Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 671 ggr
Chiquita_animal
8/23/16, 8:51 PM

Klänning till bröllop

Hej och för att informera er så är det inte jag som ska gifta mig utan jag kommer som gäst. Men problemet är såhär att jag hade tänkt ha på mig en vit klänning men så fick jag höra att man varken får ha vitt eller helsvart på sig på bröllopet så jag ligger lite risigt till. Har aldrig varit på ett bröllop innan så jag undrar vad man skulle kunna ha på sig? Är det något speciellt eller finns det någon bra butik ni tipsar som har bra klänningar? ^-^


Annons:
leemland
8/23/16, 9:03 PM
#1

Du kan ha i princip vilken färg som helst utom just vit . Många är också emot svart som du nämner och om man ska gå efter "gammal" skrock så ska kvinnor aldrig ha rött på sig heller på bröllop. Men övriga färger går bra 🙂

Oftast står det på inbjudan vilken sorts klädsel brudparet vill man ska ha . Annars är det bara att höra av sig till bruden eller kanske toastmastern eller en annan person nära brudparet(står kanske på inbjudan) och fråga om man är osäker.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Sindri
8/23/16, 9:05 PM
#2

Det där med helsvart har ju luckrats upp lite senaste åren. Men att komma i vitt blir ju lite konstigt på ett bröllop.

Det känns tokigt att behöva köpa ett helt nytt plagg bara för en fest så försök tänka att det skall vara användbart till fler tillfällen.
Det brukar stå klädkod på inbjudningar. För det mesta brukar man kunna välja kort eller lång klänning nuförtiden, beror helt på vilka brudparet är.

Du behöver inte köpa någon speciellt exklusiv klänning. Kronprinsessan kom ju på nån fest i en H&M-klänning. Bara du trivs i den och känner dig fin. Lite fina smycken, snygg frisör, kanske en glittrig schal etc gör mycket för helhetsintrycket.

Honestyisdead
8/23/16, 9:22 PM
#3

Välj något du trivs i som inte är svart eller vitt. Står det inte om det ska vara kort eller långt kan du välja vad du vill.

kae
8/26/16, 9:42 PM
#4

Jag skulle nog haft på mig  en beige, rosa eller mörkblå lagom lång klänning.

Chiquita_animal
8/27/16, 1:50 AM
#5

Okej, tack för svaren allihopa c:


Upp till toppen
Annons: