Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1735 ggr
liten02
3/27/16, 10:49 AM

Mår så jävla dåligt!!

Hej, jag är en tjej på 14 år som bara är 145 lång, och jag har ännu inte börjat utveckla några tecken på pubertet. Vad ska jag göra. Jag pallar inte att se alla andra flickors kroppar medans min är som en fem åring. VAD SKA JAG GÖRA??

  • Redigerat 9/14/22, 11:08 PM av vendelay
Annons:
taylor__lambert
3/27/16, 10:59 AM
#1

Prata med din mamma (om du kan) och fråga om det var samma sak för henne. Oftast brukar man ha samma mognads period som sin förälder, om inte så finns det också sjukdomar som kan göra att det hela inte brytit ut. Jag vet att det i vissa fall har funnits tjejer som inte kommit i puberten förrän de var 15 år gamla.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Aleya
3/27/16, 11:00 AM
#2

Det är bara vänta tyvärr. Jag fick själv mina första tecken till pubertet redan som 9 åring och första mensen då jag var 11 eller 12. Så det var ganska tidigt. Lite för tidigt tycker jag. Jag var den tredje eller fjärde i klassen som fick mens. Och hade jag kunnat styra så hade jag nog hellre väntat i några år. Men är född ganska tidigt på året också, så kan ju ha varit därför också som jag kom in tidigt i puberteten. Mamma var som du 14 år när hon fick sin första mens. Du kan ju gå till skolsköterskan och prata och höra när det är normalt att komma in i puberteten och sådant.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

liten02
3/27/16, 11:10 AM
#3

min mamma kom in i puberteten när hon var 13

liten02
3/27/16, 11:12 AM
#4

jag besöker en barnläkare några gånger i året men får samma svar varje gång, jag måste bara vänta och ha tålamod

Aleya
3/27/16, 11:13 AM
#5

Och sen vill jag tillägga att längd på folk gör inte människan. Vissa blir korta. Min chef är typ 159. Visst får man finna lösningar när man inte når. Men hon störs inte och vi som är längre får ibland sträcka oss och ge henne saker. Men man kan inte göra så mycket åt ens längd tyvärr.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
3/27/16, 11:21 AM
#6

Jag hade en kompis som inte fick mens förrän hon var 17 och då började även hennes bröst att växa. Nu var väl det kanske ovanligt sent men visar på att det kan vara stora skillnader.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Aleya
3/27/16, 11:25 AM
#7

#4 ja tyvärr är det bara vänta. Man kan inte skynda på utvecklingen. Du lär komma i puberteten och hinna bli leds på den också när den väl kommer igång.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Hoseok
3/27/16, 1:58 PM
#8

Du är inte ensam. Som alla andra säger, det är bara att vänta. Njut av livet som det är nu. Jag vet att det är lättare sagt än gjort. Men det är en sådan sak som för mig är sant och som man bara måste acceptera tillslut.

sweetprincess
4/2/16, 9:03 PM
#9

Var glad över din kropp/längd. Jag skulle gör allt för att få bli kort <3

kae
4/2/16, 11:25 PM
#10

Förstår verkligen att det känns jobbigt, men du kommer komma i puberteten. Alltså, garanterat någon gång, förmodligen inom de närmsta åren. Om några år kommer du inse att det var skönt att slippa humörsvängningar, mens och finnar lite längre än alla andra ;)

Feliiciia
4/2/16, 11:39 PM
#11

Har samma på problem, är också 14 och är 156cm. Min kropp ser ut som en 5årings och får höra samma sak av läkaren. Får ofta höra det och har lärt mig med tiden att det bästa sätter att kunna acceptera det är att kunna skämta om det. Låter fett weird men funkar för mig.

Upp till toppen
Annons: