Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1987 ggr
[6mare]
10/2/15, 5:11 PM

Jag blir så arg på mamma! ÄR MIN KOMPIS DEPRESIV??

Nu är jag rosenrasande på mamma, IGEN! Hon ska alltid lägga sig i , jag vet att det är en del av "mammarollen" men va i. Mamma knackar på min dörr och jag säger att hon kan komma in. "Är ***** snäll." Frågar mamma och jag tittar upp från paddan och svarar: "Ja, vadårå?" Mamma frågar då: "Hur är hon som person? Snäll eller depresiv …" Där avbryter jag henne med: "Vadå depresiv?!" Vid denna tidpunkt började mitt ansiktet hätta upp. "Ja jag såg ett inlägg på Instagram och jag tänkte…" Där avbröt jag henne igen och sa: "1. Jag har gått i denna klass i en och en halv månad jag känner dem inte så bra än och 2 är det rätt att komma och fråga om min kompis är depresiv?" Hon säger något om att det inte var det hon menade men jag lyssnade inte och sedan gick hon. Är det rätt att fråga sina barn om deras kompisar är depressiva?

  • Redigerat 9/14/22, 11:11 PM av vendelay
Annons:
Vanja
10/2/15, 5:13 PM
#1

Om man som förälder blir orolig över sitt barn så är det viktigt att man kan prata med dem om de sakerna man är orolig över. Så ja, jag tycker att det var bra av din mamma att komma och fråga dig.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Honestyisdead
10/2/15, 5:14 PM
#2

Varför skulle det vara fel? Förstår inte alls varför du blev upprörd.

MaxFlickan
10/2/15, 5:14 PM
#3

Kanske det bara var så att hon var orolig för dig och dina vänner? Att hon vill kolla så att alla mår bra?

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

[dynamitella]
10/2/15, 5:15 PM
#4

Självklart. Hon kanske tycker sig höra/se/känna att kompisen inte mår bra. Det är en bra sak att hon frågar..

beem
10/2/15, 5:18 PM
#5

Var glad att din mamma bryr sig. Tänk om hon aldrig  kom med  dessa frågor.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[dynamitella]
10/2/15, 5:23 PM
#6

Ps. Var själv arg på min mamma konstant i tonåren. Det är normalt. Försök att överleva denna fasen.

Annons:
Calcifer
10/2/15, 5:32 PM
#7

Det är inte så konstigt att hon blir orolig. Tycker det är jättefint att din mamma bryr sig istället för att ignorera och slå blindögat till. Nu kanske du inte visste nåt, men det kan hon inte veta om hon inte frågar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

manzii
10/2/15, 5:38 PM
#8

Kan förstå att du tycker det är lite jobbigt men samtidigt ska du vara glad att du har en mamma som bryr sig. Försök se det positiva istället för det negativa, att hon verkar bry sig om dig och dina vänner :) vet att det kan vara svårt med föräldrar i tonåren men försök :)

Upp till toppen
Annons: