Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 13380 ggr
Miranda23
7/1/15, 12:03 AM

Pinsammaste någonsin 14 år kissar på sig

Hej jag behöver hjälp min mamma tycker jag bode börja ha på mig blöjor för att jag kissar och bajsar på mig dagligen (pinsamt😞). När jag är i skolan, hemma, också i bussen och andra dagliga ställen även i sägen. Jag har därför tvingast att ha på mig blöjor av min mamma men blöjorna funkar inte bra om jag inte byter i rätt tid för annars blir de blöta på utsidan. Men jag vet aldrig att jag gör på mig .

Men det mest pinsamma är att jag tror mina vänner vet för de skrattar ofta och viskar när jag kommer förbi och de kan skvallra till hela skolan . Jag tror de såg den dagen då mina byxor var helt blöta och brunna där bak eller så luktar de på klassrummet. Skäms

snälla hjälp annars kommer jag fortsätta så
det kommer bli mer och mer pinsamt när en 14 åring kissar och bajsar på sig vart hon än går strax ser alla det att mina byxor är blöta och bruna på baksidan Hjälp!😕

Men snälla  skratta inte det här är första gången  jag berättar detta

Annons:
Tjeja
7/1/15, 12:05 AM
#1

Ush det låter jättejobbigt! Har du varit till läkare för utredning? det finns faktiskt hjälp att få, man behöver inte ha det så illa som du har det!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

annia1
7/1/15, 12:06 AM
#2

Be din mamma att hon kontaktar vårdcentralen så du får bli undersökt. För det verkar som du saknar normala reflexer. Vet inte vad man kan göra, men kontakta läkare är första steget.

.

Miranda23
7/1/15, 12:14 AM
#3

tack för hjälpen ska se hur det går 🙂

Nikushimi
7/1/15, 4:36 PM
#4

Ifall du faktiskt kissar på dig dagligen så är det ju nödvändigt att ha på dig blöja och det är nog bättre än att kissa i byxorna. Du växer nog ifrån det med tiden i vilket fall.

Miranda23
7/1/15, 6:03 PM
#5

ja men inte exakt dagligen jag skrev fel varje dag men kanske en , två dagar gör jag inte det några gånger . Vet någon hur man ändrar sitt inlägg ?

Nikushimi
7/1/15, 6:13 PM
#6

Du håller bara muspekaren över inlägget så ska det komma en text som säger "Hantera inlägg". Detta går dock bara att göra inom 2 timmar efter att du skrivit inlägget.

Annons:
Florrpan
7/1/15, 9:33 PM
#7

Jag är förvånad att det pågått så länge utan att ni faktiskt gått till vården.

När jag var liten saknade jag hormoner som gjorde att jag kunde kissa i sängen om nätterna. Det fixades med hormontillskott mm.

[Devya]
7/1/15, 10:07 PM
#8

Det är bra om det görs en ordentlig utredning på vad problemet kan vara.

Jag känner av en tjej som var med om en bussolycka då hon var 13 och efter det har hon fått använda blöjor. Idag är hon väl närmare 30 år gammal. Det är något hon får leva med men hon har kille och är nöjd med sitt liv.

Jag vet också av en kille som har liknande problem. Han är också snart 30 år gammal och har hela sitt liv fått använda blöjor om nätterna. För honom är det psykiskt. 

I ditt fall är det säkerligen fysiskt och kan mycket väl åtgärdas då du har ju inte precis varit med om någon olycka? 

Har du alltid behövt använda blöjor?

Miranda23
7/2/15, 1:58 AM
#9

nej , Jag har bara haft det när jag var liten annars har jag börjat väldigt nyligen med det

annia1
7/2/15, 2:09 AM
#10

Miranda lite osäker på om du menar att dina problem började rätt nyligen. Om det är så så kan det vara dina hormoner som ställer till det för du är i den åldern då hormonerna kan åka berg och dalbana. Så se till att du får komma till läkare och bli undersökt.

.

[Devya]
7/2/15, 5:46 AM
#11

#9 Har något speciellt hänt i ditt liv nyligen då? Hur länge har det här pågått?

Miranda23
7/2/15, 10:52 PM
#12

Det började för ungefär en månad och en halv innan min skolavslutning

Nikushimi
7/3/15, 2:08 AM
#13

Kan du inte bara vara hemma från skolan och hålla dig inomhus tills det gått över då? Måste ju vara lindrigare än att pissa på sig när man är utomhus eller i skolan.

Annons:
Cazzos
7/5/15, 9:30 PM
#14

Men känner du dig inte det minsta nödig innan det händer? Och märker du inte när du kissat på dig heller?

Hursomhelst tycker jag att du/din mamma ska kontakta en vårdcentral. Att det händer varje dag kan inte ha med en "mognads"sak att göra..


Miranda23
7/7/17, 5:05 AM
#15

hej Cazzos ..oftast känner jag mig inte nödig innan det händer. Men jag känner ifall mina byxor är blöta. Ifall jag känner mig nödig så känns det ungefär i bara några sekunder innan jag faktiskt har fått en olycka😢😞men tack för ditt svar

Miranda23
7/7/17, 5:10 AM
#16

 Nikushimi det här problemet har pågått rätt länge nu så jag vet inte om det kommer bli bättre och vården jag går till gör inte ett särskilt effektivt job 😢så jag kan inte hålla mig inomhus så länge och särskilt när jag går i skolan fortfarande .Men tack för ditt svar ;D

[pusselbit]
7/7/17, 7:00 PM
#17

du kan ju alltid prova kateter istället. slipper du bli blöt igenom byxorna.

Honestyisdead
7/7/17, 10:27 PM
#18

#16 Vården du går till. Vilken är det?

Låter otroligt att en läkare inte skulle utreda att någon i din ålder plötsligt förlorar förmågan till att känna när man måste på toa och inte kan hålla sig.

Speciellt när det gäller både urin och avföring. 

Känns märkligt att en förälder inte hade vidtagit åtgärder. Blöja är inte en åtgärd.

Och för övrigt har du sommarlov, så nog kan du hålla dig inne ett tag framöver. Eller du till skillnad från andra har skola året om?

Njä. Detta känns inte seriöst tyvärr.

Aleya
7/8/17, 1:16 PM
#19

Tycker allt detta låter konstigt. Dom har inte kollat om du har någon nerv som är klämd i ryggen? Det var min första tanke. Om du har råkat ut för någon olycka. Och att vården inte gör nått. Vad har dom skickat dig på för undersökningar? Vad har dom kollat via blodet?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tuulikki]
7/8/17, 3:57 PM
#20

Tråden är 2 år gammal. Har du fortfarande inte fått saken utredd av läkare?🤔

Annons:
Cazzos
8/4/17, 8:03 PM
#21

#20 Undrar samma…


Upp till toppen
Annons: