Annons:
Etikettmat-och-dryck
Läst 3356 ggr
LittlePortalCube
11/18/15, 4:12 PM

Baka till skolan

Tja!

Jag har anmält mig för att baka grejer som ska säljas i skolkafeterian. Nu är då bara frågan, vad ska man baka? Har någon något bra recept? Helst på någon form av småkakor. ^-^ Tack på förhand!

Annons:
Katniss
11/18/15, 4:16 PM
#1

Kolakakor, kolor, bullar, lingonkransar m.m…

R.I.P. Anton 💔

Scorpio97
11/18/15, 4:21 PM
#2

Jag brukar alltid göra kladdkakemuffins, det är enkelt och brukar vara populärt.
2 ägg blandas med 2-3 dl socker och 1 tsk vaniljsocker. Blanda i 100 g smält smör, och sedan 1.5 dl vetemjöl och 4-5 msk kakao. Fördela i bullformar och tillaga i ugnen på 160 grader i ca 10-15 min. 
Man kan även ha på lite hackad choklad, hackade nötter eller en klick nutella innan man har in det i ugnen. 

Annnars är kolakakor gott, vi brukar dock göra runda kakor istället. Sen brukar jag ha dom lite kortare tid i ugnen, för jag vill ha dom riktigt sega.


//Jessie

Em_
11/18/15, 4:34 PM
#3

Man får inte ha nötter på alla skolor.

Vegansk kladdkaka brukar jag köra på, funkar till ägg/laktos/mjölk-allergiker och veganer och smakar inte konstigt för folk som äter allt.


Biancaa
11/18/15, 4:52 PM
#4

http://www.ica.se/recept/hallongrottor-4871/ är ju som små kakor, och innehåller inte ägg som jag var allergisk mot när jag var mindre och fick vara utan fika så många gånger pga det.. 😊

WarMinerTool
11/18/15, 5:20 PM
#5

LUSSEBULLAR!

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Katniss
11/18/15, 5:48 PM
#6

#4 Sådana är goda :)

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Rheen
11/18/15, 9:17 PM
#7

Tigerkaka och andra 'torra' kakor är ju hyfsat enkla att baka, och så är det enkelt att frysa ner. c:

~ Rheen.

Majaa12
11/18/15, 9:19 PM
#8

Rulltårta med olika fyllningar?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

BettaSplendens
11/18/15, 11:21 PM
[BeataJ]
11/18/15, 11:30 PM
#10

Senast jag bakade till skolan gjorde jag blåbärsmuffins, det kan jag INTE rekommendera! De var enligt mig ÄCKLIGA! Däremot kan en stark rekommendation vara morotsmuffins, jag kan inte receptet utantill, men det är iallafall väldigt gott (enligt mig). Annars kan man också baka chokladpraliner, det är gott och väldigt kul att baka. Nackdelen är att det tar ganska lång tid… Jag brukar ofta baka det, det är ganska svårt, och pilligt, men efter ett tag hittar man tekniken. Då kan man börja göra fyllningar, t.ex nougat, mandelmassa, hasselnötter, hallon eller mjölkchoklad. 😀

[BeataJ]
11/18/15, 11:30 PM
#11

Senast jag bakade till skolan gjorde jag blåbärsmuffins, det kan jag INTE rekommendera! De var enligt mig ÄCKLIGA! Däremot kan en stark rekommendation vara morotsmuffins, jag kan inte receptet utantill, men det är iallafall väldigt gott (enligt mig). Annars kan man också baka chokladpraliner, det är gott och väldigt kul att baka. Nackdelen är att det tar ganska lång tid… Jag brukar ofta baka det, det är ganska svårt, och pilligt, men efter ett tag hittar man tekniken. Då kan man börja göra fyllningar, t.ex nougat, mandelmassa, hasselnötter, hallon eller mjölkchoklad. 😀

Haztparken
11/18/15, 11:37 PM
#12

Ryttarkaka, jättegod! Ingen som jag bjudit har hittills inte tyckt om den :) Man kan dela det i mindre bitar så räcker det till fler.

[BeataJ]
11/18/15, 11:43 PM
#13

Ett annat tips är krispigt lördagsmums, jag kan inte receptet på det heller tyvärr, men det är någon kaka med cornflakes och choklad, väldigt god, min syster bakar sådana jämt, alla som smakat har tyckt om dem!

Annons:
[Tuulikki]
11/19/15, 3:19 AM
#14

dumlegrottor!

powerade
11/21/15, 12:50 AM
#15

kanske inte passar in? men Aromkaka, finns recept om du googlar. Så jäklarnas gott!!

[Shia]
5/18/17, 7:59 PM
#16

Okej, lite sent svar, heh. men någon som kikar in kan ju få insperation.

jättegoda hallonrutor- degen smakar ja, besk och äcklig innan man her på hallonsylt å in i ugnen, men supergod när den kommer ut! 

https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwifxoq3gvrTAhUGIJoKHX6BB3cQjhwIBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.hemmets.se%2Fmumsiga-hallonrutor%2F&psig=AFQjCNEIlJbODWvSinFZE0Wb0hzPwE0wgw&ust=1495216699693815

Bildresultat för hallonrutor

Honestyisdead
5/19/17, 12:01 PM
#17

#16 Ta bort bilden från ditt inlägg om du inte har frågat fotografen om tillstånd att publicera bilden. Det är stöld.

Majaa12
5/21/17, 1:00 AM
#18

#17 Man kan inte redigera inlägget efter en dag. Det får admin göra :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Upp till toppen
Annons: