Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 858 ggr
Hejj11
2016-10-04 21:55

Klackskor

Hejsan alla, Jag har köpt ett par vinterskor som har 9cm klack. Kan man ha dessa i skolan? Tänkte Inte ha de varje dag eller så, men kanske några dagar i veckan (vi går med skor hela dagen i skolan btw). Vill inte få kort hälsena osv. Är det farligt att gå i de? Har ni mycket skor med klack? Är 14.

Annons:
Hejj11
2016-10-04 21:59
#1

Kan tillägga att de har grov sula och är mer klossformade, alltså inte smalare men det kanske ni förstod :P

nadilda
2016-10-05 06:44
#2

Jag har klackar i den höjden typ hela vinterhalvåret i skolan (och bara lite lägre under sommaren). Så länge man går med andra skor också (eller utan några skor )så tror jag inte att det finns någon risk för kortare hälsena, jag har aldrig haft något problem trots att jag går jätte mycket med klackar. Om det är farligt beror väl helt på hur van man är på att gå med högklackade skor, är du ovan finns det ju risk för att stuka fotlederna. Sedan kan man ju få rätt så ordentligt ont i fötterna från början om man har på dem en hel dag, men man vänjer sig. Hehe, jag har nog inte så vidare mycket känsel kvar i mina fötter…

[Devya]
2016-10-05 13:38
#3

Du kanske gör bäst i att ta med dig några reservskor ifall dina fötter blir alltför trötta. 

Annars har jag själv också höga klackar på mina skor. Jag använder ballerina skor under våren och sommaren och sen skor med höga klackar på hösten och vintern. Jag varierar lite emellan. Så jag tror det är liksom bäst om man byter om nu som då.

Hejj11
2016-10-05 15:08
#4

#2 Hur lång tid tar det för en att vänja sig? Hade de nyss lite, det gjorde genast ont i fötterna :3 gå kan jag göra, kan gå rätt snyggt i de och eftersom sulan är grov finns det nog ingen jätterisk att stuka fötterna. Men de gör ju ont haha. #3 Tack för svaret, du kanske också kan svara på frågan över?

[Devya]
2016-10-05 15:26
#5

#4 Det är olika för alla och sen beror det även på skorna. Vissa skor vänjer man sig vid efter någon vecka men det kan vara bra att gå lite i taget med dem först. Risken är att om du använder dem en hel dag första gången så får du en massa blåsor som tar tid att läkas och då kan du inte använda skorna på ett par dagar åtminstone. Just därför rekommenderar jag dig till att ta med dig ett par extra skor.

Om du har hittat riktigt bra skor så slipper du blåsor och kan ha på dem hela dagen. Du kan dock få ont i fötterna utan blåsor. Du lär säkert ha ömma och trötta fötter efteråt oberoende hur bekväma skorna är. Det brukar man inte slippa undan.

Nu låter det dock som om du kommer att få en hel del problem med dina skor om du får ont av att bara använda dem en liten stund. Det kan alltså ta ett par veckor för din del innan du vänjer dig.  För mig har det i värsta fall kunna ta månader.

Räkna med att ha trötta och sjuka fötter i ett par veckor om du envisas att gå med dem varje dag till skolan.Jag skulle dock inte våga använda sådana skor till skolan om de redan känns i fötterna. Kan vara bra att börja med skor som är lägre och lite bekvämare än så. Men vill du ha en utmaning så kör på bara. Man lär sig nog och du lär ju inte förstöra fötterna, de återhämtar nog sig. :)

[134643]
2016-10-05 16:19
#6

Du kan ju testa att köpa till inlägg, typ party feet från scholl eller liknande, då kanske du kan gå lite längre utan att få ont. 

Jag köpte ett par 8 cm klackar nyligen som jag älskar. Första gången jag hade på mig dem så gick/stod jag i över 9 timmar. Det gjorde så sjukt ont haha, på vägen hem tog jag av mig dem och gick i strumpor hem från bussen, men det gjorde fortfarande extremt ont. Hade ont dagen efter också. Meen nästa gång så hade jag på mig dem på en utekväll, så kanske 20-04, blev mycket dans och liknande, men då gjorde det inte alls lika ont. Hade dem i fredags också, då blev det mycket sittande, men då hade jag inte ont alls. 

Jag tror att det är individuellt hur ont det gör, hur snabbt man blir van, och allt sånt. Testa dig fram! Jag skulle nog personligen inte gå i 9 cm klackar 7 dagar i veckan, men du kan absolut ha dem några dagar i veckan. Som redan sagts så är det nog en bra idé att ha med sig ett par extra skor, jag hade tackat mig själv oändligt om jag hade haft med mig det första gången jag hade på mig mina 😃

Annons:
Hejj11
2016-10-05 19:06
#7

#6 det är inte vanliga klackskor utan mer kängor men funkar de För sådana här skor också? Kollade upp Det och det är en stilettklack på framsidan. Hur funkar de? Tack för svar, uppskattas.

Hejj11
2016-10-05 19:06
#8

#6 det är inte vanliga klackskor utan mer kängor men funkar de För sådana här skor också? Kollade upp Det och det är en stilettklack på framsidan. Hur funkar de? Tack för svar, uppskattas.

Upp till toppen
Annons: