Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 2499 ggr
Onslow
3/15/16, 8:06 AM

(x) Våldtagen i sömnen...

Hej vänner, jag har ett stort jäkla problem. Situationen kan kort förklaras som att en gammal KK till mig fick känslor för mig och jag sa till honom att vi inte kunde "hålla på" längre. Dock är vi och har alltid varit väldigt bra vänner så vi bestämde att vi fortfarande skulle hänga som kompisar, utan att ha sex. Min kompis fyllde 18 igår och vi var ute på middag på kvällen, och då jag bor långt ut på landet ville jag inte åka hem sent, så jag frågade killen om jag fick sova hos honom. Jag gjorde det klart att trots vi sov i samma säng ville jag inte göra något annat än sova, och han sa okej. Nu när jag vaknade på morgonen dock kände jag hur han började dra av mig trosorna. Jag var fortfarande halvsovandes och fattade inte riktigt vad som hände, så jag låtsades fortsätta sova. Fortfarande halvsovandes kände jag hur han tryckte in den och började ha sex med mig, trots att jag "sov". Jag blev klart livrädd och kunde inte förmå mig själv att göra något, trots att jag borde. Han höll på ett tag men slutade efter typ fem minuter kanske. Jag låtsades sova ett tag till och "vaknade" efter typ en halvtimme. Han låtsades som ingenting och jag sa bara tack för sovplatsen och drog. Sitter nu på tåget hem och känner mig riktigt smutsig och gråtfärdig. Räknades det ens som våldtäkt? Jag sa ju inte nej, men jag halvsov ju, och vad han vet sov jag ju på riktigt… Vad ska man göra nu? Kan jag göra någonting? Hjälp, snälla. Jag är 17, snart 18 om det gör någon skillnad.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
uz00x
3/15/16, 8:13 AM
#1

Har du inte sagt ja, så ÄR det ett nej, gå till polisen med det!

Denna kommentar har tagits bort.
Onslow
3/15/16, 9:22 AM
#3

jag vet inte… jag vet inte. jag var så jäkla trött och chockad. blev så rädd. känner mig så äcklad av mig själv… försökte säga något men kunde liksom inte, kroppen lyssnade inte…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
3/15/16, 9:23 AM
#4

nu känner jag mig ännu mer äcklig haha.. kanske var mitt fel ändå

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Emmis111
3/15/16, 9:48 AM
#5

Det är inte ditt fel, det var han som hade sex med dig trots att du tydligt sagt kvällen inte att du inte ville, det var han som hade sex med dig när han trodde att du sov. Du var i chocktillstånd, och förstår dig helt och hållet att du inte gjorde något, men det förändrar inte situationen i mitt tycke, våldtäkt helt klart. Anmäl och det var inte ditt fel, aldrig offrets fel oavsett. Det värsta du kan göra nu är att skuld belägga dig själv och inte göra något åt det, han måste få veta att man behandlar aldrig någon på detta förnedrande sättet.

Är du intresserad av fröstänger till din gnagare? Snart kan du beställa från min hemsida. ^^ (Länk kommer så fort företaget är registrerat).

Semper_Solus
3/15/16, 10:58 AM
#6

Säger som de andra här, anmäl honom. Det finns inga riktiga bevis nu efteråt och det kanske inte kommer att hända honom så mycket just lagligt, men du kommer att visa att det han gjorde var j*vligt fel och du lär må bättre efteråt om du gjort något, än om du inte gör något alls.
Ingenting var ditt fel, men han måste veta att det han gjorde var fel, och att anmäla honom är den perfekta käftsmällen som han förtjänar efter det där.

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Annons:
Hoseok
3/15/16, 2:01 PM
#7

#2 Jag förstår att man vill ställa den frågan, men allvarligt talat, varför? Någon som är offer till våldtäkt skapar en tråd och är osäker på om hen gjort rätt eller fel, och det första du känner att du måste göra är att fråga "varför hen inte gjorde motstånd"? Ska vi fortsätta med att fråga vad hen hade på sig, om hen hade druckit/tagit några droger också, eller? 

Jag tänker inte be om ursäkt för om jag låter sur, för sådana frågor (inklusive den du frågade) upprepades på de rättegånger jag suttit i efter att ha blivit våldtagen. "Men varför gjorde du egentligen inte motstånd? Borde du inte gjort det."

Man måste vara jävligt stark psykiskt för att göra motstånd i ett sådant här scenario. Jag har också blivit våldtagen medan jag sov, och jag fick ur mig "Vad gör du?" Men han höll bara fast mig och fortsatte. Hade jag gjort motstånd så visste jag att det hade blivit värre. 

Det spelar ingen som helst jävla roll att personen inte gjorde motstånd. Det ska inte vara en väsentlig del i utredningen. Om det ska förbli det så kommer alla som lätt hamnar i chocktillstånd aldrig anses som offer till våldtäkt.

Chockad att så många även gillat ditt inlägg. Att så många i samhället kan lägga så stor skuld på offret. För ja, det är det ni gör med en sådan fråga. Var i sig ni menar det eller inte. TS visar tydligt att det gjorde henne illa att läsa den frågan i #4.

kaninpiss
3/15/16, 2:25 PM
#8

#7 Nej jag ställde inte frågorna för att lägga skuld på offret. Jag frågade för att jag faktiskt undrade. Jag tänkte mig in i situationen om min kompis börjat hålla på med mig när jag halvsov. Jag skulle bli helt galen och skrika " Vad f-n håller du på med släpp mig" Jag menade inte att killen har rätt att fortsätta för att ts inte yttrade de orden. Absolut inte! Det killen gjort är helt fel och det skrev jag också.

Det  var mer att jag bara undrade varför hon inte i stunden ändå protesterade när hon fattade vad han höll på mig. Jag ställde som sagt inte frågan för att rättfärdiga killens handlande.

Hoseok
3/15/16, 2:28 PM
#9

#8 Jag förstår hur du menade. Ville mest förmedla att sådana frågor är en stor del av våldtäktskulturen och inget annat än ångestladdat för personen som får frågan. Det är en sådan typisk fråga för just våldtäkt. Man ställer ju inte samma frågor gällande misshandel, mord, rån osv.

Duvethon
3/15/16, 4:40 PM
#10

Blir riktigt irriterande angående kommentaren längre upp. Det spelar ingen roll om personen gjorde fysiskt motstånd eller inte. Det är faktiskt vanligt att en person som blir utsatt för våldtäkt inte gör motstånd, just för att man hamnar i chock. Bara för att den "vanliga" bilden av våldtäkt betyder att man skriker och gör fysiskt motstånd så betyder det inte att det är så verkligheten ser ut. Blir faktiskt riktigt ledsen över dessa kommentarer. Och arg.

TS, jag tycker att du bör anmäla. Det han gjorde var självklart inte okej. Skickar styrkekramar till dig och du bör absolut INTE känna dig smutsig på något sätt, det var absolut INTE ditt fel! Kram

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

.m.m
3/15/16, 7:29 PM
#11

Ts, om du ska gå till polisen så se till att rubriken blir korrekt annars lägger de ner det direkt. Det kommer inte tas som våldtäkt. Försök i så fall med sexuellt utnyttjande.

Ja, det är ett skitigt samhälle vi lever i. Och åklagare får lägga ner brott oavsett vittnesbörd till och med, om det bevisade brottet som högst kan ge mindre än tre års fängelse.

Onslow
3/15/16, 8:02 PM
#12

tror inte jag går till polisen… var säkert mitt eget fel som #2 sa och de kommer inte ta mig seriöst hur som

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Majaa12
3/15/16, 8:16 PM
#13

#12 Det är inte ditt fel! Gå till polisen, gör det du kan. Han kanske kommer göra likadant mot andra tjejer. Det går ju inte få det ogjort och det han har gjort borde han verkligen få ett straff för. Det är inte ditt fel någonstans.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Rheen
3/15/16, 9:41 PM
#14

TS (#12), #2 har aldrig sagt att det är ditt fel; varför? Jo för att det inte är ditt fel.
Jag får smått panik då jag läser historier som de du just gått igenom, då jag själv tror att jag skulle skrika, sparka och dra därifrån, men jag har aldrig suttit i en liknande situation, och kan då heller inte veta hur jag faktiskt skulle reagera.
Ingen tycker du är äcklig. Ingen. För du är inte äcklig, det är din ''kompis'' som är äcklig, okej?
Ta dig i kragen och gå och anmäl, eller prata i alla fall med någon, för det du just gått igenom är inte rätt! Jag ursäktar mig verkligen om du TS uppfattar mig som kränkande och elak nu, det är verkligen inte poängen. Men då jag blir så ledsen då jag läser om händelser som det här, och sedan om folk som inte gör något åt det, så jag kan bara inte sitta här och försöka förmedla det  på ett 'vanligt' sätt.
Han gjorde fel, inte du. Men om inget görs åt saken kan sjuka människor som honom börja tro att han inte gjorde något fel, och så kan han göra om det en annan dag.
Gå och anmäl.
Vi är många här på iFokus som stöttar dig, och i verkliga livet har du också personer som kommer stötta dig.
Var stark nu. Kram! 🌺

~ Rheen.

hahael
3/15/16, 11:13 PM
#15

HAN våldtog dig. Spelar ingen roll ifall du sov, låtsades sova eller inte gjorde motstånd. Han fick inget JA från dig alltså var det ett NEJ som han sket blanka fan i.

Jag förstår att du känner dig äcklig, svag och att du skyller på dig själv men tro mig du är INGET av det där. Så snälla kontakta stöd. 

http://kvinnofridslinjen.se/

Klart att laxen ska ha en jolle

kae
3/16/16, 8:42 AM
#16

#2, har du självt blivit våldtagen? Det där är fullkomligt respektlöst att skriva. Du kanske tror att du skulle skrikit och slagit någon som försöker våldta dig men sanningen är att man i 9 av 10 fall blir lamslagen och i ett slags chocktillstånd. Det du skriver är hemskt,  nedvärderande och skuldbeläggande på offret.

TS, du blev våldtagen. Sex utan ett ja ÄR våldtäkt. Jag hoppas allt går bra för dig.

NordicSunset
3/16/16, 7:01 PM
#17

Om du inte sa ja så är det våldtäkt. Usch USCH vilket äckel han är säger jag bara! Anmäl genast till polisen och låt honom ruttna någonstans.. Fyfan alltså!

Be the best version of you.

  • Zoella
Kadoor
3/16/16, 8:00 PM
#18

Nu tycker jag att alla som har skrivit har gett dig bra hjälp & känner att jag inte riktigt kan säga något mer efter det alla har skrivit. Men vill skicka en massa styrkekramar, vilket äckel som gör så! Är så trött på människor som tror att det är okej att ha "sex" med någon utan personens medgivande/godkännande. Fyfan, jag hoppas otroligt mycket att du får den hjälp du behöver för det här. Som sagt, en massa kramar till dig. Och den där killen förtjänar ett straff, vilken j*vla idiot.

#2 Tycker det är sjukt hur många som har gillat ditt inlägg… Har ni som gjort det faktiskt upplevt en våldtäkt själva? Nu har jag inte det heller, men måste bara få säga det att hur kan man säga att ett offer måste säga ifrån? Du fattar inte att personen förmodligen hamnar i chock eller? Förlåt om jag låter otrevlig, men jag blir så himla förbannad. Att säga ifrån är nog inte så himla lätt och du får inte direkt TS att må bättre genom att fråga. Det personen ville var att få hjälp och det du bryr dig om är anledningen till att TS inte kunde säga ifrån…

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
3/16/16, 8:02 PM
#19

Och kom ihåg: Det är INTE ditt fel, tro inte på någon om de försöker få dig att tro det! Det här är killens fel, det är han som betedde sig som ett svin.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

IceTee
3/17/16, 12:07 AM
#20

Att ha sex med någon som inte är vid medvetande är regelrätt våldtäkt och aldrig offrets fel. Jag förstår att det är lätt att klandra sig själv, men jag hade reagerat precis likadant! Det är inte ditt fel och du borde inte klandra dig själv. 
#15 tipsade om http://www.kvinnofridslinjen.se (länken fungerade dock inte) vilket var väldigt bra!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
IceTee
3/17/16, 12:12 AM
#21

Den här videon förklarar väldigt bra! Jag har länkat så den startar vid tiden jag tycker att du bör se ❤️

Medarbetare på Skor iFokus

[Devya]
3/17/16, 10:12 AM
#22

Det är definitivt våldtäkt. Hur var och en reagerar är väldigt olika.

Jag själv skulle blivit flygförbannad och absolut inte legat still och bara ta skiten. Har varit med om något liknande själv och  det blev det verkligen en massa svärord samt slag och sparkar. Jag vet dock att inte alla skulle reagera på det här viset,. Vissa hamnar i ett chocktillstånd och förstår inte att säga ifrån, man kan inte klandra dem för det. Personen som tar för sig borde ha mera vett i skallen än att försöka förföra en sovande människa, jisses.

Onslow
10/7/16, 9:56 AM
#23

Hej alla, en uppdatering kändes appropriate eftersom den här tråden delvis var det som fick mig att våga anmäla. 

Han är dömd till ett års fängelse+skadestånd. Det har varit en otroligt lång period med polisundersökningen, inför rättegången, efter rättegången och nu några månader senare när allting är "över" och jag måste börja hantera det och kunna gå vidare. Men jag överlever. Efter detta överlever jag allt.

Kände mest att folket här kanske ville veta hur det gick. Kramar till alla!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[134643]
10/7/16, 12:59 PM
#24

 #23 Så himla starkt av dig! Ta hand om dig ❤️

Linn Is The New
10/7/16, 10:04 PM
#25

Sjukt bra gjort av dig! Så skönt att han fick sitt straff! GO GIRL ❤️🥳

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: