Annons:
Etikettlekar-och-skoj
Läst 1153 ggr
[Clifford5sos]
2016-04-19 10:32

Frihetskänslor

Meningen med denna tråd är att ni ska skriva något som ni tycker är en känsla av frihet enligt er själva. Det kan vara någonting ni gör varje dag eller någonting som sker någon gång om året. 

Min frihetskänsla:

Att ta av sig bh'n efter en lång dag, åh! vilken frihet enligt mig! Då får bobbisarna hänga och slänga bäst dem vill, haha 🙂 nej men tjejer, visst är inte den en väldigt bra känsla av frihet, det tycker jag iallafall 😉

Annons:
[134643]
2016-04-19 11:26
#1

Jag har aldrig förstått det där med att det är skönt att ta av bhn, jag tycker det är mycket skönare att ha den på 😃

Frihet för mig är när jag sitter på hästryggen, eller i hagen med alla fyrfotingar som vandrar fritt runt mig 😍

Scorpio97
2016-04-19 11:45
#2

Jag har heller aldrig förstått varför det skulle vara skönt att ta av BHn. Tyckte jag det skulle jag inte ha BH överhuvud taget, haha. 

Jag får en känsla av frihet när jag går hem från skolbussen på fredag eftermiddag, och vet att jag kan göra vad jag vill hela helgen (:
Eller när jag är på en cruising/bilevent och bara går runt och kollar på alla fina bilar.


//Jessie

Carrosh
2016-04-19 13:42
#3

Min bästa frihetskänsla är att vara ute på öppet vatten på en båt av något slag (allra helst en segelbåt).

Andra saker som ger mig en känsla av frihet är träning (speciellt simning och styrketräning), vandringar i skogen, matlagning, fotografering, träffa nära och kära, skratt, göra något kreativt och många andra saker.

Känner mig å andra sidan aldrig riktigt fången heller i några måsten. Trivs väldigt bra med mitt jobb, har möjlighet att själv styra över mitt liv (även om man såklart kompromissar emellanåt med sin sambo - men eftersom vi vill samma sak oftast så blir det inte jättemycket av sådant), trivs med mitt liv i stort och känner att jag har både tid och ork att göra precis det jag vill göra, med få undantag. Det är väl en stor frihetskänsla det med, antar jag.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Flöffo
2016-04-19 15:28
#4

Jag brukar gå till skogen då och då med min hund. Det brukar inte vara så mycket människor dit jag brukar gå, så då kopplar jag av min hund och vi brukar springa runt tillsammans. Jag brukar tänka att vi är två vilda vargar som är fria i skogen, haha, på så sätt kopplar jag bort alla problem och kan njuta av att vara ute i naturen och spendera tiden med min bästa vän 🙂

//Flöffo

Wowy
2016-04-19 17:08
#5

När jag kommit hem från skolan och tagit på mig myskläder…🙂

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Yehet121
2016-04-20 00:06
#6

En av mina bästa frihetskänslor är när jag är mitt ute i skogen, har gjort upp eld och sitter och lyssnar på musik tillsammans med min bästis. Men bara att vara ute i skogen är en frihetskänsla för mig 😃

Annons:
nadilda
2016-04-20 18:14
#7

Att ligga på rygg och blunda någonstans djupt inne i en skog tycker jag är otroligt befriande. Även att rida i skogen och cykla på natten ger mig frihetskänslor.

Elsaharr
2016-04-20 19:11
#8

Igår fick jag uppleva detta :) Satt ute på en brygga i solnedgången och grillade med några av mina bästa vänner <3

Zingo ;D

Corgitok
2016-04-22 21:59
#9

Att ha kommit hem efter en jobbig och regnig dag och mysa ner sig i en varm filt, dricka oboy och kolla på film<33

Eller att mysa med djur, bästa jag vet!

Och att lyssna på Justin Bieber. Han och djur är de enda som kan få mig riktigt lugn på sätt ingen/inget annan/annat kan.<3

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[eliinmeyer]
2016-04-23 22:16
#10

Att vara ute med en kompis när det är mörkt ute och det bara är vi eller att sitta själv vid havet när ingen annan är nära. Också att simma i stilla vatten eller ro är något av det bästa, mest stillsamma och fria som finns

Vikan
2016-04-23 22:29
#11

Att gå ut när det börjar mörkna och bara lyssna på musik, just för att då är det knappt några människor ute och jag kan vara ensam

Usagi_
2016-04-23 22:39
#12

Frihet för mig är att få komma till en ställe där det är tyst, lugnt och lite folk efter att ha varit på ett ställe där det är högljudt, trångt och fullt med folk.

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

[Clifford5sos]
2016-04-24 20:36
#13

Hörlurar i öronen, bra musik och ut på en promenad och gärna mellan kl:20-00

Annons:
Wowy
2016-04-24 23:03
#14

Att gå ute i en oas av fågelkvitter.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Frosstis
2016-04-26 15:30
#15

Allt som innebär att gå på konsert- åka dit, planera, gå på konserten, efteråt, att vara in that state of mind

IceTee
2016-04-26 20:19
#16

När jag är ensam och får spela musik riktigt högt trots growl och scream och sjunga med (till det som är clean). Älskar att få fulsjunga, haha

Medarbetare på Skor iFokus

Tokyo
2016-04-27 16:54
#17

För ett par år sedan hade jag sagt när jag får ta av mig korsetten, thank god att det inte gäller längre. Att ta av sig bhn är jävligt skönt, dock använder jag knappt bh längre (och de jag använder är väldigt mjuka och känns inte så mycket), så det blir inte riktigt samma sak. 

Att sitta vid en brygga på kvällen och prata med en kompis om allt och ingenting. Att vara ute sent på kvällen generellt får mig typ att må bra, speciellt en sen sommarkväll. Att vara ute i naturen, i skogen eller vid vattnet till exempel, känns som frihet enligt mig. Det beror däremot på vilket humör jag är på, är det något jag har ångest över och inte kan sluta tänka på får jag kanske inte riktigt den frihetskänslan jag vanligtvis får på sådana platser.

Jag vet knappt själv vart jag vill komma, men kort sagt skulle jag säga att mitt svar är naturen.

Upp till toppen
Annons: