Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1251 ggr
Loviisaa
2015-01-24 16:40

Svettas mycket

Jag är 15 årgi tjej som har ett jobbigt problem, svettas väldigt mkt under armarna. Inte om jag är hemma utan de är värst när jag är i skolan.. det är väldigt jobbigt. :/ Någon som har haft/har liknande problem? vad gör ni/ vad gjorde ni förutom och ta deo då..

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Annons:
Lizelda
2015-01-24 16:43
#1

Jag svettas mycket när jag är stressad (vilket blir hela tiden) men var inne på apoteket för ett halvår sedan kanske och köpte en aco-deo, ultra dry tror jag den hette. Men använder den varannan-var tredje dag och det var helt torrt! Spelade ingen roll hur stressad jag var, när jag var på gymmet, ingenting, det var helt torrt under armarna. Så testa det!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Kebab-Eme
2015-01-24 16:54
#2

Jag hade samma problem för något år sen, köpte då 'absolut torr'.
Kliade å sved när jag väl tog det men jag tyckte att det var värt det då det funkade för mig. Använde det ca 1 gång i veckan innan lägg dax.

Idag så svettas jag typ inget alls. Vet inte om det beror på det eller bara att jag blivit äldre. :)

KöttbulleKorv

Lizelda
2015-01-24 17:23
#3

#2 Gissar att du tar på det efter rakning? Så var det för mig i alla fall, fick offra rakade armhålor till helgen i alla fall när jag kunde gå ett dygn utan deo ^^

Skulle tro att du svettas mindre för att alla hormoner lagt sig :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Kebab-Eme
2015-01-24 17:33
#4

#3 Faktiskt inte. Testade å inte raka mig på en vecka innan jag använde de, det sved lika mycket för det. Så det va väl något jag inte tålde.
Men tyckte att det var värt det. Sved ju inte dagen efter eller något sådant.

KöttbulleKorv

[rumelle]
2015-01-24 19:15
#5

Jag hade samma problem när jag var i yngre tonåren. Troligen berodde det på hormoner för det gick över inom ett par år. Numera svettas jag väldigt sällan.

Scorpio97
2015-01-24 19:38
#6

Svettas också en del. För mig hjälper det om jag tvättar med kallt vatten morgon och kväll, men bara tar deo på morgonen. Huden får alltså vila från deon under natten. Tycker det hjälper. 

Sen får jag tänka på vilka kläder jag har på mig, eftersom jag blir väldigt varm.


//Jessie

Annons:
Retrieversaga
2015-01-25 01:56
#7

Jag svettas också mycket, gjort i många år av mitt liv, blir också värre i skolan för mig. Testat absolut-torr o så men det funkar inte för mig, men den är värd att testa! :) Leta efter deos med aluminiumklorid I sig, de ska vara extra effektiva. Kallt vatten hjälper lite också för mig :)

taylor__lambert
2015-01-25 10:22
#8

Jag svettas en hel det jag med, dock så blir det nästan värre efter att jag duschar. Jag börjar lukta illa efter 10 minuter efter dusch har ingen aning om hur jag ska göra. Vet inte varför det är så här heller har haft det väldigt länge iaf.

Har provat absolut torr, bullshit funkar inte för mig, allergi så det bara skrek om det.
Har provat olika deodoranter, mja, nån funkar väl bättre än den andra men nä, inget bra resultat där heller.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[Outlawly]
2015-01-25 13:54
#9

Absolut torr funkade för mig. Men det sved som tusan. Man måste verkligen se till att armhålorna är helt torra när man applicerar!

Loviisaa
2015-01-27 16:02
#10

Tack för era tips, köpte absolut torr igår,  den verkar fungera på mig! 😂<3

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

[Outlawly]
2015-01-27 20:09
#11

Vad bra :) Det som kan hända nu är att du kankse vettas mer på något annat ställe. Jag fick handsvett :P

Loviisaa
2015-01-30 17:10
#12

Ah jo, fast handsvett brukar jag ha, konstigt nog för jag har oftast väldigt kalla händer. :S

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Upp till toppen
Annons: