Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 4817 ggr
Majaa12
2016-02-09 09:49

Sminkar ni er?

Varför/varför inte? Hur gamla var ni när ni gjorde det första gången? 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
LeeKnow
2016-02-09 10:30
#1

Kan inte sminka mej så jag använder bara concealer och foundation i skolan. När jag åker bort med familjen så brukar min syster sminka mej med eyeliner och hela faderullan :)

nypisnina
2016-02-09 11:25
#2

Jag började sminka mig när jag var 12, jag fick kontaktlinser och upptäckte utan glasögon att mina ögonbryn inte syntes, så jag fyllde i dem lite samt la lite kajal på ögonlocket för att få lite färg, jag är väldigt ljus så jag sminkar alltid lite mascara och fyller i ögonbrynen. Går sällan ut utan det men det händer att det går dagar utan smink också. :-)

Vanja
2016-02-09 11:43
#3

Ibland händer det, när jag ska på galej eller så. Men hemma går jag helst utan :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Urhasten
2016-02-09 12:07
#4

I skolåren sminkade jag mig alltid. Numera sker det i perioder. Det är asjobbigt att ha smink otympliga dagar, typ när det snöar eller regnar. Det är också jobbigt när det är jättesoligt, då jag pillar så mycket i ansiktet (ljuskänslig). Däremot tycker jag om smink och att göra make ups. Bär i princip alltid smink när jag ska bort och "passar på" så att säga hehe.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

ebbamedruby
2016-02-09 12:10
#5

Jag sminkar mig dagligen (utom på helgen om jag bara ska vara hemma eller vissa dagar som jag inte ska gå någonstans) för att jag tycker det är roligt men främst för jag känner mig mer självsäker och snyggare i det (har bl.a acne och fula ögonbryn naturligt). Jag använder primer, cc-cream eller foundation, concealer, puder, highlighter, contour, rouge och ögonbrynsgrejer. Jag har gjort detta i kanske 1 år, innan dess körde jag på typ concealer osv.

[134643]
2016-02-09 12:25
#6

Jag sminkar mig alla skoldagar, och ifall jag ska någonstans på helgen. Ska jag bara mysa hemma eller vara i stallet så bryr jag mig inte. Tycker att jag ser piggare ut och känner mig säkrare med smink, så slipper jag tänka på hur jag ser ut och får bättre självförtroende när jag är ute helt enkelt :) Sminkade mig nog för första gången "på riktigt", dvs i skolan och inte när man körde på massa puder och glitter inför skoldiskon typ haha, när jag var 13. Då var det bara ögonskugga och mascara. Började med foundation och så i 8an kanske. Nu har jag det mesta haha :)

Annons:
Rheen
2016-02-09 12:54
#7

Närapå aldrig. Så jobbigt då man inte får gnugga och klia sig i ansiktet då man vill, hehe. Började kleta på lite maskara i 6:an/7:an, höll i sig i kanske 1 månad. Numera täcker jag bara över eventuella finnar om jag orkar, men det händer som sagt inte ofta.

~ Rheen.

[Tuulikki]
2016-02-09 13:40
#8

Är bara hemma om dagarna så jag sminkar mig aldrig då. Ska jag iväg en vardag fixar jag bas, ögonbryn, mascara.

Är det nått större jag ska iväg på kör jag fullt ut med bas, ögon, bryn, läppar.

Tycker det är jätteroligt med smink och har hållit på med det sen jag var 12 ungefär :)

Scorpio97
2016-02-09 16:05
#9

Nej, det gör jag inte. Har aldrig sett poängen med det, sen har jag pratat med flera tjejer som tycker att dom måste fortsätta sminka sig när dom väl börjat.  Annars tycker dom att dom ser bleka/fula/sjuka ut. Sen är jag verkligen ingen morgonmänniska och anser att ju senare jag kan kliva upp desto bättre, så det finns ingen tid för smink i min morgonrutin. Jag har aldrig varit intresserad av smink helt enkelt, och skulle aldrig orka sminka mig varje dag. Samt att jag ser det som en onödig kostnad, så jag äger faktiskt inget smink. 

Vid speciella tillfällen kan jag dock låta syrran sminka mig lite, exempelvis kommer jag förmodligen ha lite smink på studenten och balen. I sånna situationer kan jag tycka att det är roligt att få göra mig lite extra fin.


//Jessie

Djungelvrål.
2016-02-09 16:11
#10

började så smått med mascara när jag gick i trean-fyran, eller ja. Det var en kul grej när vi skulle bort och mamma tillät det.
Sen började jag sminka mig mer till vardags i fyran-femman. 
Idag (19 år) tycker jag att det är kul att sminka mig och gör det nästan dagligen, älskar att leka med ögonskuggor och börjar gå in mer och mer på att köra eyeliner och färgstarka läppar. :p

Fridaaaa
2016-02-09 16:21
#11

När jag ska iväg, men inte hemma.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NordicSunset
2016-02-09 16:40
#12

är 15 och sminkar mig inte. Sist jag hade smink var på skolavslutningen förra året. Varför jag inte gör det är för att det är obekvämt, och jag känner itne att jag behöver det på några sätt heller :)

Be the best version of you.

  • Zoella
[Nirvana-music]
2016-02-09 17:25
#13

Sminkar mig vissa dagar när jag pluggar, inte alltid. Men när jag sminkar mig så kör jag bara med lite concealer Under ögonen och lite om jag har någon finne eller ärr från finne, samt för att jag är väldigt blek och ser sjuklig ut. Men använder i princip aldrig mascara eller ögonskugga, eyeliner då jag inte trivs i det och vill inte vara allt för "onaturlig", samt för att jag är rädd att det ska kletas ut om det är dåligt väder eller om jag skulle råka gråta. Ska vi dock på något event så brukar jag sminka mig helt och hållet. Första gången jag sminkade mig var nog när jag fick låtsats smink av mina föräldrar när jag var kring 7/8år gammal. Men började inte använda smink förens jag var 17.

Annons:
[rumelle]
2016-02-09 17:37
#14

Började använda lite mascara vid festligare tillfällen när jag var 12. Började använda smink till vardags när jag var 16.

Jamie+Engla
2016-02-09 18:16
#15

Aldrig! Har inte ens använt mascara någon gång. Jag har varken ork eller tid, och helt ärligt tycker jag det är onödigt. Får ofta frågor vad jag använder för mascara och märke på puder/kräm. När jag säger att jag inte använder något alls då kollat alla snett och måste känna på mitt ansikte direkt. Jag har mörka långa ögonfransar och en hyfsad jämn hy. Förutom på sommaren när fräknarna kommer ;) Jag använder inte ens ansikts vatten (heter de så?) utan jag tvättar ansiktet när jag duschar. Behövs det mer? Jag fyller 18 nästa månad

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

JuliaMG
2016-02-09 18:30
#16

Jag kan inte sminka mig, det ser bara slarvigt och konstigt ut, och känner inte något större behov av att göra det heller. Jag trivs bra utan smink, men ibland tycker jag att det kan vara lite kul om man har sminkat sig (typ på samma sätt som man klär upp sig och stylar håret till en fest eller liknande). Vill så hemskt gärna se fin ut på balen, så jag kommer kanske öva hemma innan dess.. :)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

17453daystoheaven
2016-02-09 19:57
#17

Väldigt sällan :)

 
/ ^\ Q /^ \

lollynonna
2016-02-09 20:58
#18

Varje dag! Använder mascara, ögonbrynsfärg (har så ljusa och små ögonbryn att de inte syns annars) och ibland puder.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Usagi_
2016-02-09 21:31
#19

Använder endast concealer nästan varje dag för att det är kul haha, eller ja för att dölja lite prickar på näsan. Annars inget mer. I 6an var jag typ beroende av smink, men intresset svalnade när jag började 7an. Nu tycker jag inte ens om det, tycker det är onödigt. Ser till och med sjukare ut med smink än utan :P

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Alvirpo
2016-02-10 21:08
#20

Jag sminkar mig varje skoldag och andra dagar när man ska ut o träffa folk. Använder concealer dagligen dock, då jag är så röd under ögen/bredvid näsan, har lite diverse prickar och fläckar av alla de slag, som jag inte gillar! Tar bara en halv minut eller så att slänga på, så det gör jag alltid. Annars fixar jag ögonbrynen, mascara och eyeliner! Jag älskar eyeliner, så det har jag de allra flesta dagar 😍 Lite beroende på var man ska (skolan/ut med kompisar/träffa släkten osv) så har jag lite olika. Började sminka mig dagligen för bara något år sedan, 1.5 kanske..? Innan dess har det vart lite concealer och mascara typ på skolavslutningen och på ett och annat kalas.

Annons:
Kadoor
2016-02-10 21:55
#21

Jag sminkar mig varje dag när jag ska till skolan eller iväg någonstans. Är jag bara hemma så är jag osminkad. Började väl i högstadiet någon gång.. Dock sminkade jag mig inte särskilt mycket, fyllde i ögonbrynen och tog mascara. Nu för tiden fyller jag i ögonbrynen, har concealer, mascara och eyeliner.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Túrwen]
2016-02-10 23:00
#22

Alltid utom när jag är hemma och ska sova. Började sminka mig när jag var 15 tror jag.. 

Huvudorsaken att jag sminkar mig är för att jag inte tycker att jag är vacker utan smink även om det påstås att jag ändå är det. Jag började när jag var 15 eftersom att jag började intressera mig för alternativ mode och gotisk stil.

Wowy
2016-02-10 23:20
#23

Jag sminkar mig aldrig. Det är inte min grej, helt enkelt. Är 15 år. Ägnar mig hellre åt andra saker. Jag tycker att jag är fin som jag är. Är man snäll och omtänksam, lyser det igenom. Det är bara det att vissa inte fattar det.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

[Tilde]
2016-02-10 23:21
#24

Nästan varje dag… i princip varje dag jag jobbar och om jag ska på stan eller ut. Aldrig när jag är hemma (såvida jag inte känner för att testa en ny sminkning eller liknande) eller bara ska på promenad eller hem till en kompis, osv. Så det beror ju lite på. 😃

Började sminka mig lite när jag var 12.

Carrosh
2016-02-11 00:26
#25

Bara ibland. Sminkade mig i princip varje dag när jag var i tonåren, men jag ser inte någon mening med att göra det lika ofta nu längre.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Tokyo
2016-02-11 17:20
#26

Brukade sminka mig varje dag pga acne, har dock slutat och har inte sminkat mig över huvud taget på ungefär ett halvår.

Honestyisdead
2016-02-11 17:36
#27

#15 Skönt för dig att det räcker med tvätt vid dusch. Alla har inte den lyxen tyvärr. Jag använder tvättgel ,  ansiktsvatten, serum och dag och nattcreme från en dyr serie av bioline. 2 gånger per dag.  Gör jag inte det får jag massor av finnar.

Annons:
tuvapersson
2016-02-11 17:51
#28

Sminkar mig varje dag med full makeup (dock inte lösögonfransar i skolan, det har jag bara på helger eller när jag vill se extra festlig ut).
Dels för att jag tycker att det är otroligt roligt med smink och se hur man kan förändras, och även för att jag känner mig snyggare/fräschare.
Började sminka mig på höstterminen i femman om jag inte minns det fel, hade nästan full sminkning då också men jag var väldigt dålig på att sminka mig så det var inte alls snyggt.

Sara:)
2016-02-11 18:01
#29

Sminkar mig med eyeliner varje dag, ibland mascara. Har nästan aldrig concealer/foundation eller liknande förutom om jag ska göra nåt speciellt

Javix
2016-02-11 21:42
#30

Sminkar mig oftast till skolan, inte så mycket på helger och lov osv. men ibland om jag vill vara extra fin :) brukar använda typ concealer och mascara och läppbalsam på ögonbrynen och läpparna hahah. Men ibland använder jag mer och då kanske lite rouge eller bronzer, nåt läppstift, brynpenna eller kanske bb cream istället för concealer


thea_thea
2016-02-11 22:16
#31

Nej, vet inte hur man gör och är för lat att lära mig.

Elsaharr
2016-02-11 22:54
#32

Oftast till skolan, men inte mycket alls. Använder aldrig foundation för har märkt att det gör mer skada i längden. Nu när jag inte har använt det på några månader har jag fått jättefin hy. Brukar oftast bara ta mascara och kanske lite ögonskugga ibland. Men vissa dagar är jag all natural, då jag inte känner ett speciellt stort behov av smink, då jag aldrig har haft problem med finnar osv. Men till speciella tillfällen brukar jag sminka mig mer.

Zingo ;D

larssonnadja
2016-02-15 21:11
#33

Vardagligen använder jag aldrig smink men är det tex något speciellt jag ska göra eller så, så brukar någon av mina systrar sminka mig. Det är inte alls ofta. Varför jag inte sminkar mig beror väl på att jag har en fin/bra hy och jag själv hade bara tyckt det var konstigt om jag skulle börja sminka mig eftersom jag aldrig brukar göra det.

Harley och CharlieHjärta

Majaa12
2016-02-15 21:33
#34

Brukar alltid sminka mig. Till skolan har jag mascara, concealer och brukar oftast måla i ögonbrynen för dom är så ljusa. Kan använda eyeliner ibland om jag orkar gå upp en halvtimme tidigare, haha. Ska jag på kalas eller nått sånt använder jag foundation/contouring. Ser hemsk ut utan mascara, så det har jag alltid 🤐

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Corgitok
2016-02-16 00:09
#35

Går i sjuan. Hade på mascara varje dag i slutet av femman och ibland i sexan men har slutat nu. Blir själv ledsen av att se små barn kleta sönder deras ansikten å gillar naturellt så skiter i att göra det med mitt eget. xD

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Corgitok
2016-02-16 00:10
#36

Btw, gör det inte ens om jag ska ut. Kanske fest ibland men det är bara ifall det skulle vara en "tonåringsfest"

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[Kakan23]
2016-02-19 13:29
#37

Bär aldrig smink men gjorde det som ung men nu på äldre dagar aldrig en chans att man får på mig smink. Det närmsta( smink ) man kommer på mig är färgade ögonbryn för tillfället. Men det passar inte min stil att ha smink vill känna mig tjeig men är den typ av tjej som en klädstil som är min egna o där ingår ej smink ;)

Honestyisdead
2016-02-19 15:54
#38

#37 På äldre dagar?  Du är väl 19 år haha

[Horse24]
2016-02-19 18:55
#39

Jag sminkar mig nästan varje dag, och har gjort det sen jag var 14 tror jag. Oftast tar jag foundation, concealer och fyller i mina ögonbryn, men ibland tar jag även mascara. Jag sminkar mig för att jag tycker om att göra det, antar jag 😊

Nu när jag bytt till en foundation och en concealer som faktiskt fungerar så har jag börjat sminka mig mer än vad jag gjorde innan.

[Kakan23]
2016-02-19 19:42
#40

Aha. Men känner mig som en tant ;)

Jamie+Engla
2016-02-19 21:57
#41

#27 Ja de räcker att skrapa lite med naglarna på nästan efter dusch och få ut så mycket skit man kan, sen lägger jag på lite tandkräm ;) Har de på för att torka ut lite, har ganska fet hy. Och de blir väldigt uppfriskande när man går ut med hundarna strax efter, extra kallt just i ansiktet =)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Jojaton
2016-02-20 17:34
#42

Jag är utbildad makeup artist och jobbar på Kicks, så har alltid smink när jag jobbar. Är jag ledig sminkar jag mig om jag ska iväg - inte annars. Första gången jag köpte smink var nog i trean eller fyran, en kajalpenna. Började inte använda smink "ordentligt" förrens i 6-7 kanske, gick lite i perioder hur mycket jag sminkade mig fram till efter gymnasiet - då insåg jag hur roligt jag tycker det är! Jag blir avslappnad och glad av att sminka mig, så jag gör det så ofta jag kan hitta en anledning till det ;)

Johanna - Instagram

[RC1393]
2016-02-20 17:46
#43

Extremt sällan, vid speciella tillfällen så kan jag lägga på mascara typ😛 Varken orkar eller bryr mig särskilt, jag prioriterar det inte heller ekonomiskt, spara hellre till ett leverne för när jag gått ut gymnasiet och ska plugga vidare.

Kaninernasbästa
2016-02-22 00:33
#44

Inte så ofta. Började väl lite smått när jag var 12 är nu 13. Ibland har jag typ concealer och ögonbryn ibland mascara om jag ska iväg. Använder ibland inte mascara då jag har ganska lätt att börja gråta. har oftast inte i skolan då jag aldrig orkar gå upp tidigt x)

nadilda
2016-02-22 06:26
#45

Jag sminkar mig oftast när jag går till skolan. Lite mascara, ibland concealer och läppstift. Vet faktiskt inte riktigt varför, har blivit en vana helt enkelt.

lisa01
2016-02-22 16:43
#46

Går i 7an och tar mascara varje dag, ialafall till skolan då jag ser väldigt trött ut. I 6an och nedåt sminkade jag mig inte alls, bara på discon och för skojs skull ;)

Äppelsnäckan
2016-08-08 22:52
#47

Nope, sminkar mig inte. Händer att jag använder concealer dock, men jag skulle inte kalla det för att jag sminkar mig.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

[Littlepig]
2016-08-09 01:10
#48

Jag sminkar mig varje gång till skolan eller om jag ska på tex stan eller träffa någon (beror på vem också). Började med mascara i sjuan först och sen blev det mer och mer. Sminkar mig för jag har finnar och tycker jag är allmänt ful överlag.

Annons:
Mysan_
2016-08-09 12:16
#49

Mascara och foundation varje dag

Linn Is The New
2016-08-09 18:11
#50

Jag sminkar mig ibland, speciellt om jag ska ut på stan eller när jag går till skolan. Men om jag bara ska vara hemma så har jag inget smink alls för att skona min hy.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

tiger tok
2016-08-09 20:13
#51

#16 Är precis som dig

Whippetgerbilen
2016-08-13 00:04
#52

Jag sminkar mig aldrig :)

Dogs is my world ♥

panini
2016-08-13 22:18
#53

Nej, aldrig. Tycker det är sjukt tråkigt och tycker ansiktet känns äckligt och ofräscht med smink på. Kan sträcka mig till att låna mammas concealer för att täcka pormaskar eller när min vän, som utbildar sig till stylist, vill träna på att sminka "kunder", men tar bort sminket direkt efteråt… :P

Bellie
2016-08-14 13:17
#54

Använder concealer, bronzer, mascara och läppglans när jag är i skolan, förutom fredag. 😃

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

nadilda
2016-08-14 18:55
#55

Jag har oftast mascara och kanske lite läppstift i skolan eller om jag ska iväg, men jag inget problem med att vara utan. Började sminka mig i 4-5:an , i 6-7:an sminkade jag mig riktigt mycket, i 8-9:an så gjorde jag det nästan aldrig och nu går jag på gymnasiet. Tycker det är roligt, men opraktiskt med smink.

Annons:
tixEntry
2016-08-15 13:43
#56

Jag är 13 och har haft på mig mascara/läppstift kanske två-tre gånger vardera i mitt liv, för tex discon när jag var hemma hos en kompis och gjorde mig i ordning och nån gång på skoj. Första gången var jag kanske 11.
Enda "riktiga" gången var lite mascara för sexans skolavslutning.
Jag har aldrig känt att jag behöver eller vill ha smink. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Moa0107
2016-08-20 02:00
#57

Är 15 använder aldrig smink i skolan. Kanske sätter på maskars om det är någon "fest" eller något men inte mer än det c: Ibland hemma när jag har tråkigt så kan jag ta på eyeliner för att ta bort den direkt när den är klar c:

Edhi
2016-08-21 13:26
#58

Jag brukar fixa till ögonbrynen + ha på lite mascara på ögonfransarna ifall jag känner för det. Händer kanske nån gång i veckan. Använder dock inte foundation eller concealer i någon större utsträckning.

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


Klaraolsson94
2016-08-21 18:06
#59

Jag är 15 år och sminkar mig ganska ofta, men inte varje dag. Då använder jag oftast bara mascara. Tycker det är jättetråkigt att sminka mig och jag gillar att vara hyfsat naturlig, så det räcker så. Men jag tycker mascara ger ansiktet ett så snyggt lyft, så jag kan inte hålla mig borta från det :)

hemmahosassar
2016-08-21 18:17
#60

Sminkar mig aldrig när jag ska någonstans, sminkar mig bara för skojs skull sedan tar jag bort det. Har aldrig känt mig fin i smink, det blir bara kladdigt. Jag har ju varit i fjortisperioden och hade sminkbord med billigt Kubiss smink, hårprodukter etc, men inte längre. Sminkar mig i princip aldrig. Jag är mer intresserad av hudvård och att ha en fin hy.

[Charlotte Kittenheart]
2016-08-21 18:22
#61

Sminkar mig ytterst sällan och då bara på tex skolavslutningar. När jag sminkar mig kan jag hålla på ganska länge då jag är urkass på smink. Skulle aldrig hinna göra det dagligen då jag är extremt supertrött på morgonen.

Calcifer
2016-08-21 18:26
#62

I princip aldrig. Dels för att jag inte orkar, dels för att jag inte har någon aning om hur man gör, och dels för att jag inte ser någon anledning till det då jag nästan alltid är hemma och inte träffar någon.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Flöffo
2016-08-23 18:52
#63

Brukar ta concealer (ibland även puder och "contour" eller vad det kallas)  ibland när jag känner mig osäker på grund av min hy (jag har acne som ibland blir värre och ibland bättre, dessutom ser det alltid värre ut på morgonen för jag ser ut som en prickig zombie ). Annars brukar jag mest bara sminka mig vid speciella tillfällen och då blir det inte så mycket heller.

//Flöffo

hahael
2016-08-23 21:12
#64

Jag sminkar mig nog "mycket" iallafall om man jämför med andra i denna tråd men främst för att smink för mig är en hobby och ett stort intresse.

 En vanlig dag använder jag primer, colour correcting, foundation, concealer, puder, dipbrow pomade (till ögonbrynen), bronzer, rouge (varierar), highlighter, ögonskugga (olika "mycket" beronde på vad jag gör för sminkning), eyeliner (varierar), mascara, ögonbrynsgel, fixing spray och något på läpparna! :) 

Jag har däremot inga problem med att vara utan smink utan det är bara som sagt ett stort intresse. Jag tycker inte det är "kladdigt" eller obekvämt under dagen heller (dock har jag en vana att inte klia mig hejvilt i ansiktet när jag har smink på mig) så jag tror jag har "vant mig" vid känslan och sen får jag en boost av att veta att jag har något så snyggt (enligt mig) på mitt ansikte!

Klart att laxen ska ha en jolle

L1ll4n00
2016-08-28 03:24
#65

Började ta mascara i början av 6an tror jag sen måla ögonbrynen o puder o mascara i slutet av 6an o sen sjuan lite mer o nu 8-1a ring har jag sminkat mig o utvecklat min sminkning så mkt o mu sminkar jag mig varje vardag o ibland på helger men inte lika mkt smink:) känner mig bekväm i smink men det är skönt och vara utan också men är mest bekväm i smink

eloooon
2017-01-11 23:33
#66

Inte till vardags, har mycket problem med akne så det är bäst att hyn får andas. Lägger hellre mina pengar på annat!

Regnbåge

Blaber100
2017-01-12 02:49
#67

Jag började sminka mig för ungefär ett halvår sen för jag var intresserad av det. Sen nu kan jag inte gå ut utan smink. Jag har ganska olika men oftast fixade ögonbryn, mascara, läppstift och contour.

KentHjärta
2017-01-12 20:35
#68

Är 18.5 nu. 
Började när jag var runt 16. Sminkade mig väldigt mycket då med tung foundation till lösögonfransar. Idag sminkar jag mig mycket sällan. Ibland vid spec tillfällen helsminkning med ögonskugga, bas osv. Vill jag bara sminka mig lite är det mascara, bryn och ljusa upp innervrån av ögat

stinatz
2017-01-13 23:39
#69

Nej, har bara haft lite mascara någon enstaka gång, men det var väldigt länge sedan. Brukar ibland ha foundation för at täcka över röd hy och så. Har aldrig tyckt att det var kul och jag tycker att jag ser konstig ut i smink. Sedan så har jag varken tid eller pengar för att börja.

Annons:
Cokeisen
2017-01-15 16:07
#70

Jag får inte sminka mig på grund av min lite annorlunda stil o sätt att klä mig. Själv tycker jag att det inte rätt. Att mina föreldrar låter mig fixa mitt hår o mina kläder som ett emo ( det är stilen jag gillar :) ) men inte mitt ansikte/smink! Hur ska jag kunna leva mig själv fullt ut om jag inte får se ut helt som jag vill!

Cokeisen
2017-01-15 16:07
#71

Jag får inte sminka mig på grund av min lite annorlunda stil o sätt att klä mig. Själv tycker jag att det inte rätt. Att mina föreldrar låter mig fixa mitt hår o mina kläder som ett emo ( det är stilen jag gillar :) ) men inte mitt ansikte/smink! Hur ska jag kunna leva mig själv fullt ut om jag inte får se ut helt som jag vill!

Whippet
2017-01-15 19:27
#72

Jag sminkar mig varje dag även om jag inte ska iväg någonstans.

I'm out Vilar huvudet i handen

[EM_L]
2018-03-19 13:39
#73

Sminkar mig sällan. Om jag gör det så blir det lite silvrig ögonskugga och läppbalsam.

JoannaLi
2018-03-19 17:53
#74

Aldrig 😊 har varken tid, pengar eller engagemang till att lära mig. Däremot gärna lite ögonsmink och kanske läppstift till festligheter, men då ska det vara ett rackarns partaj! 😉

trollslända
2018-03-19 20:14
#75

När jag var tonåring sminkade jag mig varje dag när jag skulle till skolan. Tyvärr var det inte för att jag ville sminka mig men jag var väldigt osäker på den tiden och när "alla andra" (tjejer i klassen) använde smink så gjorde jag det också. På helgerna lät jag bli smink och sedan jag gjort min sista skoldag är det väldigt få dagar jag använt smink.

powerade
2018-03-20 10:07
#76

När jag var 12 sminkade jag mig varje dag. När jag blev 13 tappade jag ner på det då det var uppenbart att mina ögon började svida av all mascara. Efter 13 har jag knappt haft smink annat än " ffina"tillfällen. Nu sist jag hade smink var när jag tog studenten:)

Annons:
LinneaWik
2018-03-21 16:25
#77

Nepp, har aldrig haft… Är 13 och vissa utav mina kompisar har det :)

PuffeSnutt
2018-03-21 16:34
#78

Jag är 14 och sminkar mig inte. Jag tycker att jag ser jättekonstig ut med smink. Detta kommer låta konstigt men jag ser bra ut naturligt och jag känner mig inte vackrare med det😃. Jag tycker dock det är kul att titta på när andra sminkar sig. :)

Äta, Sova, Netflix<3

Anonym783
2018-03-22 23:28
#79

Började sminka mig så smått i nian, fast det var mest bara ögonbryn och kanske mascara ibland. numera sedan jag började gymnasiet sminkar jag mig varje dag

Hakuna Matata.

Novachan
2018-03-29 16:30
#80

Nu är jag visserligen en vuxen, men när jag var tonåring sminkade jag mig olika mycket i olika perioder. Ibland varje dag och ibland kunde det gå veckor eller månader emellan sminkningarna. Blev mer sällan de sista tonårs-åren. Som vuxen är det väääääldigt sällan jag har sminkat mig. Kanske en handfull gånger. Har nu inte sminkat mig alls på flera år.

Upp till toppen
Annons: