Annons:
Etikettövrigt
Läst 808 ggr
Decemberbarn
12/18/14, 8:07 AM

Bästavän pratar med andra om mig

Hej! Det är såhär att jag var lite på G med en kille och pratade självklart om detta med min bästavän. Senare insåg jag att jag inte hade några känslor för honom och pratade självklart om detta också med henne. Sen i efterhand märker jag att hon pratat om allt det med två av våra gemensamma vänner och det tycker jag känns konstigt. Alltså jag pratade ju med henne, och bara henne, och sen har hon diskuterat/berättat om det jag berättat om för andra. Nu är jag relativt bra kompis med de som hon berättat för så det är ingen större fara men det känns ändå inte bra att hon gjorde det, berättade ju liksom i förtroende och var osäker på hur jag kände så ville egentligen inte att det skulle komma ut till så många. Tycker ni att jag överreagerar? Hur kan jag ta upp med henne hur jag känner om det här?

Annons:
[Gudrun-Berit]
12/18/14, 8:26 AM
#1

Jag tycker inte att du överreagerar. Jag tycker att du borde prata med henne och berätta hur du känner. Hon kanske trodde att du skulle vara okej med att hon berättade för dom?

silversvan
12/19/14, 10:47 AM
#2

Nej, jag tycker inte heller att du övereagerar. Jag skulle också känt så :) 

Jag tycker att du ska försöka prata med henne om hur du kände och upplevde det. Säg precis så som du skrev här. Om du tycker det är svårt att säga det till henne kan du kanske skriva ett brev där du förklarar allt, och att  du tex sitter med medans hon läser det :) Så kan ni prata om det efter, så får du en chans att berätta hur du kände över det, samtidigt som hon får en chans till att förklara varför hon berättade det vidare. Hoppas det fixar sig! :)

Upp till toppen
Annons: