Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 747 ggr
[Tuulikki]
2015-11-29 14:44

Bra vinterjacka?

Min nuvarande vinterjacka läcker så jag behöver en ny, så fort som möjligt.

Mina önskemål är att den ska vara väder- & vindtålig. (Alltså inte typ mocka)
Gärna ha päls på huvan (självklart fejk!)
Vara i storlek XL/48. 
Absolut inte dun! 
Vill inte ha en polar-jacka som jag svettas ihjäl i då jag bor på västkusten, söder om Gbg, alltså är det inte iskallt här. 
Inte en jättekort modell då jag har lite hängmage som jag gärna döljer, men heller inte en som går ner till knävecken. 

Ett krav är att den måste vara hyfsat billig, då det är rätt knapert just nu.

Annons:
vendelay
2015-11-29 15:15
#1

Vet inte vad du menar med hyfsat billigt, jag lägger inte mer än 200kr på en jacka medan andra tycker att 600kr är billigt 🤪 Men mitt första tips är såklart att kolla på mellandagsrean och efter nyår, när vintersäsongen pågått ett tag blir det oerhört mycket billigare med vinterkläder.

Hittade några relativt billiga som jag tror matchar dina önskemål:
H&M, 300kr, 100% polyester
H&M, 420kr, polyester & bomull
Ellos, 300kr, polyester & bomull (kanske inte så varm?)
Ellos, 500kr, 100% polyester (ganska kort)

Hoppas du hittar någon bra jacka! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Tuulikki]
2015-11-29 15:24
#2

#1 Tack! Den för 300kr från H&M föll mig i smaken! Är orolig att en 46 blir för liten/kort bara. Får gå på H&M på stan och se om de har den inne, eller nån liknande.

Hade gärna väntat till mellandagsrean men behöver den NU då jag inte har någon jacka annars😕Kan inte lägga för mycket pengar, kan gå upp till 400kr tror jag. Som tur är har många "Black-weekend" nu och hittar jag någon snabbt får jag passa på att klicka hem den idag👍

vendelay
2015-11-29 15:29
#3

#2 Jag glömde kolla storleken! 😕 Hoppas du hittar den i butik så du kan testa, är ju inte kul om den inte passar. Ja, du får skynda dig 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Tuulikki]
2015-11-30 00:04
#4

#3 Det löste sig, jag klickade precis hem en från Bonprix👍

Upp till toppen
Annons: