Annons:
Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 9908 ggr
Flöffo
11/10/15, 5:26 PM

Kläder för klädsim

Vi ska ha klädsim i skolan imorgon och jag är osäker på vad jag ska ha på mig. Läraren sa att vi skulle ha ett par mjukisbyxor och någon hoodie eller liknande. Jag har ett par mjukisbrallor men jag vet inte vilken tröja jag ska ha. Dessa tror jag att jag ska välja mellan:

En stickad tröja av akryl (antar att den skulle fälla?)

En tröja i polyester och elastan (den är ganska tajt och tunn)

Entröja i bomull och polyester (ganska tunn men pösig) 

En hoodie liknande tröja i bomull med luva.

 Jag är inte bra på att simma men har klarat simtesten förut. Vad tror ni är bäst att ha på sig? Jag har fler kläder, men är rädd att de ska förstöras och blekas eller liknande så har därför valt dessa som jag inte är lika rädd över.

//Flöffo

Annons:
Scorpio97
11/10/15, 5:31 PM
#1

Kläder i tjockt material blir väldigt tungt, och tajta kläder är krångligt att få av sig i vattnet. Jag rekommenderar kortärmat i något tunt tyg, gärna lite stor/pösig.


//Jessie

Em_
11/10/15, 5:32 PM
#2

Jag hade tagit den tunna pösiga, när jag har simmat med kläder har sånna varit bekvämast och lättast att simma i. Vill du ha en utmaning tar du hoodien ;)


[Horse24]
11/10/15, 5:35 PM
#3

Säger som #1 och #2

När jag hade klädsim hade jag på mig ett pösigt, ganska tunt underställ. De flesta jag simmade med hade något liknande. Den tunna tröjan i bomull och polyester skulle jag nog ha valt, utav de du har skrivit.

Flöffo
11/10/15, 7:08 PM
#4

Okej, tack så mycket! Jag tror jag tar med mig den tunna pösiga och kanske någon mer tröja bara för säkerhetsskull, ifall nu läraren skulle säga något :)

//Flöffo

smellcaramell
11/10/15, 11:43 PM
#5

när vi har haft klädsim har alla alltid haft tunna leggins/underställ och tunn långärmat tröja, oftast tajt. Förstår inte hur man ska kunna simma med mjukisar, de kommer åka av direkt om man inte har typ hängselbyx-mjukisar ;)

Hogwarts
11/11/15, 8:39 AM
#6

De borde låna ut kläder till er istället. Dåligt av dem, inte precis alla som har råd med att förstöra kläder :/

Annons:
Scorpio97
11/11/15, 10:28 AM
#7

Fast kläderna förstörs väl inte av att man simmar i klor en enda gång? Kläderna jag har använt har det då inte blivit något med, dom har varit precis som innan jag simmade med dom.


//Jessie

[Hästhoven]
11/11/15, 12:42 PM
#8

När jag hade klädsim för några år sedan så simmade jag i en luvtröja, mjukisbyxor.

Flöffo
11/11/15, 2:48 PM
#9

Okej. Vi var tvungna att ha speciella kläder (inte korta, inte leggings) och jag ville inte simma i jeans, så det slutade med att jag simmade i mjukisbyxor/pyjamasbyxor och en mjuk långärmad tröja (den tunna pösiga) och det gick bra :)

//Flöffo

Katniss
11/11/15, 9:35 PM
#10

Jag hade en hyfsat tjock tröja och jeans på mig.. Men på något sätt gjorde de så stt jag flöt i stället. :p men satsa på tunt o pösigt, det tycker jag iaf :)

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: