Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 5322 ggr
strong.ale
11/9/14, 9:42 PM

tatueringar

1. Vad har ni för något? 2. Vad vill ni ha? 3. Hur mycket kostade? 4. När skaffade Du den:

Annons:
strong.ale
11/9/14, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag själv vill ha denna på armén fast det ska stå Volvo sen är en med Mimmi pigg och musse som pussas och den ska vara under mitt nyckelben på höger sidan

tootiis
11/9/14, 10:23 PM
#2

Hoppas de är ok att jag skriver även fast jag inte har nån än :) Kommer skriva "alltid vid din sida", på handleden. Kommer gå på ca 1000kr, tid är bokad till den 16 december, tre dagar efter min 18års dag :D

// MT ♥

[EllenAlicia]
11/9/14, 10:27 PM
#3

en halvmåne på ena sidan höften och helmåne på andra 🌛 

Ja skaffa den för typ 1 eller 2 veckor sen. Jag vill ha ett träd på min handled. kan kanske ta bild senare (:

juliafrojd
11/9/14, 10:42 PM
#4

5 flyttfåglar på undersidan av armen. Skaffade för ett par månader sedan och fyllde 14 för ett par veckor sedan. Ska tatuera en hund, pitbull också :)

[Tilde]
11/10/14, 11:30 AM
#5

Finns en till sådan här tråd :) Jag har denna, fem blommor som representerar min familj. Den är dock ifylld nu så det blåa är inte lika "genomskinligt" - får ta en ny bild snart! Den andra bilden visar färgen bäst och är ej spegelvänd.

Den kostade 2000 danska kr, skulle egentligen kosta 2500 kr men min tatuerare var sen p.g.a. en bilolycka så jag fick lite rabatt… Anyways, fick den gjort i april i år och det tog 2,5 h. Fyllde i den gratis i oktober vilket gick på ungefär en kvart. 🙂 Planerar en till i samma storlek på låret, fast med annat motiv såklart.

[Tilde]
11/10/14, 11:40 AM
#6

#4 Antar att du tatuerar hemma hos en privatperson då du är under 18?

Annons:
Klebold
11/10/14, 4:11 PM
#7

#4 Vad sa dina föräldrar då? Min mamma skulle slaktat mig. 
Hoppas du inte ångrar dig och att tatueringen var bra gjord. Folk som tatuerar trettonåringar kanske inte alltid är de mest professionella.

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Katstad
11/10/14, 8:49 PM
#8

Har en text på alviska på revbenen. (Behöver jag säga att jag älskar Sagan om Ringen? 😃)

Texten betyder "All we have to decide is what to do with the time that is given to us" 

Den kostade 800:- och gjordes den 19 september och fylldes i på nytt nu 1 november 🙂

Dock är jag inte helt nöjd men inget att göra åt nu. Tjejen som driver studion är bara 19 år och strecken som går neråt är jätte ojämna. Syns betydligt mer nu när den är ifylld också (bilden är ifrån när den var ca 1 vecka gammal) Så det var ju helt klart en chansning att göra den hos henne, hon gör vissa saker jättesnyggt och andra mindre bra men så är det när man inte har så mycket erfarenhet 🙂 Ska faktiskt tillbaka dit och tatuera insidan av överarmen den 3 december, ska skriva mamma & pappa med deras egna handstiler 🙂

juliafrojd
11/24/14, 2:58 PM
#9

#6 Nej varför skulle jag gjort det?

#7 Mina föräldrar sa ju självklart ja till det och den är jättebra gjord, fattar inte varför den skulle vart sämre för att jag är minderårig, haha.

[Tilde]
11/24/14, 3:01 PM
#10

#9 Vilken seriös studio tatuerar någon under 18…? 🤔

juliafrojd
11/24/14, 3:03 PM
#11

Med målsmans tillstånd så är det väldigt många som gör det då det inte finns någon lag som säger att man inte får göra det.

hahael
11/24/14, 3:18 PM
#12

#11 huden töjs, tatueringen ändras när huden töjs och växer. Låter nt bra det tyvärr.

Klart att laxen ska ha en jolle

juliafrojd
11/24/14, 3:22 PM
#13

Det beror helt var på kroppen man väljer att tatuera sig.

Annons:
Birkis
11/24/14, 3:33 PM
#14

#13 Ja de gör det man du valde på armen och efter som du är 13/14 år kommer du att växa i ca 5 år till (inklusive armarna)! Och nej det är inte många studios som tatuerar på minderåriga! I min närmsta stad finns det det typ 5 st och det är bara en som tatuerar minderåriga. Och då måste man vara minst 16 år och föräldrarnas tillstånd!

Själv vill jag ha en ängel i black and grey, ett litet svart kors bakom örat, en fjäril någonstans, döskallar och någonting vid vristerna. Men det är bara sådant jag ev. vill ha, funderar fortfarande.

// Birkis

Portie
11/24/14, 3:45 PM
#15

Jag ska skaffa min första tatuering om en vecka, ett lejon på armen. Har velat ha denna så länge nu så det ska bli riktigt kul att äntligen få göra den. Ska även göra porträtt på min hund senare på den andra armen (tror jag iallafall). Studion jag ska göra den på ligger någon minut från min lägenhet så riktigt nära och bra. Bästa studion i stan!

IceTee
11/24/14, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag har orangea bandet (för mig står det för ADHD)

Skaffade den strax efter jag fyllt 18 och det var en födelsedagspresent av mina föräldrar! 

Vill göra en massa till saker: pokerkort med 2 hjärter, och en text där det står "moffa 1933-2014". Vill även skriva "mappa och pamma" någon stans! En reptiltatuering, när jag får barn ska deras namn tatueras in, och om ett par år ska jag göra en tatuering med min mamma när hon fyller 50 (om hon inte hinner fega ur…) som ska vara ett litet hjärta mellan tummen och pekfingret! Ska även tatuera in en humla på underarmen som har mycket mening för mig! Har alltid fått höra att mina diagnoser gjort att jag kanske inte kommer klara allt som jag vill, men då tänker jag på humlorna. Deras vingar är egentligen för små för att bära deras vikt, men humlorna utnyttjar luftströmmarna och flyger ändå! Och jag vill kunna göra samma sak med mitt liv- hitta egna sätt att komma dit jag vill!

Det är de tatueringar jag kan säga rak av, sen har jag några som jag är väldigt osäker på än så länge, så de skriver jag inte!

bild läggs snart till, måste förminska den!

Medarbetare på Skor iFokus

Juliastrom
11/24/14, 6:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#17

Dem här fyra har jag nu, men ska inom kort påbörja min sleeve, med ett stort elefanthuvud =)

IceTee
11/24/14, 7:01 PM
#18

#17 kan inte se den efter tassen, det är skuren så man inte ser tatueringen 😕

Medarbetare på Skor iFokus

Nelley
11/24/14, 7:31 PM
#19

#14 Det är faktiskt ovanligt att tjejer växer till 18/19, (säjer inte att det inte händer?!) jag är nyfylld 15 och färdigväxt. Var det också för 1 år sedan, vissa är 170 och stannar redan i tolvårsåldern medan andra får en spurt vid 17.

fridanordqvist
11/24/14, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag har två st, en katt på handleden till minne av mina två katter, och en tiger in progress på låret!
Katten gjordes väl i april tror jag det var och kostade 500:-
Tigern påbörjades 4okt och blir klar den 6dec, kommer ha kostat mig 6000:-

Har en massa ideér som jag inte orkar skriva, men en kompis håller iallafall på att rita en åt mig!

Annons:
fridanordqvist
11/24/14, 7:41 PM
#21

sista bilden blev inlagd fel och alldeles för stort, men kan tydligen inte varken ta bort eller byta ut den..

Frida B
11/24/14, 7:42 PM
#22

Ska snart skaffa tatuering, en tass med texten "every once in a while a dog enters your life and changes everything", skulle gå på ca 2000 :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Birkis
11/24/14, 8:37 PM
#23

#19 Det trodde jag också men det är tydligen väldigt vanligt att man växer till man är runt 17/18. Jag trodde att nu blir jag inte längre men jag (och mina kompisar) ska enligt "prognosen" fortsätta växa ett par år till. Men man borde ändå inte skaffa en tatuering innan man har slutat att växa tycker jag för den kommer förändras i så fall.

// Birkis

Nelley
11/24/14, 9:00 PM
#24

#23 Inte väldigt vanligt, inte för tjejer. Det händer men det är absolut inte majoriteten eller ens en fjärdedel vilket jag tolkar från "väldigt vanligt.

Portie
11/24/14, 9:06 PM
#25

Kroppen förändras ju äldre man blir. Visst man kanske stannar på en viss längd i 15-16 års åldern (jag gjorde det) men kroppen fortsätter ju förändras ändå så en tatuering kan ju såklart ändras den med.

Jag förstår inte riktigt varför man ska ha så bråttom med att tatuera sig, själv föredrar jag att vänta ett tag efter att jag har bestämt mig för att se om jag verkligen vill ha den lika mycket. Den tatueringen jag ska göra nu har jag väntat på i flera år, just för att vara helt säker. Men det är bara mina åsikter, man gör ju såklart precis som man vill med sin egen kropp.

IceTee
11/24/14, 9:06 PM
#26

#24 du växer itne på längden alltid nej, men kroppen fortsätter antt ändras, och de flesta blir lite grövre över armar och höfter mellan 13 och 20 i alla fall. Och när man är 13 är det inte alls ovanligt att växa lite till på längden också

Medarbetare på Skor iFokus

Nelley
11/24/14, 9:08 PM
#27

#26 Ja höfter visst, men armar?

Annons:
Juliastrom
11/24/14, 9:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

#18 oj… här kommer den =)

Halcyon
11/24/14, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Men åh. Varför bryr ni er så mycket? Skulle tyckt det var jättekul om jag hade fått en tatuering när jag var 14! Trots allt är det ju hennes kropp och hon får göra vad hon vill med den, right? Det enda jag kan tänka mig är att man ångrar sig när man blir äldre (KANSKE, man vet ju aldrig!) men det är ju knappast någon härs problem? Nåväl.. jag vill jättegärna ha en tatuering! Man jag är så nojjig att jag ska ångra mig haha. Skulle vilja ha något fint citat som betyder något för mig i klassisk Times new roman-stil nånstans. Kanske "she needed a hero, so that what she became", "I will be a better be", "Make the best of what is left", "Believe in yourself", "turn up the music" eller nått sånt. Vill gärna tatuera in namnet på mitt/mina kommande barn också. Sen älskar jag även sånna här designer på blommor! Det skulle jag också vilja ha. Och en not bakom örat. Men jag får nog vänta något år! Är 16 nu men är ganska säker på vad mina föräldrar skulle säga, hehe.. Bilden är från tumblr. (http://blackblindlove.tumblr.com/post/103483908430)

we're always chasing that paradise

juliafrojd
11/24/14, 9:58 PM
#30

Tatueringen kommer att sitta kvar på samma ställe, armen växer inte så att den vrids och den tatueringen betyder något och den har jag stått fast vid sen jag var 11 är gammal. Och sen är inte det erat problem någonstans. Snart ska jag skaffa mig min andra tatuering :D

Upp till toppen
Annons: