Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 3496 ggr
EndlessEternity
2015-12-02 19:37

Är han intresserad av mig eller inte?

Detta kommer att bli en relativt lång text men jag hoppas på att någon kommer att ta sig tid och läsa detta. :)

Jag är en tjej på 15 vintrar och jag är kär i en kille som går i min parallellklass - tror jag. Jag är iallafall väldigt intresserad av honom. Nu ska jag berätta hela vår ''historia'' för att ni ska kunna fatta min fråga:

Vi kan kalla killen jag är intresserad i för <3

I 8an så började han på min skola och jag tyckte att <3 var sjukt attraherande och inget mer i saken. Nu i 9an så började jag väcka mer intresse för honom men det var fortfarande inget speciellt. En dag - så skulle alla nior på skolan besöka 4 olika gymnasier hela dagen och av slump så valde <3 och jag samma gymnasium. Jag började att märka hans personlighet lite bättre eftersom vi spenderade dagen tillsammans hela dagen kan man säga. 

Efter denna dag så har jag inte kunnat sluta tänka på honom, och det har gått runt 4 veckor nu. <3 har pratat med mig en gång men det var inte så speciellt, vi gjorde limbo och han bara ''ska inte du testa?'' jag ba ''nää de är okej'' han bara ''men kom igen nu (hehe)'' jag ba ''näääe de går bra'' ungefär något sådant. Vi har mött ögonkontakt med varandra många gånger men det kanske bara är normalt och visar inget tecken på om han skulle gilla mig.

En gång när jag var i ett klassrum i hans arbetslag så finns det ett fönster där som man kan kolla in i klassrummet i. Han och hans kompis gick först förbi en gång och kollade, jag kom i ögonkontakt med <3. Sedan gick <3 tillbaka och kollade en ytterligare gång fast denna gång var det mycket mer och de stannade även och kollade in i klassrummet.

För 2 veckor sedan ungefär så skulle jag och mina kompisar gå till bussen från skolan, jag såg <3 och <3 var med sina kompisar lite längre bort. Han kollade upp mot oss och när han fick syn på mig (tror jag) så sträckte han på sig på sätt och vis och fortsatte att kolla tills vi kom tillräckligt nära för <3 att säga ''hejhej''. Jag sa såklart tillbaka ''hejhej'' och efter det så kunde jag verkligen inte sluta tänka på honom. Innan detta hände så hade jag redan skickat en vänförfrågan på facebook och han accepterade. Jag spekulerar i om att han kanske sa hej för att jag skickade vänförfrågan? eller så vill han bara vara artig även fast det är lite konstigt att säga hej till någon bara sådär random. Samma sak hände i förrigår fast då sa han inte hej utan då så skulle jag gå upp mot skolan och <3 stod där med sin kompis, när han fick syn på mig och min kompis som jag gick med så stod han bara still och kollade, men det kanske beror på att jag stirrade som in i hvete som vanligt haha.

För en vecka sedan så skulle jag gå till maten och då stod jag där i matkön med mina kompisar och fick syn på <3 typ 2 meter ifrån mig. <3 kompis såg mig först och då viskade han något till <3 som sedan kollade på mig. Jag funderar på om kompisen kanske sa ''kolla där är hon som stirrar på dig hela tiden'' eller något sådant. Eller så viskade han bara något random och han fick ögonkontakt med mig efter <3 kompis viskade till <3. Efter att <3 hade sett mig så kom en annan kompis till han och de knuffades på varandra typ brottningsliknande, dock så tror jag inte att detta syftade på att ''imponera'' men jag lade iallafall märke till detta.

Förra veckan hände också detta; Jag märkte att han inte är helt mogen eftersom att min klass var i ett klassrum i hans arbetslag och lektionen hade inte börjat än men vi satt oss där endå. <3 kompisar (2 st) bara kom in dit och fjantade sig, sedan kom <3 in och typ ''lekte'' med hans kompis och stod vid tavlan, jag började skratta och kunde inte sluta skratta haha.. xP även fast han betedde sig lite omoget menmen.

Nu när ni läst detta (om ni läst detta förstås) så kanske ni tänker ''jomen han gillar henna pga allt hon sagt nu'' men det finns även vissa saker som finns tecken på att han INTE gillar mig. Hans kompisar knuffar inte på honom när de ser mig vilket de skulle ha gjort och <3 gillade mig för att jag har läst massa ''how to know if a guy likes u'' och det var inte många tecken som passade in… Jag känner inte han personligt utan jag vet vissa av hans intressen pga facebook stallking lol xP. Jag har även märkt att han inte är ett dugg blyg och då skulle han ha skrivit till mig på facebook OM han gillade mig .

Jag hoppas VERKLIGEN att någon har läst detta och kan hjälpa mig, snälla var ärliga och försök att ge mig tips på hur jag ska göra, ska jag säga hej till honom nästa gång jag ser han? eller något liknande. plzz

Annons:
EndlessEternity
2015-12-02 19:45
#1

Tänkte också säga tt min kompis tror att han INTE gillar mig och att jag är jättejobbig mot han  när jag kollar på han hela tiden och försöker vara så nära han som möjligt. Därför säger jag det här på denna sida för att jag har ingen att prata med.

ElinvBorg
2015-12-02 19:46
#2

Som du säger så behöver han inte alls vara intresserad av dig. Ibland uppfattar vi saker som vi vill ska betyda någonting men som inte gör det. MEN det kan ju också göra det. Om du är intresserad så tycker jag att du ska säga hej till honom eller kanske försöka börja skriva med på Facebook? Om du vill någonting så får du göra någonting åt det och det finns ingenting att förlora. Jag bad om numret till en kille som jag inte trodde jag hade någon chans med och nu har vi varit tillsammans i tre år så ta för dig och våga :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

komigentammie
2015-12-02 19:50
#3

Det enklaste sättet är såklart kommunikation.
Alltså prata med honom, fråga honom.
Annars lär du nog inte få veta. 

Kan även säga att man inte alltid berättar för sina vänner om man gillar någon & jag har aldrig sett någon kille som gillat mig blivit knuffad när jag går förbi.. så vet inte vart du fått det från riktigt. 🙂

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

EndlessEternity
2015-12-02 21:02
#4

Det är det att jag vill inte skämma ut mig OM han absolut inte gillar mig, för att tänk om jag inbillar mig allting? då skulle det vara sjukt pinsamt att skriva till honom om han inte alls gillar mig.

komigentammie
2015-12-02 22:30
#5

Är det inte bättre att få veta redan nu? Annars kommer du skämmas när sanningen kommer fram (ifall han inte gillar dig).. 

Annars vet jag inte hur du ska få veta. Endast han eller hans kompisar som vet ifall han gillar dig, ellerhur?

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

Stortroll
2015-12-03 11:12
#6

Börja bara med att skriva Hej till honom.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Annons:
Gaara
2015-12-03 14:19
#7

Av det du skriver så finns det inget som specifikt visar att han skulle vara intresserad av dig mer än som vänner. Men känslor kan ju växa fram. Du kan ju börja skriva lite allmänt med honom på facebook och så kan ni bli vänner så får du sedan se vart det leder. :)

[134643]
2015-12-03 15:47
#8

Jag ser inte vilken betydelse det skulle ha om han gillade dig nu eller inte, ni känner ju inte ens varandra? Säg hej, prata med honom, tillbringa lite tid med varandra och lär känna varandra, för mig är känslor något som kommer med tiden :)

[Devya]
2015-12-03 18:52
#9

Nja, låter inte som han tycker om dig särskilt mycket men sen igen känner ni ju inte varandra. Du borde kanske tona ner dig litegann och sluta stirra på honom, annars kan han börja tycka att du är lite för väl på? Istället borde du hellre försöka samtala med honom och försöka ta reda på vad han är för en typ.

EndlessEternity
2017-06-03 23:11
#10

Update efter 1,5 år: Han går i samma klass som mig i gymnasiet och fick veta nyligen att han faktist gillade mig då.

Upp till toppen
Annons: