Annons:
Etikettövrigt
Läst 6034 ggr
maränghjärta
2015-01-26 19:58

Skakningar i händerna

Hej, jag har typ konstiga skakningar i mina händer vad kan de bero på. Är 16 år försöker dra ner på sockret men har ätit socker idag ändå. Inte mer eller mindre än vanligt. Blir nervös eftersom jag kännt mig trött och ledsen den senaste tiden. Nej jag är inte deprimerad vet inte vad det är. Snälla skriv inget elakt blir så rädd för saker!

Annons:
Saffran0Spice
2015-01-26 20:02
#1

både trötthet, nervositet och stress kan orsaka skakningar

JonnaCecilia
2015-01-26 20:04
#2

Det kan bero på trötthet eller socker och är säkert helt ofarligt. Om det fortsätter tycker jag att du ska gå till primärvården och se om de kan undersöka vad det beror på. Kan tillägga att jag har en sjukdom med skakningar, alltså spasmer i hela kroppen och min neurolog sa att även om mina är pga sjukdom ligger "skakningar" inom det normala, det är alltså helt normalt att skaka lite eller tom mycket då och då och behöver inte alls vara farligt eller ett tecken på någon sjukdom. Utan kan bero på stress tex.

Aleya
2015-01-26 20:08
#3

Du kanske borde uppsöka psykolog. Du går omkring och är rädd för sjukdomar och nu sitter du och skakar. Tror det sitter i hur du mår psykiskt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

maränghjärta
2015-01-26 20:13
#4

#3 jag är alltså ofta rädd för sjukdomar men inte så jag mår dåligt av det? De flesta människor är väll rädda för att bli sjuka och skakningarna kom för ng timme sedan har alltså aldrig upplevt detta innan :)!

JonnaCecilia
2015-01-26 20:14
#5

Att du har vart trött o ledsen kan bero på att du dragit ner på sockret eller nåt så enkelt som järnbrist. När dina nivåer är normala igen mår du bättre och kanske slutar vara så nervös med. Men håller det i sig håller jag med om att det kanske vore bra att prata med en kurator eller psykolog. Tycker dock att du i första hand ska gå till primärvården och ta lite prover och prata med en doktor eller sköterska. Kanske du blir lugnare om du vet att du är frisk fysiskt. Kram

maränghjärta
2015-01-26 20:14
#6

Drack dock kaffe för någon timma/timmar sedan med lite socker i men aldrig reagerat på det förut det är dock inget beroende utan typ för att jag tycker de är gott :)

Annons:
maränghjärta
2015-01-26 20:15
#7

Vågar inte berätta för mamma :(!

JonnaCecilia
2015-01-26 20:17
#8

Tycker att du ska berätta för din mamma, hon kan nog både lugna och hjälpa dig. Tror säkert att det är koffeinet tillsammans med en lång dag, men ha lite koll på det.

JonnaCecilia
2015-01-26 20:18
#9

Finns många som inte kan dricka kaffe senare än typ 3 på eftermiddagen för att de blir lite stressade,får hjärtklappning eller skakiga händer!

maränghjärta
2015-01-26 20:20
#10

#8 okej tack så mycket har sagt till mamma att jag känner mig svag men hon tror att jag är på väg att bli sjuk :(! Jag har varit lite små förskyld sista veckan!

maränghjärta
2015-01-26 20:20
#11

#9 ja så är det nog :)!

Aleya
2015-01-26 20:43
#12

#4 nej, alla går inte och oroar sig för sjukdomar. Om man är sjukligt orolig för sjukdomar så är man mer hypokondriker än normal. Och det kan man söka hjälp för. Men du säger att du tagit kaffe med socker i. Då kan man bli skakig. Har du pratat med någon dietist eller något om ditt beroende av socker?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: