Annons:
Etikettövrigt
Läst 440 ggr
[[lodjurvarg]]
5/26/16, 8:01 PM

Förlora jobbet? HJÄLP

Jag har skaffat en tatuering och ska på semester med min pappa snart och då kommer han se den, han vet inte om att jag har den. Jag jobbar för min pappa och han hatar tatueringar. Jag får egentligen inte ha tatueringar/piercing/kort hår/färgat hår på jobbet inom byggbranschen när jag jobbar för min pappa. Kan även tillägga att ca 40% av folket på jobbet har tatueringar. Jag är rädd att om han ser min tatuering så kommer jag få sparken. Vad ska jag göra?

Annons:
91Marran
5/26/16, 8:11 PM
#1

Berätta att du kommer att täcka för den under arbetstid, om du nu kan det vill säga.

Mvh
Mig

[[lodjurvarg]]
5/26/16, 9:20 PM
#2

Tar aldrig av mig tröjan på jobb och tatueringen sitter på armen så det är ju inget problem. Problemet ligger i att han hatar tatueringar så det blir knappast en godkänd ursäkt

vendelay
5/26/16, 9:47 PM
#3

Om du är anställd kan du ta hjälp av facket - det är olagligt att sparka någon enbart pga en tatuering.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Corgitok
5/26/16, 9:48 PM
#4

Han är din pappa och andra har tatueringar där sa du, så tror  inte att det kommer hända något. Du är ju förmodligen myndig men han kan ju bli sur fast det tror jag att han accepterar så småningom.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Upp till toppen
Annons: