Annons:
Etikettfamiljen
Läst 6406 ggr
Anonymtjej:)
2016-06-26 00:16

(X) Hörde mamma ha sex

Hejsan! Jag är en tjej som är 14 år. Igår kväll hörde jag min styvpappa och mamma ha sex mamma stönade och ropade otroligt högt, jag blev skrämd och kunde inte sova på flera timmar. Jag har hört dom ha samlag förut också. Jag skulle vilja berätta för min mamma att jag har hört dem men jag vågar inte. Vad ska jag göra? Jag orkar inte höra det fler gånger.

Annons:
Aleya
2016-06-26 00:25
#1

Skriv ett brev om du inte vågar säga det ansikte mot ansikte

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Hoseok
2016-06-26 00:26
#2

Kan du inte skriva det till henne på något vis? På sociala medier eller typ en lapp som du lämnar till henne? Det kanske känns enklare att säga till henne. Du måste ju berätta för henne på något vis, då du mår dåligt för det. Självklart ska de få ha sex men du lever, du finns. Du ska inte behöva beröras för det så.

Calcifer
2016-06-26 00:40
#3

Hörlurar i öronen? Ärligt talat kan jag förstå att det känns obekvämt men samtidigt är hon en vuxen människa med en sexualitet hon också. Jag har hört min mamma ha sex och kul är det väl inte men jag har alltid slagit igång musik och ignorerat det. Hört syskon också, och huskamrater när jag bott så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
2016-06-26 00:47
#4

Jag tycker inte att det är okej att en förälder beter sig så. Håller med de andra om att försöker prata med henne - face-to-face eller med en lapp eller sociala medier (t.ex. facebook). Du ska inte behöva ha det så och du ska absolut inte behöva känna dig skrämd. Hennes första prioritering är ju ditt välmående, du är viktigast. Hennes sexliv kommer senare. Om du vill prata privat kan du slänga iväg ett PM. Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Anonymtjej:)
2016-06-26 01:14
#5

#1 #2 jag har funderat på det men kommit fram till att de bara blir pinsamt om jag skriver en lapp. Jag tror att hon skulle förstå bättre om jag sade det face to face.

Hoseok
2016-06-26 02:26
#6

#5 Varför är det mer pinsamt? Vad är det värsta som ska hända och hur lång tid skulle det ta att komma över det?

Annons:
oh-la
2016-06-26 12:00
#7

#4, vad är det som inte är ett ok beteende? Att vuxna människor har sex? Sex är fullkomligt naturligt och något vuxna har. I relationer kan sex vara otroligt viktigt! Nu vet säkert inte ens ts mamma att ts hörde, så varför skulle ts mamma inte ha sin dotter som första prioritet bara för att hon har ett sexliv. Man slutar inte existera och vara en sexuell person bara för att man har barn. Ts, prata med din mamma så hon vet att du hör dem ibland. Tänk också på att det inte är något att bli rädd för även om det kan kännas obehagligt att höra föräldrar ha sex.

Halvdansken
2016-06-26 19:03
#8

Du ska inte bli skrämd, olika personer väsnas olika mycket vid sex. Däremot kan det vara jobbigt att lyssna på. 
Säg till henne att "jag hörde er, kan ni inte vara lite tystare?".  Jag tror inte hon tänkte på att du kunde höra det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Allanboysen]
2016-06-26 20:28
#9

lika gammal som dig, (14) och hör det var varannan natt.. mina mamma pratar tom om det när jag sitter vid matbordet..

vendelay
2016-06-26 22:33
#10

#7 Förstår att du tycker så, jag håller inte med. Jag tycker att det är otroligt fel av föräldern. Håller med om att sex är naturligt och ofta viktigt i relationer men det är någonting föräldrar får ägna sig åt när det inte finns någon som helst chans att barnet kan höra. 

Hur har det gått, TS? Har du pratat med henne än?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

jackiejohn
2016-06-27 13:07
#11

Håller helt med #7, sex år naturligt och bara för att man är förälder slutar man inte vara en människa med behov. Min dotter är prio 1 och likaså barnet jag har i magen, men nog har jag och maken ett aktivt sexliv ändå. Köper inte alls att man som föräldrer enbart får ha sex när det inte finna någon som helst chans att barnet/barnen kan höra. Det får bli när barnen sover borta då? Och har man fler barn så får man skicka iväg allihopa på övernattning? Eeh…nej tack! Nåt sunt förnuft får det allt finnas. TS, prata med din mamma det är nog troligt att hon inte ens är medveten om att du hörde. Vi är mänskliga, och sex och samlevnad är naturligt så du behöver inte bli skrämd. Sen att det inte är så roligt att höra är fullt förståeligt! Skriver du en lapp så var bara beredd på att din mamma kanske kommer och vill prata med dig om det, det hade jag velat göra om jag fick en sån lapp av min dotter.

Hoseok
2016-06-27 14:05
#12

#11 Håller verkligen inte med dig där. För mig är det självklart att man som förälder inte ska ha högljutt sex om det finns risk att ett barn kan höra. Precis lika mycket som jag inte skulle sitta och stöna högt på en biosalong. Skillnaden mellan dessa scenarion är att det ena är en allmän plats och det andra är ett ställe där barnet ska känna sig säker och må bra. (Och det ena är lagligt, andra inte).

Jag kan tycka att sex inte ska vara så tabuartat som det är. Därför vill jag hålla med dig, men i detta fall känns det inte riktigt rätt bara.

Jag håller med dig om att TS ska prata med sin mamma, för jag tror inte heller hennes mamma vet om det. Det är där det största problemet ligger.

oh-la
2016-06-27 14:17
#13

Troligtvis är mamman inte medveten om att det har hörts. I stundens hetta kan man göra ljud som blev högre än man tänkt. Jag tänker inte sluta ha sex med min man när vår dotter kommer. Jag tror hon föredrar att vi har ett fungerande sexliv mot att vi går isär. Sex är trots allt viktigt i en relation mellan två vuxna människor. Sex är helt naturligt och en del av livet. Självklart kommer vi inte ha sex så dottern hör, i alla fall inte medvetet, men skulle det ändå hända hoppas jag verkligen att hon pratandes oss om det. Sex kommer vi inte sluta ha, inte heller ha det enbart när det inte finns någon risk att hon hör. Det funkar liksom inte. Hellre då att vi kan prata om det om det händer. Vi som föräldrar kan inte sluta existera eller sluta vara människor för att vi får barn. Ja, vi är föräldrar, men vi är också äkta makar som älskar varandra, individer med egna behov. För att kunna vara både föräldrar, makar och människor kan man inte sluta existera och enbart leva genom sina barn. Man har fler skyldigheter mot varandra och sig själv ändå. Själv hoppas jag innerligt att mina föräldrar efter 30 år ihop har ett rikt sexliv!

Annons:
Hoseok
2016-06-27 14:21
#14

#13 Värt att notera att det är lite fel att säga att "sex är viktigt". För det är det faktiskt inte för alla. Det är kanske det för er, men inte för alla. Det är väldigt normativt att anta att det är viktigt för alla människor.

jackiejohn
2016-06-27 14:44
#15

#12 Var kanske lite otydligt, menar inte att MEDVETEN högljud sex så att alla i huset hör är okej! Det jag menar är att det är absolut okej att som förälder ha sex men att man är så tyst det går när det finns flera i huset är en självklarhet oavsett om det är ens barn eller en kompis. Aldrig försvarat högljud sex, däremot emot sätter jag mig att man som förälder inte ska få ha sex, barnet/barnen kan vara vakna fat föräldrarna tror att de sover ska föräldrarna som tyst och lugnt har sex då få en skopa för att de är dåliga föräldrar som har sex? Efter som teoretiskt så finns det en möjlighet att barnet/barnen KAN höra dom?

oh-la
2016-06-27 14:49
#16

#14, hela mitt inlägg är skrivet ur ett jag-perspektiv. Om det var otydligt vill jag förtydliga att jag självklart inte kan skriva utifrån alla människor. Nu handlar inläggen generellt om relationer där vuxna har sex och där det är viktigt, men hur som helst, jag talar självklart enbart för mig själv, ur ett föräldraperspektiv.

Upp till toppen
Annons: