Annons:
Etikettbilder
Läst 1253 ggr
nadilda
2016-10-05 20:05

Anteckningskladd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är en av de människorna som under lektioner ofta kommer på mig själv med att sitta och rita när jag lyssnar fokuserat. Är ofta väldigt roligt att titta tillbaka på sina och kompisars gamla teckningar. Framförallt eftersom jag är så fenomenalt urkass på att rita! Brukar ni också göra det? Tänkte det kunde vara roligt med en tråd där man kan lägga upp foton på sitt fula eller fina kladd!

Annons:
[Rhonda]
2016-10-05 20:18
#1

#0 Du är inte urkass på att rita! Det du ritar kommer från dig o är alltså båda unikt o perfekt!

Tjeja
2016-10-05 20:24
#2

Det kallas för Doodels när man sitter och kladdritar sådär har jag för mig. Jättevanligt och bra sätt att bevara koncentrationen på om tankarna annars har en tendens att rusa iväg på annat medans man lyssnar på en lektion eller föreläsning. 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Flöffo
2016-10-05 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag måste måla/skriva under tiden läraren pratar för att kunna koncentrera på vad som sägs. Eftersom vi har ganska många och långa lektioner, så resulterar det i väldigt mycket "kladd". Det är väldigt random grejer som jag kommer att tänka på: avokados, stjärnor, ormar, ansikten som gråter m.m. 

Bilden föreställer några av de mängder bilder jag har i mitt nuvarande matteblock. Lodjuret brukar jag måla på i väntan på lektion, då det är en bild jag ritar av, så jag skulle inte räkna det som kladd kanske.

//Flöffo

vendelay
2016-10-05 22:04
#4

Vad roligt! Jag gjorde massa sånt i skolan, det var ett bra sätt för mig att koncentrera mig på vad läraren sa men samtidigt ha något att göra under tiden för att inte bli rastlös. Har inga anteckningar kvar från skolan dock 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Turast
2016-10-06 13:42
#5

Japp, jag  satt med penna och papper hela tiden! Hittade lite bilder som jag ritat/kluddat på lektionerna. Lyssnar mycket bättre med kludd! Alla dessa är från gymnasietiden. 

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

nadilda
2016-10-06 17:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vad grymt ni kladdar! Jätte duktiga ju Jag tycker också det är då mycket lättare att koncentrera sig om man har något att pyssla med

Annons:
Upp till toppen
Annons: