Annons:
Etikettövrigt
Läst 801 ggr
Mayaemilias
2015-02-24 21:55

Måste tjäna pengar snabbt

Hej! Jag försöker spara ihop lite pengar för att köpa en grej som kostar ungefär 5000. Jag är på god väg med mina födelsedagspengar jag nyligen fått, men efter jag fick dem har det liksom tagit stopp. Inga pengar har jag fått in. Hur kan man tjäna pengar snabbt och enkelt? Kanske borde säga att jag endast är tolv och inte har någon möjlighet att jobba eller något sådant. Tänkte på det här med att gå ut med någon annans hund men nåstan ingen här i den lilla hålan där jag bor har hund. Eller jo, det är klart. Där finns ju några som har men jag är inte riktigt säker på om jag vill gå ut med stora schäferhundar (stav?) som skäller och morrar när man går förbi. En liten chihuahua som min hade funkat fint ju! ;) Vill inte heller kräva mer pengar ifrån mina föräldrar då jag fick ganska mycket i födelsedagspresent och dem var jättesnälla och sa att dem kunde lägga till några hundralappar också. Men jag behöver ungefär femton hundra (1500) och har helt slut på ideér. Har lagt ut lite grejer till försäljning men kommer inte få mer än tvåhundra på det. Snälla ös på med förslag! (:

Annons:
Molekylflickan
2015-02-24 22:04
#1

Är du du duktig på att pyssla och sånt?

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

lollynonna
2015-02-25 12:52
#2

Du kanske kan hjälpa nån du känner med att skotta snö eller trava ved tex? Om du tycker att det är pinsamt eller så att fråga någon främling;)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Decemberbarn
2015-02-25 13:33
#3

När man inte har en inkomst är det svårt att få ihop pengar snabbt, och det är för det mesta inte så enkelt, vilket man nog behöver ha i åtanke. Det kommer ta lite tid och beroende på vad du gör så kan det vara jobbigt men i slutändan är det ju värt allt slit! Saker du kan göra är att tillexempel sälja saker som du själv skrev och sedan kanske hjälpa till hemma eller någon bekant/någon i området. Vad du kan göra då är att städa, skotta snö, klyva ved eller något annat som behövs göras. Fråga dina föräldrar om det finns något du kan göra hemma och tjäna lite på. Sätt upp en lapp i området t.ex vid mataffären och skriv att du gärna hjälper till med snöskottning. Ta hjälp av dina föräldrar med vad som kan vara ett rimligt pris och skriv det också på lappen. Lycka till!

Mayaemilias
2015-02-25 20:00
#4

#2 aa, det låter ju bra men vi har ingen snö här nere i Skåne och det verkar inte heller som att det kommer någonting snarast :/

Mayaemilias
2015-02-25 20:02
#5

#3 som jag skrev till 2 så finns det ingen snö här så skotta går inte. Vill somsagt inte kräva pengar av mina föräldrar heller så det är inte heller något alternativ att göra något hemma. Har dock väldigt snälla farföräldrar som jag brukar få lite extra pengar om jag gör något hos dem så det kan jag ju prova istället, hahah.

IceTee
2015-02-25 20:50
#6

om du är kreativ kanske du kan sälja saker du skapat!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Love Lejonhuvadekaniner
2015-02-27 19:21
#7

Jag brukar baka till släkten då brukar jag få en slant:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

IceTee
2015-02-27 19:40
#8

#7 se ifall du kan sälja lite bakverk? Har du grannar med barn? De blir säkert jätte glada om de kan köpa tårta/muffins av dig istället för att baka själva till kalas och liknande!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: