Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 711 ggr
lovemysack
2015-03-02 20:47

Kärlek eller BARA vänskap?

Hej! Jag är en 15 årig tjej i mina bästa år. Jag har flera vänner, både killar och tjejer sen barndomen. Har då en 14 årig kille som jag inte riktigt vet status på… Är det vänskap eller mer? En ganska tyst och tillbakadragen kille, men helt underbar när man väl känner honom. Han vinkar å hejjar i korridorerna till mig. Snapar och skriver flera gånger om dagen. "Jag älskar dig", "bästa" osv osv… Jag VET inte om jag tycker han är dösnygg, men han ser bra ut! Och jag vet att han gillar mig och tycker jag är snygg osv, men att han tycker det är konstigt för min pappa tränar han i hockey. Vi har en ishall cirka 200 meter från mitt hus. Han är hockeybög och brukar hänga där med sina & mina andra killkompisar. Han brukar skriva och vilja att jag ska komma och åka med dom. Och om det är match som inte han ska vara med på så frågar han om jag vill komma och se på. Han är väldigt noga med att JAG ska sitta bredvid honom. Han busar med mig hela tiden. Springer på mig bakifrån och precis när jag ska ramla tar han tag i mig så att han "räddar" mig. Jag har hjälpt han ganska mycket i skolan osv… (Han har haft problem med vissa kompisar) och det är därför vi har den kontakten vi har. Småsak: Han ska köpa ny kepa och vill att jag ska välja till han… Idag satt jag med han på bussen å när jag kom hem hade jag fått en snap om vilken parfym jag hade, jag luktade tydligen så gott… Jag har fått både hockeyklubba och handskar av honom. Han knyter jämt skridskorna åt mig… Asså vad betyder detta?? Är det kärlek eller bara en jäkligt bra vänskap med en kille? Någon mer som har erfarenhet av detta? Eller samma problem? Dela gärna tankar… :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
jossan...
2015-03-02 20:58
#1

Naaw gullig kille, jag vet inte alla behandlar ju kompisar olika och det är ju svårt att säga över internet men jag tror nog att det kan bli något;)

Gud vad bra jag stavar…

taylor__lambert
2015-03-02 20:59
#2

låter nog som att han vill ha dig, ja men jag skulle inte dra förhastade slutsatser, själv tycker jag killar är knepiga o.O hade ungefär samma sak med en kille i din ålder, frågade honom tillslut om han gillade mig på riktigt och jag fick till svar "som vän ja, men inte på något annat sätt" så ja… det kändes ju som ett hugg kan jag säga. Så, jag skulle väl vänta tills han frågar dig för det kommer han nog säkert att göra.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

lovemysack
2015-03-02 21:00
#3

#1 Ja han är jätte söt, verkligen! Förstår att det är svårt att säga något över Internett. Är det någon som har eller har haft samma situation vill jag verkligen höra hur det är eller har gått. :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

lovemysack
2015-03-02 21:02
#4

#2 Ahaa.. Ja precis. Om han tycker att det ska bli nått mellan oss och eftersom han är så tillbaka och frågar mig så blir det ju verkligen ett tydligt tecken på att han vill. Men om jag frågar kan jag förstöra allt.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

taylor__lambert
2015-03-02 21:19
#5

#4 du behöver inte förstöra allt om du frågar, det kan vara som så att du kanske måste ta det steget om det är något du vill. Eftersom han är lite tillbakadragen så vågar han kanske inte för att han inte vill bli nobbad. Problemet är ju om han nekar dig, hur kommer du må då? Hur kommer han må, det är ingen som vet

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

lovemysack
2015-03-02 21:22
#6

#5 ja precis, så kan det ju vara…

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
Sugar Mist
2015-03-03 14:47
#7

Fråga honom annars?

-

ostbollen
2015-03-03 15:55
#8

Det låter som den här killen gillar dig meeer än en kompis…. ❤️

Upp till toppen
Annons: