Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 3599 ggr
lollynonna
7/1/15, 9:40 PM

Hur blir man modell?

Hej! Jag vill jättegärna bli modell, men hur blir man det egentligen? Jag förstår ju att man måste vara ganska lång oftast,men beror det på var man ska fotas typ? Och beror det på ålder hur lång man "ska" vara? Och hur liksom blir man modell? För det finns ju små barn också som är modeller för te.x H&M,lindex osv. 

Jag vill veta hur detta funkar helt enkelt! Är någon av er modell? Hur var/är det? Vad måste man vara beredd på osv?:)

Jag vet inte ens om detta är rätt sajt att fråga på eller så men aja :P

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Halcyon
7/1/15, 10:29 PM
#1

H&M och andra klädmärken brukar oftast göra reklam och sådant där de efterlyser just "barnmodeller" för deras senaste barnkläder eller liknande. Finns även företag som vänder sig direkt till modellagenturer och frågar om de skulle vilja samarbeta.

Det finns agenturer som är ute på stan och "scoutar" modeller, alltså går runt i köpcentrum t.ex och letar efter folk som de tror skulle vara kapabla till att bli modeller. Det har jag blivit en gång.

Längd beror lite på hur gammal du är, är du typ 13 och uppåt så förväntar de sig nog någon som är 170-180 i alla fall. Vill du gärna bli modell kan du ju kontakta en modellagentur, men var försiktig när du gör det för det finns så många oseriösa där ute som bara vill illa. Så sitt gärna med en vuxen och kolla runt. Annars kan jag tipsa dig om MIKAs och/eller Stockholmsgruppen. :) Lycka till! x

we're always chasing that paradise

lollynonna
7/1/15, 10:34 PM
#2

#1 Tack så jättemycket för svaret! Men om man blir det, reser man runt mycket då? (alltså i sverige) eller är man typ på ett och samma ställe oftast? Och typ nära där man bor isf?:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Halcyon
7/1/15, 11:05 PM
#3

#2 Ingen fara, kul att kunna hjälpa till!

Blir du en "bra" modell som många företag osv vill ha till sina plåtningar så får du säkert resa runt mycket, men det är ju helt ditt val om du vill tacka ja eller nej. Och hur nära det är där du bor beror mycket på vilken modellagentur du väljer, men till exempel MIKAs har sina kontor i Malmö och Sthlm!

we're always chasing that paradise

hannaj98
7/2/15, 4:55 AM
#4

De flesta har 170 som minsta längd på tjejer om man är 13/14 och äldre.

 Om du googlar på typ "modelljobb din stad/närliggande stor stad" lär det komma upp någon eller några modellagenturer beroende på var du bor. Inne på deras sida brukar det stå hur man ansöker att bli modell hos dem.

lollynonna
7/2/15, 11:53 AM
#5

#4 Tack för svaret! Jag är då inte så lång :( Men om jag hittar något ställe där man inte måste vara superlång så :)

#3 Okej,då var det nog lite väl långt till MIKAs hehe :P Andra sidan sverige ungefär.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Upp till toppen
Annons: