Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1395 ggr
modeflikka
3/3/15, 12:31 PM

Hatar min lärare - Skriver av mig

Måste bara skriva av mig just nu, jag är så sjukt förbannad! Jag bor utomlands och går i brittisk skola och har nu gjort det i ungefär 1,5 år. Jag har alltid trivts ganska bra, tyckt att allt var otroligt mycket svårare och mer strikt, men vande mig snabbt. I ämnet d.t eller "träslöjd" har vi en lärare som jag hatar mer än allt annat, jag på riktigt HATAR honom. Helt ärligt är han nog den mest svinigaste människa jag någonsin mött. Direkt när jag kom till skolan för 1,5 år sedan var han ny, och allt pratade om hur fruktansvärd och elak han var. Och helt riktigt, jag visste redan då att han var helt rent ut sagt elak. Sen tog det en paus och han började bli lite snäll, sådär kompis snäll typ. Äntligen tänkte jag såklart, han är ju jättekul! Men sedan ungefär 3 månader tillbaka har han börjat påpeka varenda sak jag gör, ber mig att hämta saker (hans dialekt är omöjlig att förstå) som han vet att jag inte vet vad det är så att jag ska skämmas, och frågar mig frågor om saker han vet att jag inte vet. Och det blir bara värre. Vi höll på att bygga små spel med LED lampor (små röda lampor) och för att den var såpas stor så var vi tvungna att hämta en större plastpåse, så han delar ut dem, men samtidigt "racar" jag och min bästa vän fram för att se vem som tar den först, självklart tänkte jag inte på att han i den sekunden höll den plastpåsen jag skulle ta i handen, och det första jag får höra är "Tror du att du är nån prinsessa eller något?" Herregud tänker jag och börjar gå. "Du stannar här" då ringer klockan och alla går, och där står jag kvar med honom. Han skäller ut mig och berättar för mig att jag har attitydproblem, "jaja låt honom tycka det då" tänker jag och går, "Fattar du var jag säger?" Avslutar han med "Ja" svarar jag, "fattar du vad jag säger?", "ja, det gör jag" svarar jag, "DU SKA SVARA JAG FÖRSTÅR MR.HANS NAMN", jag tänker vad i helvete håller han på med och svarar snabbt "jag förstår mr" och sen går jag. Idag blev allt ännu värre och jag känner mig såå förolämpad, usch. Vi höll på att göra plastlådor till våra spel typ, och han börjar med att säga det första han gör "Ladies and Gentlemens, and Minna", haha var väl typ reaktionen. Sen höll jag och två andra av mina kompisar att klippa iordning lådan, men på ett bord fullt av killar, tänkte inte på det alls utan pratade med dem och klippte lådan. Min kompis börjar prata om en annan tjej och om hur hade flörtat med alla killar i deras matte klass. Jaha tänkte jag och fortsatte klippa. Mina två kompisar går till ett annat bord och jag står kvar, killarna är ju trots allt mina kompisar? "Du kanske ska sluta snacka skit, när du själv står och flörtar med killarna" där rök det tänkte jag, jag som inte ens hade sagt något om henne, jag som inte haft en tanke på något annat än att prata med mina KOMPISAR, av ett annat kön, men det gills väl tydligen som flört. "FLYTTA PÅ DIG NU" säger han och jag börjar packa ihop mina saker och klipper färdigt min låda "FLYTTA PÅ DIG NUUU" skriker han. Herregud tänker jag, vad har jag gjort? Klockan ringer och självklart säger han att jag ska stanna kvar efter de andra för att han ska prata med mig. "Vad är detta för attityd? Varför kan du inte vara normal som alla andra? Varför går du inte nära jag säger att du ska gå?" Jag försöker låtsas som om jag är besviken på mig själv och svarar ja och nej på svaren. "Vill du att jag ska kontakta dina föräldrar? Skulle de bli glada om de fick höra att du har en sån här attityd?" Jaaaaa hör av dig till mina föräldrar tänker jag, snälla gör det, de ska få veta vad för ett svin du är!! Men såklart svarar jag "nej", "Förr var du så vänskaplig och snäll men nu är du bara dum" ååh det kokade i mig, hur kan han säga sånt här? Normal? Vad klassar han som normal undrar jag? Vad är normal? För att jag inte går från en plats till en annan på sekunden, är inte jag "normal" levande individ då? Tydligen inte. Jag går därifrån och på vägen hem berätta jag för min pappa. Nästa lektion ska jag ge han min pappas visitkort och berätta att "min pappa vill att du ska ringa honom så ni kan prata om mina attitydproblem", mitt självförtroende är ganska bra, och jag tror det stör honom också, varför ska allt med mig vara så dåligt helt plötsligt? Är så otroligt arg!! Otroligt lång text, men lite stöd kanske? Förstår inte varför han vill ha mig på botten hela tiden.. Skriv gärna också om ni har/haft liknande problem! Tack. ❤️

Annons:
NordicSunset
3/3/15, 4:14 PM
#1

Prata med rektorn på skolan? Samla ihop några av dina vänner så går ni dit tillsammans och berättar det. :)

Be the best version of you.

  • Zoella
[Lollo 97]
3/3/15, 4:45 PM
#2

Fy vilken hemskt lärare. Jag skulle ha pratat med någon annan lärare på skolan och berätta hur han beter sig osv. Eller som #1 säger kan du ju prata med rektorn på skolan.

Aleya
3/3/15, 6:30 PM
#3

Nu vet jag inte i vilket land du bor i. Men tänker att kan det bli någon konstig kulturkrock? Inte för att man behöver vara så otrevlig som han låter, men det var min tanke.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Corgitok
3/7/15, 12:31 AM
#4

Vilket land bor du i?? :/ Styrkekramar <3

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

00eme05
3/7/15, 8:41 AM
#5

Nej usch! Håller med överstående kommentarer! Lycka till och hoppas han skärper sig jag förstår din frustration!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

NordicSunset
3/7/15, 10:37 AM
#6

Tror hon bor i England (?)

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Aleya
3/7/15, 11:46 AM
#7

#6 inte säkert. Bor utomlands och går i brittisk skola. Så bara för att man går i en sådan skola så betyder inte det att man bor där.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Diddit]
3/7/15, 11:54 AM
#8

i england så är dom väldigt strikta, har för mig man måste bära uniform. men han vill ju trots allt att det ska vara ordning i klassen och att alla ska jobba på bra, tycker dock inte han motiverar på rätt sätt dock.

NordicSunset
3/7/15, 1:08 PM
#9

#7 Jag skrev ju TROR.. ._.

Be the best version of you.

  • Zoella
00eme05
3/7/15, 1:58 PM
#10

#9 och h*n skrev "Inte säkert…"

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

NordicSunset
3/7/15, 2:54 PM
#11

#10 Jag skrev att jag trodde, då behöver man inte skriva "inte säkert".. Men skitsamma, jag tog inte illa upp av det så vi behöver inte diskutera det.

Be the best version of you.

  • Zoella
Upp till toppen
Annons: