Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 2753 ggr
GemTwist
7/13/15, 12:23 PM

Ska jag skriva?

Hej, det finns en kille som jag gillar och han har visat att han gillar mig genom att hålla ut kramarna, luta sig mot mig, och liknande saker. Det enda är ju att han är 19 och fyller 20. Jag är 14 och fyller 15. Vilket får oss båda nog att tänka att det är lite konstigt och inte berättar för någon. Han började i alla fall sitt jobb idag och jag önskade honom lycka till via messenger. Vi har träffats en gång själva när han skulle pröva på att rida, annars är våra föräldrar bästisar och vi träffas där i mellan också. Vilket gör det ännu mer komplicerar för om det blir något som sedan tar slut skulle båda vara tvugna att träffa varandra. Vi har aldrig skrivit med varandra förutom när han skulle följa med till hästen. Men ska jag fråga hur dett varit på hans första jobbdag? För att jag tänkte att jag kunnat fråga han nästa gång vi ses. Men det kan ta ett tag. Så om ni varit han, hade ni velat få det sms? Och ska jag skicka det? Tack i förhand

Annons:
Emelie Nilsson
7/14/15, 12:36 PM
#1

Jag hade skrivit till personen, det kan bli något mellan er, men tänk på att det är 5 års skillnad mellan er. Vilket kan ge många problem, men jag hade skrivit till han 😊

GemTwist
7/14/15, 12:59 PM
#2

#1 jag skrev Till Honom. Och sedan satt vi och skrev i ett par timmar tills han skulle sova, fast sedan skrev han att han inte kunde sova så vi skrev lite till. Funderar på att fråga idag igen

Whippet
7/14/15, 4:24 PM
#3

#14 Gör det om det gick bra igår så 👍 Go on girl!

I'm out Vilar huvudet i handen

[KB46ghx]
7/14/15, 6:28 PM
#4

Uppdatera om hur det gått :p

GemTwist
7/14/15, 11:29 PM
#5

Jag tänkte skriva idag men fick reda på att hans familj skulle hem till oss, tänkte att han kanske skulle dyka upp. Men tänkte att han kanske skulle sova. Han kom och vi satt och pratade. Tyvärr bara någon minut själva. Våra fötter vilade mot varandra då och då och vi gav varandra en kram (när de skulle åka, ett par timmar senare än vad han egentligen skulle) som höll ett tag (våra föräldrar hade gått ut) och när vi väl släppte (för mina bröder var där) höll vi en arm kvar mot varandra och drog långsamt iväg dem. Så är väldigt lycklig. Ska nog skriva imorgon och se vart det går

[KB46ghx]
7/15/15, 1:19 AM
#6

Jag glädjer mig med dig! Fortsätt uppdatera det gör mig typ glad haha

Annons:
Corgitok
7/15/15, 1:34 AM
#7

Följer :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

GemTwist
7/16/15, 11:30 AM
#8

Jag skrev igår. Och vi Skrev till halv tolv då han absolut var tvungen att sova (han går upp vid sex på morgonen). Vi skrev lite om vad som helst och vad vi gjorde i sömnen och han tyckte det var gulligt att jag pratade i sömnen.

GemTwist
7/17/15, 1:10 AM
#9

Då min mamma och hans mamma är bästisar försöker munnarna få in så mycket som möjligt med våra familjer. Idag Blev det att vi skulle ut på en räls och cykla. Vi hade jätte kul. Men de sista kilometerna gick jag och han själva och resten cyklade iväg. Sen på hem vägen cyklade vi långt före alla med hans bror (det var han som cyklade oss båda gångerna) så vi gick hem till han. Mina föräldrar kom och drack kaffe medans jag kollade på film med han. Min och hans bror satt och spelade i rummet utanför. Och helt plötsligt ligger vi och kysser varandra. Är överlycklig just nu

[KB46ghx]
7/17/15, 3:36 AM
#10

Whaaaat åååh glädjer mig med dig :))))))))))

GemTwist
7/17/15, 11:00 AM
#11

#10 tack

[Lindis123]
7/19/15, 5:00 PM
#12

Awww blev typ jätteglad haha!Uppdatera hur det går, vill veta jue!

GemTwist
7/19/15, 5:31 PM
#13

Var hos han i förrgår och vi snackade lite då jag var med hans lilla syster. (Hon är 12) jag är 14. Vi hade kul och han satt väldigt nära och sedan åt vi. Han skutsade hem mig och jag gav honom en kram och vi kramades väldigt länge. När vi väl släppta kollade han mig jätte länge i ögonen och jag vände mig om och gick. Vi sa ingenting under tiden. Nu vet jag inte vad jag ska göra, om jag ska skriva eller låta han skriva först. Några förslag? När vi satt och åt så berättade hans mamma att han avslutat sitt wow konto (vilket jag redan visste) och sagt att han blivit man på en natt. Och hans ögon är väldigt olika, runt folk och sådant är de normala. Men vid kramar och sådant när han kollar mig i ögonen efter vi kysstes första gången är de väldigt annorlunda de kollar på ett annat vis. Typ som att han är lycklig, hungrig och vill säga något på samma gång. Innan när han kollade mig i ögonen han de aldrig bli sådana. Någon som vet varför? Det är typ som hans ögon talar

Annons:
Stortroll
7/19/15, 7:44 PM
#14

Följer

Titta gärna in här ---> Min blogg

[KB46ghx]
7/20/15, 7:07 AM
#15

Skriv du, spelar ingen roll vem som skriver :) Och det med hans ögon så kan det vara att han känner sig mer attraherad av dig än vanligt. Tex om han får större pupiller när han umgås med dig har jag hört att det kan bero på att man är attraherad v umgänget men vet inte :). Följer fof

GemTwist
7/20/15, 2:17 PM
#16

Jag har funderat och läste igenom alla våra sms. Och upptäckte att jag skrivit enormt mycket jämfört med honom. Visste att jag var den som börjat alla konversationer, men i nio av tio fall så är det jag som ställt följdfrågor och hållt igång konversationen. Så har tänkt skriva idag när han slutar jobbet, och låta han hålla igång konversationen om han känner för det. Och låta han skriva först nästa gång. För när vi träffas är det han som börjar prata och ställer frågor. Men hans mamma säger att han går runt och sjunger och visslar nu förtiden (sedan jag började skriva)

[134643]
7/20/15, 2:28 PM
#17

#16 Det kan ju vara så att han helt enkelt är dålig på att hålla igång en skriftlig konversation, men har lätt för att prata ansikte mot ansikte. Jag tycker att det låter lite barnsligt att typ testa honom, se om han tänker skrivs till dig först eller inte. Han kanske inte alls vet att du vill att han ska skriva till dig, och sen blir du arg på honom utan anledning? Inte helt schysst. Skriv till honom, håll igång konversationen, lär känns honom. Släpp din stolthet, smsa honom först om du vill prata med honom - svårare än så är det inte. Jag hoppas allt går bra för er! ^_^

GemTwist
7/20/15, 2:39 PM
#18

#17 jag har inte tänkt bli arg på honom för att han inte skriver. Jag vill bara se om han liksom vill skriva. Väldigt svårt att förklara. Men tack för ditt tips

hahael
7/20/15, 2:51 PM
#19

#18 
har en god vän till mig som kan verka extremt ointresserad och dryg speciellt genom text pga att han är väldigt dålig på att hålla en konversation (han har sagt det själv) därför har jag tagit rollen som "pratledaren" inom våra sms. 

Jag vet att han gillar att prata med mig och jag gillar att prata med honom, han är bara inte så duktig på att visa det.

Klart att laxen ska ha en jolle

GemTwist
7/20/15, 9:15 PM
#20

Måste säga att jag har nog världens bästa mamma. Vi ska iväg Imorgon och kommer inte hem förräns söndag. Och hon har fått för sig att jag gillar honom så hon tog med mig och åkte hem till han "för att vara med sin kompis". Men fick veta att det var för att jag skulle kunna säga hejdå till honom. Han hade jobbat över så det var därför han inte svarat mig. Och han smekte min kind. Och gav mig en kram. Mamma sa att hon tyckte att han verkade bli ledsen när hon berättade att vi skulle iväg. Hon vet inte om att vi skriver och allt sådant. Men jag vågade inte stanna kvar när han höll armen på min rygg efter kramen. Nu skrev han och ska svara honom.

Annons:
GemTwist
7/20/15, 11:19 PM
#21

Vi har suttit och skrivit med varandra tills nu då han somnade till mellan smsen så jag tyckte att han skulle sova. Jag tyckte att han höll igång konversationen lika mycket som jag. Vi skriver mest som om vi vore vänner men vi kan slänga in nått litet extra mellan raderna. Är det någon som sett lady och luffsen och kan förklara vad "jag ska gr dig på moppo" betyder?

[Horse24]
7/21/15, 12:25 PM
#22

#21 Det betyder typ samma sak som "jag ska klå upp dig" XD

GemTwist
7/21/15, 2:19 PM
#23

#22 haha tack XD

Idakarrlsson
7/22/15, 12:36 AM
#24

Gud va roligt att följa ^^

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

GemTwist
7/22/15, 11:36 AM
#25

Jag är fortfarande lite orolig att han kanske tycker att jag är jobbig när jag skriver. Men han svarar och ställer frågor och sådana saker ibland. Sen går det rätt så snabbt mellan smsen men ibland tar det längre tid. Tror ni han tycker det är jobbigt? Han frågar rätt mycket hur jag har det och sådant och verkar entusiastisk när det är något och han kallade mig gumman igår.

[KB46ghx]
7/22/15, 6:49 PM
#26

Nej jag tror inte att han tycker du ör jobbig, absolut inte. Vi tjejer har en tendens att överanalysera allt. Har snackat med jätte många killar och jag har känns att det bara känns som att dem tycker jag ör jobbig, men dem säger alltid nej. Det är en grej vi har. Du är inte jobbig! Om han hade tyckt du var jobbig hade han visat det för länge sen, han hade tex inte smekt dig på kinden då? Ta de lugnt och fortsätt så som du gör för hittills verkar det ju ha gått bra? :) ni kan ju alltid prata på tex Skype nu när du är bortrest!

GemTwist
7/22/15, 7:20 PM
#27

#26 tack så mycket, han använder inte Skype pga hand konto är helt konstigt. ( sa han till min lillebror så vet inte om det är sant) men idag skrev han sov gott när han kom hem. Han sa att han skrev det igår och att det skickades inte förräns nu. Men han svarade på mitt rätt så snabbt så vet inte helt. Men nu har han inte svarat mig på 2 timmar.

Annons:
[KB46ghx]
7/22/15, 9:35 PM
#28

Äsch det är bara vänta på att han svarar! Skriv inte hallå osv bara, för då uppfattas du som väldigt ivrig (enligt mig)

GemTwist
7/22/15, 10:36 PM
#29

#28 skulle aldrig skriva hallå x) är ju rädd att vara för ivrig

GemTwist
7/22/15, 10:40 PM
#30

I alla fall svarade han. Vi sa att vi saknade varandra (typ) alltså vi skrev ju inte det rakt ut utan bäddade in det i meningar så man kunde läsa det mellan raderna. Vi sa till slut godnatt och han kallade mig gumman igen.

[KB46ghx]
7/23/15, 12:14 AM
#31

fråga om ni inte kan snacka i telefon i morgon eller något sådant? det brukar alltid stärka realtioner (enligt mig). :)

GemTwist
7/27/15, 10:08 PM
#32

#31 har inte hans nummer, skriver via Facebook Vi har skrivit sedan jag sist uppdaterade näst intill varje dag. Han kallade mig gumman men slutade med det och skrev en pussmun istället. Han skrev även att han skulle kolla klart på den filmen vi "såg" när vi kysstes. Och vi började skriva om det och han skulle vilja göra om det och jag också. Han tyckte även att jag skulle ta och komma hem snart. Han slutade svara i lördags kväll. Men han var iväg och fick inte och kollade inte heller mina meddelande. På söndagen skrev jag efter han gått och lagt sig godnatt . Idag skrev vi helt normalt, inget speciellt hände.

[KB46ghx]
7/29/15, 7:21 PM
#33

Men be om hans nummer :) säg typ att du har dåligt internet om du inte vill verka ivrig och att du bara kan skriva på sms :)

GemTwist
7/30/15, 9:27 PM
#34

#33 nu har jag lyckats få reda på att hans mobil krånglar med just sms. Och han använder sin mammas till det allra nödvändigaste. Så tror inte det kommer gå

Annons:
[KB46ghx]
8/4/15, 11:50 AM
#35

Hur har det gått? :)

GemTwist
8/5/15, 12:48 AM
#36

kan väll säga att allt gått super bra tills idag. Jag har sedan barns ben råkat ut för sexuella övergrepp och när jag låg i hans säng så kom en rädsla över mig. För han drog sin hand emot mog. Jag började andas konstigt och kopplade bort mig. Precis som jag var paralyserad. Jag var rädd att han skulle göra som alla andra gjort. Han blev orolig. Och tillslut släppte det. Han skrev att jag inte skulle göra så för att han blev rädd och orolig. Och jag skrev förlåt och sa att det var minnen. Även fast det var känslan. Kroppen satte sig i försvars läge. Är rädd att jag kastade allt åt skogen, särskilt på hans födelsedag. Han fyllde 20 och jag sumpade hans dag med min dumma attack.

hahael
8/5/15, 1:31 AM
#37

#36 Jag kan relatera sååå mycket, när jag om min nuvarande pojkvän träffades första gången fick jag en av mina panikattacker och bara låg och skakade i hans armar.

Han lugnade ner mig väldigt bra dock, pratade lugnt med mig och höll mina händer i sina tills jag kom ner på jorden igen. 
I dagsläget är han en dröm för någon som mig som är diagnoserad med depression, och allmänt lättstressad/kan få panikattacker. Han läser allt om mina diagnoser och hjälper mig i vardagen ifall det behövs.

Med den lilla historian vill jag bara säga att om den här killen är en bra kille då kommer han stötta och finnas där för dig :)

Klart att laxen ska ha en jolle

GemTwist
8/5/15, 9:54 AM
#38

#37 tack så jätte mycket. Tror det var av min PTSD som kom tillbaka. Har ungefär fått återfall med det. Tack så mycket

[KB46ghx]
8/6/15, 1:54 AM
#39

Tråkigt att höra! :( men som hahael sa så om han är en bra kille så stannar han! Tror dock inte det ska vara några problem! Ni verkar gilla varandra. :)

GemTwist
8/8/15, 1:34 AM
#40

Tack alla, vi träffades idag då han hade kalas. Visade sig att alla i hans släkt och sådant hade fattat att det är något mellan oss. Och hälften nämde det. Jag hade problem i början men ju längre tiden gick desto bättre gick det. Mot slutet satt vi och spelade spel och sen låg vi och mös. Och bör jag tyckte det gick för långt flyttade jag hans hand. Jag får en känsla av att han vill att jag ska ha skönt, han är väldigt försiktig när de kommer till saker jag ska göra.

GemTwist
8/8/15, 3:04 PM
#41

Att tillägga. Våra små syskon kom in och drog i mig och skrek och frågade om vi var ihop. Jag svarade aldrig. Men de skrek att vi var det. Sen ville de ordna bröllop. Han låtsades sova ända tills någon av dem började kasta böcker på mig, Då han blev sur och sa till dem att gå. Då hade jag redan tatt hans täcke och gömt mig under det. Sen gav jag han böckerna och vände sig bort. Sen tror jag att han tänkte precis som jag gjorde. Tänkte ge tillbaka täcket och sätta mig upp men när jag började röra på täcket för att hitta ändarna vände han sig om och kysste mig. De hände att han lilla syster (5 år) kom in och då pekade han bara Mot dörren och hon blev tyst och gick ut. Hände även att när jag låg ovanpå honom och kysste han att någon var på väg in men vi hörde det så jag flyttade tillbaka, de var han lilla syster som sa att det var mörkt ute. Jag frågade han vad det va, men han var tyst, tills han svarade att han inte visste. Så jag satte mig upp och kysste honom. Min mamma sa idag att han nog tänkte rätt så mycket. Vi var hos hann nyss och det hände att han bara blev tyst och kollade rakt ut i ingenstans, så som jag kan göra när jag tänker på saker som jag är orolig eller något över. Mamma märkte det också och sa sen att han funderar rätt mycket på våran ålder och skillnaden, även vad andra tycker. Hon säger att han inte är så osäker på han tycker, för vi är som två magneter tycker dem. (Rätt många har sagt det) hon undrade även om vi snackat om vad vi tycker för varann men det har vi inte

Annons:
Corgitok
8/13/15, 9:27 PM
#42

Hur går det  nu då? :) Spännande!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[KB46ghx]
8/25/15, 10:01 PM
#43

Putt

[Fyratassar12]
8/26/15, 7:20 AM
#44

Gud så spännande :) Jag var mer rakt på sak med ;) min sambo vara inte heller prat sjuk så ;) Men det är han o jag än idag starkare än någonsin min klippa och bästa sambo :)

GemTwist
8/30/15, 2:40 AM
#45

För tillfället är jag faktiskt rätt så osäker. Vi har snackat, kyssts och myst och sådant sedan sist men idag har det gått ca en och en halv vecka utan att ens se honom, och han slutade svara på mina sms fastän han var aktiv ett bra tag efter jag skrivit och han läste inom fem minuter. Så har bestämt mig att inte skriva för tillfället. Har försökt få oss att träffas utan föräldrar, men han var väldigt trött ena dagen och orkade inte och bakfull två dagar efter. Idag var jag hemma hos han men han var på fest och hade inte tid med oss sa hans mamma. Jag vet inte. Jag börjar försöka glömma honom och sådant för mitt huvud får för sig att han hittat någon annan på alla fester eller bara håller på. Jag börjar bli väldigt osäker, så jag vet inte längre… Och hans typ bästis och min har börjat skriva med varandra. och hon går runt och säger att jag var kille fastän jag och han inte snackat om det

hahael
8/30/15, 1:50 PM
#46

#45 Hmm krångligt. Antingen så är det tyvärr att han tycker att han inte "fick ut" något av eran fling eller så kanske han också är osäker?
Eller ibland så bara händer det att man inte ses på ett bra tag, då brukar man dock kunna börja ses igen väldigt enkelt.

Klart att laxen ska ha en jolle

GemTwist
8/31/15, 4:17 PM
#47

Jag har i alla fall nu bestämt mig. Jag tänker helt enkelt skita i vad han håller på med och gå vidare med livet. Jag känner att jag endast förlorar genom att försöka hänga kvar, då han läser, ibland undviker och ignorerar mina sms, och även undviker att träffa på mig. 

Det var kul så länge det varade men jag känner att jag är rätt så mycket gladare av att inte behöva bry mig längre.

Corgitok
10/3/15, 10:30 AM
#48

Vad bra att du struntar i honom, men det borde väl finna något bakom det han gör?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Upp till toppen
Annons: