Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 656 ggr
liten02
10/8/16, 5:12 PM

Kläder för mig!!

Hejsan! Jag har väldigt stora problem med att hitta kläder i min storlek. Men speciellt mycket panik har jag nu när vi snart kommer att ha bal i skolan, på balen ska man ha långa fina klänningar men jag är ju 148 cm lång och hittar verkligen inga klänningar. Storlekarna hoppar från typ 8 åringar till fullvuxna kvinnor. Jag har ingen aning vad jag ska ha på mig, har någon tips på var jag skulle kunna hitta passande klänningar??

Annons:
parsley
10/8/16, 5:48 PM
#1

Kan du hitta någon som kan hjälpa dig att lägga upp eller korta av klänningen, om du hittar någon färdig klänning som är snygg? Det kan dock vara lite knepigt eftersom man kan behöva korta både överdelen och kjoldelen. 

Känner du någon som är duktig på att sy eller finns det någon som syr balklänningar där du bor? I så fall kanske du kan få en klänning anpassad till dig.

Sommarek
10/8/16, 6:04 PM
#2

Om det bara är själva balklänningen det gäller så kan säkert butiken hjälpa dig med att lägga upp den för en liten extrasumma. Kolla med dom.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

JuliaMG
10/8/16, 7:53 PM
#3

Jag är 150 cm lång och förra terminen hade jag också bal. Jag var också nervös över att jag inte skulle hitta en balklänning som satt bra, men det var inte så stora problem. Jag hade en ljusrosa klänning som jag beställde från Nelly. Den hade typ skrynklat tyg som spände åt över brösten och en axelrem som gick över ena axeln. Jag fick vika ner axelremmen en aning på baksidan av klänningen och sy fast ned för att få klänningen att sitta högre upp, men annars satt den riktigt bra. Jag behövde inte sy upp den något, men jag vet många andra som var tvungen att göra det. Det går oftast bra att gå in och fråga i affärer som säljer klänningar. Om du har klackskor så blir du ju också lite längre.

Det ordnar sig säkert! Kolla på Nelly och Bubbleroom om du vill hitta någon hyfsat billig men fin klänning på internet. Min kostade bara runt 300 kr och jag var ändå riktigt, riktigt nöjd. Den såg inte ens ut att vara så billig. 🙂

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Upp till toppen
Annons: