Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1177 ggr
leonbergerforlife
2016-10-08 21:55

Hur sminkar man sig snyggt??!

hej tjejer! 

jag undrar hur man sminkar sig snyggt och vilka produkter jag ska använda. 

Mitt smink brukar alltid försvinna efter några timmar och blir fläckigt.. 

Tips på produkter och hur man får ett fult ansikte snyggt?

Annons:
VilmaA
2016-10-08 22:26
#1

De där är ju en väldigt individuell fråga. Tror inte för fem öre att du är ful.

Hoseok
2016-10-09 10:12
#2

Värt att notera att det inte bara är tjejer som sminkar sig, först och främst.

Som #1 säger. Det är extremt individuellt. Tycker det först och främst låter som att du måste lära dig att tycka om dig själv. Smink är inte lösningen på dina problem. Kanske tillfälligt, men du kommer leva med ditt ansikte resten av ditt liv. Smink kan få en att må bättre och det är inga problem med att sminka sig för att.. ja, må bättre. Men det räcker inte med att bara kasta på sig smink och tänka att du nu ska älska dig själv.

Gå till en professionell sminkbutik och be om tips och råd för din hudtyp, för det är superolika. De enda tipsen jag kan komma på för att ditt smink ska hålla sig längre är att ALLTID återfukta huden OCH använda primer innan. Glöm inte att återfukta huden även efter att du tagit bort sminket (För det är viktigt att du tar bort sminket).

kae
2016-10-21 13:32
#3

Om ditt smink blir fläckigt kan det vara för att det är rentav dåliga produkter du använder. Annars är basen, dvs foundation, avgörande för hur alla puderprodukter du applicerar ovanpå kommer se ut. Så köp en bra foundation, det finns bra från bl.a Lumene för en hundring. Om du vill att ditt smink ska hålla längre, köp en primer för dina hudbehov (dvs long lasting, och sedan återfuktande/mattande/pore minimzing etc) och en setting spray. Urban Decay all nighter är överlägsen, men en billig som är helt ok är Nyx setting spray.

Sedan måste du lära dig hur du sminkar dig för just din ansiktsform och hudtyp. Contouring fungerar exempelvis inte likadant på alla.  Youtubevideos är jättebra! Sök på det du vill veta mer om så finns det garanterat en video om det.

leonbergerforlife
2016-10-21 13:54
#4

tack så mycket för svar!!! <3

hamstertokiglisa
2016-10-22 23:16
#5

Använd en foundation i din hudton, inte för orange för då ser det onaturligt ut. Att fylla i ögonbrynen gör väldigt mycket, men tänk på att inte fylla i dom för hårt, samt använda en concealer och måla runt dom, så blir de jättesnyggt. Jag använder Anastasia dipbrow pomade och den fungerar jättebra, dock lite dyr. Sen är de snyggt att ha en lite ljusare concealer under ögonen och sätta de med ett puder, jag använder mac :) Och de är också snyggt med contour, tänk bara på att det ska vara en kall ton på den och det finns bra contourpaletter från tex nyx eller the balm :) Sedan gör läppstift verkligen sååååå mycket, och den snyggaste färgen imo är en ''min läppfärg fast bättre'' färg, alltså ett läppstift som ungefär ser ut som den färgen du redan har på läpparna, fast kanske en aning mörkare :D Bra läppstift är Nyx liquid lipsticks, i typ färgen ''Abu Dhabu'' Seeeeeen är Nyx setting spray jättebra :D

Shailina
2016-10-24 11:30
#6

en primer brukar hjälpa på att sminken "sitter" bättre. En god bas (kräm, primer, foundation) kan göra skillnad på bra eller dålig resultat på hållbarheten av sminken.  Sen borde du köpa smink av kvalitet. Smink från Dollarstore till 20 kronor exempelvis kan se bra ut men kan vara svår att hålla bra. även med primer.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Annons:
Upp till toppen
Annons: