Annons:
Etikettövrigt
Läst 1757 ggr
Glass strut
3/3/15, 2:44 PM

Är små djur töntigt?

Hej alla killar och tjejer där ute ! Jag har en fråga är smådjur töntigt?

Annons:
Sugar Mist
3/3/15, 2:44 PM
#1

Varför skulle det vara det?

-

Fridaaaa
3/3/15, 2:47 PM
#2

Absolut inte! Man ska inte göra skillnad på storleken på djuren, det är töntigt och löjligt enligt mig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hoseok
3/3/15, 2:50 PM
#3

Jag förstår verkligen inte, varför skulle det vara töntigt? 😮

ChristineL
3/3/15, 2:52 PM
#4

Börja med att definiera "smådjur", det finns ju hundar som är mindre än katter ;)

Nej, jag anser inte att några djurarter alls är särskilt töntiga.

Glass strut
3/3/15, 2:53 PM
#5

Jag har sedan jag varit liten älskat smådjur! Och nu när jag är 12 år älskar jag fortfarande små djur men min syster säger rätt ofta att de är töntigt och att jag borde göra mig av med dom.. Så ville höra andras åsikter!

ChristineL
3/3/15, 2:54 PM
#6

#5 - Vad spelar det för roll vad andra tycker? Det är dina djur och en mus betyder lika mycket som häst.

Annons:
Sugar Mist
3/3/15, 2:54 PM
#7

# Jag tror jag skaffade mitt första smådjur när jag var 10-12😂 
Då tyckte alla att jag var jättecool ;)

-

ladygrenners
3/3/15, 2:55 PM
#8

Det är absolut inte töntigt!

/Ladygrenners

Fridaaaa
3/3/15, 2:55 PM
#9

#5 Jag är 24 år och har både kaniner och marsvin. Vet många som har det, som äräldre också. Nej det är defintivit inte töntigt. Lyssna inte på henne!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

nagini-
3/3/15, 2:57 PM
#10

absolut inte! jag är 18 och har smådjur och har haft det länge. de är lika mycket djur som en hund eller katt, banden man får med djur bestäms inte av storleken på djuret, en liten hamster kan betyda lika mycket som något annat djur

jultor
3/3/15, 3:04 PM
#11

Fick en hamster för några år sedan som såg ut som en vandrande hårboll och alla tyckte han var cool! (;

Tycker absolut inte det är töntigt. 🙂

fruktgumman
3/3/15, 3:07 PM
#12

Inga djur är töntiga

[Udoon]
3/3/15, 3:15 PM
#13

Men om det är jättetöntigt med smådjur, vad händer då?😮

…Absolut ingenting. Man gillar det man gillar, sen vad andra tycker och om man får några "cool-poäng" för det eller inte spelar ju kvitta, så länge man trivs med sina djur eller vad det nu är man har för hobby😃

Annons:
lovemysack
3/3/15, 3:20 PM
#14

Jag har möss, killarna som är i min ålder tycker det är as fränt och tufft haha ;)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

[rumelle]
3/3/15, 3:23 PM
#15

Det är aldrig töntigt med djur. Storkelen har ingen betydelse. Skulle snarare vilja säga att det är töntigt att se ner på andra bara för att de intresserar sig för djur, oavsett djurets storlek.
Jag är snart 30 och kommer aldrig vilja leva utan marsvin! 🙂

Ikajo
3/3/15, 3:27 PM
#16

De enda smådjur som är töntiga är dammråttorna under sängen.

Seriöst dock, jag har just nu sex stycken gerbiler, tidigare har jag haft fler. Trots att de är så små så har de så uppenbart utpräglade personligheter som skiljer sig från varandra. Hur kan det vara töntigt?

Googla på lite olika smådjur och be din syster att titta på dem. Jag tror nog hon kan charmas.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

[MARWAKE]
3/3/15, 3:36 PM
#17

Nej! Varför skulle det vara det? Det är ju hur coolt som hest!

[134643]
3/3/15, 3:41 PM
#18

Man ska aldrig skämmas över det som gör en glad/ens intresse. End of story.

Hoseok
3/3/15, 3:43 PM
#19

#18 sålänge det som gör en glad inte skadar andra människor! 
Men jag är ganska säker på att ingen skadas över att jag äger råttor, förvisso.

Turast
3/3/15, 3:47 PM
#20

Jag är 18 och har sen jag var 12 drömt om att äga ett gäng råttor 😍 Ingen djurart är töntig, alla är coola på sitt eget sätt 😃

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Sugar Mist
3/3/15, 4:24 PM
#21

#20 Du kan få min råtta Dimma om du vill😎

-

Whippetgerbilen
3/3/15, 5:29 PM
#22

Inga djur är töntiga!!

Dogs is my world ♥

[Tilde]
3/3/15, 5:32 PM
#23

Jag skaffade min första hamster i år (23 år gammal), så inte tycker jag att det är töntigt 😃 Har haft kanin sedan 2012 också!

[134643]
3/3/15, 5:35 PM
#24

#19 Jag trodde att det är rätt självklart att jag inte vill att människor bryter mot lagen för att de blir glada av det, men tack för att du förtydligade ;) Känns som att det är rätt många idag som skäms över sig själva, sina intressen eller hur de ser ut, vilket såklart är väldigt synd. Känner massor av människor som skulle vilja t.ex klä sig på ett annat sätt, men som inte vågar :(

WarMinerTool
3/3/15, 5:54 PM
#25

Nejdå!

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

jossan...
3/3/15, 6:33 PM
#26

Absolut inte, de är lika mycket husdjur som alla andra!

Gud vad bra jag stavar…

noraa
3/3/15, 6:43 PM
#27

Öh om du ska köpa ett husdjur för att det är coolt eller töntigt , snälla skaffa inte. NEJ det är inte töntigt med smådjur. inte töntigt eller coolt med andra djur för den delen heller. JISSES.

Annons:
Frosstis
3/3/15, 6:48 PM
#28

Tyvärr är det ju en slags norm att smådjur är töntigt, att hamster, kanin och marsvin etc är "barn-djur". Hatar det! Jag älskar smådjur mer än alla andra djur, men kommer aldrig få skaffa t.ex hamster igen medan jag bor hemma, och mina föräldrar har sagt jättemånga gånger att att äga en kanin vid min ålder (16) är barnsligt och töntigt. 

Jag tycker som alla er andra att det inte är töntigt någonstans, jag älskar när folk har smådjur. Hatar normen att smådjur är töntigt! För det är de inte!

Vadkanmanheta
3/3/15, 6:58 PM
#29

Absolut inte!! smådjur är bäst enligt mig ;)

Turast
3/3/15, 7:07 PM
#30

#21 whoop! 🥳

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Mathildaqdt]
3/3/15, 7:18 PM
#31

Absolut inte, dom är ju så söta och är lika mycket djur som till exempel en hund! Jag har själv 3 råttisar ^^

Tokyo
3/3/15, 8:37 PM
#32

Inga djur är töntiga. Djur är det bästa som finns <3

Glass strut
3/3/15, 9:07 PM
#33

27# jag har ju hamster men får hela tiden höra av min syster att de är töntigt,att jag aldrig kommer få kille efter som killen skulle tycka de va barnsligt, hon kallar mig 3 åring osv.. Jag skaffar inte smådjur för att va cool eller sånt utan för att jag älskar dom men jag undrade va alla andras åsikter var och om de min syster säger stämmer

Glass strut
3/3/15, 9:07 PM
#34

#27 *

Annons:
Ikajo
3/3/15, 9:10 PM
#35

Små djur i händer på barn är djur som riskerar att fara illa. Jag hade en gerbil som blev omplacerad till mig. Under hela den tiden hon bodde hos mig (hon dog senare 😭) vägrade hon att bli upplockad. Innan hade hon bott i en barnfamilj där barnet tappade intresset. Eftersom barn kan vara ovarsamma så hade hon förmodligen inte blivit hanterad så väl.

Så att kalla smådjur för barndjur är att riskera att djuren far illa. Kan vara något att påpeka nästa gång någon påstår att gnagare är för barn och är töntiga. Bara någon som verkligen bryr sig om ett djur skaffar en gnagare, för det är mer jobb än vad folk tror.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

ChristineL
3/3/15, 9:11 PM
#36

#33 - Svara gärna på #6, vad spelar det för roll egentligen vad andra (framförallt din syster) tycker?

Ikajo
3/3/15, 9:19 PM
#37

#33 En kille som tycker dina djur är töntiga är en kille du kan klara dig utan. Finns gott om killar som älskar djur, så det är ju bättre att välja en av dem!

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

[pusselbit]
3/3/15, 9:25 PM
#38

Haha jag skaffade mina första smådjur ( och första djur överhuvudtaget) nu som 17 åring. Det är väl rätt kul ;) Min mamma insisterar dock på att det är för yngre, ÄVEN fast hon själv hade sin tredje hamster som 20 åring. Haha

Glass strut
3/3/15, 10:50 PM
#39

#3 Jag kommer inte på nån anledning… Men har alltid tagit illa vid mig när de kommer till att min syster tycker något om mig.. Då hon nästan alltid har nåt nytt som är fel med mig .. Inga andra tjejer i just min klass har små djur och hon sa att de va pågrund av smådjuren som folk inte vill vara med mig då det enligt henne är "barnsligt" och att bara 5-8 år gamla har små djur .. Jag vet att de inte stämmer att bara 5 åringar har smådjur och jag har haft smådjur sen jag var 10 ungefär och sen dess har jag brunnit för de .. Men jag kan inte låta bli att ta illa vid mig när hon säger så och ville höra andras åsikter

Liiiisa_20
3/3/15, 11:52 PM
#40

Min morfar har en hamster och han är över 70 år så nej det är inte barnsligt.

viktoria91
3/4/15, 6:54 AM
#41

Katter och hundar räknas som smådjur på kliniker. ;-)

Annons:
Ikajo
3/4/15, 7:01 AM
#42

#39 Systrar är såna, du lär dig att inte bry dig lika mycket. Jag har två äldre systrar som båda två försökte styra och bestämma över mig när jag växte upp. Det är sånt som händer. Testa att prata med dina föräldrar och berätta att du tar illa vid dig av din systers agerande. Syskonmobbning är något som finns. Låt dina föräldrar hjälpa dig. Du kan också visa din syster den här tråden. Jag är 25 år och har smådjur, många människor blir fascinerade och nyfikna när jag berättar. De säger att de tycker att det är häftigt. Gerbilerna skaffade jag som 20åring och har vart en stor tröst för mig under tuffare år. Så djur, oavsett storlek är alltid någon till glädje. Jag vet att det inte hjälper så mycket och kan vara svårt men försök att inte bry dig så mycket om vad andra tycker och tänker, det gör dig bara olycklig, Din syster sitter inte på den ultimata sanningen. Våga stå upp för dina egna åsikter, även mot din syster.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

ChristineL
3/4/15, 7:17 AM
#43

#39 - Syskon är sånna, jag tolkar det dessutom som att det är en äldre syster? Någon du ser upp till, men det betyder inte att hennes ord är sanning. Be henne sköta sig själv bara, det är som sagt dina djur och inte hennes, kanske är hon avundsjuk?

VampireGirlElvira
3/4/15, 7:27 AM
#44

Alla djur är lika värda även om dom är stora som en häst eller en liten pygme' mus. Jag hade vandrande pinnar och fiskar och sånt när jag var liten medans alla andra utav mina "kompisar" hade hundar och katter. Jag blev retad för att jag inte hade en hund eller en katt, men det struntade jag i. Jag älskade djuren som jag hade.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Roonja
3/4/15, 11:46 AM
#45

Jag är snart 17 och har sammanlagt 45 smådjur (Marsvin, hamstrar, råttor, gerbiler och  chinchillor inräknat.) 

Jag avlar och smådjur är absolut de bästa och trevligaste djuren enligt mig. Trots sin storlek så har de så stora personligheter. 

❤️❤️❤️

Portie
3/4/15, 12:40 PM
#46

Nej varför skulle smådjur vara töntigt? Jag själv har haft kanin sen jag var ca 10, med något års uppehåll. Nu bor jag inte hemma längre och har därför inte hand om familjens kanin längre men vill skaffa kanin när jag har möjlighet.

Slytherin
3/4/15, 6:46 PM
#47

Dagens normer gör så vi ser på saker som samhället vill vi ska se. Små djur har lika stora hjärtan som stora djur, låt dig själv inte luras.

axa
3/5/15, 12:00 PM
#48

När jag skaffade smådjur som liten (6-7år) så blev jag populär som ingen annan. Alla målade av djuren och skrev dikter osv. Vilket ståhej det vart om små hamstrar liksom! Nu sitter jag här med hund, gerbiler, en drös fiskar och råttor och är medryttare på två större D-ponnyer. För mig finns det ingen skillnad. Folk frågar ofta "vilket djur är din favorit av de du äger?" och min respons blir "hur kan man favorisera ett djur i sin ägo? Som man älskar så mycket. Alla mina djur är ovärdeliga för mig och jag skulle aldrig kunna få för mig att kunna sälja ett djur. Under inga omständigheter. Min bror är pälsdjursallergiker och har många olika allergier, men ändå fylls huset med djur🤐 (han reagerar inte på djuren och mår ej dåligt av de).

Annons:
Upp till toppen
Annons: