Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 802 ggr
[Littlepig]
2016-09-25 01:05

Tips på nagellack?

Har ni tips på något bra hållbart nagellack? Skriv gärna exakt vad färgen heter så jag kan kolla upp :)

Annons:
Carrosh
2016-09-25 09:51
#1

Hur menar du med hållbart? Att det håller länge i flaskan eller på naglarna?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Littlepig]
2016-09-25 15:18
#2

På naglarna :) alltså inget som flagar bort/lossnar efter endast ett par dagar.

Carrosh
2016-09-25 18:06
#3

Det finns nog inget vanligt nagellack som inte börjar flaga efter ett par dagar, då får man köra på gel-lack och UV-lampa.

Men man kommer bra långt med topplack om man kör vanligt nagellack.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[rumelle]
2016-09-25 19:28
#4

Min erfarenhet är att även de lite dyrare nagellacken börjar flagna efter ett par dagar. Baslack och topplack brukar kunna hjälpa till en viss del. Sen tror jag att det också beror mycket på kvaliten på naglarna. Jag har mjuka naglar som lätt böjs och då blir det gärna sprickor i nagellacket, som sedan flagnar. Kan tänka mig att det inte blir så lika lätt om man har hårda naglar.

[Littlepig]
2016-09-27 16:30
#5

#3 kanske var otydlig. Kör med baslack och topplack men man märker skillnad från olika märken då vissa faller av efter ett par dagar medan andra kan hålla i uppåt en vecka :) #4 Jag har hårda naglar så det blir oftast inte sprickor men tack för svaret :)

Alejalo
2016-09-29 15:02
#6

Jag tar en bomullstuss med aceton och rengör naglarna och låter torka innan jag sätter på nagellacket (använder inget topplack), jag har häst vilket gör att naglar slits mkt, men naglarna såg nymålade ut i ca. 4 dagar . Jag har inte särskilt märke och nagellacket är x antal år… 

Jag tror att acetonet rengör rejält vilket gör att det sitter bättre.

Annons:
powerade
2016-10-02 00:09
#7

Depend är ju nagellack från helvetet. Kanske du redan visste. Tycker isadora är helt okej. Så funkar det ju olika för alla men:)

hahael
2016-10-02 01:52
#8

HMs nagellack tycker jag är svinbra! :)

Klart att laxen ska ha en jolle

[Tuulikki]
2016-10-02 23:31
#9

Ett tips är att måla "ytterkanten" på nageln också, då flisar det sig inte lika fort :) Alltså det som är framåt när man pekar, jösses vad svårt att förklara, haha!

Upp till toppen
Annons: