Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1335 ggr
Linilin
12/29/14, 1:38 AM

Plocka ögonbryn?

Har väldigt, enligt mig, fula ögonbryn. Det växer "strån" under brynen och de har en väldigt lustig kant. Bestämde mig för ett tag sedan att fixa till det. Senare den kvällen när vi åt mat fick min pappa syn på det och blev så jävla arg (?). Han säger att det finns risk att de inte växer tillbaka, vilket jag vet. Har påpekat att jag bestämmer över mina egna ögonbryn och att jag inte direkt har nopprat överdrivet som vissa folk gör. Han har nu sagt att jag absolut inte får göra det. Jag är 15. Jag tycker att han inte ska ha någon som helst "kontroll" över mina bryn. Eller, får föräldrar det?

Annons:
powerade
12/29/14, 2:07 AM
#1

Det är ju klart du ska få göra vad du vill med dom? Jag själv plockar bara så de ska bli ett snyggt ögonbryn alltså..tar bort det som växer utanför "linjen" det är ju ändå sånt man inte vill ska växaut igen :)

silversvan
12/29/14, 7:55 AM
#2

Plocka på du! Det är din kropp och om du vill noppa dina ögonbryn (vilket är vanligt att människor gör) så är det klart att du ska göra det. Ett tips är, om du är nybörjare och inte riktigt vet hur din form på ögonbryren är/eller vill att de ska vara (kommer ihåg att jag tyckte det var svårt) är att gå till någon salong och göra dem där. Efter det är det bara att "hålla efter" den formen och plocka när de börjar växa ut små strån på "fel" ställe igen :)

Skogsraah
12/29/14, 2:13 PM
#3

Jag har i princip rakat bort mina ögonbryn förr i tiden… Och de växte allt tillbaka varje gång. 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

powerade
12/29/14, 4:18 PM
#4

#3 raka ja.. då skär man bara av? När man rycker så kan man förstöra hårsäcken så det inte växer ut, iallafall vad jag läst och ja ha ett ställe jag ha ryckt jättemycket och där är de ingenting nu^^

taylor__lambert
12/29/14, 4:26 PM
#5

De växer tillbaka, ögonfransar däremot gör i stort sätt inte det (min mamma klippte sina som ung och de har inte växt tillbaka) Däremot kan det med tiden (kanske efter 30 års plockande) sluta växa på just dom ställena.

Jag har precis som #3 rakat mina ögonbryn och de växte tillbaka så det är ingen fara.  🙂

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

pennydog
12/29/14, 4:28 PM
#6

Jag är 12 och har plockat i två år nu så jag tycker att du får göra som du vill🙂

Annons:
[SisselaJ]
12/29/14, 4:57 PM
#7

Du plockar ju inte bort det du vill ha kvar ändå! Jag skulle inte bli ledsen om mina ögonbryn slutade växa där jag plockar dem ;) Jag tycker du är i en bra ålder för att börja plocka dina bryn. bättre om föräldrar kan hjälpa till så det blir snyggt istället för att tvinga en att göra det i hemlighet.

[Pomelo & Gigi]
1/13/15, 8:45 PM
#8

första gången jag plockade min ögonbryn blev det skit fult men det har ännu inte växt tillbaka helt jag önskar att jag aldrig gjort det jag var 13 år och efter att ha hört en kommentar om att jag hade unibrow fick jag panik och ja…

Nelley
1/14/15, 5:11 PM
#9

Skit i vad han säjer, noppa så mycket du vill! Du borde klippa håret (märkbart) också bara för att visa att du får göra som du vill.🙂

Upp till toppen
Annons: