Annons:
Etikettövrigt
Läst 1925 ggr
[Tilde]
12/15/14, 3:53 PM

Vad gör ni under lovet?

Vad ska ni TiF:are göra under jullovet? 🙂 Hur firar ni jul (om ni firar jul)? Hur ska ni fira nyår? Är ni taggade inför 2015? 😃

Annons:
Kadoor
12/15/14, 4:10 PM
#1

Sova, sova, sova och åter igen sova. xD

Nej men haha. Ska nog försöka umgås med lite vänner, träna agility med vovven, kolla film osv. 
Hemma firar vi inte på något speciellt sätt, vi får börja med att öppna ett paket på morgonen. Sedan blir det en chilldag, kollar på kalle anka vid tre, sedan kollar vi på "Kan du vissla Johanna?" medan vi äter julmat. På kvällen öppnar vi våra julklappar. Alltså är det en väldigt lugn dag. Tror inte vi ska iväg eller ha gäster, förra året var vi bara familjen och tror att det blir så i år också. :)
Nyår firar vi genom att äta god mat, ofta trerätters, mysa och kolla på film. Sedan vid tolvslaget går vi ut och kollar på fyrverkerier och önskar varandra gott nytt år. Vill dock fira med några kompisar i år, aldrig gjort det innan och det kan vara kul att göra något annat för en gångs skull. ;) är taggad inför 2015! Har lovat mig själv att det ska bli ett bra år, ska verkligen ta hand om mig vilket jag är dålig på.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

fsigge
12/15/14, 4:20 PM
#2

Kul tråd!

På jullovet har jag inte planerat något speccielt. Det blir väl att äta en hel del onyggheter och kolla på film typ XD

Julen firar jag alltig hos farmor och farfar med min familj. Vi kommer dit och äter julbord, kollar på kalle anka och sedan kommer tomten😮 När tomten har gått äter vi tomtegröt och äter lite godis och sånt.

Sedan är klockan runt 5-6 kanske och då åker vi hem igen.

Frida

Kadoor
12/15/14, 4:22 PM
#3

Glömde skriva att vi äter Ris ala malta(om det är så det stavas haha) efter att vi har öppnat julklapparna. Myys ;D

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Tilde]
12/15/14, 9:20 PM
#4

#1 Mysigt det låter! Kan du vissla. Johanna? är ju en tradition 😃 Gillar att pojkarna heter Ulf och Bertil, precis som min morfar och hans bror, hihi. 

#2 Åhååå, vi har inte haft tomte på flera år… Synd! Även om man är vuxen är det ju roligt med en tomte som kommer 😃 Och onyttigheter hör till, höhö

Själv ska jag upp till familjen i Västerås under jul! Vi firar bara hemma istället för med släkten i år. Sen ska jag shoppa på mellandagsrean och träffa kompisar som jag ser så sällan nu för tiden. Nyår firas här i Danmark med några vänner som kommer över på middag. Har redan planerat hur jag ska pynta bordet 😎 Sen blir det (tyvärr) en hel del plugg på lovet också… Så dåligt att vi har uppgifter under lovet trots att det är så kort lov.. :(

Sugar Mist
12/16/14, 5:59 AM
#5

Sova, träna hund, umgås med folk.. Och fira jul såklart. Gå runt på MyDog ska jag också göra, och träna mer hund. Vaccinera honom och fixa intyg ska jag göra det med, det är väl det. Nyår ska bli kul, är nyfiken på vart jag firar iår för jag har inte den blekaste aning haha

-

Jojaton
12/16/14, 1:44 PM
#6

Jag har ju inte lov, jobbar ju. Så det blir en hel del jobb (har just nu två olika jobb, så vissa dagar blir väldigt långa då jag måste vara på båda ställen)

Julafton firas hemma med familjen, på juldagen kommer stora delar av släkten och så firar vi med dom då :) Nyår blir först middag tillsammans med ett gäng vänner, sen blir det kanske utgång eller att man drar vidare till någon fest, vi får se hur det blir :) 

Jag har fortfarande inte riktigt fattat att det bara är en vecka kvar till jul, ännu mindre att det snart är nytt år, tiden går så otroligt fort!

Johanna - Instagram

Annons:
Hippieelsa
12/16/14, 5:58 PM
#7

Jag ska bara INTE tänka på skolan och alla personer där. Jag ska väl ta det ganska lugnt, va med en del kompisar o så. Jul firar jag med släkten hemma. Vi blir nog typ 25 stycken :). Nyår ska jag fira med en kompis. Det är nyårsfest hemma men där kommer bara mamma o pappas kompisar vara.

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

[Mathildaqdt]
12/16/14, 7:18 PM
#8

Jag ska längta till skolan igen :/

[Älskamig]
12/16/14, 7:25 PM
#9

Ska fira med mamma, pappa, brorsan, syrran & hennes familj och så mormor. 😊

Inaarah
12/17/14, 10:05 AM
#10

Åh, ser så mycket fram emot lovet nu! Ska bli skönt med lite ledighet. I helgen ska jag åka ner till Göteborg och umgås med vänner som jag inte hinner träffa så mycket. Julen firas med släkt från alla möjliga delar av Sverige (och Europa), så det blir flera dagar i rad av släktmys. :) 

Sedan blir det några dagars lugn och ro innan nyår. Firar in 2015 på en fest här i närheten. På nyårsdagen åker vi ner till Malmö för att träffa övriga delar av släkten. Och efter det börjar väl skolan igen, haha. Det blir min sista termin då jag tar studenten i juni, så jag är rätt taggad.

Afturelding
12/17/14, 7:16 PM
#11

Inget lov, 1000 sidor att läsa och 20 sidor text som ska skrivas till andra veckan i januari 😉

Vi ska fira jul hos mina föräldrar i år. Blir en liten mysig familjemiddag bara. Och på nyår åker vi till makens familj, som bor åt ett helt annat håll.

2015 blir nog bra. Jag ska plugga, plugga och plugga. Är inskriven på 125% hela våren, så det är bara att köra på!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[RC1393]
12/17/14, 7:22 PM
#12

Jag ska åka och tävla med mina kaniner, blir en julcup på söndag, sedan ska jag fira jul med mammas sida av släkten, pappas sida brukar vi inte fira jul med tyvärr. Efter det ska jag på hoppträning med min ponny, en tvådagars med markarbete dag 1 och hoppning dag 2. Sen ska jag och två kompisar se film, en utav kompisarna har aldrig sett sagan om ringen triologin så vi håller på att titta igenom dem med henne.

Förutom det ska jag se på anime, har fått en fet lista av vad jag ska se av en kompis så nu måste jag ta tag i saken och kanske hinna se ut en under lovet åtminstone, haha!

Halcyon
12/17/14, 7:30 PM
#13

Nu på fredag ska vi fira jul hos mamma, sen blir det julafton hos pappa och sen en sväng till min mormor och morfar och fira lite tills sist där. Sen blir det tillbaka hem igen i mellandagarna och fira nyår här hemma med några vänner! 

Jag är väldigt taggad på 2015! Hoppas det blir ett superbra år.

we're always chasing that paradise

Annons:
Stortroll
12/18/14, 4:27 PM
#14

Fira jul hos mormor och farmor, nyår vet jag inte. 

Ska sova över med kompisar och mera som jag inte vet

Titta gärna in här ---> Min blogg

ljungensjenka
12/18/14, 6:05 PM
#15

Hänga i stallet hela lovet xD Kanske träffa lite kompisar och sen då självklart fira jul med familjen & släkten och sen fira nyår ;)

[Lollo1402]
12/23/14, 5:31 PM
#16

Jag ska vara med kaninerna och plugga inför ett prov. På julafton ska jag vara med kaninerna, öppna klappa, ha pingisturnering och kolla Kalle Anka. På nyår ska några komma till oss. De har bebisar så ska bli Nicke att leka med dem;)

Flöffo
12/23/14, 5:43 PM
#17

Jag ska vara hemma den mesta tiden. Jag ska hålla på med min hund, sitta vid datorn, spela piano, teckna. I början av januari ska jag på MyDog med min älskade hund och min bästa kompis och hennes hund + lite annat folk jag knappt känner. Längtar jätte mycket! :)

 Imorgon, alltså på Julen, ska vi inte göra något särskilt. Min mamma jobbar då. Vi ska väl äta jullunch, jag och min lillebror får öppna en av julklapparna, det är i stort sett allt. Resten av firandet tar vi på Ny År. Vanligtvis brukar vi åka till Ryssland eller ha släktingar på besök här i Sverige på Ny År och då brukar vi ha olika tävlingar och lekar, men så blir det inte i år. Därför vet inte riktigt vad vi ska göra. Vi ska äta festlig mat, ge varandra paket och skypa med släktingarna. Resten är oklart för mig. :)

//Flöffo

[Nettan120]
12/23/14, 6:02 PM
#18

Inte mycket :)

Wenniz
12/24/14, 9:45 AM
#19

Under Jullovet ska jag hinna med att plugga innan skolan börjar, har ett mega stort prov direkt efter lovet som förstör allt. 🤓 Annars ska jag hinna med att träna mina hundar, rida min häst, shoppa, umgås med vänner och hinna fylla år i samma veva. 🙂

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
[Tilde]
12/30/14, 8:56 PM
#20

Jag har varit väldigt frånvarande! Kom hem igår kväll från Västerås där jag hälsade på familjen 🙂 Just nu passar vi en jättesöt tollare som ska vara här över nyår, hihi. 

Annons:
[RC1393]
12/30/14, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#20 Så du är också hundvakt över nyår? 😃 Jag blev vakt till brorsans akita

Kadoor
12/30/14, 9:55 PM
#22

Åååh, än sålänge har mitt lov varit vääääldigt bra!! Bättre än jag vågat hoppas på haha.. 😍

Kom på att jag måste göra klart två uppgifter som ska in efter lovet(har inte ens börjat med den ena…), den ena ska liksom in dagen efter att vi börjar skolan så det känns sådär att skjuta upp det… Sen har jag ett prov också, så det blir nog att spendera resten av lovet med plugg, lol.. Nejmen, sen ska jag ju träffa tjejen jag gillar i veckan så resten av lovet blir nog inte sååå illa ändå. ;)

#20 Guuud vad fin! Älskar ögonen! 😍

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: