Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 966 ggr
dansafastingenser
2014-12-17 19:09

mens!!

jag är fjorton år, har haft mens i nåra år nu men sedan tre/två månader tillbaka så har det bara upphört!! är det normalt? bantar i hemlighet, skippar frukost och lunch men äter nåt litet och mättande istället (peanut butter hihih) men jag började med matskippningen för knappt en halv månad sedan. asså är så nervös!! ://

/äckligt anonym.

Annons:
molam
2014-12-17 19:14
#1

Ja det kan ha och göra med Att du skippar maten, eller har du vart intim med nån så kan det bero på annat

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Saffran0Spice
2014-12-17 19:15
#2

För det första - banta inte, du är 14 och att banta i din ålder förstör kroppen och utvecklingen, att banta som ung kan orsaka stora hälsoproblem i framtiden!

För det andra - mensen kan komma oregelbundet beroende på olika faktorer så som stress, ångest, bantning m.m.
Så om du inte är sexuellt aktiv och risken att du är gravid finns, så kan det vara andra orsaker som ex bantningen eller stress som orsakar det.

[Estelle13]
2014-12-17 19:22
#3

Börja äta så kommer det igång, min syster gjorde likadant när hon var yngre och det hände samma sak för henne som för dig.  Det ända sättet är att du börjar äta normalt igen.

Thotis90
2014-12-17 19:23
#4

Det finns många bakomliggande orsaker till utebliven mens. Jag har som längst haft utebliven mens 3 månader på raken och det berodde på vitaminbrist. Det är säkert liknande för dig, om det inte är så att du är/har blivit underviktig då vikten kan påverka menscykeln. Likaså stress m.m. som Saffran0Spice nämner.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

silversvan
2014-12-19 10:53
#5

Jag har en kompis som också slutade äta och hennes mens försvann. Börja äta igen då banta inte är någonting bra och kroppen förstörs. Det är bättre att du börjar äta igen men väljer att äta nyttig och bra mat, det är bättre än att inte äta någonting alls och du kommer få mycket mer energi och känna dig mycket bättre. Men som ovanstående säger kan det även ha att göra med tex stress och så, så ta det bara lugnt och börja ät normalt igen så borde det ordnar det sig! :)

Upp till toppen
Annons: