den som #9 beskriver. Då har du starka skäl till en polisanmälan och dessutom bevis (skador på kroppen) på vad som har hänt. Då har det verkligen gått så långt att du skadas (psykiskt och fysiskt) av att bo med styvpappan.

Men det går inte att leva såhär. UMO och kvinnojouren lätt som bra tips. Jag tror att du kan vara anonym på båda (?). Prata med dem och se vad de har att säga.
Har du någon annan i släkten som du kan prata med? Någon moster, morbror, morförälder eller dylikt? Om de stöttar dig i det här kanske ni lättare kan få din mamma att förstå situationen, och därefter försöka prata med styvpappan.

Tass Josephine

Output
11/1/14, 6:52 PM
#17

Tur att jag skapade denna tråden så jag har någonstans att skriva av mig på. Igår kväll skulle jag på fest. Redan när jag gjorde mig iordning såg jag min låtsaspappas blickar som sa "du klär dig horaktigt" men det brydde jag mig inte om. Sen kom två killkompisar och hämtade upp mig . Dem är några år äldre men är ändå jättebra kompisar. När min låtsaspappa såg att det var två killar jag skulle gå med så fick jag en blick som skulle kunna döda. Jaja i vilket fall så gick vi och mötte upp några andra polare som vi gick till festen med. Jag drack lite och hade askul hela kvällen/natten och gjorde inget annat än att strula med en kille. Vi hade aldrig sex. Men sen när jag gick hem (klockan var typ 02 då) så öppnade min låtsaspappa dörren och var vansinnig :( han skrek att jag inte fick umgås med dem killarna och att han skulle skicka min brorsa på dem ifall jag fortsatte vara med dem. Han sa även att det var otur att vi inte bodde i Ryssland för då skulle jag fått åka till uppfostringsanstalt. "Du skulle ha blivit populär bland vakterna där med din kropp och dina erfarenheter av killar" sa han :( för er som inte vet vad en rysk uppfostringsanstalt är så kan jag berätta att man skickar olydiga barn dit och där fostras barnen för det mesta med våld och knytnävarna, tjejerna brukar även utnyttjas och bestraffas sexuellt av vakterna och lärarna…. Jag orkar verkligen inte detta!

LuLeLo
11/1/14, 7:27 PM
#18

#17, Har du kontaktat UMO?

Tass Josephine

Wellcraft
11/1/14, 7:50 PM
#19

#17 Ingen här kan stoppa det förtryck du utsätts för utan enbart stötta med ord.
Du måste ta kontakt med kvinnojouren alt. UMO.
Jag rekommenderar jouren.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Output
11/1/14, 7:50 PM
#20

Jag har skickat ett anonymt mejl och berättat det jag sagt här. Vågar inte kontakta ställen som jag måste angiva mitt namn och så för jag vet inte vad som kommer komma fram till mina föräldrar och inte. Skulle inte bli kul om dem fick reda på att jag funderar på att anmäla dem typ :/

Annons:
IceTee
11/1/14, 8:08 PM
#21

Polisanmäla lär tyvärr inte leda någonstans, men du bör ringa socialförvaltningen! Han måste förstå att han inte är i Ryssland, utan Sverige och här är vår kvinnosyn annorlunda!

Medarbetare på Skor iFokus

exitingsvillemo
11/2/14, 12:13 AM
#22

Hade jag varit TS förälder så hade jag nog också varit heligt förbannad!!!

En 13 åring bör kunna bete sig så pass bland folk att man inte springer runt i bara trosor bland gäster, eller fiskar upp tamponger vid matbordet, eller är ute och dricker alkohol till 02 på nätterna.

Hade nog också funderat över att skicka dig till ngn sorts uppfostringsanstalt om jag inte klarade av att uppfostra dig bättre än så!

Din styvfar använder möjligtvis fel sorts ord eller uttrycker sig klumpigt, men han är nog verkligen oroad över hur du beter dig.

Output
11/2/14, 12:42 AM
#23

#22 tack du. Så du menar att jag är ouppfostrad? För att jag var astrött och ville gå och dricka vatten när det råkade vara några gäster i soffan, för att jag tog upp en oanvänd inplastad tampong vid matbordet när dem ändå bara satt och pratade och för att jag drack lite lite sprit på en fest… Du, han är elak trust me. Om du träffar honom så kommer du fatta vad jag menar. Att han säger att jag borde skickas till en rysk uppfostringsanstalt och bli våldtagen, är det klumpigt uttryckt eller rent av elak?

[silkesnosen]
11/2/14, 12:49 AM
#24

Det här verkar helt galen på så många sätt….

Din styvfar är från ett annat sekel och han har ingen rätt att tala nedvärderande till dig och där behöver du be om hjälp.

Sedan är jag djupt oroad över att du häger med äldre killar och dricker som trettonåring och det borde faktiskt vara en orosanmälan….

Sedan hör det till vanlig uppfostran att skydda gäster från ens kropp….visst att de ser en tampong överlever de, men en del kanske associerar det till blod och tappar aptiten. Likaså har man som gäst rätt att slippa se barn i underkläder eller att du sover i en soffa, såvida det inte var mycket sent.

Jag känner mig väldigt orolig för dig och det känns som om du har hamnat i en ond cirkel på grund av att du revolterar mot din styvfar. Be om hjälp!

[silkesnosen]
11/2/14, 12:51 AM
#25

Säger det här med omtanke!

LuLeLo
11/2/14, 12:51 AM
#26

Oj, jag missade helt att du var tretton. Det är ungt för att festa så länge, så det är inte konstigt att han reagerar. Men, alltså, han är inte din pappa, eller hur? Och han har inte varit tillsammans med din mamma särskilt länge? Då tycker jag faktiskt inte att han har rätten att ta på sig rollen som extraförälder till dig. Ni har inte den relationen. Är han orolig över ditt beteende bör han snacka med din mamma som i sin tur ska ta tag i det med dig.

Men, även fast man kan förstå att han reagerar på ditt festeri, så ger det inte honom rätten att använda sig av en sån kvinnosyn och attityd mot dig!

Tass Josephine

Output
11/2/14, 1:15 AM
#27

#24 Det är ingen fara, jag är inte helt dyngpackad och killarna är snälla. Dem bjuder på drickan och är jätteroliga att vara med. Grejen är den att min låtsaspappa inte bryr sig om att jag dricker bara att jag umgås med dem killarna. Han säger att dem är dåliga för mig och blablabla.

Annons:
Output
11/2/14, 1:23 AM
#28

#26 Han är verkligen inte min pappa. Dem har varit tsm i drygt 1 år och jag ser honom verkligen inte som någon pappagestalt. Håller med om att han borde ta det med mamma och inte trycka ner mig!

exitingsvillemo
11/2/14, 1:40 AM
#29

#23 Ja, jag menar att du är ouppfostrad!
Det ger givetvis inte din styvfar rätt att bete sig hur som helst och rent ut säga att han ska skicka dig till anstalt för att bli våldtagen, MEN du ÄR ouppfostrad och beter dig illa, anser jag.

En 13-årig tjej som är ute till 2 på nätterna och dricker sprit, med äldre killar som bjuder, skulle jag låsa in på sitt rum tills hon växte upp lite och börjar förstå allvaret i sitt handlande!

Output
11/2/14, 1:54 AM
#30

#29 Vad glad jag blir nu känner jag. Vad tycker du att jag ska göra på kvällarna då, sitta inne och se på tv haha? Nä det roligaste jag vet är att gå ut och parta. Dem killarna är det inget fel på. Alla är trevliga, snygga, roliga och dem gillar mig för den jag är. Dem fixar dricka och ger den gratis till mig. Jag har inte gjort mer än att strula med några av dem och dem skulle aldrig tvinga mig till sex. Jag ser inte problemet med det?

Aleya
11/2/14, 9:18 AM
#31

#30 det skulle nog inte skada om du satt hemma och såg på tv. Än att du hänger med snubbar som fixar alkohol. Snart fixar dom väl annat också. Du verkar ha fler "problem" än bara detta. Så jag är mer orolig att du kanske umgås med fel folk än din styvfar. Han verkar försöka hålla dig på rätt köl.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[silkesnosen]
11/2/14, 10:26 AM
#32

#27 Att börja dricka så tidigt och leva gränslöst leder till större problematik med åldern. Jag vet att du är ung och inte ser det är, men jag ser vad som händer med de ungdomarna några år senare. Killarna du hänger med är inte snälla, kanske är de lika vilsna själva, men att servera någon så ung alkohol och se till att vara ute så sent är inte bra alls. Om de vore bra vänner så hade de hittat på annat skoj med dig….för om man inte vet något annat som är roligt i livet i din ålder, ja då är jag allvarligt oroad för er framtid :/

00eme05
11/2/14, 11:11 AM
#33

Ja tror att vi missat en liten detalj. Och detaljen heter "varför" varför uttrycker han sig som han gör? En rimlig förklaring är att han uttrycker fel ord mot dig för du ska förstå. Han bryr sig, sedan säger han elaka ord för du ska tänka på att klä på dig något annat, så du inte råkar illa ut. Han har ingen rätt att säga sådana ord, men de jag förstått är att han vill du ska tänka om. För det är farligt att gå ut så sent som en Trettonåring!! Och jag hade också blivit riktigt arg om du hade betett dig så runt gäster. Har du änns försökt prata med din mamma och styvpappa tillsammans och försökt lyssna på deras sida? Så de kan lyssna på din sida? För allt vi fått höra är hur du känner, och som vi vet nu så känner du dig ledsen. Men tro mig, prata med dem! Det kommer hjälpa. Som jag sa tror jag han uttrycker sig så för han vill ditt bästa men hittar absolut inte dem rätta orden.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Output
11/2/14, 11:59 AM
#34

#31 vad menar du? "Snart fixar dem väl annat också", menar du tjack? Det finns oftast e och godnattishar på festerna men jag har tackat nej när jag blivit bjuden.

Annons:
Output
11/2/14, 12:15 PM
#35

#32 men det är inget fel på dem och dem är sköna människor. Inte så torra som vissa andra… Vad kommer dem göra sen då, berätta. Det roligaste jag vet är att festa för då gör man som man vill, man blir glad och har askul & umgås med massa roliga människor. När jag blir stor ska jag antingen bli hemmafru eller modell, vi får se vad. Orkar verkligen inte tänka på framtiden. Får ont i huvudet av att tänka. #33 kanske är så men jag blir ändå lack på honom. Jag blir irriterad när han skriker på mig fast jag knappt gör något. Mamma bryr sig inte ett skit, tror hon är deprimerad eller något för hon orkar inte ens säga till mig att jag inte får gå ut på fest. Min låtsaspappa vill/orkar jag inte prata med för han blir bara så arg och skriker på mig.

[kerstinthemilklover]
11/2/14, 12:43 PM
#36

#35
Jag tycker att det låter som om du har väldigt lite människor som ta sitt vuxenansvar i ditt liv.  Tror du skulle ha nytta av att få en kontaktperson av socialen. En person som du kan vända dig till med dina tankar och som tar din på allvar.
Jag tycker inte alls att det är konstigt att du vill hänga med dina vänner. De verkar ju se dig och bemöter dig säkert med mer respekt än du får av skrikande vuxna.  Jag vet inte hur gamla dessa vänner är, men för mig så ringer det varningsklockor när äldre personer börjar umgås med barn i nedre tonåren. Jag får för mig att de har stannat lite i sin egen utveckling. Men å andra sidan så är det utvecklande att umgås med tonåringar då de växer och tycker om att lära sig nya saker. Men jag skulle gärna se att ni gjorde fler aktiviteter utan alkohol.
Men jag blir också orolig över att du befinner dig i miljöer med fylla och droger.  Drömmen skulle ju vara att du befann dig i trygga och mer utvecklande miljöer.
 
Angående att du får ont i ditt huvud av att tänka så vill jag bara tillägga en kommentar. Du är smartare än du tror och jag tycker att det verkar som om att du har stor tankekapacitet. Du är faktiskt riktigt bra på att uttrycka dig, och sättet du skriver på är intressant.

Rumblebee
11/2/14, 12:47 PM
#37

Risken med fester är ju att folk kan bli såpass fulla så att dom våldtar, eller är på gränsen till att göra det. Även om grabbarna du umgås med är snälla så vet man inte vad alkohol kan göra. Går det inte att försöka kompromissa hemma? I alla fall så att det blir lite lugnare atmosfär?

Aleya
11/2/14, 12:56 PM
#38

#34 verkligen bra människor du umgås med som redan har knark med sig. Låter inte som några bra människor alls. En vacker dag kanske dom gör så du råkar i problem. Och då är det ditt register det hamna i och inte deras. du behöver verkligen en vuxen som bryr sig om än du inte tror det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[silkesnosen]
11/2/14, 12:57 PM
#39

Det kan gå ännu värre ni utvecklar samtliga allkolism, droger, övergrepp…och så vidare. Du kommer som vuxen kvinna bli chockerad när du tänker tillbaka på din tonår. 

Jag tror att din mamma mår väldigt dåligt och tydligen har hon inte förmåga att be om hjälp själv. Kanske behöver du bli familjens hjälte? Kan du ta kontakt med kuratorn på din skola, så att de kan hjälpa din mamma att orka och må bättre? Det kommer att vara jobbigt ett tag, men ibland måste man igenom det för att det ska bli bättre.

Det jag undrar mest över, märker inte lärarna något? Jag är lärare och jag vill ju tro att jag känner av när något är tokigt!

Output
11/2/14, 1:16 PM
#40

#36 Dem är från 15-18 typ, vissa lite äldre. Äntligen någon som förstår att jag hellre är med dem att umgås med familjen. Angående aktiviteter utan alkohol så kan jag säga att det är grymt tråkigt utan dricka. Utan dricka på festerna skulle det vara jättetråkigt och alla skulle lacka. Jag/vi/dem har inget intresse av att typ gå på ungdomsgården och rita eller spela pingis haha :P #39 jag vet inte om lärarna märker. Dem ska inte bry sig heller för dem skulle bara förstöra ifall dem försöka "hjälpa" mig. Dem fattar säkert lite när jag hänger med äldre men som sagt är jag glad att dem inte bryr sig. Jag skulle bara bli lack ifall jag behövde gå och prata med kuratorn eller yrkesvägledaren eller nått.

[silkesnosen]
11/2/14, 1:36 PM
#41

#40 Usch känner att jag blir orolig och ledsen av det du skriver. Du ska veta att de är skyldiga att reagera om de tror att du kan skada dig själv så isf är det av omsorg, även om jag kan förstå att det skulle kännas fruktansvärt…med tanke på att du just nu är friare än vad som kanske ska vara fallet när man är tretton. Vuxna (även de som är sjukt jobbiga…) har ju som uppgift att se till att du inte ska behöva begå massor med onödiga misstag på vägen till vuxenlivet och då är ibland gränser bra ;P

Annons:
exitingsvillemo
11/2/14, 1:38 PM
#42

#40 jag hoppas, för din skull, att någon vuxen i din omgivning börjar ta sitt ansvar och ser till att hjälpa dig ur det här beteendet du har och tar dig från dessa sk vänner du umgås med.

Jag känner mig mycket oroad över den situation du valt att befinna dig i. 
Jag är inte född igår, visst kan jag förstå att det känns tufft att umgås med äldre killar, men det måste man mogna ifrån.

Om vi vänder på det, skulle du tycka det var lika roligt om din mamma och styvfar hade suparfester med droger inblandade hemma? Är det ok? 

Du kommer få ett uppvaknande i sinom tid, jag hoppas bara det kommer snart och att du slipper hamna längre ner i skiten, innan du gör det.

Wellcraft
11/2/14, 3:00 PM
#43

Att folk försvarar en vuxen man som aktivt förtrycker & hotar dig skrämmer mig.
Dessutom ger dig skulden för att äldre killar fixar alkohol till dig.
Att du dricker alkohol är fel, du har tydligt hamnat i fel umgängen - men det är absolut INGENTING som man lägger på dig.
Dessutom börjar man absolut inte förtrycka, trakassera och hota någon pga det.
Medlemmarna här inne verkar vara mycket för s.k "victimblaming".
Att ta sig ur sina umgängen i den åldern är riktigt svårt.
Att bli full och umgås med roliga människor är jättekul, det vet jag mycket väl då jag gjorde samma sak som du i din ålder (fast med även andra droger).
Men man fastnar och detta är även något du bör söka hjälp för.

Att du fastnat i fel umgänge rättfärdigar inte på något vis din styvappas hat, hot och psykiska misshandel.
Att du dricker, har det något att göra med att du blir så illa behandlad i ditt hem?
Övriga människor i denna tråd tar inte kvinnohat på särskilt stort allvar och diskuterar hellre att du dricker, därför bör du lägga ned denna tråd.
Du kommer inte få höra mycket mer än det du redan hört.
(P.s. att ta upp en inplastad tampong är inte så brutalt fel att man måste reagera som din styvpappa, det räcker med en tillsägelse om föräldern i sig tycker det är fel.  Mycket annat kan också associeras till blod ;) knivar, plåster, kött, papper, fingrar m.m.)

Du måste se på dina båda problem och söka hjälp för dem.
 Som jag redan skrivit, Ungdomsmottagningen samt kvinno eller tjejjouren.
Jag rekommenderar (ännu en gång) jouren. Där är de mycket kunnigare, rättvisare och har bredare perspektiv än folket här.
De kommer INTE söka upp dina föräldrar om du säger att dem absolut inte får göra det och varför.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[silkesnosen]
11/2/14, 3:12 PM
#44
IceTee
11/2/14, 4:22 PM
#45

Kan tillägga att det visst kan vara kul att vara nykter! Personligen gillar jag att vara nykter och titta på de andra somr fulla tillsammans med de som kör eller är nyktra av andra anledningar!

Medarbetare på Skor iFokus

Larissa
11/2/14, 4:32 PM
#46

#12 förstår vad du menar, men tycker ändå att du har fel haha.

Det är som att säga "nej sluta hata Hitler, han hade rätt till sin åsikt om judar även om det var dumt och elakt vad han gjorde".

Bara för att alla har rätt till en åsikt betyder det inte att man ska acceptera det tycker jag. Inte om det kränker någon!

TS brukar du aldrig tex. sova över med någon/några kompisar och kolla på filmer, äta godis och snacka och skratta om allt möjligt? Shoppar med några vänner? Går på bio?  Någon hobby?

Försök göra mer sånt istället för det är inte bra det du gör. MEN det handlar inte tråden om och i princip alla i tråden har sagt det så du behöver knappast en till som tjatar om det.

Håller med #43. Förstår verkligen inte hur folk i tråden kan liksom.."acceptera" styvpappans  beteende och i pricip SKYLLA på TS? Allvarligt?

Man kan prata normalt och säga "kan du sluta göra så är du snäll? Det är inte så trevligt." om han har något att gnälla på.

Nej TS, jag tycker du ska kontakta Ungdomsmottagningen, någon tjejjour eller soc för dethär är inte okej och du måste få en lösning på detta eftersom det är något som får dig att må dåligt (anatgligen en bidragande faktor till ditt drickande).

jackiejohn
11/2/14, 6:06 PM
#47

Har skummat igenom tråden och blir ärligt talat mörkrädd! TS, Det du beskriver i ditt inlägg låter otroligt jobbigt, din styvpappa använder kanske inte helt rätt taktik för att få fram det han vill. Och att kalla dig hora eller önska att du blir våldtagen på ett uppfostringshem är inte okej i mina ögon. Men nu kommer det stora MENet, efter att ha läst lite svar från dig till övriga i tråden får jag en uppfattning av att du uppför dig något provocerande mot din familj, en trettonåring ska verkligen inte ränna ute på fester till 02:00 på natten och dricka alkohol! Att det är droger på dessa fester också får varningsklockorna att ringa för fullt. Att man inte går halvnaken hemma när det finns gäster i huset, oavsett hur trött man är anser jag är rätt självklart att man inte gör, samma som att ta upp en en tampong vid matbordet, det hör till allmänt hyf att uppföra sig ordentligt. Jättebra att du inte skäms för att du har mens men det är inte i mina ögon ett acceptabelt beteende, det kanske finns någon i ditt sällskap som har svårt för sådant och tappar aptiten, har du tänkt på de? Helt krasst och ärligt tycker jag att du verkar väldigt omogen och provocerande (medvetet eller ej, det kvittar) ta och tänk dig in i din familjs situation, försök se det ut deras perspektiv. Kan lova dig att du hade nog inte varit värst lycklig om du vore vuxen och hade en 13 årig dotter som uppförde sig på detta viset. Väx upp lite och ta ditt ansvar av det hela, att gå och prata med någon är inte att vara svag utan tvärtom, det är väldigt stark gjort. Din styvpappa får ändra sin attityd men jag tror mycket faller tillrätta om du också skärper dig ocj börjar uppföra dig som folk, jag har full förståelse för att han blir förbannad, jag skulle själv aldrig tillåta ett sådan uppförande från mina barn, aldrig. Lycka till, och kom ihåg att det är inte ens fel att två träter!

exitingsvillemo
11/2/14, 7:00 PM
#48

#43 Jag har inte sett ngn i tråden som försvarar att TS styvfar kallar henne hora. Då har du nog missuppfattat!

#47 Håller fullständigt med!

Annons:
jela96
11/2/14, 8:15 PM
#49

Oj. Missade helt att du var 13.
Håller med #47.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Nelley
11/5/14, 11:09 AM
#50

#22 Vad?! 

"En 13 åring bör kunna bete sig så pass bland folk att man inte springer runt i bara trosor bland gäster, eller fiskar upp tamponger vid matbordet, eller är ute och dricker alkohol till 02 på nätterna."

Ursäkta? Och vad är fel med det? Så för några dagar sedan när jag var på en offentlig restaurant utomhus i Turkiet och mamma hade mina bindor, och jag bad henne skicka en över bordet och jag oskamligt tog den utan att gömma den och la ned deni fickan för att sedan gå mot toan. Eftersom jag är 15 (?!) också så är det ju fullständigt oanständigt och opassande eftersom det borde man ju kunna som 13. 🥵Herresatan, det är folk som du som skapar trenden att mens är så äckligt. Inget att skämmas över, och jag skulle faktiskt säja motsatsen att just för hon är 13 ska hon få ta fram den vid matbordet. Eller vad är så äckligt/pinsamt/?. Ja du har rätt, alla vid bordet tänkte säkert "hon är fertil?!" Sååå pinigt, jag dör.

Rumblebee
11/5/14, 1:08 PM
#51

#50 Fast varför behöver man plocka upp mensskydd ur sin egen byxficka för att hålla den i handen medans man går mot toaletten? Lite som att ett brudpar som just gift sig plockar fram en kondom mitt framför gästerna och traskar iväg. Det är naturligt, javisst, men det behövs ju inte heller skyltas med såvida det inte finns anledning. Som tex det du skrev om, att din mamma räckte dig bindor för att hon hade dom.

exitingsvillemo
11/5/14, 2:51 PM
#52

#50 Fast läs om och läs rätt! Jag har aldrig sagt att mens är något man bör skämmas för. Men har man en tampong i fickan, så finns ingen anledning att ta fram den vid matbordet bland folk, den kan gott ligga kvar i fickan till man kommer in på toa! Jag tycker det hör till rent folkvett!!!

#51 exakt!

00eme05
11/5/14, 4:01 PM
#53

#51 håller med!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Loveehoorses
11/5/14, 5:08 PM
#54

#51 håller också med!:)

IceTee
11/5/14, 6:48 PM
#55

#51 att jämföra en kondom med en tampong är ju dock rätt konstigt i mina ögon… nästan alla kvinnor har mens, varför dölja det? Tar alltid upp mitt mensskydd innan jag går till toan, tycker det är lättare än att försöka fixa upp det när jag sitter på toan och byxorna är skrynkliga. 

Alla har absolut rätt till sin åsikt, men ingen har rätt att tvinga sin åsikt på någon annan. Ingen tvingar någon att visa sitt mensskydd för andra, så varför tycka att alla andra inte ska göra det? Om man har problem med mens kanske det är något man ska ta itu med själv, istället för att be alla andra anpassa sig efter en? 
Men det är bara min tanke om det hela…

Dessutom börjar det bli rätt OT

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
exitingsvillemo
11/5/14, 7:26 PM
#56

#55 wow, blir imponerad av ditt sätt att läsa texter på ett helt felaktigt sätt! 😮

Nästan alla människor har någon gång använt kondom under sex också

Jag brukar vänta med att dra ner brallorna tills jag är inne på toan, men om du drar ner dom på vägen dit så förstår jag att det blir bökigt att leta mensskydd när du väl kommit fram 😉

Nelley
11/5/14, 7:50 PM
#57

#56 Jag blir imponerad av hur otrevlig du låter, och fortfarande ingen bra jämförelse. Men vad är det med mensen man borde gömma? Mens är något som alla (naturligt födda) tjejer ska få, annars är något fel. Kondom och mens är inte likvärdigt. Så…?

Flöffo
11/5/14, 8:19 PM
#58

#55 Man kan ju lika gärna ta upp den precis innan man går in eller precis innan man har gått in. Spelar väl ingen roll i fall man tar upp den när man är 5 meter från toan eller när man är 1 meter ifrån toan? :)

Jag tycker också mens är naturligt och inget man bör skämmas över men bara för att jag tycker det betyder det inte att alla andra också tycker likadant. Det finns folk som blir äcklade av mens och jag tycker att man bör respektera det och inte äckla folk i onödan. Jag menar hur svårt är det att vänta i några sekunder med att ta upp tampongen?

//Flöffo

IceTee
11/5/14, 8:50 PM
#59

#56 "när jag sitter på toan och byxorna är skrynkliga"

Där tog du att inte läsa och missuppfatta till en helt ny nivå 😃👍

Och ja, folk kanske tycker det är äckligt, big deal? Nej, jag fiskar inte upp mensskyddet framför folk, men jag ska ha den rättigheten. Skillnaden är att fiskar man upp en kondom och drar iväg sin partner så är det rätt otrevligt att ta ett ligg när det är gäster i samma hus, eller hur? Personligen hade jag inte haft något emot att någon tog fram en kondom om de inte gick iväg och låg med varandra direkt. Eller jag kanske missförstod igen här? Det otrevliga är alltså att de visar att de använder skydd vid sex, inte att de går iväg och gör det när gästerna är hemma, vad dum jag är 😕

Jag kommer aldrig skämmas för att jag har mens, PRECIS som jag inte skäms över att jag har ett aktivt sexliv. Kommer aldrig visa respekt mot folk som inte kan visa mig och min kropp respekt heller

Peace out 😃

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
11/5/14, 8:51 PM
#60

Måste bara fråga lite snabbt- vad är det som är äckligt med mens? Att det är blod, eller att det kommer från det kvinnliga könsorganet?

Medarbetare på Skor iFokus

Loveehoorses
11/5/14, 8:52 PM
#61

#57 inte för att vara oschysst men jag tycker inte att #56 låter otrevlig:/;)

00eme05
11/5/14, 10:36 PM
#62

Egentligen så var inte meningen att det var äckligt med mens utan att hennes styvpappa blev arg för gästerna kanske tappade aptiten av tampongen….

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
Nelley
11/5/14, 10:55 PM
#63

#56 Jag tycker hon låter fördömande och typ försöker sänka icetee som "wow vad imponerad jag är på din förmåga att inte förstå vad man säjer" lite grovare omformulerat. 

#62 Varför skulle de förlora aptiten då? För att det är helt normalt med mens? Nej, för att folk fått för sej att mens är nåt hemligt som man ska gömma och glömma. Något äckligt.😛

IceTee
11/5/14, 11:02 PM
#64

Tycker också det är stor skillnad på att slänga fram tanpongen på bordet och skylta med det i folks ansikten och att ta upp den ur fickan och diskret hålla den i handen innan man går

Medarbetare på Skor iFokus

[SisselaJ]
11/5/14, 11:03 PM
#65

Jag skulle förlora aptiten om jag tänkte på mens när jag åt. Och då tycker absolut inte jag att man ska skämmas för mens, tvärt om, men att jag kan bli äcklad av att tänka på bruna flytningar, doften eller annat man kan associera som kanske inte är så aptitligt. Så bara för att man tappar aptiten betyder inte det att man tycker det är något som ska hållas hemligt.

Imasy
11/5/14, 11:30 PM
#66

Vart finns din biologiska pappa och hur ställer han sig till hur din styvpappa agerar?

exitingsvillemo
11/6/14, 7:12 AM
#67

#64 Fast nu var ju uppenbarligen inte TS så diskret eftersom andra folk såg det.

Ja, jag tycker faktiskt att mens är lite äckligt att tänka på vid matbordet. Men har aldrig sagt att det är något som man aldrig ska prata om eller hållas hemligt.

Rumblebee
11/6/14, 8:00 AM
#68

#55 så tycker du att det skulle kännas mysko om du såg ett par fiska upp en kondom mitt famför ögonen på folk och gick iväg tillsammans? Eller om någon annan som läser här tycker det skulle vara olustigt att se? För tycker man det så kan man ju tänka sig in i hur vissa kan känna sig av att se någon ta fram en binda (tänker mest på främlingar för familj är ju ofta lite mer tighta, oftast) #63 Om man inte tål blod, vare sig att se det eller tänka på det så kan det säkert bli jobbigt att se någon i samma rum ta fram ett mensskydd.

IceTee
11/6/14, 1:17 PM
#69

#68 nej, men jag hade tyckt det var otrevligt att gå iväg och ha sex när man ha gäster. Kondomer har jag inga problem. 
Tråkigt att inte klara av att se blod, måste vara jobbigt… jag stör mig på sniglar extremt mycket, skulle någon kunna ta bort alla? Nej, precis. 

Men det här är FORTFARANDE otroligt OT, såvida ni inte tycker det var ok hur han reagerade, för i så fall kan jag verkligen inte diskutera med er då vi lever i olika eror, vilket är ok. 

Jag respekterar att ni tycker det är jobbigt med blod, men jag kan inte acceptera om ni tycker det är ok att skälla ut någon för att man höll en tampong i handen? 
Jag avslutar den här diskussionen här då ni inte vill förstå min ståndpunkt. Tack och hej 👍

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Output
11/13/14, 10:06 PM
#70

Förlåt att jag inte svarat i tråden. Tyckte att den började bli OT och att jag inte hade något mer att tillägga. Men nu känner jag att jag måste få skriva av mig lite. Mår jättedåligt över en sak som hände igår natt. Jag och en tjejkompis skulle på "filmkväll" hos en kille i nian. När vi kom dit var även en annan kille i nian där, en kille i 1an o en i 2an på gymnasiet där. Dem bjöd på dricka och jag och tjejkompisen hade ändå ledig dag idag så vi tänkte att det inte var några problem. Allt spårade ur och jag testade e för första gången. Allt vart snurrigt och jag blev heeeelt galen. Aldrig kännt mig så glad och vild som under ruset. Vi körde klädpoker och lite annat. Min kompis gick hem och kvar blev jag och kille 1 (9an) & kille 2 (går i 2an). Jag var astrött och kille 1 sa att jag kunde sova över hos han. Jag tänkte inte så mkt och ville bara sova så jag la mig i hans säng i bara trosor efter klädpokern. Däckade direkt men vaknade av hur kille 1 tog på mig. Han tog på hela kroppen. Jag sa "sluta jag vill bara sova" eller nått liknande men han bara fortsatte. När han drog ner mina trosor skrek jag nej. Han ba "lilla gumman, var snäll nu. Jag fixar dricka och partypiller till dig helt gratis. Nu får du faktiskt bjuda tillbaka lite". Jag bad honom sluta och sa att jag inte ville men han lyssnade inte. Sen hade han sex med mig. Jag orkade/vågade inte göra motstånd utan låg bara där helt i chock. Till sist kom kille 2 och sa "jävlar vad grymt! Bruden särar på benen själv. Kan hon öppna munnen också?" Sen slutade allt med att jag sög av honom. Vidrigt. Efteråt så bara släckte dem lyset och kille 1 la si bredvid mig och höll om mig som om inget hade hänt. Jag däckade och vaknade imorse & ingen av oss sa ett ord av det som hänt. Killarna verkade inte ens bry sig eller må dåligt. Jag känner mig helt chokad. Trodde aldrig att dem skulle göra såhär :/ förlåt men jag vill bara skriva av mig

jossan...
11/13/14, 10:30 PM
#71

#70 gud stackare! även om jag inte allt håller med din låtsas pappa så hade hen tydligen tyvärr rätt om dina vänner:( Men asså gud vilka svin loxom! däremot så gjorde du också frl om jag tolkat det rätt så bör inte du dricka och klädpoker…Men fortfarande ska inte du behöva bli utsatt för det, det kan du lätt anmäla!

Gud vad bra jag stavar…

jela96
11/13/14, 10:39 PM
#72

70#

Usch vad jobbig situation. En tjej har aldrig rätt att bli våldtagen eller utnyttjad så anmäl idioterna!!

Dock tycker jag inte att man i din ålder ska hålla på med sådant och absolut inte ta ecstasy. En vanlig sak med den drogen är att tänka att 'man mådde ju så bra' och sedan fortsätta och fastna i ett beroende. Ecstasy är inget att leka med! Man kan hamna i djupa psykoser, ångest och utmattning så snälla, jag ber dig håll dig borta från drogerna det är en hemskt värld. Har själv upplevt nära som drogmissbrukat och tyvärr fastnat i en djup ångest pga. droger att det slutat med självmord.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[silkesnosen]
11/14/14, 8:55 AM
#73

Nu  behöver du vara stark. NU går du direkt till en vuxen du litar på, så att de kan anmäla och du ser till att hålla dig på avstånd från de här personerna. De är farliga. Nu behöver du vara din egen hjälte! 

Du är inte skyldig till att det här hände. De såg till att utnyttja dig när du var sårbar. Det där är inte vänner. Det där är farliga personer. 

Ta hand om dig!

vallhund
11/14/14, 1:57 PM
#74

Vi får hoppas att våldtäkten blir en väckarklocka för dig, pallra dig iväg till Ungdomsmottagningen snarast så att du kan få hjälp o stöd att vända ditt liv på rätt köl.

Vänner tar inte med sig 13 åringar till fester där det bjuds på alkohol o illegala droger. Vänner skyddar man från sådant som är farligt o olagligt. Vänner ser till att man kommer hem nykter i rimlig tid.

Vänner våldtar inte. Din attityd o ditt umgänge är en farlig kombination som kan förstöra ditt liv.

Jag blir orolig när du skriver att du inte kan ha roligt utan sprit, jag blir orolig över att du tar droger. Åldersgränserna för alkohol finns av en anledning. Anledningen är att hjärnan o det centrala nervsystemet inte växt färdigt o är mycket känsligt o lätt skadas av alkohol o droger.

Jag går inte omkring näck eller halvnäck hemma om jag inte är ensam, morgonrock är en bra uppfinning.

Visserligen skall man kunna gå naken på gatan utan att för den delen bli våldtagen, men i praktiken sänder man dubbla signaler om man kryper ner i en killes säng i bara trosorna. Skall man sova över ber man om kudde o filt o lägger sig fullt påklädd i soffa eller gästsäng.

Uppenbarligen är du inte kapabel att ta hand om dig själv, det betyder inte att din styvfar har rätt att uttrycka sig på det sätt han gör.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[silkesnosen]
11/14/14, 4:24 PM
#75

Du har inte sänt några dubbla signaler……en tjej ska kunna ligga naken i någons säng, utan att det innefattar att man måste ha sex.  Vi måste sluta göra killar till imbeciller….

Dock där droger och alkohol florerar så är det farligt att vara. Snälla börja ta hand om dig själv!

vallhund
11/14/14, 4:40 PM
#76

#75  Visst men vi bor inte i Utopia, i verkliga livet behöver man självbevarelsedrift.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Output
11/14/14, 6:32 PM
#77

Jag vill inte anmäla dem asså. Killarna ringde mig idag och frågade hur jag mådde och sa att dem gått lite för långt. Dem sa att allt fuckat ur och att tjacket (dem tog inte e utan koks) gjorde att dem tänkte med kuken. Dem sa att efter klädpokern kände dem sig grymt sugna, sen när jag låg i sängen nästan naken så gick det inte att stå emot. Det var inte planerat och dem trodde att jag ville, sa dem. Jag är fortfarande äcklad och det känns vidrigt men det var ju inte deras fel egentligen. Dem undrade om jag ville komma över på lördag igen om jag var sugen att bli galen på e. Det känns lite lockande faktiskt men samtidigt så är jag lite lack på dem fortfarande. Ska tänka mer på det. Och det här med att snacka med någon vuxen… Vet inte om det skulle bli så bra. Jag menar att det då skulle bli slut på allt roligt. Då kommer jag knappast få vara med mina kompisar mer & att festa är bara att totalglömma. Vad ska jag göra då liksom? Leka med barbiesar och ha pyamasparty? :P haha nä det skulle bli så fruktansvärt tråkigt. Och alla roliga personer är dem som jag är med nu. Dem andra är bara löjliga. Skulle på spykänslor ifall jag skulle måsta byta umgänge.

jela96
11/14/14, 6:39 PM
#78

Asså är du seriös? Helt ärligt?

Om du nu är seriös så JO det är deras fel! Dom har ett ansvar hur mycket tjack dom än tagit! Så gå inte på deras ursäkter för det är deras fel och vad dom än säger och gör kommer det vara deras fel! Dina föräldrar eller socialen måste ta tag i det här! Du är inte gammal alls och har redan provat droger och festar? Du förstör ditt liv fattar du inte det?! Du borde inte gå på lördag, SNÄLLA! Tänk på dig själv nu. Du är ung!! Du har ett helt liv framför dig förstör inte det med droger.

Jo du borde visst prata med en vuxen eller socialen! Det är inget rolig liv du lever i det lovar jag dig, det är en hemsk värld! Du är ett barn som leker vuxen och gör väldigt idiotiska saker! Det är åldergräns på alkohol av anledningar och droger är förbjudet av en anledning det förstår du väll?!

Nej du behöver inte leka med barbie och ha pyamas party men du ska inte heller festa och knarka! Man är inte löjlig utan SMART om man INTE håller på med droger så lägg ner det där om att dina kompisar är roliga för dom är LIVSFARLIGA för dig!!

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

exitingsvillemo
11/14/14, 7:30 PM
#79

#77 men mogna lite, snälla du!!!

Du funderar alltså på att åka dit och supa och knarka IGEN? Har du supit bort varenda hjärncell du har eller är det något annat fel???

Eller är du ett troll, som bara är ute efter att starta diskussioner? 

Skicka dig på någon uppfostringsanstalt låter inte som en helt fel sak. Hade nog gjort detsamma om du var min unge!

Är du på riktigt? 😮

00eme05
11/14/14, 7:59 PM
#80

#77 Förklaringen dem använde är att få dit dig igen och uttnyttja dig igen. Åker du dit så blir du uttnyttjad. Jag är 99% säker på det. Dessa killar verkar inte mogna alls. De kanske verkar som ett par coola, häftiga partykillar som älskar att mingla i dina ögon. Men i de jag har förstått så verkar de vara ett par äldre killar som inte orkar gå upp och skaffa ett stadigt förhållande och istället lurar småflickor på droger, klädpocker och uttnyttjar dem. Och pyjamasparty är faktiskt ett bra alternativ i din ålder. Där är du med dina riktiga vänner som du kan spela vanliga kortspel. "500" tillexempel. Mycket underhållande och du slipper ta av dig kläderna och visa upp allting Du har ett liv framför dig. Du kan plugga riktigt hårt, skaffa dig en bra utbildning och få ett bra jobb. Du kan sedan få ett perfekt hus, en man som inte uttnyttjar dig, som älskar dig, som skulle ge världen till dig om han hade behövt. Du kan få barn, djur, trädgård, allt. Du kan få en framtid. Du har gått om tid att tänka ut! Tänk människor som slösat bort sin skoltid, sin barndom, på droger, alkohol och killar som ändo uttnyttjar dig för du är yngre, som idag är i sin framtid och önskar sig tillbaks till den tid då dem kunnde pluggat och skaffa sig ett rejält jobb. Du har världen framför dig. Alla dessa alkoholer och droger förstör dig. Alla dessa "vänner" förstör dig. Lyssna på din styvpappa. Lyssna på sin mamma. Tänk på det. Och anmäl killarna. Dem kanske kommer hålla på så med fler flickor. Bäst att få stopp med dem. Och avbryt kontakten med dem, för ditt eget bästa. Du lever inte för att göra någon annan glad. Du lever för att göra dig själv glad.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Rumblebee
11/14/14, 8:36 PM
#81

Förstår inte vad du tänker med… Killarna våldtog dig och du skiter i det. Bryr du dig inte om din kropp? Vill du bli fast i drogmissbruk när du är 16 och dö i överdos när du är 26? För det är just det som kan hända. Genom att inte anmäla killarna så låter du våldtäktsmän springa lösa, dom kan illa gärna göra om det på nästa fest, antingen mot dig eller någon annan. Dom är förmodligen medvetna om att dom begått ett lagbrott och försöker pränta in det i ditt naiva unga huvud att det var ett misstag som dom ångrar så stt du inte ska anmäla dom. Det var deras fel. Det var dom som bjöd dig på droger, det var dom som förtog sig på dig. Kan man inte ha kul utan droger och alkohol så måste man verkligen ha hjälp, speciellt om man är ett barn! Du behöver inte leka med barbies bara för att du knte dricker. Det finns andra saker man kan sysselsätta sig med. Förstår inte vad för förebilder du har eller hur dina föräldrar ens uppfostrat dig. Kanske bara är bra att din styvpappa är så hård mot dig.

Frosstis
11/14/14, 8:39 PM
#82

Tycker så synd om dig *kram* ❤️ Pma om du vill prata, jag finns här. Snälla, jag bryr mig om dig.🤗

Output
11/14/14, 10:01 PM
#83

Ska försöka svara alla nu. Jag har tänkt lite mer och jag borde ju ha förstått vad som skulle bli när dem ville att jag skulle komma på 'filmkväll'. Här där jag bor vet alla vad 'filmkväll' betyder: kom hit ska vi mysa. Speciellt i detta sammanhanget är det självklart vad det betydde. Ja jag är seriöst, kommer inte skriva oseriösa saker här. Grejen är att det var så underbart under ruset. Känslan jag hade var amazing. Typ att jag inte hade några problem, alla älskade mig, jag kunde klara allt & att jag var i centrum hela tiden. Det var så galet härligt. Skulle vilja känna så igen. Okej det vore dumt av mig att gå till dem imorgon igen. Så lätt ska det inte vara. Jag känner mig lack på dem. Jag känner mig lack på allting. Känner mig även äcklad över hela situationen. Det är som att halva mig bara vill ge killarna en käftsmäll men halva mig vill förlåta dem och fortsätta som ingenting hänt. I vilket fall känner jag mig deprimerad nu. Det är fredagkväll och jag sitter hemma forever alone. Skolan intresserar mig inte ett dugg. Det är så tråkigt och jobbigt. Får liksom spykänslor av att räkna matte. I skolan måste man sitta still, hålla käften och göra meningslösa saker, inget för mig. Jag ska bli hemmafru eller modell när jag blir stor. Vi får se, man behöver inte bra betyg för något av det. Min största förebild är Jasse i paradise hotel. Jag ska förresten också söka till ph när jag blivit 18. Efter Jasse är Putin min största förebild. #82 tack ^^

Annons:
jela96
11/14/14, 10:06 PM
#84

Haha Putin?

Troll.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Output
11/14/14, 10:13 PM
#85

#84 ja Putin. Han är faktiskt min idol. Tro att jag trollar du. Isf behöver du inte skriva i min tråd mer

hahael
11/14/14, 10:16 PM
#86

Där Putin droppa ner som förebild drog jag en suck, la upp fötterna på bordet och var nöjd över att detta var ett troll och inte en riktig unge som är ute och ränner.

Klart att laxen ska ha en jolle

jela96
11/14/14, 10:16 PM
#87

Okej okej. Men förstör inte ditt liv med droger! Droger är skit, tro mig!
Har haft kompisar som suttit fast och en syster som drogmissbrukat tills hon tog självmord. Droger löser ingenting.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

jela96
11/14/14, 10:21 PM
#88

86# Haha håller med dig 😃

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Frosstis
11/14/14, 10:37 PM
#89

När man använder droger utlöses ett ämne som kallas för dopamin och det är dopamin som gör att man mår bra, det utlöses också när man till exempel äter och har sex, men det utlöser onaturliga mängder när man tar droger (speciellt ecstasy som man kan dö av första gången man tar ett piller). 

När sedan drogen börjar gå ur kroppen så slutar ju dopaminet att utlösas och då mår man sämre och får sömnbrist och man kan hamna i depression om man inte fortsätter att ta den drog som gör att dopamin tillsätts och man mår bra.

Därför är det så himla enkelt att hamna i ett beroende och det är därför jag vill att du vet om detta, kanske lite överkurs för dig men det är viktigt att veta.

Samma sak gäller alkohol och andra droger och cigaretter, även matberoenden då man äter för mycket socker som gör att man mår bra.

Ecstasy är en av de farligaste drogerna och det är livsfarligt att ta dessa, så därför avråder jag dig att testa ta drogen igen eftersom det är enkelt att dö av drogen, speciellt när man festar och dricker och dansar och blir varm. Vet många fall där unga dött av ecstasy. Tänk inte att bara för du gjort det en gång och ingenting hände dig så kommer det gå bra nästa gång. Stå emot grupptrycket och håll dig till alkohol om du nu måste ta någonting! För alkohol är också en drog! 

Lycka till vännen

Kadoor
11/14/14, 11:20 PM
#90

Undrar hur du kommer må om några år om du fortsätter som du gör nu…
Visst, du tycker säkert att livet verkar trist utan alkohol. Men det finns så mycket kul man kan göra utan det, ta hand om dig.
För din skull och för din familjs skull. Kan inte vara roligt att ha en dotter som dig som håller på så.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Nareg80
11/14/14, 11:35 PM
#91

Haha ,hur kan Putin vara din idol när du hatar Ryssland och deras dumma regler om hur en "perfekt" kvinna ska vara? Väldigt komiskt faktiskt. Om han skulle ta över Sverige som han typ vill så blir det inget mer festande för dig inte. Han är ju ännu värre än vad din låtsaspappa är! Tänk vad sträng han är, han är ju tusen gånger strängare än din låtsaspappa! Jag tror att det är ett litet troll här;)

00eme05
11/15/14, 11:22 AM
#92

#83 först gillar du inte Ryssland och deras regler sedan gör du det? Sluta ljuga nu. Kom ihåg detta, om du alltid talar sanning behöver du aldrig komma ihåg vad du sagt. Som en fröken en gång sa till mig.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

eirwen
11/15/14, 1:46 PM
#93

Kan man inte stänga denna tråd nu? Börjar bli ganska uppenbart att detta är ett "troll". Ett inlägg bara för att provocera. Och så är det ganska mycket OT i denna tråden.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Output
11/15/14, 7:07 PM
#94

Ja vi kan stänga denna tråd nu för jag verkar inte få någon mer hjälp här direkt. Tack ändå alla som försökt hjälpa. Ska snacka med bup men kommer underdriva det lite. Så dem inte fuckar upp allt liksom. Bara om någon undrar.

jossan...
11/15/14, 9:31 PM
#95

#77 Jag kan bara säga: Asså har du ingen själrespekt, tycker dynd om dem för vad dom gjorde elr??? Asså håll dig bort från dem, det är såklart inte mitt beslut men drt är mitt tips!

Gud vad bra jag stavar…

jossan...
11/15/14, 9:34 PM
#96

#83 ja där blev det lite uppenbart…

Gud vad bra jag stavar…

Nelley
11/16/14, 2:14 AM
#97

Är förresten verkligen en 15 åring "kapabel" mentalt typ att våldta någon. Alltså, visst att de var höga men lite smarta måste de väl va iaf. Äsch, vad vet jag… känns bara som en 15 årig kille just kommit in i puberteten och inte ens haft sex då liksom. Medel för killar att "förlora oskulden" är 16-17 har jag (15-16 för tjejer) hört.😛

Annons:
eirwen
11/16/14, 5:40 AM
#98

#97 Allvarligt talat? Våldtäkt har INGENTING med ålder, pubertet, smarthet eller lust att göra. Det har med makt och kontroll att göra och diverse andra saker. Och jo, unga personer kan också våldta. Jag förstår inte alls hur ditt påstående kring att killar förlorar oskulden vid 16-17 är relevant när det gäller att våldta?

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Nelley
11/16/14, 6:00 AM
#99

#98 Klart det har med intelligens att göra, nån som är rätt funtad öht skulle inte göra det. Lust? Jo såklart, även en dum jävel hade ju inte våldtagit någon om den inte var riktigt kåt/sexuellt frustrerad. Och diverse andra saker? Vilka då? Det jag menar är att jag själv är 15 och känner då massa 15 åringar och även fast många är riktigt otrevliga så ser jag inte nån riktigt kapabel till att göra något sådant. Jag menar också med "oskulden" att han killen kan inte haft sex för första gången för så länge sedan. Han måste ju vart van med att gå och runka i ett hörn, han går ju inte "bara" till klubben och raggar upp en brud för han kan inte helt enkelt, han kan ju inte fått "ligg" så mycket menar jag. Jag förstår inte ditt påstående att det har med makt & kontroll att göra, får du ett rus eller?

vallhund
11/16/14, 10:57 AM
#100

#99 Din låga ålder o uppenbara okunskap om 15 åriga killars sexualitet o din uppenbara okunskap om vad våldtäkt verkligen är  kvalificerar dig inte som expert ö.h.t. Snarare tvärtom, du sprider okunskap o fördomar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: