Annons:
Etikettlekar-och-skoj
Läst 2341 ggr
blodörn
5/15/16, 11:38 PM

Unpopular opinions

Här kan ni skriva era unpopular opinions.
För det är kul, och jag har tråkigt.

Jag kan börja:
Jag gillar episod 1-3 av Star Wars.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
lövsångare
5/15/16, 11:57 PM
#1

Hoppas att detta inte är en unpopular opinion men jag är så jävla trött på samhället i Sverige. Mental ohälsa skönmålas, män och kvinnor går runt och kastar glåpord mot de som inte är av samma åsikt som de + kräver "safe places", det finns genusvetenskap som kurs på högskolor,  vad man än säger är man rasist, man kan inte dra några som helst skämt utan att någon ska bli kränkt, folk använder de mest absurda härskartekniker, allt är en enda röra, man måste begrunda vartenda ord som kommer ut ur ens mun för att vara säker på att man inte råkar säga något "kränkande" osvosvosv. Tror ni fattar galoppen. När blev det svenska folket så bajsnödiga?

Måne If it wasn't for this music, I don't know how I would've fought this. Måne

Corgitok
5/16/16, 12:00 AM
#2

Stör mig på att många youtubers lär ut folk fel fakta ;-;

Håller med #1 dessutom. Man kan inte säga ett j*vla skit i dagens samhälle -.-

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[Klave]
5/16/16, 12:52 AM
#3

- Feminister som gnäller om allt i Sverige förutom när det handlar om att invandrare har gjort något fel samt de som är allmänt bittra och inte kan diskutera med än.

- De som säger att alla som inte är veganer är mördare osv. och inte ens kan diskutera med folk som inte håller med.

- Gillar verkligen inte Star Wars. 

- Gillar inte värmen.

- Älskar regn.

Katarina97
5/16/16, 1:00 AM
#4

Hatar rasister som plötsligt påstår sig bry sig om kvinnors rättigheter när de har en chans att skylla det på invandrare och de som inte förstår att gilla det eller ej, men den gemensamma nämnaren när det kommer till våldtäkter och kvinnomisshandel är män, inte invandrare.

blodörn
5/16/16, 1:43 AM
#5

#1 sant

Do as you would be done by - And think for yourself

Elsaharr
5/16/16, 5:28 PM
#6

Hatar människor som säger att de förstår, när de inte har en aning om vad man går igenom.

Zingo ;D

Annons:
kae
5/16/16, 6:10 PM
#7

- Tycker inte att cultural appropriation är en viktig sak eller en sak som ens är relevant i någon fråga om rasism

- Är för avkriminalisering av alla droger, främst cannabis för medicinskt bruk

- Är emot privatisering av välfärd

Corgitok
5/16/16, 6:50 PM
#8

Jag gillar inte att folk säger "fuck life" och att allt ska vara så jobbigt när det egentligen finns folk som har det så himla mycket värre.

Jag gillar inte att man alltid ska behöva jämföra och för att man är bättre ju rikare man är.

Jag tycker att om man har något kränkande att säga men tycker det känns bättre att säga det till personen så man personen bara gå där ifrån.

Jag tycker det borde finnas lagar ang fiskskötsel i sverige

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

lövsångare
5/16/16, 7:12 PM
#9

#7 håller med om första (det andra du skrev kan jag inte så mycket om)

Måne If it wasn't for this music, I don't know how I would've fought this. Måne

[eliinmeyer]
5/16/16, 7:46 PM
#10

Ääääälskar twilight och förstår inte det roliga i games of thrones

Duvethon
5/16/16, 8:17 PM
#11

#1 Intressant tanke att du tycker att mental hälsa skönmålas. Då tror jag inte att du är medveten om vad det finns för konsekvenser av det. Personligen tycker jag att det är hur bra som helst att man vågar ta upp ämnet, för att underlätta att personer med psykisk ohälsa ska få det lättare i samhället.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

kae
5/16/16, 8:35 PM
#12

#11, jag tror att #1 syftar på romantisering av psykisk ohälsa. Om du sett den delen av Instagram är det faktiskt aningen skrämmande. Främst unga människor lägger upp bilder på sina sår, ärr, blod när de skär, vilka droger de tar, deprimerande bilder, självmordsbrev, djupa texter där psykisk ohälsa skönmålas som en bomullsmjuk säng att falla tillbaks i, bilder på smala kroppar där personerna skriver hur många kalorier de åt idag och hur mycket de hatar sig själva och sina kroppar osv. 

Att ta upp ämnet i en upplysande och faktabaserade aspekt eller i ett intervjuformat är jättebra för samhället då det råder tabu kring psykisk ohälsa. Tänker specifikt på t.ex Therese Lindgren och hur mycket hon har gjort för att bryta tystnaden runt social fobi och panikångest, men romantisering är någonting helt annat som jag vet har triggat mig själv och många av mina vänner in i både ätstörningar och diverse självskadebeteenden.

Hoseok
5/17/16, 2:51 AM
#13

Efter allt negativt här så säger jag väl:

Min (tydligen) ickepopulära opinion är att vi ska ta hand om varandra och sprida kärlek och omtanke för våra medmänniskor.  Inte klanka ner på varandra och om någon mår dåligt kan man ta hänsyn till det, hur svårt man själv har att förstå att någon kan ta illa upp av just det. Bara för att man själv inte tar illa upp av det så blir det ju inte mindre allvarligt för någon annan. Sprid kärlek istället för hat? Krama varandra (om man vill) och trösta varandra när skit händer? Varför vill folk inte bara vara glada och få varandra att må bra. 😭💔

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
hund_katt
5/17/16, 9:41 PM
#21

Att vissa inte vill skaffa barn.. Verkar som att alla förväntar sig att ALLA ska skaffa barn i sitt liv. Jag må bara vara 16 men jag har aldrig velat ha barn.. Lekte knappt ens med dockor när jag var liten(Oki jag lekte med dom. Dock inte "sköta-om-dom-lek" utan mer våld, det var krig mellan dockorna xD ) och som det ser ut nu, så skulle jag absolut inte vara en lämplig mamma med mina "åsikter". Inte för att det är några direkt hemska åsikter så.. Men ja, skulle jag skaffat barn så skulle dom åsikterna vara lite hemska. Jag kommer leva hela mitt liv med hund(så länge det funkar med ekonomi osv) och kommer jobba med hundar osv. Min dröm och det jag lever för. Tänk om jag skaffar barn, kommer inte ha tid med hundarna. Och om barnet blir allergiskt? Att bli mamma är att kunna offra sina drömmar för ett barn. Det skulle jag nog aldrig klara! Och folk ska alltid påpeka "du kommer ändra dig" eller "du kommer väll skaffa barn NÅGON gång?" Sen när jag säger att jag aldrig skulle kunna göra mig av med hundarna ifall barnet blir allergiskt så säger dom istället "hoppas du aldrig skaffar barn!!" Nä.. Hade inte tänkt det heller. Det var du som ville att jag skulle göra det. Lite långt nu men xD blev lite arg på samma gång så va tvungen hahaha.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

ipopuma
5/18/16, 8:51 AM
#22

Att kunna adoptera bort ett barn om hen är pälsallergiker. I ung ålder då. Känner lite som dig #21 att inte tycka barn är söta elller längtan efter att få ha något går verkligen mot normen. O det är typ en oskriven regel att man måste vilja ha barn.

hund_katt
5/18/16, 1:17 PM
#23

#22 så tänker jag också. Jag klarar verkligen inte av barn, jag kan inte lita på dom. Är jag i närheten av barn så kan jag inte slappna av och jag blir stressad av dom. Helt oförutsägbara and i cant handle that xD har ingen lust att ligga och föda ett barn heller… Fyfan för den smärtan! Min värsta mardröm. Jag skulle kunna vara typ fosterfamilj eller något sånt åt ett äldre barn, men jag känner inte för att få ett eget…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[Horse24]
5/18/16, 2:38 PM
#24

- Alla borde vara feminister

- Feminister är inte "manshatare"

- Ukrainas låt i Eurovision var skitbra

- Jag gillar inte Solsidan

Finns säkert fler, men det var dessa jag kom på just nu…

blodörn
5/18/16, 3:52 PM
#25

#24 Håller med om alla punkter förutom den om Eurovision, eftersom jag inte hört den.

Do as you would be done by - And think for yourself

[Horse24]
5/18/16, 5:05 PM
#26

#25 Alla är ganska förbannade på att den vann, men jag gillar faktiskt den typen av musik haha. Många anser att den vann på grund av låtens budskap (politiskt), vilket jag kan hålla med om till viss del. Men den är inte en dålig låt för det…

Turast
5/18/16, 11:30 PM
#27

jag vill inte ha barn

ojoj vilka blickar och elaka kommentarer man får om det "kommer ut" hah..

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Horse24]
5/19/16, 6:00 PM
#29

Egentligen har väl de mesta av mina "unpopular opinions" med politik att göra.  Är med i SSU och ser mig själv som feminist, så passar inte in så bra i en klass (och en hel ort) med moderater och sverigedemokrater…

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
hund_katt
5/19/16, 9:35 PM
#34

#33 tycker man ska få identifiera sig som vad man vill :) vill jag identifiera mig som en hen, eller kanske en katt, så får jag väll göra det. Det är ju inget som stör ditt liv direkt, eller orsakar problem i ditt liv så förstår inte varför det är något att störa sig på liksom. Sen att du inte tycker det finns fler än två kön är ju inte så konstigt. För det finns bara två kön. Men könsidentitet är ju bara vad man kallar sig. Jag kan ju inte välja vilket kön jag ska få, och tänk om jag inte vill vara en tjej? Och mår dåligt över det? (Finns de som mår piss för att de fötts med 'fel' kön, har en kompis själv som hatar sig själv och tycker han är äcklig för han inte föddes med en snopp. Inte att han hatar snippor men han tycker bara inte att det är rätt för honom. Precis som att jag inte tycker fina, gulliga klänningar som alla tjejer har är rätt för mig, och jag tycker jag känner mig skitäcklig om jag har det på mig, betyder dock inte att jag tycker illa om klänningar) Det är bara ett ord, och inget som har med någon annan än personen själv att göra så vad finns det för anledning till att ogilla det? Förlåt för ot :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Hoseok
5/19/16, 10:23 PM
#35

**Undvik gärna transfobi på TiF. Alla inlägg med transfobiskt innehåll raderas.

// Mod**

Hoseok
5/19/16, 10:26 PM
#36

Unpopular opinion:

- Pepsi är tusen gånger godare än coca cola. 😊 Gud vad mycket folk hatat på mig för att jag tycker det, hihi.

hahael
5/19/16, 11:47 PM
#37

Unpopular opinion: vita människor har ingen som helst rätt att CA:a mörkhyades kultur och kalla det något "nytt" lixom "ååååh kolla mina nya boxer braids dem är såå trendiga o fräscha xD"  DET ÄR CORNROWS DET HAR FUNNITS JÄVLIGT LÄNGE GET YOUR FACTS STRAIGHT

Klart att laxen ska ha en jolle

pannkaksrullar
5/20/16, 7:13 AM
#38

-Moderattänket är sjukt egoistiskt

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Hoseok
5/20/16, 12:56 PM
#45

**Alla Off Topic-inlägg i denna tråd har raderats. Diskussioner gällande moderering på TiF, diskriminering osv får jättegärna tas i andra trådar. Transfobi, homofobi och rasism/dylikt är fortfarande inte okej på TiF. Respektera det!

Om någon är missnöjd med moderatorers arbete i forumet så kontaktar ni personen i fråga eller admin på TiF. Värt att notera att jag inte är den enda som moderererat i denna tråd.

Nu skriver vi bara unpopular opinions här, tack. Var snälla mot varandra! Kan vi inte hålla denna tråd clean så raderas den helt.

// Mod **

blodörn
5/20/16, 3:50 PM
#46

#36 Är det bara jag som inte känner skillnaden mellan dem? :P

Do as you would be done by - And think for yourself

[eliinmeyer]
5/20/16, 5:50 PM
#47

Opopulär åsikt (typ): Katter är så mycket bättre än hundar på alla sätt

[Horse24]
5/20/16, 5:53 PM
#48

#47 Det är du inte ensam om att tycka 😉

Annons:
blodörn
5/20/16, 6:04 PM
#49

#47 same

Do as you would be done by - And think for yourself

DiamondIce
5/20/16, 6:14 PM
#50

-Sagan om ringen är ett sömnpiller, både filmerna och böckerna

-Harry Potter filmerna är inte värda att se om. Knappt värda att se första gången.

-Tofu är gott

-#36 har rätt, pepsi är godare än cola

-99% av alla konspirationsteorier är trams

Ni skulle bara höra utskällningarna jag fått när jag säger de första två högt 😃

blodörn
5/20/16, 6:20 PM
#51

#50 Jag marathonar LotR filmerna en gång om året :P

Do as you would be done by - And think for yourself

DiamondIce
5/20/16, 7:30 PM
#52

#51 Mina vänner med, och jag kommer aldrig förstå varför🤐 Men så var det ju unpopular opinions som sagt 😃

ipopuma
5/21/16, 9:57 AM
#53

Tycker inte om potatisgratäng

Sweelin
5/21/16, 1:04 PM
#54

Nutella, tacos, oreos och minions är överskattat!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[eliinmeyer]
5/21/16, 1:12 PM
#55

#54 kan hålla med om miniorerna, det plus enhörningar

Annons:
Calcifer
5/21/16, 1:24 PM
#56

Jag tycker allt Justin Bieber hat är löjligt. NEJ, jag är inte ett fan av Bieber och det är mycket han säger/gör som får mig att skämmas lite över att bo på samma planet som honom. Däremot att det är så jäkla trendigt att hata honom oavsett om man ens har koll eller inte. Sooooo over it.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Carrosh
5/22/16, 1:13 AM
#57

Min ickepopulära åsikt är att största delen av dagens populärmusik är riktigt fruktansvärd och talanglös. Att det ska krävas sjuttioelva personer för att skriva en låt och ännu en för att sjunga in den tycker jag är vansinne.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

blodörn
5/22/16, 6:45 PM
#58

#54 Håller mer om minions. Hatar dem. De är läskiga.

Do as you would be done by - And think for yourself

Corgitok
5/22/16, 7:19 PM
#59

Fattar inte varför donken och pizza ska vara så populärt? Visst det är gott ibland, men sjukt onyttigt och fettigt.. xD Ingen stor grej enligt mig egentligen.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

lövsångare
5/22/16, 8:00 PM
#60

#59 McDonald's är ju typ inte ens gott… Älskade det förut, sedan åt jag inte det på några månader och när jag väl skulle äta det igen tyckte jag inte längre om det.

Måne If it wasn't for this music, I don't know how I would've fought this. Måne

Carrosh
5/22/16, 11:48 PM
#61

#59 Pizza förstår jag, men donken håller jag med om. Det är smaklös och gummiaktig mat som man aldrig kan vara riktigt säker på varifrån den kommer heller. Har aldrig fattat hur den "restaurangen" kunnat bli så stor..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Honestyisdead
5/23/16, 12:27 AM
#62

Ogillar hur människor kan sitta och äta lamm och kor samtidigt som dom tycker det är så fel att man i andra länder äter tex marsvin. Djur som djur.

Annons:
Cochon
5/23/16, 2:36 AM
#63

Avskyr dubbelmoral. Hesa röster är dösexigt. #62 Instämmer

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[eliinmeyer]
5/23/16, 5:44 PM
#64

#62 mest för att här ser vi det som sällskapsdjur, därför vi tycker det blir konstigt och "onaturligt" eller va man ska säga. Men ja, liv som liv, kan jag hålla med om, men dock aldrig kunna gör själv haha

Idakarrlsson
5/26/16, 4:33 PM
#65

Håller med #63 fullt ut!!

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Tokyo
5/28/16, 10:09 AM
#66

Pizza är jävligt överskattat, mainstream musik suger och jag tyckte att boken the infinite sea var bättre än the 5th wave trots att jag alltid brukar tycka att den första boken i en bokserie är bäst.

KentHjärta
5/28/16, 12:32 PM
#67

- Katter är människans bästa vän
- Lösgodis är inte så gott längre
- Melodifestivalen, eurovision, lets dance osv är sjukt tråkigt
- Har aldrig gillat Star Wars, sagan om ringen eller The Hobbit
- Dagens feminism är jätte bra
- Det finns för lite kunskap och tolerans om hbtq+, funktionsnedsättningar och psykisk ohälsa i samhället.

larssonnadja
5/29/16, 10:26 PM
#68

Sushi hade jag kunnat äta alla dagar i veckan :D

Harley och CharlieHjärta

Upp till toppen
Annons: