Annons:
Etikettövrigt
Läst 1386 ggr
Moalinn
2014-11-27 01:43

Julklapp till 19åring?

Vad fasiken kan man köpa i julklapp till en 19årig tjej som just nu bor på Island och jobbar med hästar? Även om jag känt människan i i princip hela mitt liv så vet jag inte vad jag ska köpa!

Förra året fick hon ett mobilskal med sin häst på, i födelsedagspresent samma år fick hon pyjamas som hon önskade sig och i studentpresent i år fick hon en bild på sin häst och ett halsband.

Jag kan tänka mig att sträcka mig mellan 300-400kr. Hon har inte heller fått någon födelsedagspresent så om julklappen kommer upp mot 400-500 är inga problem, men ser helst att hon får två olika paket :)

Har funderat på någon upplevelse av något slag men jag tror hon åker tillbaka till Island efter nyår så det blir lite kort om tid tyvärr.

Behöver verkligen hjälp haha!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
MsSofieG
2014-11-27 01:58
#1

Det finns inget som hon saknar mycket från sverige som inte finns på island? Produkter eller godis/mat? Sånt vet jag att jag skulle uppskatta mycket om någon skickade till mig :)

Moalinn
2014-11-27 02:17
#2

#1 Det finns det säkert men hon kommer hem till jul och stannar i några veckor så tror hon hinner ta igen det hon saknar. Kanske att man kan fråga om hon saknar någon speciell grej som hon vill ha med sig tillbaka eller liknande, men hon har inte sagt något om det. Annars var det ett jättebra tips! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

MsSofieG
2014-11-27 02:36
#3

Ja men kolla, jag missade att hon kom hem över jul, ja då hinner hon säkert stilla en hel del av sverige längtan :) Du vet inte om det är något hon behöver till sin häst?

Maja
2014-11-27 04:43
#4

En av de absolut mest uppskattade presenterna som jag har fixat till en vän (också islandshästtjej) är en väggalmanacka där jag valde ut 12 bilder på henne och hennes hästar. Har för mig att jag tryckte upp den via Vistaprint tror jag, gick inte på många kronor.

Blir både personligt och räcker i ett helt år! 👍

Moalinn
2014-11-27 11:31
#5

#3 Var inte så tydlig med just det men hon kommer hem och ska eventuellt åka tillbaka till Island igen efter nyår. Vet inget hon behöver till hästarna. :/

#4 Almanacka är något jag kan tänka mig men hon var tvungen att sätta ut sin häst på helfoder nu när hon gav sig iväg till Island. Jag vet inte om hon kommer ta tillbaka honom eller om hon kommer sälja honom. Vill man ändå ha en almanacka med bilder på sin häst/gamla häst? Hon har även två andra hemma som även de hade fått en plats såklart!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Maja
2014-11-27 11:46
#6

Ja, det kan det absolut vara! 🙂 Eller på bilder på er, som en "kompis-kalender"?

Annons:
Moalinn
2014-11-27 11:47
#7

Har, konstigt nog, inte några bilder på oss tillsammans förutom några när vi var mindre men det är långt ifrån 12 stycken! 🤐

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Maja
2014-11-27 11:51
#8

I "värsta" fall kan du ju beställa en årskalender med bara en bild, eller kanske klippa ihop ett kollage. Kan ju vara kul för henne att ha på Island. En kalender har man alltid användning för och en personlig är ännu roligare!

[SisselaJ]
2014-11-27 17:03
#9

Kanske gravera ett smycke? Behöver ju inte va med hästar alltid.. ;)

Moalinn
2014-11-27 19:42
#10

Vaaaa, trodde hästar var det enda som fanns här i världen! 😮

Självklart kan det vara något annat än hästar, lite därför jag frågade då jag har gett henne mycket ramar och liknande med just hennes häst :)

Jag vet inte vad man skulle kunna gravera in bara? Namnet känns lite småtråkigt faktiskt. Sen vet jag inte hur kul det är att få ännu ett halsband då hon redan fått ett i år.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[SisselaJ]
2014-11-27 19:45
#11

Jag graverade in ett latinskt ordspråk för vänskap till min barndomskompis när hon fyllde 20. Det ger ett bra och bestående minne :)

Upp till toppen
Annons: