Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 4317 ggr
matildapsvensson
8/10/15, 2:24 AM

Dricker ni?

Som rubriken lyder, dricker ni som är under 18 år? Varför, varför inte?

Jag själv är 16 år (börjar gymnasiet i höst) och dricker inte och har aldrig gjort, inte ens smakat. Jag håller mig borta från alkohol dels för att min mamma betalar mitt körkort om jag inte dricker innan min 18 års dag och dels för jag inte känner behov av att dricka då jag anser att det inte är lämpligt att dricka under 18 år. På grund av detta så har nästan alla mina vänner stängt ute mig förutom 3 stycken.

Ni får gärna berätta hur det påverkat er med till exempel vänner eller liknande :)

Annons:
Calcifer
8/10/15, 2:27 AM
#1

Jag är visserligen över 18 nu, men när jag var 16 drack jag för första gången. Dock mellan 16-18 drack jag kanske 5-6 gånger sammanlagt. Det har aldrig riktigt varit min grej. Men majoriteten av mina klasskompisar osv drack nästan varje helg. Hade en kompis som under en sommar söp bort och rökte upp (inräknat bakismat och dylikt) nästan 20 000:- på 10 veckor. Skrämmande att man ens kan lyckas med det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Haku
8/10/15, 2:59 AM
#2

Jag är över 18 men skriver här ändå jag är nykterist, när jag var 14-15 var jag i en sån där period då jag ville testa allt cigaretter och alkohol men jag fastnade inte för något som tur var. Jag ser bara ingen anledning för mig att dricka jag känner inte att jag får ut något av att vara full och jag gillar inte smaken av alkohol direkt jag föredrar andra alkoholfria drycker, tråkigt att folk utesluter en om man inte dricker som du berättar om #0 men då kanske dem ändå inte var några vänner för dig att ha?:)

Wenniz
8/10/15, 9:34 AM
#3

Jag är nu också 18 år men jag dricker inte, har inte testat, smakat och vill inte börja dricka för den delen heller.  Tidigare när jag var något år yngre fick jag höra att jag var tråkig för jag inte drack, även från vuxna men jag kunde allt bevisa att jag kunde precis ha lika kul om inte roligare som en person som drack.

Största anledningen till varför jag inte dricker är dels för att jag helt eneklt inte vill men sedan har jag OCD och har därför väldigt lätt att bli beroende av saker, alcoholism finns även i min släkt och det har även tagit närståendes liv, då känner jag bara nej, jag klarar mig bra utan alcohol och skiter i vad andra tycker.

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Nian97
8/10/15, 10:59 AM
#4

Jag fyller 18 år om några veckor, har aldrig druckit och kommer aldrig göra. Dock har det i mitt fall medicinska orsaker, men ändå. Även om det inte haft det, hade jag ändå aldrig druckit.

[ThisIsWheels]
8/10/15, 11:11 AM
#5

Jag dricker inte och röker inte heller. Jag har smakat alkoholfritt, men jag insåg snabbt att det inte var något för mig. Jag röker inte eftersom jag har svaga lungor och astma så jag vill inte riskera något 😉

Jag är 17 år och är stolt över att jag faktiskt vågar säga nej 😃

[Raubtier]
8/10/15, 11:36 AM
#6

Oj vad duktiga alla är! Jag är över 20 och dricker väldigt sällan då det är riktigt trist. Men jag började dricka alkohol när jag var 13! Jag gjorde det för att jag helt enkelt tyckte att det var roligt och att många roliga händelser hände! Ångrar ingenting 😃

Annons:
Haku
8/10/15, 1:47 PM
#7

#6 Duktig och duktig, jag tycker inte jag är duktig det är bara så jag vill ha det.

Cazzos
8/10/15, 1:47 PM
#8

Blir så trött på människor som fryser ut nån som inte vill dricka eller röka 😕

Jag var aldrig på hemmafester när jag var under 18 (det är jag inte nu heller iofs), det var kanske 2 tillfällen när jag var 16-17 som jag och en kompis hade 2-mannafest med chips och vin 😂

Men sen jag fyllde 18 (förra december) så har jag varit ute på krogen några gånger och då har jag druckit. Vissa gånger fullare än andra. Men första gången jag gick ut på mitt 18-årsfirande så var jag i princip nykter. Gick hur bra som helst 😛


Ravynsfair
8/10/15, 2:12 PM
#9

Tråkigt att dina vänner utesluter dig TS ! 

Jag är visserligen 23 nu men sen jag fyllde 18år så har jag gått på krogen sisodär 3 gånger.. haha. Senast för 4 år sedan 😂
Smakade på lite äppellikör som 16åring men det var inte så mycket för mig. 
Bodde på internat under gymnasietiden och det festades friskt av mina vänner. 
Jag hakade aldrig på det då intresset låg på annat håll. 

Även jag har alkoholiserade i släkten, min pappa t.ex.
Vet hur det kan se ut när det gå utför och där vill jag inte hamna. 
Aldrig varit snorpackad eller ens "full", lite "glad" bara och mer behöver det inte bli. 
Kan ta en cider eller ett glas vin till maten, max  2-3 gånger per år vid finare middag. 

Stå på dig TS, tycker det är bra av dig att hålla dig borta från den skiten.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Scorpio97
8/10/15, 4:20 PM
#10

Fyller arton i november och har enbart smakat några klunkar vin och cider hemma. Min pappa var alkoholist (dog förra året) och dom flesta på hans sida är mer eller mindre alkoholister eller beroende av annat. Dom flesta av mina kusiner drack redan i tolv-trettonårs åldern. Så när jag sa att jag aldrig hade druckit blev dom väldigt förvånad, samtidigt som man märkte att dom var väldigt stolta över mig. Beroende kan gå i arv, så jag har förmodligen större risk att själv falla dig också. 

Sen har jag aldrig sett poängen med det. Kommer förmodligen gå ut och ta något enstaka glas när jag fyllt, men inte dricka mig full. Tror inte ens jag skulle våga det, har lite för stort kontrollbehov för att kunna tappa kontrollen bland andra människor. Följer hellre med på krogen som chaufför i så fall, för jag har inga problem med att andra dricker. 

Jag har inte så många vänner av eget val och av andra orsaker. Dom tre jag umgås mest med i skolan just nu dricker då och då, men accepterar att jag inte dricker/festar. Många i min klass super varje eller varannan helg och har gjort det sedan högstadiet. Skulle såklart kunna följa med på fester nykter, men tycker inte hemmafester med massa random folk verkar så jätteroligt direkt. Har inte provat cigaretter eller snus heller och det kommer jag aldrig prova.

Jag skulle förmodligen inte bry mig om jag blev utesluten pga jag inte dricker. Kan inte dom acceptera det så har jag inget intresse av att vara med dom ändå.


//Jessie

matildapsvensson
8/10/15, 9:32 PM
#11

Ja, tyvärr så är vissa lite ytliga och fryser ut någon när de inte anses som coola för de inte dricker, men jag är verkligen glad att de lämnat mig istället för att fortsätta vara med mig och stället snackat skit om mig :).

#10 När jag också fyllt 18 kommer jag förmodligen också ta något glas då och då men verkligen inte supa mig full på fester. Beklagar sorgen…

smellcaramell
8/10/15, 9:43 PM
#12

jag drack första gången när jag var 13-14, drack cider och tältade med kompisarna, sedan när jag var 15 blev det mer festande och nu när jag är 18, snart 19 dricker jag fortfarande då och då. Dricker för att jag tycker det blir roligare, dricker alltså måttliga mängder. Inte alls så att jag druckit varje helg utan snarare typ 3-4 fester/halvår tills jag blev runt 17-18, då blev det väl kanske 1 fest/månad i perioder, mer på sommaren exempelvis, och när jag tog studenten nu så var det ju fest varje dag typ.. :) Jag tyckte inte det var så farligt att dricka så länge man kunde hantera det när jag var typ 13, nu har jag förklarat för min brorsdotter som är 15 att om jag får reda på att hon är full så kommer jag personligen dit och tar med henne hem och ringer hennes+ hennes kompisars föräldrar. haha, sån skillnad kan det bli på några år ;)

felle-j
8/10/15, 11:50 PM
#13

Är 18 nu men innan jag fyllde 18 hade jag aldrig druckit. Har inte gjort det nu heller för den delen förutom någon cider och smakat på lite olika alkoholhaltiga drycker. Det är inget som påverkar relationen med mina kompisar direkt vad jag vet.

Annons:
Lotoz
8/11/15, 2:06 AM
#14

17 och dricker måttligt ca 1-3 gånger månaden, krök och fest då, men själv gör jag det för att man blir så skön och allt blir så roligt, med rätt sällskap och musik är det himmlen

Peace

Spanieln
8/11/15, 9:50 AM
#15

Är 17 och nej, jag dricker inte. Har aldrig gjort och inget jag känner att jag vill göra heller. Min mamma har också sagt att om jag inte dricker innan jag är 18 så ska mina föräldrar betala mitt körkort och det är ju bra. Vissa av mina vänner dricker men inte mina närmaste vänner så det är inget som påverkar mig skulle jag säga. Vi kan ha roligt och umgås utan alkohol helt enkelt 🙂

"If You Can Dream It You Can Do It"

- Walt Disney

[Tuulikki]
8/11/15, 10:34 AM
#16

Började dricka "på riktigt" alltså festa till det ordentligt, när jag var 17 och började på folkhögskola där alla söp jämt :P Innan dess hade jag bara varit på små hemmafester och druckit nån cider. Nu är jag snart 20 och dricker typ aldrig, för jag har inte orken att festa. Men jag festar gärna för den sociala biten, dricker inte varje gång :)

Jetaime
8/11/15, 12:06 PM
#17

Jag är snart 23 år och dricker inte. Aldrig gjort heller :) jag ser ingen mening med det, och tycker det är hemskt hur många människor beter sig när dom dricker och att det ska vara en anledning till att man ska träffas eller våga göra vissa saker :)

:holmgreen:
8/11/15, 12:44 PM
#18

Jag är 19 och dricker inte. För att jag inte vill. Tråkigt TS att dina sk vänner betér sig som de gör. Hoppas att du hittar nya vänner på gymnasiet som accepterar och respekterar dig som du är.


panini
8/11/15, 4:53 PM
#19

Första gången jag drack var nu innan sommarlovet när vi hade vår klassfest för oss som slutade nian. Alltså var jag 15 (nu 16) och jag drack ett par små glas med rödvin och lite cider. Och jag hade KUL för jag fick vara med mina vänner och jag blev absolut inte full, för det är jag inte i intresserad av att bli. Dock så hade jag inte så kul att jag nog vill göra det igen snart, man blir ju jävligt kissnödig också!

Inaarah
8/12/15, 3:41 PM
#20

Det var väl i högstadiet som jag började gå på fester och även dricka alkohol, men det blev ännu mer under gymnasietiden. Nu är jag 19 år och dricker nog ganska ofta. Dels när det är fest/utgång, dels om man träffas några vänner hemma och t.ex. äter mat tillsammans. Anledningen till att jag dricker är enkel - jag tycker det är gott och jag tycker det blir roligare. Kanske har det att göra med att alkoholen bidrar till en lite "festligare" stämning. 

Jag vill inte tala för alkohol och alkoholkonsumtion - det blir farligt den dag man känner att man inte kan gå ut, festa eller umgås i sociala sammanhang utan alkohol. Dessutom avskyr jag hetsen kring alkohol och festande som jag upplevde när man var i 14-15-årsåldern, när allting mer eller mindre gick ut på att supa sig så full som möjligt. 

Sammanfattningsvis så tycker jag om alkohol, jag dricker förhållandevis ofta, men inte för att bli full. Jag, och mina vänner, vet var gränsen går och det gör att vi enbart har roligt.

Annons:
Sweelin
8/12/15, 4:15 PM
#21

Skumt nog så är det mestadels vuxna i min närhet som har hånat mig för att jag sällan dricker… Mina vänner har alltid accepterat det och många av dem dricker knappt själv, det händer väl xD

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Aleya
9/13/15, 10:01 AM
#22

Jag tog mitt första glas med alkohol när jag var 18, samma med cigg.
Jag var aldrig mycket för att festa. Jag kanske hade en kort period då jag vid 21 tyckte att det var var värt att festa en helg varje månad. Men har varit full knappt 10 gånger sedan jag började dricka. Och det var 11 år sedan.
Röka gör jag ju dock varje dag, men känner att det är nog dags att börja försöka sluta p g a hälsan,

Visst var man utanför då man var ung och inte söp stup i kvarten. Men jag är ändå glad att jag inte började dricka tidigt.

Måste säga att jag tycker rent allmänt att attityden emot alkohol i sverige liknar vad en alkoholist skulle tycka. Låter radikalt, men det är "fint" med alkohol till maten, högtider där är det otroligt "fint" med alkohol, fint med alkohol varje helg för det är ju "avslappnande" och lite kultiverat att dricka.
Jag såg faktiskt ett inslag på tv i sommar där en expert menade att under semestern så kan kvinnor dricka minst (per vecka) 9 glas(tänk vinglas) med olika sprit och alkohol och en man skulle kunna dricka 14 under en vecka utan att bli alkis.
Men gör man så i flera veckor så blir ju folk beroende.

Så tycker att alkohol är i Sverige lite väl överreklamerat.😕

Så ni som inte dricker och röker och känner er utstötta: Ni vinner på detta i längden, det är dels inte bra att börja dricka tidigt då blir man lättare beroende och tillslut kanske man är man den där alkisen som sitter på parkbänken.
Så ni vinner på det jämfört med folket som tycker att ni är "ocoola".

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Túrwen]
9/13/15, 12:38 PM
#23

Är en bra bit över 18 just nu men jag började dricka när jag var 18, tyvärr alldeles för mycket och för ofta men innan dess smakade jag endast lite för att jag var intresserad. När jag drack så upptäckte jag att människor verkade gilla mig och upplevde mig på ett helt annat sätt än när jag var nykter vilket blev farligt för mig. Jag fick sådan uppmärksamhet som jag aldrig fått förut och en verklighetsflykt vilket blev min drog.. Jag är glad att det endast var en period av mitt liv som gick åt på att dricka så pass mycket. Är glad att jag väntade till dess att jag fyllt 18.

Sugar Mist
9/13/15, 10:44 PM
#24

17 år och Ja, jag dricker. Söp mycket förut men dricker med måtta nu och låter det inte gå ut över skolan.

-

Kininälskaren
10/16/15, 4:34 PM
#25

Jag är 14 och ja, jag dricker ibland. 

för ett det e kul

Denna kommentar har tagits bort.
Officielle
10/17/15, 5:41 PM
#27

Jag är sjutton år nu och har druckit i ungefär 2 år, ångrar inte att jag började dricka alkohol, minns inte varför jag började.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
[Zachapacka]
10/17/15, 7:27 PM
#28

Jag är 16 (har också precis börjat gymnasiet :)) och jag har aldrig druckit. Det har typ inte mina vänner heller. I vår klass så är det typ hälften som röker och super på helgerna och hälften som inte gör det. O sen har vi ju några som jag inte har någon aning vad de håller på med. 

Eller det är faktiskt inte många som röker, bara några enstaka. Jag tror jag hamnade i en duktig klass tur nog :)

Linneahorse12
10/18/15, 11:27 PM
#29

Har provat, blir 15. Inget för mig

evelinaa.
10/19/15, 9:48 PM
#30

Jag är 15 fyller 16 i december. Drack första gången när jag var 13-14 och det var skitkul att va full tyckte jag då. Jag dricker inte längre. Slutade nästan aldrig bra då jag nästan alltid drack för mycket och det hände dåliga saker.  :P

Min förra "vän",  vi var bästa vänner. Jag slutade umgås med henne då hon alltid vill dricka och själv säger att hon inte har kul utan alkohol. Hon tycker det är skitcoolt att dricka. Så det är väl så det påverkat med vänner men jag bryr mig inte så mycket för kan ens vän inte ha kul med en utan alkohol är det ingen riktig vän.

[mr_mac]
10/23/15, 9:40 PM
#31

Mår man bra av att dircka? DÅ borde jag dricka mera än jag gör!

[Lillmatten]
10/24/15, 1:53 PM
#32

Jag är 19 och drack första gången när jag var 16. Efter den gången väntade jag tills jag fyllde 18. Jag dricker inte alls ofta, visst kan det bli ett glas vin eller cider till fredagsmaten men jag dricker sällan så jag blir påverkad.

Tessan01
10/24/15, 11:00 PM
#33

Nej. Har aldrig smakat, och har inga planer för det, för den delen heller. Är 14.

awkward_Girl
10/25/15, 1:04 PM
#34

14 år och har smuttat på ett vinglas 1 gång. Tyckte inte att det var gott så har inget intresse av alkohol. har äldre vänner, dom har testat på alkohol flera gånger men tvingar mig inte till något. Det är skönt. 

Energidrycker är helt onödiga i mina ögon att jag inte ens har smakat det. 

Tobak är så jävla vidrigt att jag aldrig tänker testa det. 

Jag fokuserar på skolan istället och hittar på roligare saker med mina vänner. Åker på shoppingturer, filmkvällar och härjar på byn. Man kan ha en fin stämning utan alkohol också :)

Annons:
Thotis90
10/26/15, 9:04 AM
#35

Jag är förvisso vuxen idag (25 år), men jag har fortfarande inte druckit en droppe alkohol - av flera orsaker.

1. Jag har aldrig varit nyfiken på alkohol
2. Jag vill inte förgifta min kropp med någonting som kan påverka mitt omdöme och min hälsa
3. Jag började idrotta i unga år och tycker inte att alkohol och idrott hör ihop
4. Jag har roligt som det är! Jag behöver inte en giftig dryck för att vara social och ha roligt.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

ponnyfotot
11/16/15, 10:27 PM
#36

Är visserligen 18 nu men drack inte innan dess och tänker nog inte gör det nu heller även om jag får. Har mest yngre vänner och även om några av dom dricker ibland så ser jag ingen vits med det riktigt. "Vi" (mina kompisar och jag) är förmodligen nästan lika spårade utan att ha druckit. '

 Tycker dock det är allmänt jobbigt med fulla människor och tycker inte precis om att mina vänner dricker. 
Tobak tänker jag inte prova i hela mitt liv, och inte andra droger heller…

Oroar mig dock lite för studenten/studentveckan, jag vill inte dricka då men är rädd att jag kommer bli utanför om jag avstår…

Katniss
11/16/15, 10:54 PM
#37

Nej, det gör jag inte och jag tänker inte göra det heller :)

R.I.P. Anton 💔

elinkw
11/17/15, 11:20 PM
#38

Drack mycket i tonåren. Nu är jag 19 år och dricker som max 2 gånger om året, och då vill jag knappt bli full ens.

Har mycket problem med magen så jag kan inte hantera alkohol lika bra som andra kan, eller dricka lika mycket (om jag inte vill räkna med att skita blod i en vecka efteråt).

Klart man blivit lite utstött, jag är i den åldern där de flesta av mina vänner är ute och festar några gånger varje månad. Blir fortfarande inbjuden men det känns inte speciellt kul att gå på en fest och sitta där med 30 andra fulla människor som ska ifrågasätta mig varför jag inte dricker och försöka hetsa mig till att göra det.

Tycker absolut inte du ska känna någon ångest när det kommer till alkohol, låt ingen hetsa dig till att dricka det för det är inte kul. Inte enligt mig iallafall. Spendera flera timmar full, må illa som fan och knappt veta vad man heter, samtidigt sitter ens föräldrar hemma och oroar sig för att något illa ska hända.

De bästa stunderna i mitt liv är från nyktra minnen med vänner och familj. Alkohol tar otroligt många liv och för bara några dagar sen dog en vän till mig på grund av alkohol. Tack vare detta (och förra bakfyllan) har jag nästan bestämt mig helt för att aldrig bli full igen.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

[mr_mac]
6/12/16, 7:59 AM
#39

Dricker när jag känner mig tvingad till de :(

Accalia
6/12/16, 12:34 PM
#40

Är 15 fyller 16 nu i sommar, jag har aldrig druckit, men skulle vilja testa för att vara helt ärlig, dock har jag inte det umgänget som dricker eller festar eller så, men skulle jag ha de så skulle jag ha provat, verkar kul helt enkelt

kae
6/12/16, 5:37 PM
#41

Har druckit sen jag var 11, för att jag tycker det är nice helt enkelt. Samma sak med rökning, jag är inte en rökare men röker kanske 5 gånger i veckan för att jag tycker det är nice. Jag gillar att känna mig lite borta och ha kul, distansera mig från mig själv lite. Men skulle inte sluta vara vän med någon för de inte vill röka, dricka eller ta droger. Vad är det för bullshit? Däremot om någon tjatade för få mig att röka, dricka eller ta droger när jag redan sagt nej skulle jag kunna sluta vara vän med den eftersom jag tycker man ska bestämma över sin egen kropp och vad man stoppar i den.

Vill även tillägga att jag dricker för att bli full - många här skriver att de inte dricker för att bli full men för mig är det det enda syftet med alkohol. Om jag vill dricka något gott väljer jag läsk eller oboy.

Annons:
Nellie00
6/12/16, 11:02 PM
#42

Jag drack första gången jag var 14 och är snart 16 och dricker nån gång i månaden. Gör det för att det är kul och känns skönt att inte tänka på alla jobbiga saker bara för en kväll. Har några kompisar som jag dricker med och även några som helt tar distans ifrån alkohol och för mig spelar de ingen roll vad de väljer det är deras val. Själv har jag aldrig blivit hetsad att dricka och hoppas de förblir så.

Birkis
6/13/16, 9:32 PM
#43

Jag har smakat nån klunk öl av kompisar nu under ettan a i gymnasiet men jag tycker inte om smaken av alkohol därför har jag bestämt mig för att inte börja dricka heller. Mina kompisar och pojkvän har pratat om hur dom ska arrangera min första fylla. Till sist blev jag så trött på de att jag skällde ut min pojkvän å fråga om han någonsin funderat över att jag kanske inte vill dricka. Och efter som jag går transport känns det som att det blir extra viktigt att hålla sig nykter om man ska dra fram på vägarna med 64 ton bakom sig.

Vill du inte dricka så ge f*n i. De e ditt beslut å kan dom inte acceptera det så är de inga kompisar att ha!

// Birkis

ks172
6/14/16, 10:17 PM
#44

Jag drack väldigt mycket när jag var 14 tills jag var 20 och tjuvrökte. Sen hände en sak och jag slutade med det. Nu är jag 23 och jag dricker väldigt sällan och då blir det inte så mycket för att nu e jag lättpåverkad.


Nian97
6/15/16, 11:18 PM
#45

Är 18,5 år. Har druckit cider med typ 0.5% men inte mer, av medicinska skäl. Festar inte heller eller så. Detta pga. idrottssatsning som gör att jag är upptagen på helgerna.

Fliso
6/15/16, 11:40 PM
#46

Alltså jag har i efterhand fått veta att på vår skolbal/middag serverades cider som jag då trodde var vanlig alkoholfri egentligen inte var alkoholfri. Utan vi fick alkohol med väldigt låg procenthalt men fortfarande!

Är sexton och drack nog första gången när jag nyss hade fyllt femton, det var en trevlig första gång, ville nog bara ha gjort det. Har inte druckit sedan dess (förutom cidern då).

Ibland räcker det med att ha provat bara, det är inget speciellt och inget som man ska känna att man behöver göra.

ponnyfotot
6/18/16, 3:23 PM
#47

Fyller 19 i höst och jag har bara smakat typ nån klunk nån enstaka gång.  Är helt enkelt inte intresserad av att dricka.  Visst det blev lite jobbigt nu när jag tog studenten att vara bland fulla människor en vecka. Men samtidigt tycker jag att det är otroligt skönt att se till att alla kommer hem tryggt osv.
Skulle inte vilja släppa kontrollen själv heller, Men att vissa av mina vänner dricker gör inte mig så mycket så länge det inte är för att dom mår dåligt, för att glömma något som har hänt eller liknande. 

Sen tycker jag att man inte bör dricka innan 18 och att det är väldigt fel inställning till alkohol idag.

[Allanboysen]
6/19/16, 11:56 AM
#48

Jag får lov att dricka hemma, då min mamma anser att om jag får dricka hemma så är det inte lika intressant för mig att dricka ute. (nu är det inga starka saker, eller stora mängder vi pratar om.. hatar smaken av öl, så dricker mest Cider och dem är det inte så mycket alkohol i.) 

Har aldrig varit intresserad av att röka, och om jag inte gör det har min mamma lovat att betala mitt körkort.

Annons:
[tempo1tempo1]
6/11/17, 12:37 PM
#49

narcos

[tempo1tempo1]
6/11/17, 12:37 PM
#50

1

[tempo1tempo1]
6/11/17, 12:37 PM
#51

3

[tempo1tempo1]
6/11/17, 12:38 PM
#52

4

[tempo1tempo1]
6/11/17, 12:38 PM
#53

5

[tempo1tempo1]
6/11/17, 12:38 PM
#54

6

[tempo1tempo1]
6/11/17, 12:38 PM
#55

7

Annons:
[tempo1tempo1]
6/11/17, 12:38 PM
#56

8

[tempo1tempo1]
6/11/17, 12:39 PM
#57

9

[tempo1tempo1]
6/11/17, 12:39 PM
#58

10

[tempo1tempo1]
6/11/17, 12:43 PM
#59

12

Upp till toppen
Annons: